HR / Kadry
Rozwój
Kompetencji Osobistych
Akademia
Menedżera
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=2621

ASERTYWNY SZEF

– trening rozwoju wysokich kompetencji menedżerskich i budowania zaawansowanych technik komunikacji z zespołem

 

Asertywny Szef jest zdecydowany, sprawnie przekazuje zadania, stawia granice i nie czeka aż pracownicy się ich domyślą, skutecznie motywuje pracowników i egzekwuje wykonanie zadań.

Asertywny Szef jest MISTRZEM INFORMACJI ZWROTNEJ, śmiało udziela pracownikowi feedbacku o wynikach i o zachowaniach, ale nie krytykuje w złości, umie odmawiać bez manipulowania i posługiwania się poczuciem winy.

Asertywny Szef umie wyrażać własne zdanie i budować autorytet w relacjach z podwładnymi, przełożonymi, współpracownikami podczas narad, spotkań zespołowych, spotkań kadry kierowniczej, a nawet dyskusji nieformalnych na tematy drażliwe.

Asertywny Szef  doskonale radzi sobie w trudnych sytuacjach z pracownikami, wie jak postępować z gwiazdami w zespole oraz wiecznymi krytykantami i wycofanymi introwertykami.

Szkolenie uczy asertywnych technik, za pomocą których menedżerowie wzmocnią swoją pozycję oraz poczucie pewności siebie i swoich działań w biznesie!

Podczas szkolenia przeanalizujemy techniki skutecznej komunikacji. Pokażemy jak panować nad emocjami – samokontrola jest niezbędną umiejętnością do budowania pozytywnych relacji w miejscu pracy – ze współpracownikami.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

  • Budowanie asertywnej postawy sprzyjającej wywieraniu wpływu w relacjach z pracownikami
  • Wzmocnienie poczucia własnej wartości i skuteczności w kontaktach z pracownikami, przełożonymi
  • Nabycie i/lub rozwijanie umiejętności:
    – jasnego i motywującego wyrażania poleceń
    – wzmacniania i chwalenia pracowników
    – stawiania granic oraz asertywnej odmowy
    – wyważonego formułowania swojego zdania i argumentowania swoich racji
    – udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, korygowania zachowań pracowników i współpracowników
    – odbierania krytyki ze strony pracownika z dystansem do emocji
    – skutecznego radzenia sobie z presją psychologiczną, straszeniem, agresją i gniewem pracowników
  • Poznanie efektywnych sposobów radzenia sobie z najczęściej spotykanymi postawami i reakcjami tzw. trudnych pracowników
  • Rozwijanie umiejętności stosowania odpowiednich technik asertywności i obrony przed manipulacjami
PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

Czy jestem asertywnym Szefem? Dlaczego warto być asertywnym Szefem? Diagnoza własnego poziomu asertywności

  • Korzyści wynikające z bycia asertywnym Szefem
  • Partnerski a niepartnerski styl prowadzenia rozmowy i budowania relacji z podwładnym
  • Pakiet testów diagnozujących asertywność – moja „Mapa Asertywności” – autoanaliza obecnego poziomu asertywności Uczestników

Siła autorytetu Szefa – jakim jestem Szefem, moje prawa jako Szefa?

  • Czynniki budujące autorytet Szefa:
    – autorytet funkcji
    – autorytet doświadczenia i kompetencji
    – autorytet osobowości
    – autorytet w oparciu o wartości
  • Prawa Szefa podstawą jego asertywnej postawy („Jako Szef mam prawo do?”)
  • Awans w zespole – problem czy szansa dla Szefa?
  • Umiejętność kontrolowania dystansu w relacjach z podwładnymi
  • Asertywna mowa ciała – czy asertywność widać „gołym okiem”?

