NOWE PRAWO REKLAMACYJNE W SPRZEDAŻY KRAJOWEJ I ZAGRANICZNEJ – ZMIANY Z 2017 ROKU

 In Handel / Marketing, Obsługa klienta / obsługa reklamacji, Prawo celne, obrót międzynarodowy, Zakupy / logistyka
Prawo Celne
Obrót Międzynarodowy
Obsługa Klienta /
Obsługa Reklamacji
Handel / Marketing
Zakupy / Logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=3052

NOWE PRAWO REKLAMACYJNE W SPRZEDAŻY KRAJOWEJ I ZAGRANICZNEJ – ZMIANY Z 2017 ROKU

– jak rozpatrywać reklamacje po nowelizacji? –  warsztaty prowadzi Ekspert zaangażowany w prace nad zmianą przepisów

  • Jesteś Producentem, Sprzedawcą, Dystrybutorem lub Kupującym?
  • Odbiorcami Twoich produktów są polscy i zagraniczni Kontrahenci czy Konsumenci?
  • Masz problemy z orientacją w gąszczu przepisów regulujących procedurę reklamacyjną, zwłaszcza po ostatnich zmianach w prawie z grudnia 2014 roku?
  • Chcesz wiedzieć jak obronić swoją pozycję na gruncie nowych przepisów?

Poznaj swoje prawa i obowiązki w zależności z kim i jaką umowę zawierasz!

Dowiedz się jak rozwiązywać kwestie sporne zgodnie z nowymi przepisami, aby nie stracić Klientów?

Weź udział w szkoleniu, które poprowadzi doświadczony Ekspert prawa reklamacyjnego, prof. Monika Jagielska, zaangażowana w prace nad nową ustawą o ochronie praw konsumentów z grudnia 2014 roku.

Podczas szkolenia omówimy:

  • Nowe przepisy o pozasądowym rozstrzyganiu sporów
  • Nowe obowiązki przedsiębiorców nieuznających reklamacji konsumenta
  • Nowe procedury w razie nieuznania reklamacji konsumenta
  • Nowe skutki nieuznania reklamacji konsumenta.
  • Teraz każde nieuznanie reklamacji klienta konsumenta rodzi konsekwencje prawne, na które trzeba się przygotować
  • Jakie procedury należy wdrożyć w razie nieuznania reklamacji konsumenta?
  • Jakie nowe skutki powoduje nieuznanie reklamacji klienta konsumenta?
CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Celem szkolenia jest eliminacja błędów popełnianych przez przedsiębiorców podczas rozpatrywania zgłoszeń reklamacyjnych po nowelizacji z grudnia 2014 roku.

Szkolenie ma podpowiedzieć przedsiębiorcom jak zachować się w problematycznych sytuacjach reklamacyjnych po nowelizacji, wskazać gotowe rozwiązania i „formułki”, które można wykorzystać w sytuacjach spornych.

Zagadnienia omawiane na szkoleniu będą przedstawione na przykładach zaczerpniętych z bogatej praktyki wykładowcy z uwzględnieniem orzecznictwa sądów i arbitraży zagranicznych, które nabrały szczególnego znaczenia po ostatnich zmianach w prawie.

Udział w szkoleniu pomoże Państwu dostosować procedury, wewnętrzne zalecenia, formularze dla klientów, ubiec konkurencję, zadowolić klientów i uniknąć kłopotów w razie kontroli.

Zachęcamy uczestników do zgłaszania swoich problemów i pytań (faxem lub pocztą elektroniczną) przed rozpoczęciem szkolenia. W programie szkolenia przewidziano czas na indywidualne konsultacje z prowadzącym. W trakcie warsztatów istnieje możliwość analizy dostarczonych przez Państwa umów i kart gwarancyjnych.

PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

CZĘŚĆ I

JAKIE PRAWO REGULUJE REKLAMACJE W POLSCE I ZAGRANICĄ?

1. Moja rola na rynku produkcji i dystrybucji.

  • Jak moja pozycja na rynku kształtuje odpowiedzialność wobec klienta? Oceń swoją sytuację.
  • Czy jestem producentem czy sprzedawcą?
  • Kto jest moim odbiorcą: inny przedsiębiorca, mali przedsiębiorcy, klienci prywatni?
  • W którym miejscu łańcuszka produkcji i dystrybucji jest moja firma – początek/środek/koniec?
  • Co w sytuacji gdy sprzedaję przez Internet?
  • Czy to zmienia moją pozycję w umowie?
  • W jaki sposób te wszystkie okoliczności wpływają na żądania klientów?
  • Jak różni się moja sytuacja w poszczególnych przypadkach?
  • Jak skutecznie mogę chronić swe interesy i jakimi sposobami?

