http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=18194

Szkolenie zasady współpracy z kontrahentami chińskimi w praktyce

– bezpieczny import z Chin i produkcja w Chinach, prawne aspekty współpracy, korespondencja biznesowa i negocjacje z Chińczykami – od projektu i kosztorysu przez ofertę, kontrolę produkcji, aż po wybór bezpiecznego transportu i rozliczenie cła.

Szkolenie Zasady współpracy z kontrahentami chińskimi to 100% praktyki, zero nudnej teorii!

Szkolenie stanowi kompendium twardej wiedzy niezbędnej do prowadzenia bezpiecznego i opłacalnego biznesu z Chińczykami z elementami różnic kulturowych, które trzeba znać żeby swobodnie komunikować się i handlować.

Co roku wiele firm traci pieniądze na ryzykownym i specyficznym handlu z Chińczykami, z powodu braku wiedzy na temat realiów współpracy. 

Na imporcie z Chin i produkcji w Chinach można dużo zarobić – pod warunkiem, że się wie jak to robić skutecznie i profesjonalnie. Perspektywy są kuszące. 

Weź udział w szkoleniu na temat różnic kulturowych, negocjacji i prawnych aspektów współpracy z Chińczykami.
Rozwiniesz umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnień importowych: od planu wstępnego poprzez negocjacje z Chińczykami, korespondencję handlową, kontrolę produkcji w Chinach aż po dostarczenie towaru „na półkę”. Poznasz realia importu z Chin, nasz Ekspert z ponad 20 letnim doświadczeniem (blisko 30 wyjazdów i misji handlowych do Chin), przekaże swoje cenne wskazówki i podzieli się doświadczeniem we współpracy z Chińczykami.

Szkolenie Zasady współpracy z kontrahentami chińskimi w praktyce ma na celu:

  • Rozwinięcie umiejętności przewidywania pułapek i zagrożeń na wszystkich etapach współpracy z kontrahentami.
  • Dostarczenie wiedzy dotyczącej standardów korespondencji handlowej.
  • Przekazanie zasad prawidłowego pisania zapytania ofertowego.
  • Uświadomienie wszystkich niezbędnych elementów zapytania ofertowego.
  • Uświadomienie istotnych elementów wpływających na finalny koszt produktu.
  • Przekazanie zasad pracy na targach / podczas wizyt u kontrahentów.
  • Dostarczenie wiedzy dotyczącej zasad optymalnego wykorzystania czasu podczas wizyt handlowych w Chinach, określenia priorytetów.
  • Dostarczenie wiedzy dotyczącej pozyskiwania produktów, próbek, wzorów oraz ich archiwizowania.
  • Dostarczenie wiedzy na temat stosowania sprawdzonych procedur zwiększających pewność dochowania jakości produkcji w chińskich fabrykach.
  • Przedstawienie zasad współpracy i komunikacji uwzględniających różnice kulturowe.
  • Jak mówić i pisać aby nas rozumiano?
  • Jak słuchać, aby zrozumieć przekaz?
  • Jak prezentować siebie i firmę (wizytówki, materiały reklamowe, treści w mediach itd.).
ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

29-30 listopada 2018r. – Hotel Belweder*****Conference & Spa
Ustroń, ul. Zdrojowa 15
www.hotelbelweder.pl

Hotel Belweder*****Conference & Spa luksusowy hotel, przepięknie położony na zboczu Góry Równicy w uzdrowiskowej części Ustronia. Do dyspozycji Gości strefa Wellness & SPA, basen z wodospadem, przeciwprąd oraz bicze wodne, jacuzzi z hydromasażem, dwie łaźnie – fińska (suchej) i rzymska (parowej).

Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 18:00 – 22:00.

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00.
Cena szkolenia wynosi 1790 zł brutto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena wynosi 1740 zł brutto.
Cena szkolenia bez zakwaterowania wynosi 1290 zł brutto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 200 zł brutto.

Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcami, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie, przerwy kawowe, atrakcyjne zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness, parkingu hotelowego.

