Księgowość / Finanse
UR / Produkcja / BHP
Akademia
Menedżera
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=2473

ZARZĄDZANIE FINANSAMI W FIRMIE PRODUKCYJNEJ

– warsztaty dla menedżerów odpowiedzialnych za wydajność obszaru produkcyjnego, zarządzanie kosztami wytworzenia, rentowność produktów i obliczanie wskaźników wydajnościowych w produkcji

Kontrola i rozliczanie kosztów produkcji to jedno z ważniejszych zadań kadry zarządzającej.

Niestety 8 na 10 menedżerów ma problemy z wyznaczeniem faktycznego kosztu produkcji wyrobu w odniesieniu do konkretnego zlecenia, co uniemożliwia prawidłową kalkulację ceny sprzedaży i podejmowanie trafnych dla firmy decyzji.

Funkcjonuje pogląd, że jedyną jednostką odpowiedzialną za rozliczenie kosztów produkcji jest księgowość. To prawda, jednak dane pozyskane z tego źródła odzwierciedlają rzeczywistość minioną, a zarządzanie wymaga od menedżerów planowania, realizacji i kontroli, co bez pełnej wiedzy w zakresie przyjętych metod analityki kosztów nie będzie możliwe.

Funkcjonuje pogląd, że jedyną jednostką odpowiedzialną za rozliczenie kosztów produkcji jest księgowość. To prawda, jednak dane pozyskane z tego źródła odzwierciedlają rzeczywistość minioną, a zarządzanie wymaga od menedżerów planowania, realizacji i kontroli, co bez pełnej wiedzy w zakresie przyjętych metod analityki kosztów nie będzie możliwe.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Warsztaty mają usprawnić przepływ informacji, danych między jednostkami wewnętrznymi firmy oraz pomóc kadrze zarządzającej i menedżerom działów operacyjnych, technicznych (produkcja, logistyka, sprzedaż) znaleźć wspólny język z pracownikami działów finansowych (księgowość, controlling).

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z metodami kalkulacji kosztów, dostarczenie informacji niezbędnych do identyfikowania obszarów nieefektywności oraz potencjalnych usprawnień. Warsztaty mają zachęcić menedżerów działów produkcji do inicjowania i wdrażania projektów optymalizacyjnych i oszczędnościowych. Bogata wiedza dotycząca technik zarządzania kosztami i marżą pozwoli na podejmowanie racjonalnych decyzji w zakresie polityki zakupów, produkcji oraz sprzedaży.

Szkolenie skierowane jest do dwóch grup uczestników:

  • kierownictwa produkcji, organizatorów produkcji, technologów, dyrektorów zakupów, logistyki i sprzedaży odpowiedzialnych za wydajność obszaru produkcyjnego, zarządzanie kosztami wytworzenia i rentowność produktów, obliczanie wskaźników wydajnościowych w produkcji.
  • analityków kosztów, przedstawicieli działu controllingu, księgowości zainteresowanych monitorowaniem wydatków, analizą kosztów produkcji.

Podczas warsztatów odpowiemy na pytania:

  • Jak prawidłowo klasyfikować koszty w celach zarządczych?
  • Jak ukształtować politykę zarządzania zasobami, by wspierać efektywność firmy?
  • Jak prowadzić politykę kosztu jednostkowego, by skutecznie zarządzać wynikiem operacyjnym?
  • Jak ukształtować skuteczną politykę zarządzania marżą?
  • Jak prawidłowo wyznaczyć koszty produkcji, by nie stracić marży?
  • Jak poprawnie kalkulować rzeczywiste koszty wytworzenia wyrobów i właściwie rozliczyć produkcję?
  • Jak skutecznie wykorzystywać metody i narzędzia controllingu w optymalizacji procesów produkcyjnych?
  • Jak prawidłowo zaplanować przychody w  firmie aby plan wspierał realizację celów?
  • Jakie istnieją sposoby na ograniczenie kosztów wytworzenia przy utrzymaniu stałego poziomu zatrudnienia oraz jakości wyrobów?
  • Co należy monitorować, aby obliczyć dokładne koszty produkcji? Jak panować nad kosztami produkcji?
  • Jakie koszty należy uwzględnić przy kalkulacji kosztu wytworzenia produktów?
  • Jak sprawdzić, na których produktach firma zarabia, a do których dokłada?
  • Jak działać by nierentowne kontrakty przekuć w opłacalne przedsięwzięcia?
  • W jaki sposób identyfikować obszary, które wymagają optymalizacji?
  • Jak prawidłowo rozliczać koszty produkcji według metody ABC?
  • Jak w praktyce rozliczać koszty pomocnicze?

