PRAWNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA SEKRETARIATU

 In Rozwój kompetencji osobistych
Rozwój
Kompetencji Osobistych
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=2749

PRAWNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA SEKRETARIATU

– warsztat prawny doskonalący standardy pracy Sekretariatu/Biura Zarządu

Współpraca z Zarządem, Radą Nadzorczą, Kierownictwem wymaga od Asystentów posiadania specjalistycznej wiedzy dotyczącej prawnych aspektów funkcjonowania firmy. Wymagana jest znajomość przepisów prawnych regulujących organizację spółek, pojęć z zakresu prawa cywilnego, handlowego, gospodarczego. Bardzo istotnym aspektem jest nabycie umiejętności zarządzania informacjami oraz profesjonalnej archiwizacji dokumentów. Niezwykle ważne jest posiadanie umiejętności i wiedzy na temat redagowania, usprawnienia oraz zapewnienia prawidłowego obiegu i bezpieczeństwa dokumentacji firmowej.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Celem szkolenia jest wyposażenie Specjalistów Biura Zarządu w niezbędną wiedzę na temat dobrych praktyk i procedur usprawniających pracę sekretariatu.

Podczas warsztatów odpowiemy na pytania:

  • Jak wprowadzać zmiany i dokonać aktualizacji dokumentacji firmowej?
  • Kiedy i w jaki sposób wprowadzane są zmiany w tekście statutu/umowy spółki?
  • Na co zwrócić uwagę redagując dokumenty firmowe? Nieprawidłowości i uchybienia w zapisach i ich konsekwencje prawne.
  • Jak usprawnić obieg dokumentów firmowych? Jak prowadzić ewidencję i weryfikację pism?
  • Na co zwrócić uwagę redagując dokumenty firmowe? Potknięcia i błędy w dokumentach.
  • Jak przygotować pracowników sekretariatu do prawidłowego pod względem prawnym i organizacyjnym przetwarzania i przechowywania dokumentów?
  • Jak zabezpieczać dokumenty i chronić tajemnicę przedsiębiorstwa?
  • W jaki sposób powinno odbywać się udostępnianie dokumentów?
  • Jakich dokumentów i informacji mogą żądać: organy administracji publicznej, podmioty uprawnione do kontroli, wspólnicy, akcjonariusze, rada nadzorcza i ich członkowie, zarząd, pracownicy?
  • Jak postępować z dokumentacją objętą klauzulą niejawności?
  • Jak zgodnie z prawem zwoływać posiedzenia, tworzyć projekty uchwał?
  • Jak dokonywać zapisów z posiedzeń?
  • Jakie firmowe dokumenty należy bezwzględnie archiwizować?
PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

ZNAJOMOŚĆ PRAWNYCH ASPEKTÓW FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTWA NA STANOWISKU ASYSTENTA ZARZĄDU/KIEROWNIKA SEKRETARIATU.

1. Zagadnienia dotyczące prawnych aspektów funkcjonowania firmy, umiejętność pracy z dokumentami firmy, współtworzenie aktów wewnętrznych firmy, znajomość pojęć z zakresu prawa cywilnego, handlowego, gospodarczego.

  • Formy prowadzenia działalności gospodarczej.
  • Miejsce rejestracji przedsiębiorców.
  • Procedura rejestracji przedsiębiorców (formularze wniosków, wymagane opłaty).
  • Dokumenty niezbędne do rejestracji przedsiębiorców (umowa spółki, akt założycielski).
  • Dokumenty rejestracyjne przedsiębiorców (odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, zaświadczenie z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej, zaświadczenie o rejestracji płatnika VAT, obowiązki sprawozdawcze przedsiębiorców).
  • Pełnomocnictwa i upoważnienia – podobieństwa i różnice, przygotowanie przykładów dokumentów.
  • Analiza aktualnego i pełnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego – praca z dokumentem.
  • Analiza wypisu z Ksiąg Wieczystych – praca z dokumentem.

2. Asystentka/Asystent w kontaktach z organami i działami firmy.

  • Współpraca na linii Sekretariat – Zarząd, Rada Nadzorcza, Walne Zgromadzenie, Zgromadzenie Wspólników.
  • Współpraca Sekretariatu z pozostałymi działami firmy – Dział Kadr/Dział Personalny, Dział Prawny.

3. Szczegółowe zagadnienia z zakresu prawa spółek, których znajomość wpływa na jakość obsługi Sekretariatu Spółki/Biura Zarządu.

