METODY REDUKCJI KOSZTÓW ZAKUPÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH I MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH

 In UR / Produkcja / BHP, Zakupy / logistyka, Zamówienia publiczne
Zamówienia
Publiczne
UR / Produkcja / BHP
Zakupy / Logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=16016

METODY REDUKCJI KOSZTÓW ZAKUPÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH I MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH

– efektywna gospodarka materiałowo-narzędziowa

Zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu, którego celem jest zapoznanie specjalistów działów zaopatrzenia, utrzymania ruchu i produkcji z efektywnymi metodami redukcji kosztów zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych oraz prawidłową gospodarką materiałowo-narzędziową w przedsiębiorstwie.

Podczas warsztatów wybitny ekspert przedstawi cały proces zakupów od momentu dokonywania analizy potrzeb firmy z uwzględnieniem metod wyszukiwania i wyboru dostawców, negocjowania warunków i terminów realizacji zamówień, optymalizacji kosztów związanych z zakupami materiałów i usług po koordynację transportu i terminów dostaw.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Celem szkolenia jest:

  • Usprawnienie funkcjonowania zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
  • Podwyższenie nadzoru nad zakupem, rozprzychodowaniem i zużyciem części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
  • Redukcja kosztów i ceny zakupu
  • Ograniczenie poziomu zapasu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych przy jednoczesnym zapewnieniu ich pełnej dostępności
  • Przygotowanie do wykorzystania TCO I CKN
  • Ograniczenie ryzyka zawiązanego z zakupami

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy szkolenia otrzymują:

  • Wzory umowy z dostawcą
  • Wzory arkuszy oceny dostawcy
  • Narzędzie POO (MS EXCEL)
  • Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg wartości metodą ABC (MS EXCEL)
  • Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg istotności urządzeń (MS EXCEL)
  • Wzór arkusza standardowej odpowiedzi ofertowej (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji  TCO (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji  CKN (MS EXCEL)
  • Wzór kalkulacji istotności części zamiennych
PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Organizacja zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie

  • Strategia zakupów czime
  • Procedura zakupów czime – tryby zakupów
  • Wyznaczanie podstawowych kategorii zakupowych kategoryzacja funkcjonalna
  • Wyznaczanie subkategorii zakupowych metodą wartości – Kategoryzacja ABC
  • Wyznaczanie subkategorii zakupowych metodą wartości i ryzyka

Case – wyznaczenie czime w każdej z subkategorii

  • Ustalenie poziomu istotności części na podstawie klasyfikacji istotności urządzeń -ABC

Case – wyznaczenie czime w każdej z subkategorii

  • Narzędzie zarządzania zakupem: Matryca wartość – istotność części
  • Strategia zarządzania matrycą wartość – istotność
  • Narzędzie zarządzania zakupem: Matryca wartość, ryzyko – istotność części

2. Jeśli nie zakup to … ? – alternatywne sposoby zabezpieczenia dostępności części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych

  • Wyznaczanie kryteriów czime przeznaczonych do magazynowania
  • Organizacja składów konsygnacyjnych
  • Organizacja składów depozytowych
  • Unifikacja bazy indeksowej
  • Organizacja składów centralnych
  • VIM

3. Rola działu zakupu CZNiME w Total Productive Maintance (Programie Przeciwdziałania Awariom) i 5S

  • 5S w przedsiębiorstwie
  • wizualizacja składowania i nadzór nad częściami zamiennymi i narzędziami
  • program czerwonej etykiety
  • TPM
  • zasady nadzoru nad zużyciem części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w TPM

4. Konstrukcja długofalowej współpracy z dostawcą – jak współpracować z dostawcą?

  • Zakupy na spot
  • Umowy ramowe
  • Umowy ramowo – workowe
  • Definiowanie katalogów czime

5. Organizacja procesu zakupu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie

  • Badanie rynku i poszukiwanie nowych dostawców – źródła informacji na potrzeby zakupu
  • Wykorzystanie Internetu w zakupie
  • Pozyskanie informacji o rynku zakupów, dostawcach i innych podmiotach funkcjonujących na rynku (marketing zakupów)
  • Wykorzystanie RFI
  • Ocena własnej pozycji zakupowej
  • Definiowanie zapotrzebowania, wykorzystanie arkusza SOO (Standardowej Odpowiedzi 0fertowej)