2. Skąd są moi kontrahenci? Jakie przepisy stosujemy w Polsce, a jakie zagranicą: w Unii Europejskiej i poza nią? Jak zorientować się w „gąszczu regulacji”?

  • Jakie przepisy aktualnie regulują sytuację sprzedawcy i producenta w Polsce?
  • Jakie znaczenie mają zmiany z grudnia 2014 roku?
    Jakie przepisy stosujemy gdy sprzedaję /kupuję towary do/z UE, a jakie gdy poza UE?
  • Jaka jest moja sytuacja gdy sprzedaję towary wprost odbiorcom/konsumentom zagranicznym, a jaka gdy korzystam z pośredników?
    – Kiedy stosuje się przepisy dyrektyw UE?
    – Dlaczego duże znaczenie ma Konwencja Wiedeńska o Międzynarodowej Sprzedaży Towarów?
    – Kiedy można zdecydować jakie prawo będzie rządzić naszą umową?

3. Jak zabezpieczyć interesy swojej firmy w obrocie krajowym i zagranicznym?

  • Co wolno a czego nie wolno zawierać w umowach z kontrahentami i klientami?
  • Dlaczego warto zawrzeć z kontrahentem zagranicznym umowę na piśmie?
  • Jakie klauzule warto wpisać do umowy?
  • Czy warto sporządzać ogólne warunki sprzedaży i kiedy one się przydają?
  • Kiedy ogólne warunki sprzedaży wiążą kontrahenta?
  • Co warto zawrzeć w ogólnych warunkach sprzedaży?
  • Jakie znaczenie mają instrukcje obsługi, normy techniczne, ustalenia z klientem?

CZĘŚĆ II

PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI PO NOWELIZACJI W OBROCIE KRAJOWYM I ZAGRANICZNYM

1. Jak przygotować się do rozpatrywania reklamacji w obrocie krajowym i zagranicznym?

  • Jakie formularze warto przygotować? I co powinny one zawierać?
  • Jakie „wywieszki” i inne informacje związane z reklamacjami czy zwrotami są dopuszczalne?

2. Co może reklamować klient?

  • Co to jest wada fizyczna – regulacje polskie i obce, orzecznictwo sądów polskich i zagranicznych.
  • Czy każda usterka może być przyczyną reklamacji?
  • Jakimi środkami prawnymi można zabezpieczyć interesy firmy – obrót krajowy i zagraniczny.
  • Przykłady klauzul wyłączających lub ograniczających odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wad – czy sprzedawca może uniknąć odpowiedzialności?

3. Czego klient może żądać w procesie reklamacji – w obrocie krajowym i zagranicznym?

  • Czy możliwe jest żądanie od sprzedawcy zwrotu zapłaty?
  • Jakie są uprawnienia kupującego w sprzedaży w Polsce i zagranicę?
  • Kiedy można zwrócić zakupiony towar?
  • Kiedy naprawa a kiedy wymiana rzeczy?
  • Kto ponosi koszty dostarczenia rzeczy do sprzedawcy?
  • Jaka jest kolejność realizacji uprawnień kupującego i czy ma ona wpływ na finał reklamacji?
  • Czy można rozpatrzyć reklamację inaczej niż żąda klient?
  • Czego jeszcze może żądać klient, czy reklamacje obejmuje:
    – koszty dostarczenia
    – koszty demontażu
    – utracone korzyści
    – dalsze szkody
  • Jakie jest orzecznictwo sądów polskich i zagranicznych gdy chodzi o żądania klienta?

4. Czego klient może żądać poza reklamacją – w Polsce i zagranicą?

  • Czy może żądać odszkodowania?
    Kto odpowiada za wady w przesyłce/transporcie?
    Jak wygląda obowiązek i odpowiedzialność za wadliwe opakowanie rzeczy.
    Przykłady z orzecznictwa polskiego i zagranicznego.

5. Reklamacja wadliwych usług świadczonych odpłatnie

  • Jakie przepisy regulują odpowiedzialność usługodawcy za wadliwe naprawy?
  • Czego może żądać klient?

6. Jakie klient ma obowiązki przy reklamacji? – obrót krajowy i zagraniczny

  • Czy klient musi zbadać rzecz – od czego to zależy?
  • Jak wygląda obowiązek zbadania rzeczy w orzecznictwie sądów polskich i zagranicznych?
  • Kiedy klient musi zawiadomić o wadzie i jak powinien to zrobić? – przykłady z orzecznictwa polskiego i obcego.
  • Jakie są skutki niedochowania obowiązków przez klienta?