  • Rodzaje spółek.
  • Kapitał zakładowy, pojęcie wkładu, udziału, aportu.
  • Organy spółek.
  • Odpowiedzialność za długi w spółkach prawa handlowego.
  • Zarząd w spółce kapitałowej, jego rola, zadania i kompetencje.
  • Pełnomocnik Spółki – regulacja prawna, zakres reprezentacji.
  • Rada Nadzorcza w spółce, jego rola, zadania i kompetencje.
  • Obowiązki członków zarządu w związku z zakończeniem roku obrotowego.
  • Sporządzenie sprawozdania zarządu z działalności spółki. Co powinno zawierać sprawozdanie zarządu? (podstawowe błędy popełniane przy pisaniu sprawozdań).
  • Opinia biegłego rewidenta, kiedy jest sporządzana oraz jej znaczenie.
  • Sprawozdanie finansowe i jego elementy.
  • Procedura zwoływania zgromadzeń wspólników – procedury wymagane prawem.
    – treść zawiadomienia o zgromadzenia wspólników
    – zasady zawiadamiania wspólników o zgromadzeniu
    – odbycie zgromadzenia wspólników bez formalnego zwołania zgromadzenia.
  • Przygotowanie zwyczajnego zgromadzenia wspólników w spółce kapitałowej.
    – zestaw dokumentów niezbędnych do przygotowania zgromadzenia wspólników
    treść protokołu zwyczajnego zgromadzenia wspólników – praca na dokumencie.
  • Dokumenty składane przez spółkę do Krajowego Rejestru Sądowego w związku z zakończeniem roku obrotowego (procedura i termin złożenia dokumentów).
  • Stosowanie pieczątek firmowych w obrocie prawnym i gospodarczym.

4. Zagadnienia związane z tworzeniem dokumentacji w firmie – dokumenty, z którymi spotyka się Asystentka/Asystent w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych (faktury, umowy, dokumenty kadrowe, wezwania do zapłaty, monity, protokoły, zamówienia, oferty).

  • Zasady przyjęcia dokumentacji w sekretariacie
  • Weryfikacja treści pod względem formalnym i merytorycznym
  • Zasady przechowywania

Ćwiczenie – opracowanie treści: wezwania do zapłaty, monitu, zamówienia, oferty.

Oferta – konsekwencje złożenia oferty, terminy związania ofertą, złożenie oferty w postaci elektronicznej (wymogi prawne), odwołanie oferty; przyjęcie oferty; opóźniona odpowiedź na ofertę; modyfikujące przyjęcie oferty; czas i miejsce zawarcia umowy.

Akty wewnętrzne – umowa lub statut spółki, regulaminy, instrukcje, zarządzenia wewnętrzne.

Obieg zewnętrzny i wewnętrzny dokumentów.

5. Zagadnienia związane z ochroną danych osobowych, które powinna znać Asystentka/Asystent/Kierownik Biura Zarządu w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych

  • Podstawa prawna ochrony danych osobowych.
  • Pojęcie danych osobowych.
  • Pojęcie administratora danych osobowych i administratora bezpieczeństwa informacji.
  • Praktyczne aspekty przetwarzania danych osobowych w firmie.
  • Zasady ochrony i udostępniania danych osobowych.

6. Niezbędne w pracy sekretariatu informacje związane z zawieraniem umów.

  • Najistotniejsze postanowienia umowy.
  • Rodzaje umów stosowanych w obrocie gospodarczym.
  • Podstawowe błędy popełniane przy sporządzaniu umów i ich konsekwencje.
  • Właściwa reprezentacja przy zawieraniu umów: reprezentacja przez członków zarządu, prokurentów, wspólników – konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione.
  • Formy zawierania umów: forma pisemna, ustna, konkludentna, akt notarialny.
  • Oferty przedstawiane telefonicznie lub drogą elektroniczną.
  • Sporządzanie aneksów i załączników do umowy.

7. Zagadnienia prawa cywilnego istotne z punktu widzenia dochodzenia

  • Wymagalność roszczenia, odsetki, określenie przedmiotu sporu, właściwość miejscowa sądu.
  • Zaliczka, zadatek, kredyt kupiecki.
WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

mec. MONIKA SAWARSKA

adw. Monika Sawarska

Adwokat, ekspert w zakresie prawa gospodarczego (prawa spółek, prawa bankowego, odpowiedzialności odszkodowawczej oraz handlu międzynarodowego).

Praktykę i doświadczenie zdobywała w pracy w jednej z wiodących kancelarii ADP Popiołek, Adwokaci i Doradcy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych sp. k. , świadczącej obsługę prawną przedsiębiorców na terenie Górnego Śląska.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz doktorantka tego Wydziału. Uczestniczka studiów podyplomowych „Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Aplikację adwokacką ukończyła egzaminem adwokackim z oceną celującą.

W ramach obsługi prawnej przedsiębiorców zajmuje się rozwiązywaniem zagadnień prawnych związanych z prawem pracy tzw. ładem korporacyjnym w spółkach oraz funkcjonowaniem przedsiębiorstw, procesami łączeniowymi i przekształceniowymi spółek.