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie Zasady współpracy z kontrahentami chińskimi w praktyce – korzyści

Uczestnicy szkolenia:

  • zdobędą wiedzę niezbędną do prowadzenia samodzielnego i opłacalnego importu zgodnie z własnymi planami i oczekiwaniami.
  • dowiedzą się jak znaleźć i wybrać wysokiej jakości dostawcę z Chin (produktów dla firm handlowych, surowców i półfabrykatów dla polskich producentów)?
  • będą kompleksowo postrzegać zagadnienia importowe: od planu wstępnego i analizę rynku, poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji, aż do „dostarczenie na półkę”.
  • wypracują arkusz kalkulacyjny ułatwiający sporządzanie prawidłowej kalkulacji kosztów importu.
  • poznają zasady negocjacji z kontrahentami chińskimi.
  • poznają różnice kulturowe mające wpływ na sposób myślenia Chińczyków.
  • wykształcą umiejętność spojrzenia na biznes z chińskiej perspektywy.
PROGRAM

Szkolenie zasady współpracy z kontrahentami chińskimi w praktyce – program:

Prawne aspekty współpracy z Chinami

  • Czy warto podpisywać umowę?
  • Niezbędne zapisy w umowie.
  • Osoby uprawnione do podpisania umowy.
  • Sposoby weryfikacji wiarygodności i rzetelności kontrahentów.
  • Sprawy sporne.
  • Koszty i zasady postępowania sądowego.
  • Popularne oszustwa i sposoby ich zapobiegania.
  • Ochrona znaków towarowych i wzorów.
  • Zagrożenia związane z brakiem ochrony prawnej.

Zasady budowanie dobrej współpracy z Chińczykami – różnice kulturowe

  • Chińska kultura biznesu.
  • Jak nawiązać współpracę „na odległość”?
  • Jak się zaprezentować jako wiarygodny kontrahent?
  • Zasady zachowania podczas spotkań bezpośrednich (targi, wizyty w Chinach, zapraszanie kontrahentów do Polski)?
  • Zasady budowania dobrej i długoterminowej współpracy handlowej z partnerami chińskimi.
  • Gdzie szukać nowych kontrahentów z Chin i jak się reklamować?
  • Tematy tabu i tematy dozwolone.
  • Pojęcie twarzy i jej znaczenie w relacjach z Chińczykami.
  • Co to jest GUANXI i dlaczego jest tak ważne w kulturze chińskiej?
  • Jak budować GUANXI z kontrahentami z Chin?
  • Postrzeganie czasu w kulturach.
  • Różnice w komunikacji niewerbalnej: Polacy vs Chińczycy.
  • Zachowania niestosowne podczas spotkań z kontrahentami.
  • Dobór i znaczenie słów podczas komunikacji z Chińczykami.

Ćwiczenie: Stereotypy kulturowe.
Ćwiczenie: Chińska kultura biznesu.

Zasady pisania zapytania ofertowego

  • Zapytanie ofertowe – co powinno zawierać i dlaczego?
  • Wielkość zamówienia.
  • Określenie jakości produktów.
  • Sposoby pakowania.
  • Warunki i koszty zamawiania wzorów.
  • Terminy wysyłek.
  • Warunki transportu.
  • Warunki płatności.
  • Pozostałe ustalenia.
  • Końcowy kształt zamówienia.

Ćwiczenie: Sformułowanie zapytania ofertowego.

Negocjacje z Chińczykami

  • Podstawowe zasady negocjacji z kontrahentami chińskimi.
  • Różnice kulturowe oraz ich znaczenie podczas negocjacji.
  • Bariery komunikacyjne.
  • Jak uzyskać dobrą cenę?
  • Negocjacje dotyczące reklamacji.
  • Wpływ dobrych relacji na efekt negocjacji w sytuacjach spornych.

Ćwiczenie: Różnice kulturowe podczas negocjacji.

Przygotowanie do importu z Chin

  • Co importować?
  • Analiza rynku i możliwości sprzedażowych.
  • Zakup towarów z chińskiej oferty.
  • Produkcja w Chinach wg własnych projektów i pod własną marką.
  • Określenie wymagań jakościowych.
  • Określenie wymagań terminowych.
  • Określenie zakresu cen – strategii cenowej.
  • Realia czasowe w imporcie.
  • Jak i gdzie szukać dostawców?
  • Jak sprawdzić kontrahenta chińskiego lub do kogo się zwrócić o pomoc w sprawdzeniu?
  • Opłacalność importu.

