Zamówienia
Publiczne
UR / Produkcja / BHP
Zakupy / Logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=15982

STRATEGIC SOURCING

– zaawansowany trening budowania strategii zakupowej i optymalizacji procesów zakupowych w przedsiębiorstwie

Zapraszamy Państwa do udziału w intensywnych warsztatach, które przygotują uczestników do zbudowania, wdrożenia i doskonalenia strategii zakupowej w celu maksymalizacji oszczędności w zakupach.

Uczestnicy poznają sprawdzone narzędzia wspierające procesy zakupowe, które będą mogli zastosować w zarządzaniu zakupami we własnej firmie. Warsztaty pomogą usprawnić procesy wewnętrzne w dziale zakupów, optymalizować i doskonalić pracę zespołu zakupowego oraz przepływ informacji wewnątrz i na zewnątrz działu zakupów.

Efektem szkolenie będzie poznanie narzędzi, które pomogą w samodzielnym zbudowaniu, doskonaleniu strategii zakupowej.

Uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak organizować zakupy w przedsiębiorstwie?
  • Jak szacować potrzeby zakupowe i jak dokonywać wyboru strategii zakupowej?
  • Jak doskonalić proces prognozowania zakupów i optymalnie zarządzać kosztami i wydatkami zakupowymi?
  • Jak wybierać i oceniać dostawców?
  • Jak nadzorować procesy zakupowe?
  • Jak szacować i kontrolować krytyczne obszary zakupów, aby minimalizować ryzyko?
  • Jak optymalizować i doskonalić pracę zespołu zakupowego?
  • Jak doskonalić przepływ informacji wewnątrz i na zewnątrz działu zakupów?
CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Szkolenie przygotuje uczestników do:

  • przeprowadzenia kategoryzacji zakupów
  • stworzenia strategii zakupowej w przedsiębiorstwie
  • analizy rynku zakupów
  • zdefiniowania oszczędności w obszarze zakupów
  • wykorzystania narzędzi opisu strategii
  • opisu celów strategii, doboru strategii zakupowej

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują gotowe do zastosowania wzory i formularze:

  • Ramowy spis treści strategii
  • Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg wartości metodą ABC (MS EXCEL)
  • Wzór kategoryzacji przy pomocy metody Krajicka
  • Wzór macierzy BCG
  • Wór macierzy 5 sił Portera
  • Wzór opisu otoczenia PEST
  • Narzędzie kalkulacji  TCO (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji  CKN (MS EXCEL)
  • Narzędzie definiowania celów w zakupach
  • Narzędzie priorytetyzacji celów oszczędnościowych
  • Karty dźwigni zakupowych

 

WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

dr Marek Kasperek

doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie ma formę interaktywnych 12 godzinnych warsztatów. Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się cały szereg narzędzi, które definiują różne obszary strategii zakupowej.

Uczestnicy, pod kontrolą prowadzącego szkolenie, przeprowadzą symulację rozwiązania określonego etapu budowy strategii. W rezultacie uczestnik poza ramowym zakresem strategii otrzyma różne narzędzia wykorzystywane w budowie bądź aktualizacji strategii.

Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się szereg przypadków symulacyjnych.

Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • dyrektorów zarządzających, którzy mają wpływ na strategie zakupowe w przedsiębiorstwie,
  • dyrektorów działów zakupów,
  • kierowników działów logistyki i zakupów,
  • menedżerów kategorii zakupów,
  • służb zakupowych,
  • wszystkich osób biorących czynny udział w wypracowaniu strategii zakupowej w firmie.
PROGRAM

Podstawowe dokumenty formalizujące zakupy– regulowanie warunków dokonywania zakupów jako metoda optymalizacji zarządzania zakupami

  • Strategia zakupowa
  • Procedura zakupowa
  • Procedura oceny dostawców
  • Instrukcje zakupowe
  • Inne dokumenty warunkujące zakupy
  • Powiązanie dokumentów zakupowych z innymi dokumentami przedsiębiorstwa

Kategoryzacja zakupów

  • Wyznaczenie głównych kategorii zakupowych
  • Określenie liczby kategorii zakupowych
  • Określenie relacji indeks materiałowy a kategoria
  • Kategoryzacja metoda wartości – ABC
  • Kategoryzacja metodą Kraljic’a
  • Kryteria konsolidacji zakupów poszczególnych w kategoriach zakupowych
  • Sposób budowy kategorii w ERP (sap)