Obecnie w ramach własnej praktyki doradza przede wszystkim spółkom prawa handlowego w sprawach korporacyjnych związanych z ich bieżącym funkcjonowaniem. Reprezentuje również Klientów w sprawach sądowych związanych z zaskarżaniem uchwał organów spółek, oraz odpowiedzialności odszkodowawczej przedsiębiorców związanej z prowadzoną działalnością. Z uwagi na dotychczasową praktykę i ukończone studia podyplomowe w zakresie fuzji i przejęć przeprowadza procesy gospodarcze związane z przekształcaniem, podziałem i łączeniem spółek.

Prowadzi także szkolenia w zakresie zawierania kontraktów w handlu międzynarodowym, jak również wspomaga przedsiębiorców polskich i zagranicznych w tworzeniu, negocjowaniu i rozstrzyganiu sporów na tle wykonania tego typu umów.

Autorka bloga o prawnych aspektach działania Spółki Akcyjnej – „Spółka Akcyjna w praktyce”

Na co dzień doradza spółkom kapitałowym i pomaga w rozwiązywaniu problemów, które są związane z zawiłymi regulacjami prawnymi w przedmiocie ich funkcjonowania.

Publikacje artykułów:

  • Akcjonariusz powinien walczyć o swoje prawa, Wyborcza.biz
  • Odpowiedzialność zarządu spółki z o.o. w przypadku bezskuteczności egzekucji, Infor.pl
  • Dokumenty potrzebne do rejestracji spółki akcyjnej
  • Koszty założenia spółki akcyjnej
  • Regulaminy w spółce akcyjnej
  • Przejęcie spółki akcyjnej
  • Reprezentacja spółki akcyjnej przez prokurenta
  • Jedyny akcjonariusz w spółce akcyjnej
  • Kadencja zarządu spółki akcyjnej
  • Zgłoszenie spółki akcyjnej do rejestru
  • Co powinna zawierać międzynarodowa umowa handlowa?, Infor.pl
  • Prawo właściwe dla zobowiązań umownych, Infor.pl
  • Zawiadomienie o przelewie wierzytelności, jako jedna z form ochrony dłużnika, Monitor Prawniczy
  • Zakaz potrącenia ex iure tertii, Rejent
  • Elektroniczny bankowy tytuł egzekucyjny (e-BTE), Infor.pl
METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Warsztaty będą prowadzone metodą warsztatową z elementami prezentacji, która pozwala przejść przez serię rynkowych case’ów. Praca grupowa i ćwiczenia indywidualne, dyskusja i wymiana doświadczeń, mini-gra rywalizacyjna.

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • Asystentów/Sekretarek Prezesów, Zarządów, Dyrektorów
  • Menedżerów Biur Zarządów i Rad Nadzorczych
  • Specjalistów ds. obsługi władz spółki
  • Kierowników i Specjalistów ds. administracji
ORGANIZACJA

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

5 października 2017r. – BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****
Katowice, ul. Bytkowska 1a
www.bestwesternkatowice.pl

BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice **** pierwszy w Aglomeracji Śląskiej obiekt, reprezentujący największą na świecie sieć hotelarką BEST WESTERN z nowo otwartym (jesień 2016r.) Centrum Konferencyjnym. Hotel zlokalizowany jest w pobliżu Parku Chorzowskiego i Międzynarodowych Targów Katowickich.

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o godzinie 16.00.
Cena szkolenia wynosi 550 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, lunch w restauracji Kuchnia Otwarta, dania serwowane przez kucharzy „prosto z patelni”. Parking hotelowy w cenie szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegów. Podczas rezerwowania miejsca w hotelu prosimy o powołanie się na „Effect” – organizatora szkolenia. Dzięki temu korzystacie Państwo z wynegocjowanych dla naszych Gości stawek hotelowych.

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
99%

MIEJSCE SZKOLENIA

BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****
suite-roomrestauracjaimg_5685a

BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****

TERMIN: 5.10.2017 rok
MIEJSCE:
HOTEL:
Katowice
BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****
CENA: 550 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • Kinga Lalko-Smołka
    Kinga Lalko-Smołka Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia. Wykładowca bardzo rzeczowo i konkretnie przekazuje informacje. Doskonale dobiera do wątków przykłady ze swojego życia zawodowego i ciekawie je opowiada. Wszystko jest przedstawione w jasny sposób i będzie to dla mnie bardzo przydatna wiedza. Prowadząca posiada ogromną wiedzę".  

    HONGBO CLEAN ENERGY EUROPE        SP. Z O.O. Małgorzata
  • "Bardzo wyczerpujące przekazanie informacji. Wykładowca - kompetentna osoba, posiadająca niesamowitą wiedzę praktyczną i teoretyczną".  

    VITROTERM-MURÓW S.A. Alina

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.