SZTUKA EFEKTYWNOŚCI I ZARZĄDZANIA CZASEM

 In Akademia Menedżera, Rozwój kompetencji osobistych
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=19178

SZTUKA EFEKTYWNOŚCI I ZARZĄDZANIA CZASEM

– czyli jak w natłoku obowiązków pracować efektywniej, bez marnowania czasu, bez stresu, z satysfakcją? Opracowanie DOPALACZY SKUTECZNOŚCI – zestawu narzędzi do określenia priorytetów, planowania i zarządzania czasem  

Jeśli masz wrażenie, że sprawy „do załatwienia” piętrzą się bez ustanku, chciałbyś się rozdwoić lub w końcu zatrzymać, a  rosnące napięcie ogranicza zdolność do podejmowania racjonalnych decyzji, jeśli odczuwasz potrzebę zwiększenia własnej skuteczności i efektywności w pracy zawodowej i życiu osobistym
– ten warsztat został opracowany dla Ciebie.

Uczestnikami warsztatów powinny być osoby, które każdego dnia muszą podejmować szybkie i odpowiedzialne decyzje opierając się na dużej ilości informacji, uczestnicy projektów, którzy muszą wykazać się tzw. „kreatywnością na życzenie”, osoby, które czują, że coraz gorzej radzą sobie z bieżącymi zadaniami, które wykonują pod presją czasu, oraz wszyscy, którzy zdają sobie sprawę, że marnując codziennie w pracy tylko pół godziny, tracą 22 dni robocze w ciągu roku!

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Uczestnicy wezmą udział w angażującej grze decyzyjnej „Fabryka zegarków”, która pokazuje, że dla poprawy efektywności organizacji ważne jest współpraca wszystkich działów, nie wystarczy dobrze zarządzać czasem własnym i podległego zespołu.

Podczas warsztatów uczestnicy dokonają diagnozy własnej skuteczności w realizacji zadań, poznania praktycznych reguł planowania, porządkowania oraz wartościowania zadań zawodowych w celu efektywnego wykorzystania posiadanego czasu. Poznają skuteczne zasady ułatwiające pracę w mniejszym stresie.

PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Diagnoza osobistego stylu zarządzania czasem.

Cel: Uświadomienie uczestnikom barier utrudniających skuteczne zarządzanie sobą w czasie oraz  analiza własna „rozpraszaczy” czasu

– Bariery utrudniające skuteczne zarządzanie sobą w czasie, czyli które poglądy i nawyki powinniśmy zmienić.
– Wielozadaniowość i twórczy bałagan – mity utrudniające efektywne zarządzanie czasem.
– Jak właściwie rozpocząć dzień pracy, żeby zrobić wszystko co najważniejsze i skończyć pracę ze spokojną głową?
– Na co poświęcam najwięcej czasu a na co go marnotrawię?
– Mój dzień pracy – identyfikowanie indywidualnych problemów związanych z zarządzaniem czasem – test
– Typologia osobowości wg C.G. Junga – mocne i słabe strony w zarządzaniu czasem
– Bariery w efektywnym zarządzaniu czasem, jak je pokonać?

Ćwiczenie: Autodiagnoza zarządzania czasem – diagnoza indywidualnych przeszkód w efektywnej organizacji pracy własnej i wykorzystania czasu

2. Jak przezwyciężyć dezorganizację, wyznaczać cele, pracować efektywniej?

– Efektywne wyznaczanie celów i priorytetów –  jak skonstruować cel i zwiększyć szanse na jego realizację?
– Planowanie pracy:  wyznacz cel i osiągnij go!
– Na co poświęcam najwięcej czasu a na co go marnotrawię?
– Sztuka stawiania celu – SMARTER – kiedy nasze cele są „paliwem”?
– Pytania kartezjańskie – matryca badania ekologii celu
– Umiejętna kontrola osobistych działań
– Określenie potencjału, czyli swoich zasobów
– Docieranie do zasobów na linii czasu
– Żeby mi się chciało, tak jak mi się nie chce? Jak skutecznie motywować się do działania?

Ćwiczenie: Opracowanie zestawu narzędzi do indywidualnego zarządzania czasem

3. Planuję swój dzień pracy, zadania – moja dzienna lista spraw, moje zadania na przyszłość

Cel: Poznanie metod planowania pracy własnej

Identyfikacja zadań: pilność i ważność
– Sposoby zmniejszania uzależnienia od „pilnych” spraw
– Planuję zadania krótko i długoterminowe, wyznaczam cele, priorytety
– Zasady ustalania priorytetów – jak wybrać z listy spraw to, co jest najważniejsze
– Wyznaczanie priorytetów – metody ustalania priorytetów: ABC / Pareto / Eisenhower
– Jak osiągnąć swoje cele w rzeczywistym czasie?
– Organizacja dnia w pracy, biologiczne rytmy wydajności: dlaczego pora dnia ma znaczenie dla produktywności?
– Krzywa sprawności umysłowej i jej wpływ na koncentrację i efektywność
– „Wrzutki” – jak sobie radzić z niespodziankami dnia codziennego?
– Planowanie Briana Tracy „Mapa celów codziennych”
– Metoda ALPEN – jak wykorzystać do robienia harmonogramu
– Zastosowanie Mind Mappingu w planowaniu
– Kalendarz Covey’a
– ZEN TO DONE Leo Babauty – innowacyjne podejście ułatwiające organizację pracy
– Jak ruszyć z miejsca – Do it Tomorrow Marka Forstera

