In Akademia Menedżera
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/szkolenie-asertywny-szef

Szkolenie asertywny szef

– trening asertywności i rozwoju wysokich kompetencji menedżerskich. Budowanie zaawansowanych technik komunikacji z zespołem

Szkolenie Asertywny Szef uczy asertywnych technik, za pomocą których menedżerowie wzmocnią swoją pozycję oraz poczucie pewności siebie i swoich działań w biznesie, tak potrzebne w niestabilnych czasach!

Asertywny Szef jest zdecydowany, sprawnie przekazuje zadania, stawia granice i nie czeka aż pracownicy się ich domyślą, skutecznie motywuje pracowników i egzekwuje wykonanie zadań.

Asertywny Szef jest Mistrzem informacji zwrotnej, śmiało udziela pracownikowi feedbacku o wynikach i o zachowaniach, ale nie krytykuje w złości, umie odmawiać bez manipulowania i posługiwania się poczuciem winy.

Asertywny Szef umie wyrażać własne zdanie i budować autorytet w relacjach z podwładnymi, przełożonymi, współpracownikami podczas narad, spotkań zespołowych, spotkań kadry kierowniczej, a nawet dyskusji nieformalnych na tematy drażliwe.

Asertywny Szef  doskonale radzi sobie w trudnych sytuacjach z pracownikami, wie jak postępować z gwiazdami w zespole oraz wiecznymi malkontentami, krytykantami i wycofanymi introwertykami.

Podczas szkolenia Asertywny Szef przeanalizujemy techniki skutecznej komunikacji i nauczymy Cię, jak być asertywnym w pracy.

Pokażemy jak panować nad emocjami – samokontrola jest niezbędną umiejętnością do budowania pozytywnych relacji w miejscu pracy – ze współpracownikami.
Dowiesz się kiedy warto chwalić za efekt, kiedy za postępy, a kiedy za włożony wysiłek?
Nauczysz się przyjmować ze spokojem krytykę ze strony pracowników i wyciągać z niej konstruktywne wnioski.
Nauczysz się lepiej radzić sobie z negatywnymi emocjami, w szczególności gniewem, wstydem i lękiem.
Nauczysz się zarządzać konfliktem.

Szkolenie Asertywny Szef prowadzi doświadczony Trener biznesu, autor nowatorskiej aplikacji dla menedżerów – PORADNIK MŁODEGO MENEDŻERA – MENEDŻER PRO.
Uczestnicy otrzymują w cenie szkolenia dostęp do mobilnej aplikacji i realną pomoc – studia przypadków i gotowe schematy postępowania w trudnych sytuacjach liderskich!
Od tej chwili będziesz mógł w dowolnej chwili i miejscu korzystać z inspirujących podpowiedzi, wskazówek i rozwiązań przygotowanych specjalnie dla Ciebie!
Definitywnie zamkniesz etap samodzielnego poszukiwania rozwiązywań problemów i zyskasz nieocenione źródło wskazówek, które od razu wdrożysz w praktyce zarządzania!


Szkolenie, które może Cię zainteresować:
Asertywność w pracy

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie Asertywny szef – cele i korzyści:

Celem szkolenia jest:

  • zbudowanie i wzmocnienie postawy asertywnej wspierającej skuteczne zarządzanie zespołami
  • uświadomienie, że asertywność jest umiejętnością, która można rozwijać
  • wzmocnienie poczucia własnej wartości w kontekście pełnionej roli liderskiej
  • dostarczenie narzędzi pozwalających na skuteczne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, związanymi z zarzadzaniem zespołami

Korzyści:

Uczestnicy po szkoleniu będą wiedzieli:

  • czym jest asertywność, jakie zachowania należą do agresywnych, uległych i manipulacyjnych?
  • poznają własny styl komunikacyjny
  • jak stawiać granice: odmawiać, reagować na krytykę
  • jak zachować się w trudnych sytuacjach z pracownikami, związanymi z przekazywaniem celów
  • jak „zarządzać małpami”
  • jakie są zasady udzielania konstruktywnej krytyki w sposób asertywny