Ćwiczenie: Czas zamówienia od pomysłu do realizacji.

Kalkulacja kosztów importu z Chin

  • Cena produktu.
  • Koszt opakowań.
  • Rodzaje transportu, wysyłki kontenerowe i drobnicowe.
  • Międzynarodowe Reguły Handlu – Incoterms.
  • Koszty ubezpieczenia i transportu Chiny-Polska.
  • Koszty transportu krajowego.
  • Koszty dodatkowe (licencje, certyfikaty, inspekcje produkcji)
  • Cła i podatki.
  • Zasady płatności w handlu z Chinami.

Ćwiczenie: Sporządzenie kalkulacji kosztów produktu.

Definicja produktu, czyli co kupujemy?

  • Określenie jakości produktu, który zamawiamy.
  • Elementy składowe produktu.
  • Wpływ różnicy jakości elementów składowych na trwałość i cenę produktu.
  • Opakowania i oznakowania produktów.
  • Elementy i akcesoria dodawane do produktu.
  • Certyfikaty wymagane przez prawo polskie i unijne.

Ćwiczenie: Zrozumieć produkt. Na przykładach wybranych produktów użytkowych.

Produkcja w Chinach

  • Zamawianie towarów wg własnych projektów.
  • Zasady przygotowania wzorów i plików graficznych.
  • Rodzaje druku, możliwości i ograniczenia z tym związane.
  • Zakup i koszty licencji.
  • Warunki jakościowe określane przez licencjodawców.
  • Sprecyzowanie wymagań jakościowych produktu finalnego.
  • Wpływ jakości elementów składowych na trwałość i cenę produktu.
  • Elementy i akcesoria dodawane do produktu.
  • Opakowania i oznakowania produktów.
  • Optymalizacja sposobów pakowania.
  • Wpływ rodzaju opakowania na cenę towaru i koszty transportu.
  • Certyfikaty wymagane przez prawo polskie i unijne.
  • Firmy certyfikujące.
  • Czas produkcji, sposób i termin wysyłki oraz jego wpływ na ostateczną cenę produktu.
  • Monitorowanie produkcji i kontrola jakości. Kiedy i co kontrolować?

Ćwiczenie:  Przygotowanie grafiki na zamawiane produkty. Na przykładach wybranych produktów użytkowych.

Wyjazd do Chin

  • Dlaczego warto pojechać do Chin? Znaczenie bezpośrednich kontaktów dla budowania dobrych relacji.
  • Przygotowanie do wyjazdu na chińskie targi.
  • Które targi wybrać?
  • Język współpracy – angielski czy chiński (asysta tłumacza)?
  • Zasady pracy na targach.
  • Chiny i Chińczycy, czyli z czym się zetkniecie po wyjściu z samolotu?
  • Chińskie biuro i fabryka.
  • Kuchnia chińska oraz zasady zachowania przy stole.
  • Zasady pracy podczas wizyty w siedzibie kontrahenta.
  • Optymalizacja kosztów wyjazdu i pobytu w Chinach

Transport z Chin i procedury celne
Proces transportowy
Czas transportu.
Rodzaje transportów z Chin (optymalizacja, dokumenty)

  • Transport morski FCL/LCL
  • Specyfika transportu kontenerowego, rodzaje kontenerów
  • Transport kolejowy FCL/LCL
  • Transport lotniczy

Zasady współpracy ze spedytorem

  • umowa spedycji a umowa przewozu

Incoterms 2010 w handlu z Chinami

  • EXW
  • FOB
  • CIF
  • DAP
  • Ryzyko transakcji handlowej
  • Podział kosztów pomiędzy kupującego i sprzedającego

Odprawa celna (dokumenty, wartość celna, taryfikacja, wymagania dodatkowe)