Ćwiczenia komunikacji niewerbalnej Szefa – scenki z nagraniem kamerą VHS (co widzą pracownicy patrząc na Ciebie? – co można wyczytać z postawy ciała, gesty budujące i obniżające autorytet, mimika twarzy…)

  • Techniki asertywne w codziennej praktyce Szefa
  • Zasady motywującego przekazywania swoich oczekiwań i wydawania poleceń pracownikom
  • Algorytm motywującego polecenia
  • Techniki komunikowania szefowskich decyzji i ich obrony
  • Podstawowy model skutecznego szefowskiego: „NIE”
  • Przykłady rozmów w oparciu o szefowskie „NIE”
  • Inne techniki odmowy pracownikom
  • Modele chwalenia i nagradzania
  • Asertywne zasady prowadzenia rozmów doceniających z pracownikami
  • Asertywne udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
    – komunikaty „JA”
    – techniki konstruktywne krytyki: FUKOZ, FUPR, „kanapka” i inne
  • Zachowania werbalne (zdania) budujące poczucie mocy Szefa w konfliktowych sytuacjach z pracownikami

Trudna sytuacja bycia krytykowanym Szefem – gdy pracownik nas krytykuje…

  • Zdrowe podejście do krytyki – „to tylko jedna z wielu możliwych opinii…”
  • Chwila prawdy o krytyce ? zastrzeżenia uzasadnione i nieuzasadnione
  • Wzory zachowań skutecznych w radzeniu sobie z uzasadnioną i nieuzasadnioną krytyką ze strony  pracownika
  • Reagowanie na krytykę personalną lub firmy
  • Krytyka nie jedno ma imię:
    – radzenie sobie z krytyką nadmiernie uzasadnioną
    – demaskowanie krytyki aluzyjnej
    – reakcja na krytykę agresywną
    – reakcja na krytykę zaskakującą
  • Poszukiwanie i uprzedzanie krytyki
  • „Odtruwanie pracownika” – jak reagować na narzekanie podwładnych?

Asertywne sposoby na trudnych pracowników

  • Dlaczego pracownicy nie robią tego, co powinni?
  • Efektywność w pracy a piramida Maslowa i dwuczynnikowa koncepcja Herzberga
  • Narzędzia szefowskie w relacjach z pracownikami o cechach:
    – doświadczonego i kompetentnego, ale niesolidnego
    – nadwrażliwego malkontenta
    – „nałogowego krytykanta”
    – gwiazdy w zespole
    – wycofanego introwertyka
    -…itd.

Inteligencja emocjonalna menedżera

  • Uczucia i emocje w relacjach zawodowych – czym są i czy można je  stłumić?
  • Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania własnych emocji i emocji innych ludzi
  • Trudna emocja: gniew
    – zrozumieć swój gniew – rola informacyjna i energetyczna gniewu
    – fizjologia i dynamika uczucia gniewu
    – asertywny, bezpieczny sposób wyrażania gniewu
    – jak reagować na gniew pracownika?
    – jak radzić sobie, kiedy to nas opanował gniew?
    – co dalej po wybuchu?
    – jak postępować ze „starym” gniewem? (zaszłości, dawne wpadki)
  • Trudne emocje: strach i wstyd
    – jak zachować spokój w trudnej sytuacji, jak świadomie sterować swoimi emocjami w biznesie?
    – jak wykorzystywać  strach do poprawy relacji z innymi ludźmi?
    – intuicja w pracy – czym jest i czy warto się nią kierować w relacjach biznesowych?
  • Emocje w pracy – jak wykorzystywać ich siłę? Przykłady uczestników szkolenia ich omówienie i opracowanie strategii poradzenia sobie z nimi

Profilaktyka spadku motywacji do pracy Szefa

  • Przyczyny obniżającego się poziomu motywacji – jak zapobiec tej sytuacji?
  • Źródła stresu –  indywidualne, organizacyjne, specyficzne dla stanowiska
  • Autodiagnoza stresu zawodowego
  • Zjawisko sumowania się stresu – źródła stresu w sytuacjach życiowych
  • Typ osobowości A – osobowość, która generuje stres
  • Techniki relaksacji i pokonywania stresu
WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Joanna Cisek-Dąbrowska

Znalezione obrazy dla zapytania joanna cisek dąbrowska psycholog zdjęcia

Psycholog, doświadczony trener z bogatą praktyką rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne rekomendacja trenera I i II stopnia PTP (licencja trenera nr 170). Doradca biznesowy, coach, inspirator rozwoju osobistego menedżerów polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Pełni funkcję menedżera ds. szkoleń w Katowickiej Strefie Ekonomicznej S.A. Swoją karierę trenerską zaczynała na początku lat 90-tych prowadząc treningi i seminaria z asertywności pod okiem doświadczonych superwizorów PTP. Należała do grona osób zaangażowanych w poszukiwanie zastosowania metodologii treningu asertywności w biznesie w ramach prac Stowarzyszenia Trenerów Asertywności.

Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (studia podyplomowe: „Psychologia menedżerska”, „Trener i menedżer szkoleń”), Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki (studia podyplomowe: „Zarządzanie projektem”).

Specjalizuje się w obszarze zarządzania i rozwoju potencjału kadry menedżerskiej ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw produkcyjnych.

Ukończyła prestiżową szkołę coachów prowadzoną przez Erickson College International „The Art and Science of Coaching”, aktualnie w trakcie certyfikacji ICF.

Swoją przygodę z coachingiem rozpoczęła się w 2004 roku w trakcie współpracy trenerskiej z  Pionem Bankowości Detalicznej BRE Banku S.A.  Przez kilka lat prowadziła  executive coaching dla dyrektorów placówek (7 projektów rocznych) zgodnie z modelem GROW sir Johna Whitemoore’a.

Realizuje usługi doradcze oraz przygotowuje innowacyjne projekty szkoleniowe z zakresu:

  • rozwoju umiejętności menedżerskich – komunikacji interpersonalnej, efektywności indywidualnej, zarządzania czasem, budowania zespołu, zarządzania zespołem projektowym, asertywności, coaching’u.

Posiada praktykę w projektowaniu szkoleń pomocnych w rozwiązaniu konkretnych problemów organizacyjnych i rozwojowych oraz coachingu.

Przygotowała i realizowała projekty dla znanych firm doradczych Ernst & Young, ISO Swedish-Managment Group Poland, SLG International Training Centre.

Uczestniczyła w 2-letnim projekcie szkoleniowym dla konsultantów „Firma 2000” organizowanym przez ActiVoca oraz PriceWaterhouseCoopers.

W swojej bogatej karierze trenerskiej przeszkoliła między innymi kilkuset menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz pracowników liniowych wielu firm produkcyjnych, handlowych, usługowych oraz banków z całej Polski m.in.:
Makro Cash & Carry Polska S.A.
Lear Corporation Sp. z o.o.
Delphi Polska Automotive System Sp. z o.o.
Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o.
Prokom Software S.A.
Softbank S.A.
Multibank BRE Bank S.A.
Lentex S.A.
BOC Polska Sp. z o.o.
PZU Życie S.A.
Grupa Fiat Auto Poland

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jej udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

 

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie zawiera ponad 85% zajęć treningowych. Są to praktyczne ćwiczenia gwarantujące opanowanie umiejętności w danym zakresie tematycznym.

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową z wykorzystaniem: gier i scenek symulacyjnych, case studies, pracy w podgrupach, zadań indywidualnych dla uczestników.

Podczas szkolenia uczestnicy uczą się i pracują na własnych sytuacjach, z jakimi mają do czynienia w codziennej pracy zawodowej.

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

wyższej i średniej kadry menedżerskiej, osób, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych, a w szczególności do:

  • kierowników działów
  • szefów zespołów
  • kierowników i specjalistów Zarządzających Personelem

oraz wszystkich osób pragnących pogłębić i rozwinąć swoją komunikację w zespole

ORGANIZACJA

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

7-8 grudnia 2017r. – Hotel STOK****SKI&SPA
Wisła, ul. Jawornik 52A
www.hotelstok.pl

Hotel Stok****SKI&SPA to jeden z najbardziej komfortowych hoteli w Wiśle, położony w pięknej Dolinie Jawornika. Do dyspozycji Gości Centrum Wellness (łaźnie parowe, wanna spa, caldarium, sauna infrared-promienie podczerwone, biosauna, sauna sucha, strefa wypoczynkowa z brodzikiem Kneippa), basen.

Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 18:00 – 22:00.

Cena szkolenia wynosi 1590 zł brutto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena wynosi 1540 zł brutto.
Cena szkolenia bez zakwaterowania wynosi 1190 zł brutto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 200 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcami, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie, przerwy kawowe, atrakcyjne zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness, parkingu hotelowego.

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
95%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
94%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel STOK****
6782532wieden2-kinowowellness2

Hotel STOK****

TERMIN: 7-8.12.2017 rok
MIEJSCE:
HOTEL:
WISŁA
Hotel STOK **** SKI&SPA
CENA: 1590 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA WALAS
    AGNIESZKA WALAS specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

    ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
  • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

    Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.