Po szkolenia uczestnicy otrzymują:

  1. Wzory KPI w różnych obszarach ? produkcji, sprzedaży itd.
  2. Wzory matrycy celów
  3. Wzór arkusza planowania sprzedaży (MS EXCEL)
  4. Wzór arkusza planowania kontraktów (MS EXCEL)
  5. Narzędzie kalkulacji kosztu sprzedaży/promocji (MS EXCEL)
  6. Narzędzie zakupu (MS EXCEL)
  7. Narzędzie kalkulacji kosztu magazynowani (MS EXCEL)
  8. Narzędzie kalkulacji  TCO (MS EXCEL)
  9. Narzędzie kalkulacji  CKN (MS EXCEL)

 

PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

Założenia polityki finansowej firmy produkcyjnej – strategia i cel jako wytyczne dla zarządzania finansami

  • zyski jako nadrzędny cel firmy
  • źródła wyniku w firmie
  • długoterminowe zarządzaniem wynikiem – kierunki polityki firmy produkcyjnej
  • zysk a gotówka – spójność zarządzania

Polityka racjonalnego zarządzania wynikiem

  • źródła generowania przychodów
  • rachunek kosztów w firmie produkcyjnej i rachunkowość zarządcza
  • modele systematyki kosztów – jak klasyfikować koszty, by usprawnić zarządzanie? – odmienność klasyfikacji kosztów w firmie produkcyjnej
  • koszty stałe i koszty zmienne – znaczenie podstawowych technik podziału kosztów dla spójnego zarządzania w firmie produkcyjnej
  • koszty bezpośrednie i koszty pośrednie w modelu controllingowym firmy produkcyjnej

Case study – wyznaczenie i klasyfikacja kosztów działalności, analiza informacji wynikowej

Controlling w firmie produkcyjnej

  • jak skutecznie wykorzystać nowoczesne narzędzia zarządzania wynikiem?
  • efektywne planowanie w firmie
  • nowa architektura systemu zarządzania jednostką produkcyjną
  • dobór prawidłowych źródeł informacji zarządczej
  • centra kosztów, centra przychodów i centra wyników w firmie
  • jak wprowadzić controlling?
  • znaczenie rachunkowości zarządczej w zarządzaniu operacyjnym
  • kierunki modyfikacji planu kont

Nowoczesne rachunki kosztów

  • istota rachunku kosztów zmiennych
  • porównanie modelu rachunku kosztów zmiennych i pełnych
  • wielostopniowy i wieloblokowy model ustalania wyniku finansowego
  • rachunek kosztów pełnych i rachunek kosztów zmiennych
  • wyodrębnianie kosztów stałych i zmiennych
  • istota rachunku kosztów pełnych i rachunku kosztów zmiennych
  • wielostopniowy i wieloblokowy rachunek kosztów zmiennych

Controlling kosztów

  • zarządzanie wynikiem – istota controllingu w firmie
  • zjawisko dźwigni operacyjnej
  • kryteria klasyfikacji kosztów w firmie produkcyjnej
  • modele następstwa szeregowego, czyli jak właściwie poukładać zmienność zasobów firmy
  • techniki budżetowania kosztów
  • jak właściwie ukształtować koszty w firmie?
  • wpływ kosztów na rentowność kapitału własnego – zastosowanie modelu Du Ponta
  • jak koszt kredytu wpływa na efektywność firmy? Zjawisko dźwigni finansowej

Case study – wyznaczenie prawidłowych zależności w modelu następstwa szeregowego, studium przypadku

Zasady rozliczania kosztów produkcji przy wykorzystaniu metody rachunku kosztów działań ABC

  • tradycyjny rachunek kosztów a rachunek kosztów działań ABC
  • jak prawidłowo rozliczać koszty według metody ABC?
  • jakie są wady i zalety metody ABC?
  • w jaki sposób optymalnie zastosować metodę ABC?

Modele planowania finansowego w zarządzaniu wynikowym

  • procesy planowania finansowego jako podstawa wprowadzania controllingu w firmie produkcyjnej
  • techniki operacyjne wykonania planów
  • jak prawidłowo dobrać technikę planowania?
  • sposoby ustalania ceny, technika dolnej granicy ceny
  • jak prawidłowo zaplanować przychody w  firmie, aby plan wspierał realizację? – elementy controllingu sprzedaży
  • źródła kosztów w firmie
  • techniki planowania kosztów operacyjnych, bezpośrednich, produkcji
  • metody, według których eksperci radzą oceniać wskaźniki finansowe, aby wyciągać właściwe wnioski
  • zasady analizy odchyleń jako podstawa zarządzania controllingowego
  • procesy kontroli wykonania planu – sprzężenie zwrotne

