UR / Produkcja / BHP
Zakupy / Logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=3008

CONTROLLING LOGISTYCZNY

– metody redukcji kosztów logistyki i zaopatrzenia

Celem controllingu logistycznego jest optymalizacja całego łańcucha działań – od etapu dostaw po dostarczenie towaru odbiorcom. Szkolenie ma dostarczyć uczestnikom praktyczną wiedzę w zakresie interpretacji kluczowych informacji i wskaźników pochodzących z kalkulacji kosztów logistyki i zaopatrzenia, które pomogą w podjęciu właściwych decyzji dla przedsiębiorstwa.

Uczestnicy, wspierani przez trenera będą mogli ocenić kondycję własnej firmy w obszarze logistyki i zaopatrzenia.

Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną praktyczne doświadczenia Trenera w kierowaniu i uczestnictwie w kilkudziesięciu projektach z zakresu logistyki zaopatrzenia, produkcji oraz redukcji zapasów.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

  • Poznanie sposobu kalkulacji kosztów w obszarze logistyki
  • Poznanie narzędzi wspomagających kalkulacje kosztów
  • Zdefiniowanie wskaźników efektywności procesów logistycznych
  • Wskazanie źródeł oszczędności i optymalizować koszty procesów logistycznych
  • Optymalizacja kosztów logistyki w oparciu o analizę rachunku zysków i strat w obszarze zakupów, transportu, magazynowania, utrzymania zapasów, dystrybucji i obsługi klienta.
PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Zadania controllingu w logistyce, organizacja controllingu logistyki w przedsiębiorstwie.

  • Controlling logistyczny jako źródło podejmowania trafnych decyzji w przedsiębiorstwie

2. Klasyczne rachunki kosztów i ich znaczenie w przedsiębiorstwie

  • Rodzajowy
  • Miejsc powstawania
  • Kalkulacyjny
  • Wady i zalety klasycznych rachunków kosztów

3. Rachunek kosztów czynników produkcji – metoda ABC w logistyce

4. Koszty stałe i zamienne w logistyce

  • Analiza kosztów stałych i zamiennych w logistyce
  • Skokowy przyrost kosztów stałych w logistyce
  • Wpływ kosztów stałych i zamiennych na decyzje logistyczne
  • Analiza progu rentowności dla przedsięwzięć logistycznych

5. Wpływ kosztów logistyki na standing przedsiębiorstwa

  • Konflikty kosztowe
  • Koszty a bilans firmy
  • Rola kosztów w kształtowaniu ROI

6. Budżetowanie w logistyce

  • Związek budżetu logistycznego z budżetem przedsiębiorstwa
  • Budżety funkcjonalne w logistyce
  • Harmonogramy finansowo –rzeczowe w logistyce
  • Uwarunkowania operacyjne w zakresie tworzenia budżetu logistycznego

7. Koncepcja kosztów logistycznych

  • Tradycyjne koncepcje kalkulacji kosztów logistycznych
  • Całkowity koszt logistyki
  • Kalkulacja kosztów logistycznych w oparciu o układ rodzajowy kosztów

8. Koszty zakupów – optymalizacja

  • Kalkulacja kosztów działu zakupów
  • Kalkulacja kosztów personelu w zakupach
  • Rozliczanie kosztów zakupów
  • Alternatywne układy kosztów zakupów Całkowity Koszt Nabycia, Total Cost of Ownership

9. Koszty transportu – optymalizacja

  • Kalkulacja kosztów pojazdu
  • Kalkulacja kosztów infrastruktury
  • Kalkulacja kosztów personelu
  • Formuła kosztu transportu

10. Koszty magazynowania – optymalizacja

  • Kalkulacja kosztów infrastruktury magazynowej z uwzględnieniem formuły własności magazynu
  • Kalkulacja kosztów wyposażenia
  • Kalkulacja kosztów osobowych w magazynach

11. Koszty utrzymania zapasu – optymalizacja

  • Ocena istotności kosztów utrzymania zapasu
  • Koszty zapasu a wycena zapasu
  • Definiowanie kosztu powierzchni pod zapasem
  • Definiowanie kosztów kapitałowych zapasu
  • Ocena pozostałych kosztów utrzymania zapasu