Case: Definiowanie polityki zakupu

  • Zdefiniowanie zapotrzebowania
  • Wysłanie zapytania ofertowego (postępowanie w przypadku materiałów słabosubstytucyjnych, dostawców monopolistów, zmowy dostawców)
  • Wybór dostawcy
  • Formułowanie wybranych kryteriów w umowie z dostawcą

6. Ocena ceny oferty dostawcy

  • Ocena oferty bazie formuły Total Cost of Ownership
  • Ocena oferty na bazie Całkowitej Ceny Nabycia
  • Wykorzystanie narzędzia Arkusz Parametrycznej Oceny Oferty
  • Ocena formalna (doświadczenie branżowe, możliwości produkcyjne, posiadane certyfikaty, referencje, licencje, uprawnienia
  • Ocena merytoryczna, (jakość, funkcjonalność, estetyka, termin dostawy)
  • Ocena warunków handlowych (cena, rabaty, koszty nabycia, termin płatności)
  • Ocena jedno i wieloparametrowa

Case: Analiza ofert

7. Ocena i kwalifikacja dostawców czime

  • Kryteria oceny i kwalifikacji poszczególnych grup dostawców
  • Częstotliwość oceny i kwalifikacji dostawców czime
  • Narzędzia informatyczne wspierające ocenę dostawców czime
  • Arkusze oceny dostawców
  • Ocena prosta i ocena wieloetapowa
  • Lista kwalifikowanych dostawców

8. Magazynowanie części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie

  • optymalizacja składowania materiałów w magazynie, poprawa wykorzystania magazynu
  • organizacja i automatyzacja magazynowania
  • metody automatycznej identyfikacji towaru (kody EAN, PDF, itd.)
  • zasady lokalizacji materiałów w magazynie

9. Zarządzanie zapasami części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie, gospodarka materiałowa

  • zapasy czime, przyczyny powstawania zapasów, klasyfikacja funkcjonalna zapasów
  • zapasy bezpieczeństwa
  • klasyfikacja i redukcja zapasów metodą ABC
  • określenie optymalnej partii zamówienia – EOQ dla ciągle zużywanych czime
  • metoda stałego okresu zamawiania
WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

dr Marek Kasperek

doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie ma formę interaktywnych 12 godzinnych warsztatów. Mini wykłady wprowadzające uczestników do tematu przeplatane są udziałem w grupowych grach symulacyjnych, których celem jest praktyczne prześledzenie omówionych zależności.

Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się szereg przypadków symulacyjnych.

Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • kierowników i specjalistów działów logistyki i zakupów,
  • kierowników i specjalistów działów inwestycji i remontów oraz zaopatrzenia odpowiedzialnych za realizację dostaw urządzeń technicznych, surowców i materiałów,
  • kierowników i specjalistów Działów Utrzymania Ruchu,
  • specjalistów odpowiedzialnych za organizację transportu w firmie,
  • wszystkich zainteresowanych problematyką optymalizacji kosztów funkcjonowania działu UR w firmie.
ORGANIZACJA

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

21-22 września 2017r. – Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA
Ustroń, ul. Grażyńskiego 10
www.hotelolympic.pl

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA – najlepiej oceniany czterogwiazdkowy hotel w Ustroniu z przepięknym nowo otwartym Centrum Wellness (basen, jacuzzy, sauny, siłownia). Luksusowy, urokliwie położony nad rzeką Wisłą, w samym centrum uzdrowiska.  Wyróżnia wyśmienitą kuchnią, która zadowoli najbardziej wymagających Gości.

Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 18:00 – 22:00.

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00.
Cena szkolenia wynosi 1540 zł brutto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena wynosi 1490 zł brutto.
Cena szkolenia bez zakwaterowania wynosi 1190 zł brutto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 200 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcami, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie, przerwy kawowe, zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness, parkingu hotelowego.

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
95%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
98%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA
e277c057c87670291ca5a540542001e9b2096f8988597727

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA

TERMIN: 22-23.02.2018 rok
MIEJSCE:
HOTEL:
Ustroń
Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA
CENA: 1590 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA WALAS
    AGNIESZKA WALAS specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

    ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
  • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

    Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.