Ćwiczenie: Opracowanie DOPALACZY SKUTECZNOŚCI – zestawu narzędzi do określenia priorytetów  i planowania krótko i długoterminowego

4. Czasopożeracze i rozpraszacze – co decyduje o moim czasie?

Cel: Poszukiwanie i zdefiniowanie własnych „pułapek czasu”

– Jak radzić sobie z natłokiem zadań?
– Zarządzanie skrzynką mailową
– Racjonalne korzystanie z telefonu, Internetu
– Porządkuję otoczenie – moje biurko, moja szafa, moje zasoby komputerowe
– Efektywny udział w telekonferencjach roboczych, wideokonferencjach i spotkaniach
– Eliminacja czynników rozpraszających, które wybijają z rytmu pracy i wprowadzają do niej chaos
– Czas dla innych pracowników – jak go znaleźć? – skuteczny obieg informacji, asertywna komunikacja, asertywna odmowa
– Bloki czasowe – koncepcja czasu czerwonego i zielonego
– Zamykanie cykli

Ćwiczenie: Zdefiniowanie  własnych „pułapek czasu”

5. Nawyki nie muszą być złe – jak wykorzystać nawyki dla zarządzania czasem?

Cel: Opracowanie Indywidualnego Planu Działania
– Zasady wspomagające skuteczną organizację pracy
– ”Zasada 1”, „zasada 2 minut”, „zjedz tę żabę”
– Metoda POMODORO
– 5 zasad skutecznego działania wg Briana Tracy

6. „Fabryka zegarków” – gra symulacyjna.
Gra odnosi się zarówno do optymalnego dysponowania dostępnym czasem i ustalania priorytetów w pracy własnej, jak i planowania pracy wzajemnie zależnych działów w firmie. W tej grze nie wystarczy dobrze zarządzać pracą własnego działu.
Wygraną zapewni uczestnikom jedynie sprawnie działająca organizacja jako całość.
To gra, która pozwala zobrazować, jaki wpływ na wyniki uzyskiwane przez jednostki i organizacje biznesowe wywiera dysponowanie czasem, priorytetyzacja celów i zadań oraz zarządzanie ograniczonymi zasobami.
– refleksja uczestników nad grą symulacyjną – praca w grupach, dyskusja moderowana
– efektywna organizacja pracy i skuteczna współpraca pomiędzy działami
– planowanie wdrożenia wniosków do codziennej pracy – praca indywidualna.

WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCAMI NA SZKOLENIU BĘDĄ:

Jagoda Wąsowska

Znalezione obrazy dla zapytania jagoda wąsowska

Trener, konsultant, psycholog, coach. Posiada certyfikat I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Specjalizuje się w tematach związanych z zarządzaniem czasem i poprawą efektywności w pracy zawodowej, rozwojem kompetencji osobistych: zarządzanie stresem i kontrola emocji, obsługa klienta, komunikacja i asertywność, wystąpienia publiczne i autoprezentacja, kreatywność i proaktywność, joga umysłu.

Od 14 lat jest coachem (certyfikat Multi Level Coaching – studium coachingu obejmowało 540 godz.) – od 2004 roku prowadzi indywidualne treningi z menedżerami wyższego szczebla. Oprócz business coachingu i manager coachingu prowadzi life coaching oraz personal coaching. Od 18 lat prowadzi szkolenia dla menedżerów średniego szczebla oraz specjalistów największych firm w Polsce. Mistrz Praktyk NLP – w pracy wykorzystuje nowoczesne metody neurolingwistycznego programowania.

Trener technik szybkiego czytania w Akademii Nauki i mnemotechniki. Od 10 lat prowadzi indywidualne sesje coachingowe, business coachingu, manager coachingu, jak również life coachingu oraz personal coachingu.

Ekspert w zakresie psychologii zapraszany do udziału w znanych audycjach radiowych: m.in. „Dobranocka” dla Programu III Polskiego Radia.

Związana głównie z biznesem, prowadziła szkolenia dla: TAURON, Coca-Cola, KIRCHHOFF, Motorola, Nestle, Novartis, ORLEN SA, PKO SA, ABOVO, Alima Gerber, Allianz, Amway, Antalis, AUDIO SAT, BGŻ, Canal +, CMC, Demos Polska, Danfos, EMC, ERA – Polska Telefonia Cyfrowa, Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw,  Gemalto, Laboratorium Komunikacji Sp. z o.o., Jabil, Jean Louis David, Jones, KAPSCH , Krajowy Fundusz Inwestycyjny, Lu Polska S.A., Mazowiecka Spółka Gazownictwa, Mazowiecka Izba Rzemieślnicza,  PFRON, Polkomtel, Polski Gaz, PricewaterhouseCooper, PZU SA, Se Bordnetze, Sygma – Bank, Torex, Zalko.
Posiada również bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla administracji publicznej m.in. dla: Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Środowiska, Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Warszawie, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, Urzędu Miasta Poznania, Agencji Rozwoju Regionalnego, Polskiego Instytutu Dyplomacji, itd.

