HR / Kadry
Rozwój
Kompetencji Osobistych
Akademia
Menedżera
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=19921

AWANS NA SZEFA

– Jak zbudować autorytet, określić granice, osiągnąć sukces w zarządzaniu zespołem?  

Awansowałeś ze specjalisty na stanowisko menedżerskie?  
Twoje życie w firmie właśnie przyspiesza i zmienia się o 360 stopni!
Awans to wielka szansa ale i duże wyzwanie!
Prezentujemy obowiązkowe szkolenie dla każdego, kto wchodzi w rolę szefa i nie chce zatonąć!

Większość świeżo upieczonych menedżerów popełnia błędy, które wynikają z braku umiejętności zarządzania ludźmi.
Awans na stanowisko menedżerskie dla młodych szefów jest często źródłem stresu, walką z oporem współpracowników i walką o zdobycie autorytetu.

Czy wiesz, że 40% nowych menedżerów ponosi porażkę i musi odejść bo nie radzi sobie z nowymi obowiązkami.

Około 65% menedżerów nauczyło się zarządzać ludźmi metodą prób i błędów, zgadując, a nie wiedząc, jak to robić!

Szkolenie podpowiada:

Jak przygotować się do zarządzania zespołem?
Jak odnaleźć się w nowej roli?
Jak nie oblać pierwszego egzaminu z przywództwa?
Jak zbudować autorytet?
Co zrobić, by nie potknąć się na pierwszych zadaniach?
Jak poradzić sobie z pułapkami dotychczasowych relacji koleżeńskich i zbudować nowe? Gładkie przejście z relacji kumpel-kumpel na szef-podwładny.
Jak sobie radzić z rozczarowanymi pracownikami, cichymi konkurentami i ustrzec się prowokacji.
Jak zarządzać zespołem i osiągnąć sukces?
Jak wydobyć z ludzi to co w nich najlepsze?
Jakie zachowania wspierają, a jakie podważają relacje szefa z kolegami/koleżankami w miejscu pracy?
Co zrobić w sytuacji, gdy pracownik nie zrealizuje zadania: zareagować czy  czekać narażając się na utratę autorytetu i frustrację?   
Jak wydawać polecenia, rozliczać, udzielać informacji zwrotnej i chodzić z kolegami na siłownię?

Jeśli chcesz nauczyć się jak…

  • zmienić nawyki specjalisty, bo jako menedżer nie możesz już wszystkiego robić sam,
  • wyznaczać mądre zasady pracy i granice w zespole,
  • planować innym pracę i przekazywać w motywujący sposób zadania, precyzować, uzgadniać i wyjaśniać,
  • elastycznie dopasować swój styl do sytuacji uwzględniając nastawienie na ludzi i na zadania,
  • informować, weryfikować, zwiększać odpowiedzialność, doceniać
  • wzmocnić swój zespół

…to jest szkolenie dla Ciebie!

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Podstawowym celem szkolenia jest przygotowanie i wdrożenie młodych menedżerów do pełnienia roli kierowniczej w organizacji oraz świadomego zaplanowania i budowania przez nich ich własnej roli menedżerskiej i wizji zespołu

  • dostarczenie wiedzy z zakresu psychologii zarządzania I efektywnego  zarządzania zespołem  pracowników
  • rozpoznanie własnego stylu kierowania pracownikami
  • dostarczenie  wiedzy z zakresu skutecznej i motywującej komunikacji w sytuacjach zadaniowych i interpersonalnych z pracownikami
  • przećwiczenie umiejętności potrzebnych do efektywnej realizacji zadań menedżerskich: planowania, delegowania, motywowania, oceny, rozwoju podwładnych, budowania zespołu, kreatywnego rozwiązywania problemów
  • poznanie swoich mocnych stron i obszarów rozwojowych
PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

Nowoczesne organizacje potrzebują silnych liderów

  • Kim jest lider – rola i zadania menedżera we współczesnej organizacji
  • Style przewodzenia ludźmi – lider zadaniowy i lider relacyjny
  • Orientacja na ludzi vs orientacja na zadania a specyfika sytuacji
  • Dojrzałość zawodowa podwładnych a optymalny styl kierowania: od instruktażu po delegowanie

Awans w zespole: problem czy szansa dla młodego menedżera?

