Asertywność w pracy

 In Rozwój kompetencji osobistych
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=3410

Szkolenie Asertywność w pracy

–  trening asertywności i wyznaczanie granic w biznesie. Zaawansowane techniki budowania asertywnych relacji z klientami, dostawcami, partnerami biznesowymi i współpracownikami

Szkolenie Asertywność w pracy dedykujemy osobom, które chcą się nauczyć:

  • jak być asertywnym, jak odmawiać, wyznaczać granice i umieć mówić NIE w sytuacjach konfliktu interesów w kontaktach z klientami, dostawcami i  kontrahentami z zachowaniem współpracujących relacji
  • Wyrażać własne zdanie i budować autorytet w sytuacjach organizacyjnych wymagających umiejętności interpersonalnych ( podczas narad,  spotkań zespołowych, spotkań kadry kierowniczej, a nawet dyskusji nieformalnych na tematy drażliwe)
  • Wyrażać uczucia negatywne bez ranienia innych
  • Egzekwować polecenia, potrzeby i oczekiwania w stosunku do podwładnych, a także współpracowników np. w zespołach projektowych
  • Konstruktywnie korygować zachowania innych ludzi poprzez stosowanie technik informacji zwrotnej i konstruktywnej krytyki
  • Reagować w sytuacjach konfliktowych i zaskakujących
  • Rozwijać konkretne umiejętności budowania długotrwałych relacji biznesowych
  • Przeprowadzić analizę najczęściej popełnianych błędów i tworzenie strategii zaradczych
CELE I KORZYŚCI

Szkolenie Asertywność w pracy – cele i korzyści:

Celem szkolenia Asertywność w pracy jest dostarczenie niezbędnej wiedzy z obszaru asertywności oraz rozwój konkretnych umiejętności i technik asertywności, umożliwiających z sukcesem budowanie skutecznych relacji w biznesie: z klientami, partnerami biznesowymi, podwładnymi, przełożonymi, współpracownikami.

Szkolenie uczy technik asertywnych, za pomocą których wzmocnisz swoją pozycję w organizacji oraz poczucie pewności siebie i swoich działań w biznesie!

Podczas szkolenia Asertywność w pracy przeanalizujemy także techniki skutecznej komunikacji. Nauczymy Cię jak panować nad emocjami – samokontrola jest niezbędną umiejętnością do budowania pozytywnych relacji w miejscu pracy – ze współpracownikami i klientami.

PROGRAM

Szkolenie Asertywność w pracy – Program:

ASERTYWNOŚĆ W RELACJACH BIZNESOWYCH I ZAWODOWYCH

  • Prawdy i mity o asertywności – profesjonalne podejście
  • Dlaczego warto być asertywnym w biznesie?
  • Znaczenie wypracowania postawy asertywnej w środowisku pracy:
    – dla pracownika: stabilna pewność siebie, niższy poziom stresu, większa motywacja do pracy
    – dla zespołu: twórcza atmosfera pracy, silniejsze, oparte na jasnych zasadach relacje,
    – dla organizacji: lepsza jakość i krótszy czas realizacji celów i zadań, większa elastyczność

ASERTYWNOŚĆ A TWOJA POZYCJA W ORGANIZACJI

  • Straty wynikające z braku asertywności w środowisku pracy:
    – słaba pozycja lub utrata pozycji w firmie,
    – brak wpływu na proces podejmowania decyzji,
    – przeciążenie zadaniami,
    – „spychologia” ze strony współpracowników,
    – zatrzymanie rozwoju i awansu,
    – wysoki poziom stresu,
    – możliwa utrata zdrowia: zaburzenia psychosomatyczne i inne
  • Twoje prawa i asertywne sposoby ich wdrożenia w środowisku zawodowym:
    – prawo do dbania o swoje interesy,
    – prawo do rozwoju,
    – prawo do awansu zawodowego,
    – prawo do bezpiecznego środowiska pracy,
    – prawo do bycia informowanym,
    – prawo do wypowiadania swojej opinii,
    – prawo do decydowania….i inne

