In Zakupy / logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/zarzadzanie-ryzykiem-w-zakupach?date=62938

zarządzanie ryzykiem w zakupach – przegląd procesów zakupowych

– narzędzia minimalizacji ryzyka w procesie zakupowym

Czy Twoja organizacja identyfikuje i mierzy ryzyka w zakupach?
Czy masz wdrożone procedury na wypadek wahania popytu, zakłócenia dostaw, zmian kursu walut, nagłej konieczności zmiany dostawców, zmian przepisów?
Które procesy zakupowe w Twojej firmie działają prawidłowo w czasie kryzysu, a które należy zmienić lub dopracować, żeby zminimalizować szkody?
Jak zreorganizować strukturę dostawców tak, by zmaksymalizować pewność dostaw?

Czas na przegląd procesów zakupowych w Twojej firmie pod kątem zarządzania ryzykiem i zapewnienia ciągłości dostaw!

Kryzys weryfikuje założenia przyjęte przy konstrukcji działu zakupów. Konieczna jest zmiana dotychczasowego sposobu postępowania w obszarze zakupów.

Podczas szkolenia poznasz sprawdzone działania maksymalizujące bezpieczeństwo zakupów.

Dowiesz się:

  • Jak szacować i kontrolować krytyczne obszary zakupów?
  • Jak minimalizować ryzyko w procesie zakupowym – Supply Risk Management?
  • Jak szacować potrzeby zakupowe?
  • Jak identyfikować alternatywne źródła dostaw?
  • Jak zreorganizować strukturę dostawców tak, by zmaksymalizować pewność dostaw?
  • Jak doskonalić proces prognozowania zakupów i optymalnie zarządzać kosztami i wydatkami zakupowymi?
  • Czy w obecnych realiach jest możliwa redukcja kosztów zakupów?
  • Jak zapewnić większe bezpieczeństwo dostaw?

    Poznaj narzędzia minimalizacji ryzyka w procesach zakupowych!

    Skorzystaj z doświadczeń naszego Eksperta i zyskaj narzędzia wspierające procesy zakupowe. Poznasz sprawdzone działania maksymalizujące bezpieczeństwo zakupów.

    Warsztaty online pomogą usprawnić procesy wewnętrzne w dziale zakupów, optymalizować i doskonalić pracę zespołu zakupowego oraz przepływ informacji wewnątrz i na zewnątrz działu zakupów.

    Chcesz poszerzyć swoją wiedzę oraz poznać narzędzia i techniki pomocne w pracy zakupowca? 

     Z nami zbudujesz optymalny proces zakupowy!


    uczestnicy szkolenia wybrali również:

    Szkolenie zarządzanie flotą samochodową – sprawdź

    ORGANIZACJA

    Wybierz termin szkolenia:

    CELE I KORZYŚCI

    Szkolenie Zarządzanie ryzykiem w zakupach – korzyści dla uczestników:

    • poznasz sprawdzone działania maksymalizujące bezpieczeństwo zakupów.
    PROGRAM

    Szkolenie Zarządzanie ryzykiem w zakupach – program szkolenia:

    Identyfikacja i ocena źródeł ryzyka w zakupach

    • Czym jest ryzyko w zakupach i jak je liczyć?
    • Ryzyko operacyjne
    • Ryzyko polityczne
    • Ryzyko gospodarcze
    • Inne czynniki ryzyka
    • Jeśli nie FMEA to co? – macierz ryzyka
    • Macierz ryzyka – narzędzie oceny i kontroli ryzyka
      Ćwiczenie – wypełnianie macierzy ryzyka (w oparciu o Ms Excel)

    Redefinicja działań zakupów w sytuacji permanentnych niedoborów

    • Identyfikacja alternatywnych źródeł dostaw
    • Budowa sieci dostawców
    • Poszukiwanie substytutów

    Definiowanie skutków braków materiałów – współpraca działów zakupów produkcji i B+R (technologów)

    • Redukcja ryzyka braku dostępności materiałów produkcyjnych i opakowań
      – plan sprzedaży
      – plan kontraktów
      – plan promocji
    • Redukcja ryzyka braku dostępności części zamiennych
      – plan remontów
      – plan wymian
      – statystyki wykorzystania części zamiennych
    • Redukcja ryzyka dostępności komponentów już na etapie projektowania produktu – karta nowego produktu

