http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/kpi-w-zakupach?date=59607

szkolenie kpi w zakupach

– jak mierzyć efektywność i redukować koszty zakupów w firmie?

Chcesz sprawdzić, gdzie szukać oszczędności w zakupach?
Stoisz przed koniecznością kalkulacji kosztów w zakupach?
Chcesz wiedzieć jak zdefiniować KPI w zakupach i właściwie opomiarować efekty pracy działu zakupów? 

Możemy Ci pomóc!

Dzięki udziałowi w szkoleniu dowiedz się:

  • Jak mierzyć efektywność zakupów w przedsiębiorstwie?
  • Jak ocenić efektywność dotychczasowych praktyk?
  • Jak usprawnić procesy zakupowe i zredukować koszty?
  • Jak efektywniej zorganizować zakupy w firmie?

Wyniki badań pokazują, że 27% organizacji nie prowadzi żadnego pomiaru efektywności funkcji zakupowej a 30% raportuje wyniki tylko na wewnętrzne potrzeby działu zakupów.

Od sprawności pracy działu zakupów zależy dostępność na czas surowców i produktów odpowiedniej jakości, a to w dużej mierze zależne jest od sprawnego przekazywania informacji między działami na temat planowanej produkcji czy sprzedaży.
Nasze szkolenie daje kupcom narzędzia i rozwiązania, których zastosowanie jest konieczne, żeby dział zakupów pracował efektywniej i oszczędniej.

Po zakończeniu Uczestnicy szkolenia KPI dla działu zakupów otrzymują:

  • Wzory KPI w różnych obszarach – produkcji, sprzedaży itd.
  • Wzory matrycy celów do definiowania KPI
  • Wzór arkusza planowania sprzedaży (MS EXCEL)
  • Wzór arkusza planowania kontraktów (MS EXCEL)
  • Narzędzie analizy ABC i Analizy Wielowymiarowej (MS EXCEL)
  • Narzędzie analizy XYZ (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji kosztu sprzedaży/promocji (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji kosztów zakupu (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji kosztu magazynowani (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji  TCO (MS EXCEL)
ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

CELE I KORZYŚCI

kpi w zakupach – cele szkolenia:

Poznanie:

  • Metod związanych z wyznaczaniem kategorii zakupowych
  • Metod konsolidacji i kategorii i tworzenia oszczędności zakupowych
  • Sposobu planowania i zarządzania poszczególnymi kategoriami
  • Narzędzi planowania materiałów na potrzeby kontraktów, promocji i sprzedaży
  • Metod prognozowania zapotrzebowania
  • Metod optymalizacji zamawiania
  • Zasad konstrukcji i kalkulacji TCO i LCC
  • Zasad konstrukcji i kalkulacji kosztów składowych TCO i LCC
  • Metod konstrukcji KPI
  • Narzędzi zapisu i weryfikacji KPI
  • Metod weryfikacji realizacji KPI
PROGRAM

kpi w zakupach – program szkolenia:

Budowa drzewa kategorii zakupowych w przedsiębiorstwie

  • Kategorie główne
  • Subkategorie (podkategorie)
  • Indeksacja procesów
  • Instrukcja drzewo kategorii zakupowych
  • Konsolidacja zakupów w ramach kategorii zakupowych – wady i zalety

Cel: Uczestnicy będą potrafili stworzyć drzewo kategorii w tym przypisać do kategorii głównych subkategorie oraz bazę indeksową. Dowiedzą się o zaletach, zagrożeniach oraz wadach konsolidacji zakupów wg kategorii.

Wyznaczenie priorytetów zakupowych i wpływu poszczególnych kategorii na koszty i wynik finansowy

  • Analiza ABC
  • Definiowanie dodatkowych parametrów
  • Analiza wielowymiarowa

Cel: Uczestnicy będą potrafili zdefiniować priorytety zakupowe wartościowo raz przy pomocy innych parametrów, a w konsekwencji efektywnie optymalizować realizowane zakupy.

Ćwiczenie: Analiza ABC z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie priorytetów zakupowych wg wartości

Analiza zakupów przy pomocy macierzy Krajicka (wartość – ryzyko)

  • Identyfikacja wartości zakupu
  • Identyfikacja ryzyka
  • Wyznaczanie kategorii Strategiczne, Wąskie gardła, Dźwignie, Rutynowe
  • Zarządzanie kategoriami
  • Implementacja macierzy w ERP
  • Sposób postępowania z poszczególnymi kategoriami

Cel: Uczestnicy nabędą praktyczną umiejętność określenia ryzyka w zakupach i na tej podstawie zdefiniowania 4 podstawowych kategorii w macierzy Krajicka oraz wyznaczenia sposobu zarządzania poszczególnymi kategoriami.