DIAGNOZA WŁASNEGO POZIOMU ASERTYWNOŚCI

  • Test: „Asertywność w pracy”
  • Kwestionariusz autopercepcji
  • Mapa asertywności i inne

POZYTYWNA AUTOPREZENTACJA W BIZNESIE

  • Znaczenie wywierania pozytywnego wrażenia
  • Świadome kreowanie własnego wizerunku
  • Zasady wywierania wpływu i perswazji
  • Najczęściej popełniane błędy podczas autoprezentacji

PODSTAWOWE TECHNIKI ASERTYWNE

  • Wyznaczanie i obrona swoich granic
  • Mówienie NIE bez utrudniania współpracy
  • Sposoby na kontrolowane wyrażanie negatywnych emocji
  • Techniki wypowiadania swojej opinii

KONSTRUKTYWNA KRYTYKA A SIŁA ZESPOŁU

  • Krytyka jako cenna informacja zwrotna
  • Korzyści z udzielania konstruktywnej krytyki
  • Reagowanie na słuszną i niesłuszną krytykę klientów, współpracowników, podwładnych
  • Radzenie sobie z różnymi rodzajami krytyki: złożoną, ad personam, agresywną, ukrytą krytyką (aluzje)
  • Techniki wyrażania konstruktywnej krytyki (odważna komunikacja, kanapka i inne)

ZAAWANSOWANE TECHNIKI ASERTYWNE – OBRONA PRZED PRESJĄ I MANIPULACJĄ

  • Definiowane manipulacji – co powinieneś wiedzieć o manipulacji?
  • Obszary manipulacji w życiu zawodowym
  • Rodzaje najczęściej stosowanych technik manipulacji
  • Test: Czy jesteś podatny na manipulację?
  • Techniki asertywne skuteczną obroną przed presją i manipulacją
  • Obrona przed atakiem werbalnym
  • Obrona przed powtarzającymi się zachowaniami inwazyjnymi

PAKIET ASERTYWNYCH TECHNIK MENEDŻERA

  • Asertywność menedżera a realizacja celów biznesowych
  • Asertywność a pełnienie społecznych ról menedżerskich (koncepcja Henry Minzberga)
  • Obrona interesów działu (zespołu)
  • Obrona interesów firmy
  • Kontrakt psychologiczny z pracownikiem
  • Asertywny model motywującego polecenia
  • Asertywne egzekwowanie poleceń
  • Jak radzić sobie z asertywnością pracownika?
  • Skuteczne negocjacje i mediacje

ASERTYWNOŚĆ PRACOWNIKA W RELACJI JA – SZEF

  • Ustalanie i obrona celów SMART
  • Asertywne negocjowanie planów
  • Obrona swoich interesów
  • Podejmowanie twórczego dialogu w sytuacji krytyki
  • Budowanie pozycji w firmie

BUDOWANIE DŁUGOTRWAŁYCH RELACJI BIZNESOWYCH

  • Główne zasady budowania trwałych relacji z partnerami biznesowymi
  • Budowanie indywidualnego planu wykorzystania nowych umiejętności
WYKŁADOWCA

Szkolenie Asertywność w pracy poprowadzi:

Joanna Cisek-Dąbrowska

Znalezione obrazy dla zapytania joanna cisek dąbrowska psycholog zdjęcia

Psycholog, doświadczony trener asertywności z bogatą praktyką rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne rekomendacja trenera I i II stopnia PTP (licencja trenera nr 170). Doradca biznesowy, coach, inspirator rozwoju osobistego menedżerów i specjalistów polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Pełni funkcję menedżera ds. szkoleń w Katowickiej Strefie Ekonomicznej S.A. Swoją karierę trenerską zaczynała na początku lat 90-tych prowadząc treningi i seminaria z asertywności pod okiem doświadczonych superwizorów PTP. Należy do grona osób zaangażowanych w poszukiwanie zastosowania metodologii treningu asertywności w biznesie w ramach prac Stowarzyszenia Trenerów Asertywności.

Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (studia podyplomowe: „Psychologia menedżerska”, „Trener i menedżer szkoleń”), Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki (studia podyplomowe: „Zarządzanie projektem”).

Specjalizuje się w obszarze zarządzania i rozwoju potencjału kadry menedżerskiej ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw produkcyjnych.

Ukończyła prestiżową szkołę coachów prowadzoną przez Erickson College International „The Art and Science of Coaching”, aktualnie w trakcie certyfikacji ICF.

Swoją przygodę z coachingiem rozpoczęła się w 2004 roku w trakcie współpracy trenerskiej z  Pionem Bankowości Detalicznej BRE Banku S.A.  Przez kilka lat prowadziła  executive coaching dla dyrektorów placówek (7 projektów rocznych) zgodnie z modelem GROW sir Johna Whitemoore’a.

Realizuje usługi doradcze oraz przygotowuje innowacyjne projekty szkoleniowe z zakresu:

  • rozwoju umiejętności menedżerskich – komunikacji interpersonalnej, efektywności indywidualnej, zarządzania czasem, budowania zespołu, zarządzania zespołem projektowym, asertywności, coaching’u.

Posiada praktykę w projektowaniu szkoleń pomocnych w rozwiązaniu konkretnych problemów organizacyjnych i rozwojowych oraz coachingu.

Przygotowała i realizowała projekty dla znanych firm doradczych Ernst & Young, ISO Swedish-Managment Group Poland, SLG International Training Centre.

Uczestniczyła w 2-letnim projekcie szkoleniowym dla konsultantów „Firma 2000” organizowanym przez ActiVoca oraz PriceWaterhouseCoopers.

W swojej bogatej karierze trenerskiej przeszkoliła między innymi kilkuset menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz pracowników liniowych wielu firm produkcyjnych, handlowych, usługowych oraz banków z całej Polski m.in.:
Makro Cash & Carry Polska S.A.
Lear Corporation Sp. z o.o.
Delphi Polska Automotive System Sp. z o.o.
Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o.
Prokom Software S.A.
Softbank S.A.
Multibank BRE Bank S.A.
Lentex S.A.
BOC Polska Sp. z o.o.
PZU Życie S.A.
Grupa Fiat Auto Poland

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jej udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

METODY

Szkolenie Asertywność w pracy – tylko praktyczne metody:

Podczas szkolenia Asertywność w pracy stosujemy wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe. Nasze szkolenia mają za zadanie kształtować praktyczne umiejętności.

Wykorzystywane są, między innymi:

• Praca w grupach
• Praca indywidualna
• Techniki kreatywne
• Odgrywanie ról
• Studium przypadku
• Dyskusja
• Gra symulacyjna
• Testy
• Interaktywna prezentacja

ADRESACI

Szkolenie Asertywność w pracy adresowane jest do:

osób zainteresowanych pozyskaniem wiedzy z obszaru asertywności oraz rozwoju konkretnych umiejętności i technik asertywności, umożliwiających z sukcesem budowanie skutecznych relacji w biznesie.

ORGANIZACJA

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
99%

MIEJSCE SZKOLENIA

Park Inn by Radisson Katowice ****
suite-roomrestauracjaimg_5685a

Park Inn by Radisson Katowice ****

ZAPYTAJ O TERMIN

TERMIN:
MIEJSCE:
HOTEL:

CENA: ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • Kinga Lalko-Smołka
    Kinga Lalko-Smołka Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • Nie boimy się wyzwań. Z pasją i entuzjazmem wspieramy rozwój naszych Klientów.

  •                                                           My również stawiamy na rozwój!

  • Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.

    Konfucjusz
  • "Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."

    Nazwa firmy Jan Kowalski
  • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

    Powiatowy Urząd Pracy Patrycja

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.