7. Jakie są terminy w reklamacjach – obrót krajowy i zagraniczny?

  • Jak długo trwa odpowiedzialność sprzedawcy? – obrót krajowy i zagraniczny
  • W jakim czasie sprzedawca powinien:
    – przyjąć reklamację
    – zbadać towar lub pojechać do klienta
    – dać odpowiedź na reklamację
    – rozpatrzeć reklamację

8. Co zrobić po uznaniu reklamacji klientowi?

9. Jak wygląda możliwość regresu czyli roszczeń zwrotnych do poprzedników w łańcuchu sprzedaży i dystrybucji?

10. Nieuznanie reklamacji konsumenta – co dalej?

  • Nowe przepisy o pozasądowym rozstrzyganiu sporów
  • Nowe obowiązki przedsiębiorców nieuznających reklamacji konsumenta
  • Nowe procedury w razie nieuznania reklamacji konsumenta
  • Nowe skutki nieuznania reklamacji konsumenta.

11. Czy warto proponować klientom gwarancję i dlaczego?

  • Co daje gwarancja przedsiębiorcy?
  • Co przepisy o gwarancji regulują?
  • Czy można inaczej skonstruować gwarancję niż przepisy przewidują?
  • Rękojmia a gwarancja – co jest korzystniejsze?

CZĘŚĆ III

FAQ –  Reklamacje w pytaniach i odpowiedziach.

1. Najczęściej pojawiające się pytania dotyczące reklamacji, a także sesja pytań uczestników szkolenia.

  • Czy mogę odmówić sprzedaży towaru?
  • Co w sytuacji gdy cena na towarze i w kasie jest inna?
  • Kto ma dostarczyć towar i na czyj koszt w razie reklamacji i dokąd?
  • Czy klient przy reklamacji musi mieć paragon albo fakturę?
  • Czy konieczne jest opakowanie?
  • Czy można nie przyjąć reklamacji klienta?
  • Jak spisać prawidłowo zgłoszenie reklamacyjne, na co zwracać uwagę?
  • Jak odpowiadać na reklamację?
  • Czy trzeba korzystać z biegłego/opinii fachowca przy rozpatrywaniu reklamacji? Czy można samemu rozpatrzeć reklamację?
  • Jak liczyć 14 dni (i inne terminy) przy reklamacji?
  • Co w sytuacji, gdy nie mam już danego towaru/nie jest produkowany?
  • Czy klient musi zapłacić za zużycie rzeczy (amortyzację) w razie jej zwrotu?
  • Co zrobić z rzeczami nieodebranymi przez klientów?
  • Czy klient ma prawo do odwołania od nieuznanej reklamacji?
  • Co zrobić w razie interwencji rzecznika konsumentów?
WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Monika Jagielska

Znalezione obrazy dla zapytania monika JagielskaProfesor Prawa, Ekspert prawa reklamacyjnego i gospodarczego w Polsce, uczestnik zespołu ds. umów Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego, zaangażowana w tworzenie najnowszej nowelizacji kodeksu cywilnego dotyczącej zmian w prawie sprzedaży, a także w prace nad nową ustawą o ochronie praw konsumentów, które zaczęły obowiązywać w grudniu 2014 roku.

Doświadczony trener i doradca wielu firm w Polsce. W okresie od grudnia 2014 roku do czerwca 2015 roku przeszkoliła i doradzała w sprawach wdrożenia nowych przepisów reklamacyjnych przeszło 1500 firm z różnych branż m.in. PEUGEOT POLSKA Sp. z o.o./CITROEN POLSKA Sp. z o.o (200 osób), Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o., jeden z największych dystrybutorów energii w Polsce (400 osób), Spółdzielnia Meblarska RAMETA Zakład Pracy Chronionej, Atlas Copco Polska Sp. z o.o., Rovese S.A. Centrum Dystrybucji JYSK, CCC Spółka Akcyjna, BRW Sp. z o.o., Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., PKN Orlen S.A., Vision Express SP Sp. z o.o., Tele-Fonika Kable S.A., Michelin Polska S.A., Trade Stomil Sp. z o.o., Global Cosmed Group S.A., Ruukki Polska Sp. z o.o., Valvex S.A., Hager Polo Produkcja Sp. z o.o., Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o. Kulinaria S.A., Dan Cake Polonia Sp. z o.o., Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Spółka Komandytowa, Telepizza Poland Sp. z o.o., Nutricia Polska Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o., Polski Ogród Sp. z o.o., itp.

Autorka publikacji naukowych i poradnikowych z zakresu odpowiedzialności za wady rzeczy. Posiada doświadczenie praktyczne związane z pełnieniem funkcji arbitra Polubownego Sądu Konsumenckiego i Sądu Arbitrażowego.

Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie oceny projektów europejskich.

Publikacje dotyczące zawierania umów i reklamacji w sprzedaży:

  • Konwencja wiedeńska o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów
  • Międzynarodowe prawo handlowe
  • UNIDROIT – Reguły międzynarodowych kontraktów handlowych
  • Niedozwolone klauzule umowne: nowelizacja kodeksu cywilnego
  • Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość
  • Skutki wpisu postanowienia wzorca umownego do rejestru niedozwolonych postanowień
  • Prawo zobowiązań
  • Sprzedaż, wada, reklamacja: odpowiedzialność za wady fizyczne rzeczy poradnik konsumenta i sprzedawcy wybrane przepisy i orzecznictwo wraz z omówieniem
  • Odpowiedzialność za produkt w Unii Europejskiej : uwagi na tle 15 lat funkcjonowania dyrektywy 374/85
  • Polskie prawo konsumenckie na tle wspólnotowym
  • Implementacja prawa konsumenckiego w Polsce
  • Dostosowanie prawa wewnętrznego państw Unii Europejskiej do wymogów Dyrektywy o odpowiedzialności za wadliwe produkty
  • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
  • Odpowiedzialność za produkt wadliwy w prawie austriackim: wzorzec dla polskiego ustawodawcy?
  • Ochrona konsumenta jako zagadnienie kodyfikacyjne w prawie międzynarodowym prywatnym
  • Kierunki rozwoju europejskiego prawa prywatnego : wpływ europejskiego prawa konsumenckiego na prawo krajowe
  • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych

 

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie będzie prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach. Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy oraz aktualnych stanowisk, interpretacji, orzecznictwa.

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • Pracowników Działów Obsługi Reklamacji
  • Pracowników Działów Obsługi Klienta
  • Pracowników Działów Kontroli Jakości i Produkcji
  • Pracowników Działów Handlowych/Sprzedaży/Zakupów
  • Pracowników sklepów internetowych
  • Pracowników działów serwisów
    oraz wszystkich osób zajmujących się problematyką reklamacji w przedsiębiorstwie
ORGANIZACJA

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

24 listopada 2017r. – Hotel Tobaco***
Łódź, ul. Kopernika 64
GPS: N 51,76 E 19,44
http://www.hoteltobaco.pl

Hotel Tobaco*** butikowy obiekt położony w ścisłym centrum Łodzi, w bliskim sąsiedztwie ulicy Piotrkowskiej i Manufaktury. Hotel powstał w dawnej fabryce wełny, był wielokrotnie nagradzany za designerskie wnętrza i nowoczesne rozwiązania architektoniczne. Na terenie hotelu do dyspozycji Gości bezpłatna strefa relaksu (sauna fińska i mini siłownia).

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o godzinie 16:00.
Cena szkolenia wynosi 499 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe oraz lunch. Parking hotelowy płatny dodatkowo.

Informacje dotyczące parkowania:

  • Bezpłatny parking możliwy jest przed hotelem, przy ulicy Kopernika.
  • Na ulicy Kopernika postawiony jest zakaz wjazdu, nie dotyczy on jednak wjazdu do hotelu.
  • Na parking hotelowy prosimy wjeżdżać bramą 64 (oznaczona różowymi flagami TOBACO), nie 62 – to brama do Tobaco Park (osiedle mieszkaniowe).
  • Goście wjeżdżając na parking hotelowy powinni pobrać bilet parkingowy, który należy okazać w recepcji hotelowej (przed wyjazdem z terenu hotelu).

Cena szkolenia nie obejmuje noclegów. Podczas rezerwowania miejsca w hotelu prosimy o powołanie się na “Effect” – organizatora szkolenia. Dzięki temu korzystają Państwo z wynegocjowanych dla naszych Gości stawek hotelowych.

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
99%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
100%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
100%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel Tobaco***
fasadawyprasowane2salazielona_1

Hotel Tobaco***

TERMIN: 24.11.2017 rok
MIEJSCE:
HOTEL:
Łódź
Hotel Tobaco***
CENA: 499 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • Kinga Lalko-Smołka
    Kinga Lalko-Smołka Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Pełna sala podczas szkolenia jest świadectwem bardzo dobrego prowadzenia zajęć, kompetentnego wykładowcy, zorganizowanej firmy szkoleniowej Effect".  

    RAWLPLUG S.A. Jarosław
  • "Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia, materiały są jasne i zrozumiale przedstawione. Prowadzący przygotowany do perfekcji, odpowiada na wszystkie pytania i rozwiewa wszelkie wątpliwości. Polecam".  

    Flint Espresso Sp. z o.o. Anna

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.