  • Konkurs lub wytypowanie –  konsekwencje sposobu awansowania
  • Największe błędy młodego menedżera
  • Skomplikowane relacje koleżeńskie po awansie
  • Jak zarządzać zespołem, z którego się wyrosło?
  • Jak przygotować się i poradzić sobie z emocjami innych (UWAGA! Zazdrość!)?
  • Co robić, kiedy zespół reaguje oporem na moje pojawienia się lub mój awans?
  • Jak poradzić sobie z własnymi uczuciami? (paraliżująca niepewność, niepokój, strach przed oceną i kilka innych)
  • Jak zarządzać osobami starszymi od siebie?

Autorytet młodego menedżera – jak go budować?

  • Źródła autorytetu specjalisty/eksperta vs menedżera
  • Władza i autorytet menedżera
  • Podstawowe czynniki budujące autorytet:
    – autorytet funkcji
    – autorytet doświadczenia i kompetencji
    – autorytet osobowości
  • Zasady sprawowania władzy:
    – władza polegająca na porozumieniu
    – co podważa, a co buduje autorytet
  • Budowanie relacji z podwładnymi 
  • Umiejętność kontrolowania dystansu w relacjach z podwładnymi
  • Autorytet a potrzeba kreowania wizerunku lidera w oczach podwładnych:
    – zorientowany na działanie lub analityczny
    – proaktywny lub reaktywny
    – otwarty na relacje lub dyrektywny
    – opanowany lub okazujący emocje
    – empatyczny lub zdystansowany

Rozpoznanie własnych predyspozycji menedżerskich

  • Model Okien Johari:
    – obszar otwarty (arena)
    – obszar ukryty (fasada)
    – obszar ślepy (ślepy punkt)
    – obszar nieznany
  • Skąd czerpać informacje o sobie? – Poznanie wyzwań i ocena silnych stron i własnych słabości

Mocny start, czyli wygłoszenie expose szefa

  • Expose czyli instrukcja obsługi szefa – dlaczego jest ważna?
  • Potrzeba zaznaczenia charakteru relacji menedżera ze współpracownikami
  • Wizja i misja mojego zespołu –  jak zarazić nią zespół?
  • Przygotowanie się do expose – uświadomienie najważniejszych wartości, zasad i granic we współpracy z zespołem pracowników
  • Minimalne granice szefa – jak je wyznaczać?
  • Maksymalne preferencje –  jak je przedstawiać?
  • Zasady wygłaszania expose szefa
  • Expose, czyli moje wymagania, moje intencje krok po kroku:
    – przedstawienie intencji
    – przedstawienie celów
    – zdefiniowane zasad kluczowych
    – określenie wartości (firmowe, osobiste)
    – określenie minimalnych granic
    – określenie swoich oczekiwań
  • Siła emocji w expose szefa:
    – osobiste zaangażowanie szefa
    – koncentracja na zmianie
    – integracja i autentyczność

Kierowanie to komunikowanie się

  • Znaczenie procesów komunikowania się w organizacji i rola komunikacji wewnętrznej
  • Znaczenie umiejętności komunikowania się  menedżera w codziennej pracy
  • Dojrzała komunikacja z pracownikami: style i zasady porozumiewania się
  • Postawy i intencje w komunikowaniu się z zespołem
  • Werbalne i niewerbalne komponenty komunikacji
  • Rola aktywnego słuchania i empatii
  • Kierowanie rozmową i pytania w trakcie rozmowy
  • Bariery komunikacyjne w relacji z pracownikiem – jak je identyfikować i pokonywać
  • Błędy w kontaktach interpersonalnych – typologia, niebezpieczeństwa i ścieżki ich unikania
  • Nieformalna sieć wsparcia i jej znaczenie w życiu organizacji

Komunikacja szefa: komunikowanie i delegowanie zadań

  • Przekazywanie zadań a zakres kompetencji podwładnych
  • Algorytm motywującego przekazywania zadań – jak wydawać jasne i motywujące polecenia
  • Realizacja celu a ustalanie kolejności zadań
  • Jak i kiedy delegować zadania pracownikom?
  • Co może blokować delegowanie zadań?