Będą potrafili:

  • rozpoznać w swoim zachowaniu postawę asertywną i odróżnić od uległej, agresywnej, manipulacyjnej
  • komunikować się z pracownikami w sposób asertywny, pełen szacunku, wpływający na pozytywne budowanie ich autorytetu szefowskiego
  • reagować adekwatnie w sytuacjach związanych z delegowaniem zadań i egzekwowaniem
  • rozmawiać o trudnych sytuacjach i wyjaśniać je, dążąc do rozwiązania w poczuciu szacunku do siebie i innych
  • skutecznie chwalić
  • udzielać informacji zwrotnej
  • zarządzać osobami o różnych charakterach
  • rozwiązywać sytuacje konfliktowe i występować w roli mediatora

Asertywna komunikacja – sprawdź…

PROGRAM

Asertywny Szef – program szkolenia:

Szef asertywny, czyli jaki? Dlaczego warto być asertywnym Szefem? Diagnoza własnego poziomu asertywności.

  • Boisz się podejmować ryzyko konfrontacji i odpuszczasz, czy raczej pracownicy odbierają Cię jako tyrana, który odmawia pomocy i wsparcia? Sztuka asertywności, czyli budowanie zdrowych relacji.
  • Kiedy zachowujemy się asertywnie, kiedy ulegle i kiedy manipulacyjnie oraz co z tego wynika?
  • Szef asertywny, czyli jaki? Bycie w zgodzie z samym sobą.
  • Prawa asertywości, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi?
  • Twoja mapa asertywności – autodiagnoza mocnych obszarów asertywności oraz tych, które możesz rozwijać
  • Twój styl komunikacyjny – autodiagnoza stylu komunikacyjnego: asertywny, uległy, manipulacyjny
  • Prawa asertywności a prawa szefa i pracownika.
  • Wartości jako przewodnik budowania asertywnej postawy i autorytetu szefowskiego. Siła autorytetu Szefa – jakim jestem Szefem, moje prawa jako Szefa.

Odmowa i techniki asertywnej odmowy i obrony przed presją i manipulacją. Jak odmówić bez odrzucenia, złości, gniewu? Jak nie dać się wykorzystywać innym?

  • Asertywność to najlepszy sposób reakcji w sytuacjach związanych z agresywną presją i manipulacją!
  • Kiedy potrzebujemy powiedzieć Nie – przegląd sytuacji menedżerskich, w których konieczne jest postawienie granicy.
  • Słuchanie – aktywny trening aktywnego słuchania, wspierającego relację i budującego zaufanie (bariery komunikacyjne, poziomy słuchania)
  • Algorytm odmowy – co robić, a czego nie robić. Przegląd dobrych praktyk i potencjalnych błędów szefów.
  • Przykłady rozmów w oparciu o szefowskie Nie
  • Dlaczego czasami jest trudno odmówić i jak postępować w sytuacji presji i manipulacji.

Techniki szefowskiej asertywności w codziennej pracy

  • Delegowanie i przekazywanie zadań – analiza trudnych sytuacji i metod radzenia sobie z nimi
  • „Małpy” jak nie dać na siebie przerzucić cudzych problemów
  • Rozmowa z maruderem – algorytm „odtruwania”
  • Przekazanie trudnej decyzji, związanej ze zmianą
  • Kiedy pracownik krytykuje szefa – trudna sytuacja bycia krytykowanym Szefem
  • Algorytmy reagowania na krytykę, uzasadnioną, nieuzasadnioną, częściowo słuszną
  • Jak reagować na narzekanie podwładnych? Jak sobie radzić z pracownikami, którzy dezorganizują i zatruwają życie menadżera