    Wyznaczanie zakupów priorytetowych pod względem wartości – metoda ABC

    Ćwiczenie: analiza ABC z wykorzystaniem Arkusza EXCEL
    Uczestnicy otrzymują gotowe wzory formuł do przeprowadzenia tego typu analiz we własnych firmach

    Identyfikacja ryzyka zaopatrzeniowego – Macierz Krajcik/ Van Weele
    Ćwiczenie z wykorzystaniem arkusza Ms Excel

    Analiza wielowymiarowa – budowa macierzy ryzyka (w oparciu o Ms Excel)
    Inne ważne kryteria oceny ryzyka dostawców  – czas życia produktu, czas życia dostawców, poziom istotności klienta, marża, inne

    • Dla zakupu surowców i opakowań
    • Dla zakupu części zamiennych
    • W firmach zakupach w firmach handlowych

    Inne parametry oceny materiałów i części (kategoryzacja parametrów istotności)

    Proces zakupowy a ryzyko – identyfikacja potencjalnych zagrożeń związanych z dostawcami

    • Tworzenie bazy indeksów
    • Tworzenie bazy kategorii zakupowych
    • Analiza całkowitych zakupów w ramach kategorii

    Organizacja procesu zakupowego skoncentrowanego na minimalizacji ryzyka

    • Poszukiwanie dostawców
    • Ocena nowych dostawców
    • Ocena ofert skoncentrowana na minimalizacji ryzyka
    • Wykorzystanie formuł TCO
    • Wykorzystanie Incoterms do redukcji ryzyka

    Wyznaczanie strategii zabezpieczenia zakupów

    • Magazynowanie
    • Składy konsygnacyjne
    • Składy depozytowe

    Wytyczne postępowania dla dostawców mało ryzykownych

    Postępowanie z dostawcami wysokiego ryzyka


    uczestnicy szkolenia Zarządzanie ryzykiem w zakupach wybrali również:

    Szkolenie certyfikowany negocjator Sprawdź

    WYKŁADOWCA

    Szkolenie Zarządzanie ryzykiem w zakupach poprowadzi:

    Praktyk branży zakupowej, twórca strategii zakupowych i procesów zakupowych wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach.
    Ma na swoim koncie wdrożenia systemów optymalizujących procesy zakupowe w firmach produkcyjnych i usługowych.

    Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki, zarządzanie ryzykiem w zakupach.
    Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki.
    Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

    Publikacje:

    • Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
    • Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
    • Redukcja kosztów łańcucha dostaw
    • Rachunek kosztów zakupów
    • Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
    • Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
    • Koncepcja i typologia projektów logistycznych
    • Logistyka jako element koncepcji zarządzania

    Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

    METODY

    Zarządzanie ryzykiem w zakupach – metody szkolenia:

    Szkolenie zarządzanie ryzykiem w zakupach bazuje na interakcji z uczestnikami.

    Uczestnicy, pod kontrolą prowadzącego szkolenie identyfikują ryzyko w zakupach, wykonują ćwiczenia, wypracowują gotowe wzory formuł do przeprowadzenia analiz ryzyka we własnych firmach, na własnych przykładach.

     

    Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).

    ADRESACI

    Szkolenie Zarządzanie ryzykiem w zakupach kierujemy do:

    • dyrektorów zarządzających, którzy mają wpływ na politykę zakupową w przedsiębiorstwie,
    • dyrektorów działów zakupów,
    • kierowników działów logistyki i zakupów,
    • menedżerów kategorii zakupów,
    • służb zakupowych,
    • wszystkich osób biorących czynny udział w wypracowaniu polityki zakupowej w firmie.

    Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Ryzyko w zakupach:

    POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
    98%
    ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
    95%
    UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
    98%

    MIEJSCE SZKOLENIA

    KARTA ZGŁOSZENIA

    OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

      KONSULTANT


      KINGA LALKO-SMOŁKA
      KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 150
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      AGNIESZKA WALAS
      SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 153
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      OPINIE KLIENTÓW


      • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

        ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
      • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

        Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

      Newsletter


      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

        Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

        Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.