Komunikacja szefa: informacja zwrotna jako narzędzie motywowania i wywierania wpływu

  • Psychologiczne znaczenie  oceny i monitoringu  w kierowaniu zespołem
  • Monitoring działań bieżących  a kontrola stopnia zrealizowania zaplanowanych celów
  • Podstawowe zasady udzielania feedbacku
  • Pochwała jako narzędzie budowania motywacji – jak udzielać pochwał?
  • Krytyka sposobem na korygowanie błędów pracownika
  • Algorytmy rozmów feedback’owych: FUPR, FUKO, UF, SPiNKA,  GRID
  • Kiedy warto przeprowadzić rozmowę typu feedback:
    – rozmowa z pracownikiem nierealizującym celów pracy (jakościowych, terminowych, ilościowych itp)
    – rozmowa zmierzająca do zbadania przyczyn niepowodzeń pracownika w realizacji zadań ( przyczyny typu: pracownik nie umie, nie chce, nie może wykonać zadania)
    – rozmowa w sytuacji, gdy pracownik powiela te same błędy
    – rozmowa z pracownikiem, który nie komunikuje się właściwie z przełożonym, kolegami z zespołu
    – rozmowa z pracownikiem, który unika integrowania się w zespole
    – rozmowa zmierzająca w kierunku przeniesienia pracownika do innego działu
    – i inne

Praca w zespole – zasady budowania efektywnej grupy zadaniowej

  • Koncepcja zarządzania sytuacyjnego – działaj jak lider! 
  • Jakim być szefem-liderem? – analiza korzyści i strat związanych z zastosowaniem poszczególnych stylów
  • Analiza warunków skuteczności poszczególnych stylów a diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania
  • Zespół jako grupa – psychologia działania grup, pracy w grupie i myślenia grupowego
  • Budowanie zespołu z jednostek: strategie, metody i niebezpieczeństwa
  • Typy pracowników w Twoim zespole i ich wzorce pracy 
  • Podział ról w zespole i dobór zadań do indywidualnych predyspozycji
  • Organizacja pracy w zespole, planowanie krótko długoterminowe
  • Stawianie celów, wyznaczanie priorytetów, etapowanie zadań
  • Budowanie atmosfery współpracy i dzielenia się wiedzą
  • Zwycięski zespół – jak wyzwalać efekt synergii? Jak wydobywać z ludzi to, co najlepsze?
  • Zagrożenie konformizmem – jak unikać syndromu grupowego myślenia?

Komunikacja szefa: przekazywanie trudnych decyzji

  • Kluczowe zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów
  • Różne style prowadzenia rozmowy – wybór najlepszego stylu dla siebie
  • Algorytm komunikowania trudnej decyzji
  • Ludzka twarz szefa i udzielanie wsparcia
  • Umiejętne panowanie nad własnymi emocjami oraz emocjami rozmówcy
    – nazywanie własnych emocji
    – obniżanie stresu negatywnego
    – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zadaniowe podejście do radzenia sobie z emocjami

Podsumowanie, integracja wiedzy i umiejętności uczestników

  • Action Plan:
    – start – jakie techniki zacznę stosować?
    – stop – jakie zachowania przestanę stosować?
    – kontynuacja – jakie dobre praktyki będę kontynuował?
  • Podsumowanie szkolenia: o czym warto pamiętać, na co zwrócić uwagę…. Refleksje i wnioski.
WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Joanna Cisek-Dąbrowska

Znalezione obrazy dla zapytania joanna cisek dąbrowska psycholog zdjęcia

Psycholog, doświadczony trener z bogatą praktyką rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne rekomendacja trenera I i II stopnia PTP (licencja trenera nr 170). Doradca biznesowy, coach, inspirator rozwoju osobistego menedżerów polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Pełni funkcję menedżera ds. szkoleń w Katowickiej Strefie Ekonomicznej S.A. Swoją karierę trenerską zaczynała na początku lat 90-tych prowadząc treningi i seminaria z asertywności pod okiem doświadczonych superwizorów PTP. Należała do grona osób zaangażowanych w poszukiwanie zastosowania metodologii treningu asertywności w biznesie w ramach prac Stowarzyszenia Trenerów Asertywności.

Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (studia podyplomowe: „Psychologia menedżerska”, „Trener i menedżer szkoleń”), Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki (studia podyplomowe: „Zarządzanie projektem”).

Specjalizuje się w obszarze zarządzania i rozwoju potencjału kadry menedżerskiej ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw produkcyjnych.

Ukończyła prestiżową szkołę coachów prowadzoną przez Erickson College International „The Art and Science of Coaching”, aktualnie w trakcie certyfikacji ICF.