Asertywne sposoby na trudne osobowości w zespole

  • Trudne osobowości czy trudne sytuacje – case study
  • Jak asertywnie zarządzać:
    Perfekcjonistą
    Osobą dominującą
    Osobą wysoko wrażliwą
    Osobą, która zawsze widzi „winnych” na zewnątrz
    Wiecznym pesymistą, który „zaraża” pesymizmem innych
    „Gwiazdą w zespole”
    Osobą doświadczoną i kompetentną, ale niesolidną

    Asertywna informacja zwrotna

    • Zasady asertywnej informacji zwrotnej, czyli jak sposób udzielania informacji zwrotnej może wspierać budowanie zaangażowania i motywację. Motywujące przekazywanie swoich oczekiwań i wydawania poleceń pracownikom
    • Chwalenie – algorytm skutecznej pochwały
    • Asertywne zasady prowadzenia rozmów doceniających z pracownikami
    • Konstruktywna krytyka – przedstawienie i przećwiczenie kilku modeli informacji zwrotnej (FKUKO, UFO, FEED FORWARD)

    Zarządzanie konfliktem, panowanie nad emocjami, komunikacja bez przemocy

    • Emocje w pracy – kiedy pomagają a kiedy przeszkadzają menedżerowi? Jak wykorzystać ich siłę?
      Jak reagować na gniew, jak gasić emocje pracowników? Jak reagować na krytykę?
    • Konflikty bywają nieuniknione – diagnoza źródeł konfliktu.
    • Fazy konfliktu – jaka jest dynamika i etapy reagowania na sytuację sporną?
    • Test – twój styl rozwiązywania konfliktów.
    • Strategie rozwiązania konfliktu w zależności od rodzaju konfliktu.
    • System „wczesnego ostrzegania” czyli jak rozpoznać początki konfliktu?
    • Typowe zachowania w sytuacji konfliktowej
    • Algorytm mediacji szefowskiej
    WYKŁADOWCA

    Trenerem Szkolenia Asertywny Szef będzie:

    Trenerka z jedenastoletnim doświadczeniem w pracy warsztatowej z menedżerami, coach, certyfikowana konsultantka DISC D3. Posiada 13 letnią praktykę w zarządzaniu.
    Autorka doskonałego narzędzia wspierającego menedżerów – pierwszej w Polsce mobilnej aplikacji – PORADNIK MŁODEGO MENEDŻERA, zawierającej schematy postepowania w codziennych sytuacjach menedżerskich.
    Specjalizuje się w temacie odporności psychicznej, jest licencjonowanym konsultantem MTQ48.
    Autorka artykułów z obszaru rozwoju kompetencji miękkich w biznesie.
    Prowadzi szkolenia i warsztaty dla kadry zarządzającej w obszarach związanych z rozwojem takich kompetencji jak: zarządzanie zespołem, asertywność, zarządzanie zmianą, motywowanie oraz zwiększanie efektywności osobistej, odporność psychiczna.

    Specjalizacja koncentruje się wokół kompetencji menedżerskich, wsparcia menedżerów w pełnieniu ich roli oraz realizacji celów. Pracuje w oparciu o nowoczesne gry szkoleniowe. W pracy z menedżerami aktywnie wykorzystuje metody coachingowe.

    W swojej roli trenerskiej, podczas pracy z grupami kieruje się praktyczną wiedzą zdobytą w czasie pracy w międzynarodowych korporacjach. Jej misją w uprawianiu trenerstwa jest łączenie praktyki z wiedzą merytoryczną i umieszczanie jej w konkretnych sytuacjach biznesowych.

    Do projektowania procesów rozwojowych stosuje DISC D3™ (DISC/ TEAMS/ VALUES), trójwymiarowe, potężne i kompleksowe narzędzie oceny łączące w sobie analizę stylu komunikacji, odporności na stres oraz preferowane role w zespole i wartości w miejscu pracy. Uczestnicy programów rozwojowych mogą dzięki temu pracować nad swoim rozwojem według zasady : „Otrzymuję to, czego potrzebuję, w taki sposób, jaki jest dla mnie najbardziej odpowiedni”.