Grzegorz Gustaw

Psycholog organizacji, certyfikowany trener i mentor, wykładowca, superwizor trenerów, autor tygodnika Polityka w dziedzinie psychologii, ekspert telewizji TVN. Ukończył studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie uzyskał dyplom  z wyróżnieniem. Studiował również psychologię pracy we Francji. Posiada otwarty przewód doktorski w dziedzinie psychologii. Wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu.

Regularnie publikujący autor. Jego teksty ukazały się m.in. na łamach: tygodnika Polityka, magazynu Coaching, miesięcznika psychologicznego Charaktery oraz pism specjalistycznych: Psychologia Społeczna, Świat Przemysłu Farmaceutycznego. Publikował również w piśmie Pracowników Rossmanna. Trener występował również jako ekspert z dziedziny psychologii
w realizowanych na żywo przez Polskie Radio audycjach z cyklu Zostaw wiadomość. Współpracuje z telewizją TVN jako ekspert, udzielający komentarzy z zakresu psychologii.

Specjalizuje się w diagnozie organizacyjnej oraz opracowywaniu i realizacji programów szkoleniowych precyzyjnie dopasowanych do potrzeb firm.

Szkolił kadrę zarządzającą między innymi takich firm oraz instytucji jak: Tauron Polska Energia, ArcelorMittal Poland Nestle Polska, Koleje Mazowieckie, PKP Cargo Service, Konecranes Polska, Grupa Powen-Wafapomp, NGK Ceramics Polska, Gold Drop, Phillip Morris International, E-on Energie Odnawialne, Bioderma, Wydawnictwo Otwarte, UPM Raflatac, Narodowy Bank Polski, Bank BPH, Bank Zachodni WBK, Sąd Okręgowy w Krakowie, Sąd Apelacyjny w Warszawie, Sąd Rejonowy w Jeleniej Górze, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Narodowy Fundusz Zdrowia, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Szkolenia prowadzi  w językach: polskim, angielskim i francuskim.

Opinie o pracy Trenera:

„Brałam udział w szkoleniu prowadzonym przez Pana Grzegorza Gustawa dla zarządu i kierowników oraz w dodatkowych konsultacjach dla zarządu z obszaru zarządzania i bardzo wysoko oceniam kompetencje Pana Grzegorza Gustawa z zakresu psychologii organizacji (trafnie zdiagnozował sytuację i zaproponował skuteczne rozwiązania) oraz jego warsztat trenerski, a także sposób, w jaki Pan Grzegorz Gustaw traktuje nas jako swoich Klientów”

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

  • wprowadzenie – mini wykłady
  • testy pozwalające rozpoznać własne siły i słabości w planowaniu zadań
  • ćwiczenia praktyczne w zakresie rozwoju własnego umysłu
  • ćwiczenia grupowe – rozwiązywanie problemów
  • ćwiczenia z Multiplanowania
ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • menedżerów odpowiedzialnych za wynik pracy całego zespołu,
  • handlowców, od których wymagana jest ciągła poprawa wyników sprzedaży
  • specjalistów zespołów projektowych i zadaniowych, pracujący pod silną presją czasu
  • wszystkich osób które odczuwają potrzebę zwiększenia własnej skuteczności i efektywności w pracy zawodowej i życiu osobistym.
ORGANIZACJA

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

4-5 października 2018r. – Hotel STOK****SKI&SPA
Wisła, ul. Jawornik 52A
www.hotelstok.pl

Hotel Stok****SKI&SPA to jeden z najbardziej komfortowych hoteli w Wiśle, położony w pięknej Dolinie Jawornika. Do dyspozycji Gości Centrum Wellness (łaźnie parowe, wanna spa, caldarium, sauna infrared-promienie podczerwone, biosauna, sauna sucha, strefa wypoczynkowa z brodzikiem Kneippa), basen.

Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 18:00 – 22:00.

Cena szkolenia wynosi 1690 zł brutto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena wynosi 1640 zł brutto.
Cena szkolenia bez zakwaterowania wynosi 1190 zł brutto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 200 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcami, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie, przerwy kawowe, atrakcyjne zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness, parkingu hotelowego.

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
95%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
94%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel STOK****SKI&SPA
6782532wieden2-kinowowellness2

Hotel STOK****SKI&SPA

TERMIN: 4-5.10.2018 rok
MIEJSCE:
HOTEL:
WISŁA
Hotel STOK****SKI&SPA
CENA: 1690 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA WALAS
    AGNIESZKA WALAS specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

    ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
  • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

    Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.