Ćwiczenie: Budowa macierzy Krajcka z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie parametrów ryzyka, filtrowanie kategorii 

Planowanie i prognozowanie w zakupach

  • Analiza trendów zakupowych i odchyleń od tych trendów
  • Analiza XYZ
  • Macierz ABC/XYZ
  • Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów
  • Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów sprzedaży i promocji
  • Narzędzie planowania promocji a zakupy

Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o analizę XYZ praktycznie wykorzystywać formuły optymalizujące wielkość zamawianej partii.

Ćwiczenie: Analiza XYZ z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie zakupów ciągłych i sezonowych (zamówieniowa, typowy sezon).

Przedstawienie narzędzia w MS EXCEL (SPA – Selling & Purchasing Algorithm): narzędzie planowania wielkości sprzedaży i zakupów – uczestnicy otrzymają gotowe narzędzie w Ms Excel, które pozwala planować sprzedaż handlowcowi i na tej podstawie tworzy zamówienia dla działów zakupów.

Kontroling zakupów

  • Nowoczesne formuły kosztowe w zakupach, eliminacja pułapek dostawców
  • Koszty całkowite koszty posiadania i nabycia – TCO, CKN
  • Kalkulacja kosztów zakupów
  • Kalkulacja kosztów magazynowania
  • Wskaźniki oceny zakupów
  • Wskaźniki oceny magazynowania
  • Wskaźniki oceny zapasów
  • Analiza wskaźników – częstotliwość i sposób analizy

Cel: Uczestnicy poznają alternatywne formuły oceny atrakcyjności zakupu – TCO, CKN, LCC zaprojektowane do oceny ofert dostawców oraz zapoznają się z zasadami ich wykorzystania w przedsiębiorstwie.

Uczestnicy poznają praktyczne metody kalkulacji kosztów w zakupach w tym kosztów zakupów, kosztów magazynowania, kosztów utrzymania zapasu.

Ćwiczenie: Analiza TCO z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie dostawcy ze względu na TCO

Definiowanie KPI w zakresie zakupów – Jak właściwie opomiarować efekty pracy działu zakupów?

  • SMART a cele i KPI w zakupach
  • Matryca celów zakupowych
  • Sposoby konstrukcji KPI w zakupach
  • Krzyżowanie wskaźników
  • Monitoring wskaźników

Cel: Uczestnicy będą potrafili właściwie zaprojektować oraz zdefiniować wskaźniki efektywności pracy (KPI) działu zakupów, a także poprzez odpowiednią strukturę takich wskaźników wyeliminować pojawiające się w przedsiębiorstwach konflikty celów poszczególnych działów.

WYKŁADOWCA

kpi w zakupach – trener szkolenia:

Praktyk branży zakupowej, twórca strategii zakupowych i procesów zakupowych wykorzystywanych w wielu polskich przedsiębiorstwach.
Ma na swoim koncie wdrożenia systemów optymalizujących procesy zakupowe w firmach produkcyjnych i usługowych.
Dr zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki, identyfikacja i zarządzanie ryzykiem w zakupach.

Audytor systemów logistycznych i magazynowych. Autor procedur zakupowych i z zakresu zarządzania projektem Project management. Twórca metodyk projektowych na potrzeby biznesu i szeroko pojętej logistyki SPM i ASPM.

Kierownik studiów i wykładowca na studiach podyplomowych Zarządzanie projektem oraz Zarządzanie Projektem Europejskim realizowanych w ramach Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 100 publikacji, 12 książek współautor 3 poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

METODY

kpi w zakupach – metody szkolenia:

Szkolenie kpi w zakupach ma formę interaktywnych 8 godzinnych warsztatów. Szkolenie ma przygotować działy zakupów do sprawnego raportowania, korzystania z gotowych wskaźników, optymalizować koszty zakupu. Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).

ADRESACI

Szkolenie kpi w zakupach adresowane jest do:

  • dyrektorów działów zakupów,
  • kierowników działów logistyki i zakupów,
  • menedżerów kategorii zakupów,
  • służb zakupowych,
  • wszystkich osób biorących czynny udział w budowie efektywnych zakupów w przedsiębiorstwie,
  • osób, od których wymagane jest analizowanie kosztów zakupów i raportowanie.

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia KPI w dziale zakupów:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
95%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
98%

MIEJSCE SZKOLENIA

12.04.2024 Szkolenie online
790 ZŁ (NETTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

    KONSULTANT


    KINGA LALKO-SMOŁKA
    KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    AGNIESZKA WALAS
    SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

      ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
    • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

      Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.