    Trenerka prowadzi autorski program Menedżer Pro, w telewizji internetowej Słodki Live. Dzieli się w nim wiedzą, motywuje, inspiruje, porusza tematy ważne dla współczesnych menedżerów. Poprowadziła  programy z udziałem gości takich jak: Marek Kamiński, Jacek Santorski, Maciej Orłoś, prof. Blikle. Głównym obszarem zainteresowania jest budowanie zaangażowania w obliczu zmian pokoleniowych.

    Przeszkoliła między innymi:

    • ALIOR
    • AKZO NOBEL CAR REFINISHES POLSKA SP. Z O.O.
    • ALPHABET POLSKA
    • AMPLUS
    • ASTER SP. Z O.O.
    • ASTOR
    • AVIKO SP. Z O.O.
    • BRICO MARCHE
    • BYSTRONIC
    • BP INSTAL
    • COLEP
    • EMag
    • ENERGA
    • EKO CYKL
    • FAWOR
    • FROSTA
    • GEMALTO
    • GEDEON
    • GIEŁDA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH
    • ING
    • INNOGY
    • INTERIA
    • INTERRISK
    • KREDYT LEASE S.A.
    • LASY PAŃSTWOWE
    • LAVA GROUP S.C.
    • LIDEX SP. Z O.O.
    • METPOL
    • MON
    • MOORE STEPHENS POLSKA
    • NEPTIS
    • METPOL
    • NIKON
    • NBP
    • PANDA
    • PARADYŻ
    • POLPHARMA
    • PROFBUD
    • PGNIG
    • PNO
    • POLITECHNIKA WARSZAWSKA
    • POLFA WARSZAWA S.A.
    • PWN S.A.
    • RABEN POLSKA
    • REHAB ENTERPRISES LIMITED SP. Z O.O
    • REHAU POLSKA
    • ROSTI
    • SĄD REJONOWY
    • SELVITA
    • SKOK
    • TAXPRESS
    • TRAVEL EXPRESS SP. Z O.O.
    • YORK
    • UDT
    • WYDAWNICTWO C.H. BECK
    • ZETKAMA S.A.
    • ZUS
    METODY

    Szkolenie Asertywny Szef – metody:

    Szkolenie Asertywny Szef prowadzone jest z zastosowaniem licznych, ciekawych ćwiczeń grupowych na platformie ZOOM, w podziale na pokoje.
    Poprzez twórczą dyskusję, pracę własną uczestników, udział w interaktywnych ćwiczeniach z zastosowaniem narzędzi MIRO, MENTIMETER Uczestnicy skutecznie rozwijają kluczowe umiejętności menedżerskie.

    ADRESACI

    Szkolenie jak być asertywnym szefem adresujemy do:

    wyższej i średniej kadry menedżerskiej, osób, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych, a w szczególności do:

    • kierowników działów, którzy mają obawy podejmować ryzyko konfrontacji i chcą wzmocnić swoją odwagę i działać stanowczo
    • szefów zespołów projektowych
    • kierowników i specjalistów Zarządzających Personelem, którzy chcą rozwijać zdrowe relacje w pracy, osiągać cele i nauczyć się odmawiać bez poczucia winy

    oraz wszystkich osób pragnących pogłębić i rozwinąć swoją komunikację w zespole, techniki asertywne.

    Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Asertywny Szef – jak być asertywnym?

    POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
    95%
    ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
    98%
    UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
    94%

    MIEJSCE SZKOLENIA

    KARTA ZGŁOSZENIA

    OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

      KONSULTANT


      KINGA LALKO-SMOŁKA
      KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 150
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      AGNIESZKA WALAS
      SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 153
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      OPINIE KLIENTÓW


      • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

        ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
      • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

        Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

      Newsletter


      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

        Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

        Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.