Case study – planowanie kosztów, analiza wskaźnikowa

Efektywne zarządzanie z wykorzystaniem modeli controllingowych i produktowej macierzy BCG

  • pojęcie stopni pokrycia
  • kategoria i struktura kosztu własnego sprzedaży
  • jak prawidłowo wyznaczyć koszty jednostkowe?
  • struktura poziomów marży a macierz produktowa w firmie
  • struktura produktowa w firmie
  • analityczne podejście do marży jednostkowej
  • koszt własny sprzedaży
  • marża brutto a zarządzanie wynikiem

Case study – szacowanie marży

Kategoryzacja materiałów w oparciu profilowanie zużycia materiału

  • Czym jest metoda X,Y,Z
  • Jak dobrać horyzont planowania – 12 vs 52
  • Analiza odchylenia od średniego zużycia dla poszczególnych indeksów materiałowych
  • Zasady „prowadzenia” kategorii X
  • Zasady „prowadzenia” kategorii y
  • Zasady „prowadzenia” kategorii z
  • Wykorzystanie ROP i EOQ w planowaniu dostaw kategorii X
  • Wykorzystanie MSOZ w planowaniu dostaw kategorii y

Zawiązek sprzedaży z planowaniem produkcji

  • Plan sprzedaży
  • Plan promocji
  • Plan kontraktów
  • Prognozowanie zużycia
  • Peak – i i sposoby ich przeciwdziałania ich powstawaniu
  • Planowanie wolumenu produkcji w czasie
  • Butch – owanie wolumentów – jak wyznaczyć optymalna serię produkcyjną?
  • Sekwencjonowanie wolumenów produkcyjnych
  • LRP
  • Wpływ DRP na MRP
  • Planowanie potrzeb materiałowych MRP

Case Study Planowanie produkcji na podstawie planów dystrybucyjnych i sprzedażowych

Definiowanie wskaźników efektywności procesu – KPI

  • Czym są KPI
  • Gdzie tworzyć KPI
  • Konflikty celów działów
  • Jak krzyżować KPI?
  • SMART w definiowaniu KPI
  • Matryca celów

Case study  – definiowanie KPI

Koncepcja controlingu na bazie TCO w obszarze zakupów, produkcji i sprzedaży

  • Klasyczne podejście kosztowe vs TCO
  • Zasady konstrukcji TCO
  • TCO w zakupach i sprzedaży
  • Kalkulacja kosztów zakupów na potrzeby TCO
  • Kalkulacja kosztów magazynowania na potrzeby TCO
  • Wyznaczanie kosztu TCO

Case study  – wyznaczanie kosztu TCO

WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Aleksandra Tarasek

Ekspert, trener i praktyk z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstw i zarządzania kapitałem finansowym. Uznany konsultant, doradca wielu polskich przedsiębiorstw w obszarze poprawy ich kondycji finansowej, analizy procesu inwestycyjnego.

Wspiera top managerów w wyborze właściwej i bezpiecznej ścieżki w zarządzaniu płynnością finansową firmy.

Jej zainteresowania finansowe sprowadzają się do wszelkich form analiz w postaci rozlicznych wskaźników, które okazują się kluczem do efektywnego biznesu. Wyznaje teorię, że osiąganie celów firmy prowadzi przez skuteczne wdrożenie technik planowania, zarządzania i kontroli finansowej.

Od kilkunastu lat wspiera firmy we wdrażaniu rozwiązań mających na celu optymalizację polityki finansowej oraz sprawne prowadzenie projektów inwestycyjnych, w tym z zastosowaniem środków unijnych. Posiada doświadczenie we współpracy firmami z wielu branż m.in.: finansowej, telekomunikacyjnej, informatycznej, przemysłu lekkiego. Na przestrzeni dekady przeprowadziła ok. 540 dni szkoleniowych w zakresie analizy wskaźników finansowych firm, budżetowania, czytania sprawozdań finansowych, badania finansowych elementów inwestycji, controllingu sprzedaży zarówno dla osób nie związanych z dziedziną finansów, jak i zawodowo zajmujących się prowadzeniem tych działów w firmach.

Jest współautorką projektów badawczych poświęconych rynkom finansowym w Polsce, autorką licznych publikacji naukowych z zakresu bankowości, usług finansowych i kontrolingu.

Długoletni pracownik naukowy Katedry Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, wykładowca Kolegium Zarządzania przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach w obszarach związanych z prowadzeniem projektów inwestycyjnych oraz zarządzania finansami.