12. Koszty dystrybucji i obsługi klienta – optymalizacja

  1. Analiza sprzedaży, grup produktów i klientów, marży pokrycia
  2. Koszty obsługi klienta
  3. Bezpośrednia zyskowność produktu (DPP)
  4. Macierz klient-produkt

13. Narzędzia controllingu strategicznego i operacyjnego – Logistyczne Wskaźniki Efektywności Procesu (KPI)

  • Systemy wskaźników controllingu logistyki i zasady ich tworzenia – tworzenie struktury KPI w obszarze logistyki
  • Integracja wskaźników – definiowanie wzajemnych relacji między wskaźnikami (crossowanie wskaźników) i eliminacja konfliktów celów
  • Wskaźniki efektywności procesu  (KPI) w obszarze zapasów
  • Wskaźniki efektywności procesu  (KPI) w obszarze magazynowania
  • Wskaźniki efektywności procesu  (KPI) w obszarze zakupów
  • Wskaźniki efektywności procesu  (KPI) w obszarze dystrybucji
  • Wskaźniki efektywności procesu  (KPI) w obszarze transportu
  • Definiowanie wskaźników w łańcuchu dostaw – case
WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

dr Marek Kasperek

doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

– wykłady (około 30% czasu)
– analiza przypadków
– ćwiczenia

Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się szereg przypadków symulacyjnych. Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem). Uczestnicy na tej podstawie mogą, pod kontrolą prowadzącego szkolenie, przeprowadzić symulację rozwiązania określonego problemu czy to związanego z gospodarką zapasami, obsługą klienta, czy też transportem.

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz specjalistów zajmujących się logistyką i zaopatrzeniem.

  • Kierowników działów zakupów i zaopatrzenia
  • Szefów logistyki
  • Pracowników pionów lub działów logistyki
  • Kierowników magazynów, magazynierów
  • Szefów gospodarki materiałowej
  • Kierowników działów produkcji, działów operacyjnych
  • kierowników odpowiedzialnych za poszczególne etapy łańcucha dostaw:
    – obsługę klienta
    – zakupy
    – optymalizację zapasów
    – zarządzanie produkcją i przepływem materiałów
    – magazyn i gospodarkę magazynową
    – transport
    – dystrybucję i sprzedaż
    – controlling w przedsiębiorstwie
ORGANIZACJA

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

27 października 2017r. – BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****
Katowice, ul. Bytkowska 1a
www.bestwesternkatowice.pl

BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice **** pierwszy w Aglomeracji Śląskiej obiekt, reprezentujący największą na świecie sieć hotelarką BEST WESTERN. Hotel zlokalizowany jest w pobliżu Parku Chorzowskiego i Międzynarodowych Targów Katowickich.

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o godzinie 16.00.
Cena szkolenia wynosi 590 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, lunch w restauracji Kuchnia Otwarta, dania serwowane przez kucharzy „prosto z patelni”. Parking hotelowy w cenie szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegów. Podczas rezerwowania miejsca w hotelu prosimy o powołanie się na “Effect” – organizatora szkolenia. Dzięki temu korzystacie Państwo z wynegocjowanych dla naszych Gości stawek hotelowych.

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
94%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
92%

MIEJSCE SZKOLENIA

BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****
suite-roomrestauracjaimg_5685a

BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****

TERMIN: 27.10.2017 rok
MIEJSCE:
HOTEL:
Katowice
BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****
CENA: 590 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA KRÓL
    AGNIESZKA KRÓL Koordynator Działu Szkoleń Otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 608 577 234
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Jestem zadowolona ze sposobu prowadzenia szkolenia, panowała przyjemna atmosfera, która sprzyjała efektywnej pracy. Szkolenie pozwoliło uzyskać rady, które będę mogła wykorzystać w swojej pracy".  

    Zemat Technology Group Sp. z o.o. Diana
  • "Przydatna i rzeczowa wiedza przekazana w bardzo przystępnej formie".  

    mTP Met-Plast Sp. z o.o. Krzysztof

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.