Zamówienia
Publiczne
UR / Produkcja / BHP
Zakupy / Logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=18209

ANALIZA I RAPORTOWANIE W ZAKUPACH

– zaawansowany trening budowy efektywnych zakupów

Zapraszamy Państwa do udziału w intensywnych warsztatach, które pomogą Uczestnikom odpowiedzieć na pytanie – Jak zorganizować zakupy, żeby pozwalały na redukcję kosztów i były efektywne?

Zakupy mają kolosalny wpływ na całość funkcjonowanie firmy. One pozwalają na utrzymanie ciągłości produkcji i sprzedaży. Od sprawności pracy działu zakupów zależy dostępność na czas surowców i produktów odpowiedniej jakości. A to w dużej mierze zależne jest od sprawnego przekazywania informacji między działami na temat planowanej produkcji czy sprzedaży.

Jak zapewnić dostawy na czas, w atrakcyjnej cenie?

Poniższe szkolenie jest propozycją zestawu działań, których celem jest stworzenie fundamentów związanych z budową efektywnie funkcjonujących zakupów, które potrafią skutecznie omijać pułapki współczesnego rynku zakupów.

Po zakończeniu szkolenia Uczestnicy szkolenia otrzymują:

  • Wzory KPI w różnych obszarach – produkcji, sprzedaży itd.
  • Wzory matrycy celów
  • Wzór arkusza planowania sprzedaży (MS EXCEL)
  • Wzór arkusza planowania kontraktów (MS EXCEL)
  • Narzędzie analizy ABC i Analizy Wielowymiarowej (MS EXCEL)
  • Narzędzie analizy XYZ (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji kosztu sprzedaży/promocji (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji kosztów zakupu (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji kosztu magazynowani (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji  TCO (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji  CKN (MS EXCEL)
CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Poznanie:

  • Metod związanych z wyznaczaniem kategorii zakupowych
  • Metod konsolidacji i kategorii i tworzenia oszczędności zakupowych
  • Sposobu planowania i zarządzania poszczególnymi kategoriami
  • Narzędzi planowania materiałów na potrzeby kontraktów, promocji i sprzedaży
  • Metod prognozowania zapotrzebowania
  • Metod optymalizacji zamawiania
  • Zasad konstrukcji i kalkulacji TCO i LCC
  • Zasad konstrukcji i kalkulacji kosztów składowych TCO i LCC
  • Metod konstrukcji KPI
  • Narzędzi zapisu i weryfikacji KPI
  • Metod weryfikacji realizacji KPI
PROGRAM

Budowa drzewa kategorii zakupowych w przedsiębiorstwie

  • Kategorie główne
  • Subkategorie (podkategorie)
  • Indeksacja procesów
  • Instrukcja drzewo kategorii zakupowych
  • Konsolidacja zakupów w ramach kategorii zakupowych – wady i zalety
  • Dźwignie zakupowe wynikające z kategoryzacji

Wyznaczenie priorytetów zakupowych i wpływu poszczególnych kategorii na koszty i wynik finansowy

  • Analiza Pareto
  • Analiza ABC
  • Definiowanie dodatkowych parametrów
  • Analiza wielowymiarowa

Analiza zakupów przy pomocy macierzy Krajicka (wartość – ryzyko)

  • Identyfikacja wartości zakupu
  • Identyfikacja ryzyka
  • Wyznaczanie kategorii Strategiczne, Wąskie gardła, Dźwignie, Rutynowe
  • Zarządzanie kategoriami
  • Implementacja macierzy w ERP
  • Sposób postępowania z poszczególnymi kategoriami

Klasyfikacja przy pomocy macierzy Krajicka a forma i wartość magazynowania.

Klasyfikacja przy pomocy macierzy Krajicka a struktura dostawców.

Planowanie i prognozowanie w zakupach

  • Analiza trendów zakupowych i odchyleń od tych trendów
  • Analiza XYZ
  • Macierz ABC/XYZ
  • Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów
  • Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów sprzedaży i promocji
  • Prognozowanie zapotrzebowania metodą wyrównywania wykładniczego
  • Wyznaczanie punktu ponownego złożenia zamówienia – ROP
  • Zamawianie metodą ekonomicznej wielkości zamówienia – EOQ
  • Zamawianie metodą stałego okresu zamówienia

Kontroling zakupów

  • Nowoczesne formuły kosztowe w zakupach, eliminacja pułapek dostawców
  • Koszty całkowite koszty posiadania i nabycia – TCO, CKN
  • Całkowity koszt życia – LCC
  • Kalkulacja kosztów zakupów
  • Kalkulacja kosztów magazynowania
  • Kalkulacja kosztów zakupów
  • Wskaźniki oceny zakupów
  • Wskaźniki oceny magazynowania
  • Wskaźniki oceny zapasów
  • Analiza wskaźników – częstotliwość i sposób analizy

Definiowanie KPI w zakresie zakupów

  • SMART a cele i KPI w zakupach
  • Matryca celów zakupowych
  • Sposoby konstrukcji KPI w zakupach
  • Krzyżowanie wskaźników

Monitoring wskaźników.

WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

dr Marek Kasperek

Długoletni doradca i konsultant w zakresie logistyki zarządzania projektem i zakupów oraz magazynowania. Audytor systemów logistycznych i magazynowych. Autor procedur zakupowych i z zakresu zarządzania projektem Project management. Autor strategii zakupowych w firmach branży petrochemicznej, współautor strategii firm energetycznych. Twórca metodyk projektowych na potrzeby biznesu i szeroko pojętej logistyki SPM i ASPM.

Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów i wykładowca na studiach podyplomowych Zarządzanie projektem oraz Zarządzanie Projektem Europejskim realizowanych w ramach Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 100 publikacji, 12 książek współautor 3 poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie ma formę interaktywnych 12 godzinnych warsztatów. Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się cały szereg narzędzi, które pomogą analizować różne obszary aktywności zakupowej. Szkolenie ma przygotować działy zakupów do sprawnego raportowania.

Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się szereg przypadków symulacyjnych.

Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • dyrektorów zarządzających,
  • dyrektorów działów zakupów,
  • kierowników działów logistyki i zakupów,
  • menedżerów kategorii zakupów,
  • służb zakupowych,
  • wszystkich osób biorących czynny udział w budowie efektywnych zakupów w przedsiębiorstwie,
  • osób od których wymagane jest analizowanie kosztów zakupów i raportowanie.
ORGANIZACJA

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

11-12 października 2018 roku – Hotel Crocus****Wellness&SPA
Zakopane, Chałubińskiego 40
www.hotelcrocus.pl

Hotel Crocus****Wellness&SPA – nowoczesny i elegancki hotel położony w pobliżu Wielkiej Krokwi, niedaleko Krupówek. Idealnie łączy klasyczną tradycję z luksusem.  Do dyspozycji Gości SPA i Centrum Odnowy Biologicznej z basenem, sauną, wanną z hydromasażem i łaźnią parową. 

Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 18:00 – 22:00.

Cena szkolenia wynosi 1790 zł brutto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena wynosi 1740 zł brutto.
Cena szkolenia bez zakwaterowania wynosi 1290 zł brutto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 200 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcami, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie, przerwy kawowe, atrakcyjne zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness, parkingu hotelowego.

 

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
95%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
98%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel STOK****
6782532wieden2-kinowowellness2

Hotel STOK****

TERMIN: 11-12.10.2018 roku
MIEJSCE:
HOTEL:
Zakopane
Hotel Crocus****Wellness&SPA
CENA: 1790 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA WALAS
    AGNIESZKA WALAS specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

    ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
  • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

    Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.