szkolenie-effect-orodek-szkole-i-informacji-roznice-kulturowe-w-biznesie-badz partnerem dla chinczyka
Zdjęcie autora
Rozwój kompetencji osobistych

Współpraca z chińczykami – Część III – Bądź partnerem dla chińczyka


Nowe technologie

Trzeba być na bieżąco z trendami, które obowiązują w Chinach. Najbardziej popularnym kanałem komunikacji jest WeChat. Komunikacja mailowa jest w tej chwili znacznie mniej popularna. Wymiana informacji, sprzedaż, płatności to wszystko załatwia się obecnie przy użyciu Wechat. Należy być przygotowanym na to, że w Chinach można  napotkać trudności w dokonaniu płatności  kartą kredytową, ale na pewno da się to uczynić korzystając z telefonu i  aplikacji WeChat. Pory spotkań Warto pamiętać, że w Chinach obowiązują stałe pory posiłków. Wysyłanie informacji poprzez Wechat w porze lunchu (ok. 12-14) jest niewłaściwe, ponieważ Chińczycy koncentrują się wtedy na jedzeniu i nasza wiadomość może zostać pominięta. Propozycja spotkania z chińskim partnerem o godzinie 13-tej świadczy o braku znajomości chińskich realiów. Święta w Chinach W Chinach wszyscy świętują w tym samym czasie, co powoduje ogromne kłopoty komunikacyjne. Zapamiętaj następujące daty ze względu na:
  • zatrzymaną produkcję.
  • brak reakcji na korespondencję firmową.
  • brak wysyłek (jeżeli towar nie został przekazany przewoźnikowi przed świętami).
  • nieterminowy powrót pracowników do fabryk, który może powodować opóźnienia produkcyjne.
Terminy świąt w Chinach
  • Nowy Rok – 1 stycznia.
  • Chiński Nowy Rok (CNY, Spring festiwal) święto księżycowe, ruchome.
  • Święto lampionów.
  • Święto pracy – 1 maja.
  • Święto Smoczych Łodzi – 16-18 czerwca.
  • Święto Środka Jesieni – 22-24 września.
  • Święto narodowe – 1 października, data ustanowienia Chińskiej Republiki Ludowej.
Bądź partnerem dla Chińczyka Bądź wiarygodny i kompetentny. Podejmij trud poznania technologicznych szczegółów produktów, które chcesz kupić bądź wyprodukować w Chinach. Nieznajomość niuansów technologicznych lub szczegółów jakościowych może być i na ogół bywa bezwzględnie wykorzystana przez dostawcę. Każdy punkt, który nie zostanie doprecyzowany podczas negocjacji będzie finalnie punktem newralgicznym. Dotyczy to każdego elementu współpracy:  jakości produktu, jakości opakowań, sposobów płatności, jak również czasu dostawy. Trzeba być profesjonalistą. Chińczycy szanują tych, których warto szanować, więc dąż do tego, aby zasłużyć na szacunek dla siebie, a nie tylko dla Twoich  pieniędzy. Przejdź do: Zadbaj o relacje z partnerem chińskim Autor: Dorota Czołak
szkolenie-effect-roznice-kulturowe-w-biznesie-komunikacja z chinczykamieffect-szkolenie-lean-manufacturing-min-lean managenent