Swoją przygodę z coachingiem rozpoczęła się w 2004 roku w trakcie współpracy trenerskiej z  Pionem Bankowości Detalicznej BRE Banku S.A.  Przez kilka lat prowadziła  executive coaching dla dyrektorów placówek (7 projektów rocznych) zgodnie z modelem GROW sir Johna Whitemoore’a.

Realizuje usługi doradcze oraz przygotowuje innowacyjne projekty szkoleniowe z zakresu:

  • rozwoju umiejętności menedżerskich – komunikacji interpersonalnej, efektywności indywidualnej, zarządzania czasem, budowania zespołu, zarządzania zespołem projektowym, asertywności, coaching’u.

Posiada praktykę w projektowaniu szkoleń pomocnych w rozwiązaniu konkretnych problemów organizacyjnych i rozwojowych oraz coachingu.

Przygotowała i realizowała projekty dla znanych firm doradczych Ernst & Young, ISO Swedish-Managment Group Poland, SLG International Training Centre.

Uczestniczyła w 2-letnim projekcie szkoleniowym dla konsultantów „Firma 2000” organizowanym przez ActiVoca oraz PriceWaterhouseCoopers.

W swojej bogatej karierze trenerskiej przeszkoliła między innymi kilkuset menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz pracowników liniowych wielu firm produkcyjnych, handlowych, usługowych oraz banków z całej Polski m.in.:
Makro Cash & Carry Polska S.A.
Lear Corporation Sp. z o.o.
Delphi Polska Automotive System Sp. z o.o.
Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o.
Prokom Software S.A.
Softbank S.A.
Multibank BRE Bank S.A.
Lentex S.A.
BOC Polska Sp. z o.o.
PZU Życie S.A.
Grupa Fiat Auto Poland

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jej udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

 

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie prowadzone jest z zastosowaniem licznych, ciekawych ćwiczeń  grupowych, poprzez twórczą dyskusję, pracę własną uczestników, symulacje sytuacyjne rozwijające umiejętności uczestników oraz mini wykłady i inspirujące komentarze  prowadzącego.  Zastosowane zostaną pomoce dydaktyczne podnoszące atrakcyjność ćwiczeń.
Nasze szkolenia bazują na praktycznym doświadczeniu uczestników, informacji zwrotnej od grupy i prowadzącego, refleksji własnej, jako momentu inicjującego rozwój i zmiany w zachowaniu.

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

Szkolenie dedykowane jest nowo mianowanym menedżerom, osobom mającym w niedalekiej przyszłości objąć tę funkcję lub obecnym menedżerom, którzy przygotowują się do dalszego awansu na stanowisko kierownicze i/lub  chcą uzupełnić swoją wiedzę z zakresu zarządzania ludźmi.  
Szkolenie dedykujemy wszystkim pracownikom, którzy chcą świadomie budować wizję swojej roli w organizacji oraz rozwinąć swoje umiejętności menedżerskie o konkretne narzędzia.

ORGANIZACJA

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

15-16 listopada 2018r. – Park Inn by Radisson Katowice ****
(ex. BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice)
Katowice, ul. Bytkowska 1a
www.hotelforumkatowice.pl

Park Inn by Radisson Katowice ****(ex. BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice) reprezentujący sieć hotelarką Carlson Rezidor Hotel Group. Hotel zlokalizowany jest w pobliżu Parku Chorzowskiego i Międzynarodowych Targów Katowickich.

Zajęcia rozpoczynają się 15 listopada o godzinie 9:00, a kończą 16 listopada o godzinie 16:00.
Cena szkolenia wynosi 1190 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe oraz lunch w restauracji Kuchnia Otwarta, dania serwowane przez kucharzy „prosto z patelni”, parking hotelowy w cenie szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegów. Podczas rezerwowania miejsca w hotelu prosimy o powołanie się na „Effect” – organizatora szkolenia. Dzięki temu korzystają Państwo z wynegocjowanych dla naszych Gości stawek hotelowych.

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
95%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
94%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel STOK****SKI&SPA
6782532wieden2-kinowowellness2

Hotel STOK****SKI&SPA

TERMIN: 15-16.11.2018 rok
MIEJSCE:
HOTEL:
Katowice
Park Inn by Radisson Katowice ****
CENA: 1190 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA WALAS
    AGNIESZKA WALAS specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

    ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
  • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

    Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.