  • Odprawa celna zwykła
  • Odprawa uproszczona
  • w UE
  • Procedury celne –
    – dopuszczenie do obrotu
    – tranzyt
    – skład celny, magazyn celny, WOC
    – odprawa czasowa, karnet ATA
    – uszlachetnienie bierne i czynne
  • Należności celne – jak je policzyć i zapłacić?
  • Zwolnienia celne, rodzaje i niezbędne warunki
  • Dopuszczenie do obrotu towarów powracających
  • Powrót towarów po odprawach czasowych i uszlachetnieniu
  • Warunki otrzymania zwrotu cła
  • Warunki zawieszenia poboru cła i akcyzy
  • Transport towarów akcyzowych

Certyfikaty

  • znak CE
  • Certyfikaty wymagane dla różnych branż i towarów
  • Postępowanie w przypadku braku certyfikatu
WYKŁADOWCA

Szkolenie Zasady współpracy z kontrahentami chińskimi w praktyce poprowadzi dwóch ekspertów:

Część I
Trener biznesu i ekspert rynku chińskiegoblisko 30 wyjazdów i misji handlowych do Chin.
Na szkoleniach dzieli się swoimi bogatymi doświadczeniami zdobytymi podczas wielotygodniowych pobytów w Chinach związanych z poszukiwaniem i weryfikacją dostawców, nadzorowaniem produkcji zamówionych artykułów oraz przygotowaniem i kontrolą wysyłek.
Uczy jak brać udział w chińskich targach, jak i gdzie szukać wiarygodnych dostawców, jak wybierać fabryki w Chinach, w których zleca się produkcję oraz jak dokonywać inspekcji produkcji i załadunku.

Zajmuje się kształceniem i przygotowaniem do samodzielnej pracy pracowników działów importu – eksportu, handlu i zakupów. Doradza menedżerom jak zarobić na współpracy z Chińczykami, gdzie szukać pułapek i jak unikać zagrożeń. Jest sprawdzonym partnerem wielu firm na co dzień kooperujących z Azjatami.

Część II
Certyfikowany Agent Celny, od 20 lat zarządza firmą transportową, spedycyjną i logistyczną działającą w ponad 150 krajach na całym świecie. Posiada doświadczenie i praktykę w transporcie towarów z Chin i odprawach celnych. Posiada certyfikat kompetencji w zakresie spedycji międzynarodowej wydany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Spedytorów FIATA z siedzibą w Zurichu.

 

 

 

METODY

Szkolenie zasady współpracy z kontrahentami chińskimi w praktyce – metody:

100% praktyki, zero nudnej teorii!

  • Ćwiczenia grupowe i indywidualne
  • Krótkie pokazy filmowe
  • Interkulturowe symulacje
  • Tworzenie arkuszy kalkulacji kosztów importu
  • Studia przypadków
  • Prezentacje i mini-wykłady
ADRESACI

Szkolenie zasady współpracy z kontrahentami chińskimi w praktyce adresujemy do:

importerów, eksportów, którzy prowadzą lub zamierzają rozpocząć działalność biznesową z krajami azjatyckimi

inwestorów, którzy zamierzają ulokować produkcję towarów w Chinach

pracowników firm z kapitałem, którzy chcą poznać różnice kulturowe, pokonać bariery komunikacyjne i uniknąć nieporozumień w kontaktach biznesowych

osób prowadzących i uczestniczących w procesach negocjacyjnych z Chińczykami

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia zasady współpracy z kontrahentami chińskimi w praktyce:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
96%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
100%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
96%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel Belweder ***** Spa&Wellness
zotawpodkowiemainjacuzzi-belweder-hotel-ustron

Hotel Belweder ***** Spa&Wellness

29-30.11.2018 Ustroń
Hotel Belweder*****Wellness&Spa
1290 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • Kinga Lalko-Smołka
    Kinga Lalko-Smołka Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Rekomenduję niniejsze szkolenie ze względu na: fachowość przekazywanej wiedzy, praktyczne aspekty coachingu, doskonałego trenera, merytoryczne szkolenie".  

    ENERGOPOMIAR Sp. z o.o. Robert
  • "Szkolenie konstruktywne, przekazujące informacje w sposób dynamiczny w połączeniu z elementami zabawy. Spełniło moje oczekiwania. Polecam".  

    Mirosław Wróbel Sp. z o.o. Sławomir

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.