Definiowanie sposobu zarządzania podstawymi kategoriami zakupowymi

  • Zakupy surowców
  • Zakupy opakowań
  • Zakupy usług
  • Zakupy usług transportowych
  • Zakupy pozostałych usług
  • Zakupy administracyjnych
  • Zakupy części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
  • Inwestycji i remontów
  • Pozostałych zakupów

Analiza obecnego rynku – Wskazanie dostawców i produktów

  • Sourcing zakupów – sterowanie zakupami w poszczególnych grupach materiałów i usług
  • Ocena rynku – Model analiz otoczenia makro PEST(EL)
  • Ocena siły zakupowej w danej kategorii przy pomocy macierzy pozycjonowania rynkowego
  • Analiza wpływu otoczenia na zakupy przy pomocy modelu 5 sił Portera
  • RACI – podział ról w zarządzaniu kategorią, współpraca zakupów z partnerem biznesowym (klientem wewnętrznym) – model piramidy współpracy
  • Analizę ABC – rozproszenie bazy wydatków i dostawców
  • Podstawowe wskaźniki oceny finansowej
  • Dźwignie zakupowe  – techniki definiowania usprawnień

Przewidywane tendencje rozwojowe na tym rynku

  • Rynek, a analiza własnej pozycji rynkowej i zakupowej przy pomocy macierzy pozycjonowania strategicznego BCG
  • Kierunki rozwoju rynku

Definiowanie oszczędności w obszarze zakupów

  • Model TCO i LCC – koszt całkowity i koszt cyklu życia
  • Konsolidacja  zakupów – ocena zasadności zakupów
  • Konsolidacja zakupów w kategorii zakupowej – wady i zalety
  • Potencjalne problemy związane z kategoryzacją

Sposób magazynowania, utrzymanie zapasów lub ich brak,

  • Magazynowanie
  • Umowy konsygnacyjne
  • Umowy depozytowe
  • Zakupy na rynku
  • Powiązanie kategoryzacji metodą Krajika z sposobem magazynowania

Ocena ryzyka zakupowego

Substytucja i jej konsekwencje – alternatywne bomy, wzrost spadek kosztów zakupów

Cele zakupów – zakupowe KPI

  • Cele operacyjne
  • Cele strategiczne
  • Matryca celów
  • Kontrola i pomiar celów
  • Wyznaczanie priorytetów w zakresie celów
  • Wyznaczanie priorytetów w zakresie oszczędności zakupowych

Przykłady budowy strategii w poszczególnych kategoriach zakupowych

  • Opis strategii zakupów surowców
  • Opis strategii zakupów opakowań
  • Opis strategii zakupów usług
  • Opis strategii zakupów usług transportowych
  • Opis strategii zakupów pozostałych usług
  • Opis strategii zakupów administracyjnych
  • Opis strategii zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
  • Opis strategii zakupów  w zakresie inwestycji i remontów
ORGANIZACJA

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

7-8 grudnia 2017r. – Hotel STOK****SKI&SPA
Wisła, ul. Jawornik 52A
www.hotelstok.pl

Hotel Stok****SKI&SPA to jeden z najbardziej komfortowych hoteli w Wiśle, położony w pięknej Dolinie Jawornika. Do dyspozycji Gości Centrum Wellness (łaźnie parowe, wanna spa, caldarium, sauna infrared-promienie podczerwone, biosauna, sauna sucha, strefa wypoczynkowa z brodzikiem Kneippa), basen.

Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat.
Kolacja w tym dniu w godz. 18:00 – 22:00.
 
Cena szkolenia wynosi 1790 zł brutto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena wynosi 1740 zł brutto.
Cena szkolenia bez zakwaterowania wynosi 1290 zł brutto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 200 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcami, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie, przerwy kawowe, atrakcyjne zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness (basen, jacuzzy, sauny), parkingu hotelowego.

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
95%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
98%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel STOK****
6782532wieden2-kinowowellness2

Hotel STOK****

TERMIN: 7-8.12.2017 rok
MIEJSCE:
HOTEL:
WISŁA
Hotel STOK **** SKI&SPA
CENA: 1790 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA WALAS
    AGNIESZKA WALAS specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

    ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
  • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

    Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.