Warsztaty prowadzone z udziałem wykładowcy są oceniane najwyższymi notami przez doświadczonych dyrektorów finansowych i prezesów największych spółek w Polsce.

Obszary szkoleń:

  • analiza finansowa przedsiębiorstwa
  • zarządzanie finansami przedsiębiorstw
  • kluczowe wskaźniki finansowe
  • analiza efektywności projektów inwestycyjnych
  • kontroling finansowy i kontroling kosztów
  • kontroling sprzedaży
  • budżetowanie i planowanie finansowe
  • ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa
  • podstawy bankowości

dr Marek Kasperek

Konsultant i praktyk odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji produkcji, zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. W swoim doświadczeniu posiada 11200 godzin doradztwa w zakresie analizy strategicznej i tworzenia strategii zakupowych, zarządzania zapasami, reorganizacji zakupów, doskonalenia funkcjonowania łańcucha dostaw, zaprojektowania innowacyjnych rozwiązań w zakresie magazynowania, controllingu produkcji.

Autor strategii zakupowych w firmach branży petrochemicznej, współautor strategii firm energetycznych.

Wykładowca w Katedrze Logistyki  Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego, która dwukrotnie została nagrodzona statuetką „Logistyk Roku” w Kategorii „Edukacja Logistyczna” za działalność edukacyjną.

Doktor zarządzania ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, logistyka zaopatrzenia, logistyka międzynarodowa, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki.

Autor ponad 100 publikacji, 8 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów produkcji i zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw.

Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

  • Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
  • Planowanie i organizacja projektów logistycznych
  • Miejsce i organizacja zakupów w przedsiębiorstwie
  • Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
  • Wytyczne kształtowania długookresowej polityki współpracy z dostawcami
  • Mój dostawca mój wróg?
  • Łańcuch dostaw – szansa czy zagrożenie?
  • Redukcja kosztów łańcucha dostaw
  • Rachunek kosztów zakupów
  • Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
  • Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
  • Koncepcja i typologia projektów logistycznych
  • Logistyka jako narzędzie redukcji kosztów i poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa
  • Project Management. Efektywne zarządzanie przedsięwzięciami

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie będzie prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach. Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy.

W trakcie zajęć uczestnicy wspierani przez trenera, będą pogłębiać swoją wiedzę za pomocą ćwiczeń, symulacji, wymiany doświadczeń i dyskusji.

Metody wyszczególnione:

– ciekawe i inspirujące przykłady,
– praktyczne rozwiązania problemów,
– możliwość przedstawienia własnego przypadku i uzyskanie propozycji rozwiązań.

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • Prezesów, Właścicieli Firm, Członków Zarządów, kadry zarządzającej od najwyższego do operacyjnego szczebla
  • Kadry kierowniczej i menedżerskiej, która odpowiedzialna jest za zarządzanie kosztami i samodzielne decyzje dot. firmy, działu (obszary sprzedaży, logistyki, produkcji, inwestycji)
  • Specjalistów odpowiedzialnych za przygotowanie danych dla menedżerów koniecznych do podejmowania decyzji na różnych szczeblach zarządzania
  • Dyrektorów Finansowych, Dyrektorów Controllingu, Głównych Księgowych, Analityków Kosztów, Pracowników Działów Controllingu i Księgowości
  • Wszystkich osób współpracujących z księgowymi, specjalistami działów finansowych
ORGANIZACJA

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

16-17 listopada 2017r. – BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****
Katowice, ul. Bytkowska 1a
www.bestwesternkatowice.pl

BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice**** pierwszy w Aglomeracji Śląskiej obiekt, reprezentujący największą na świecie sieć hotelarską BEST WESTERN. Hotel zlokalizowany jest w pobliżu Parku Chorzowskiego i Międzynarodowych Targów Katowickich.

Zajęcia rozpoczynają się 16 listopada o godzinie 9:00, a kończą 17 listopada o godzinie 16:00.
Cena szkolenia wynosi 1290 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe oraz lunch w restauracji Kuchnia Otwarta, dania serwowane przez kucharzy „prosto z patelni”, parking hotelowy w cenie szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegów. Podczas rezerwowania miejsca w hotelu prosimy o powołanie się na „Effect” – organizatora szkolenia. Dzięki temu korzystają Państwo z wynegocjowanych dla naszych Gości stawek hotelowych.

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
95%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
95%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
95%

MIEJSCE SZKOLENIA

BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****
suite-roomrestauracjaimg_5685a

BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****

TERMIN: 16-17.11.2017 rok
MIEJSCE:
HOTEL:
Katowice
BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****
CENA: 1290 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA WALAS
    AGNIESZKA WALAS specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

    ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
  • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

    Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.