Trudne negocjacje ze związkami zawodowymi – gra nerwów w konflikcie interesów

 In Akademia Menedżera, HR / Kadry, Negocjacje
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=17172

Szkolenie Trudne negocjacje ze związkami zawodowymi – gra nerwów w konflikcie interesów

– warsztaty opracowane i prowadzone przez zawodowego negocjatora Tomasza Sidewicza

Podczas negocjacji ze związkami zawodowymi bardzo często pojawiają się wzajemna niechęć i szantaż związany ze sporem zbiorowym czy pikietą pod oknami zarządu.

Liderzy związkowi to wytrawni gracze, często osoby bardzo charyzmatyczne, stanowcze, władcze, które doskonale znają mechanizmy wpływu, co nie zmienia faktu, że ruchy związkowców daje się przewidzieć, przede wszystkim dlatego, że pewne strategie są powtarzalne.

Rozmowy ze związkami zawodowymi zawsze są trudne, ponieważ to co jest oczywiste dla zarządu (liczby, finanse) nie zawsze jest oczywiste dla związków, a przez wzajemny brak zrozumienia pojawia się impas (wzajemny klincz).

Związkowcy koncentrują się zwykle na prostym założeniu, że druga strona chce ich oszukać, wykorzystać i że realizuje opresyjną politykę względem załogi. Ich postawa naładowana jest negatywnymi emocjami i histerią. Natomiast po drugiej stronie stołu negocjacyjnego zasiadają menedżerowie, którzy liczą potencjalne albo już realne straty spowodowane akcją protestacyjną, białym strajkiem, czy inną formą nacisku, po którą strona społeczna może sięgnąć.

JAK W TAKICH WARUNKACH SIĘ DOGADAĆ?

W sytuacji zmęczenia niemożliwością dogadania się, ten kto czuje się słabszy najczęściej ulega drugiej stronie. Konsekwencje takich negocjacji szybko są odczuwalne dla strony słabszej, która musi zrozumieć, że jej słabość to siła ich negocjacyjnego partnera.

W jaki zatem sposób radzić sobie z emocjonalnymi partnerami?

Negocjacje sztuka umiejętnego załatwiania interesów, oparta o grę na zasadzie COŚ ZA COŚ. Nie zawsze jednak waluta, którą są ustępstwa wystarcza do dogadania się w sytuacji konfliktu interesu. Ta pozornie prosta gra rządzi się swoimi prawami.

Co więcej, negocjacje to dziedzina interdyscyplinarna, w której warto sięgnąć po perswazję, wywieranie wpływu,  a nawet kryminalistykę (profilowanie – co pozwala w dużej mierze przewidzieć zachowanie partnera w trakcie negocjacji).  

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Rozwój wiedzy na temat komunikowania się i budowania relacji ze związkami zawodowymi.

Rozwój umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji i negocjacji ze związkami zawodowymi. 

Rozwój umiejętności wykorzystania elementów perswazji w procesie negocjacji ze stroną społeczną.

Nabycie umiejętności demaskowania blefu i obrony przed manipulacjami drugiej strony negocjacji.

Poznanie metod, technik i reguł negocjacyjnych umożliwiających osiągnięcie porozumienia na linii pracodawca – strona związkowa.

Rzetelny ekspercki feedback na temat mocnych stron oraz obszarów wymagających rozwoju.

 

 

PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

SPECYFIKA NEGOCJACJI ZE ZWIĄZKAMI ZAWODOWYMI.
Co trzeba wiedzieć zanim zaczniemy negocjacje ze związkami zawodowymi?

  • Po czyjej stronie jest litera prawa?
  • Spór zbiorowy i co dalej?
  • Pikieta pod oknami – co robić?
  • Czarny PR względem zarządu.
  • Co mówi ustawa o rozwiązywaniu sporów zbiorowych i jak ją wykorzystać w dochodzenia do porozumienia ze związkami zawodowymi.

PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI ZE ZWIĄZKAMI ZAWODOWYMI.
Jak się przygotować do negocjacji?

  • Siła charakteru i charyzma w negocjacjach ze związkami zawodowymi.
  • Czym jest Twoja kondycja negocjacyjna i co ma wspólnego z jakością Twoich emocji?
  • Co dzieje się w Twoim mózgu podczas negocjacji?
  • Różne osobowości to różni negocjatorzy – dlaczego o tym zapominamy?
  • Z jakimi postawami związkowców możesz się spotkać podczas negocjacji?
  • Natura ludzka i jej wpływ na negocjacje. Umiejętność współpracy?
    Do tanga trzeba dwojga!
  • Obalamy mity negocjacji. Mit WIN – WIN.
    Udział w prostym, w 100% naturalnym ćwiczeniu i analiza VIDEO pozwala zrozumieć iluzję WIN – WIN.
  • Różne scenariusze przebiegu procesu negocjacyjnego i warianty naszych działań.

ZASADY KOMUNIKACJI W NEGOCJACJACH
Myśl co mówisz a nie mów co myślisz podczas negocjacji!

  • Praktyczna prezentacja technik oraz zasad prowadzenia negocjacji – analiza video case.

PERSWAZJA, WYWIERANIE WPŁYWU – KLUCZOWE UMIEJĘTNOŚCI W PROCESIE DOCHODZENIA DO CELU PODCZAS NEGOCJACJI ZE ZWIĄZKAMI ZAWODOWYMI

  • Magiczne triki i techniki?
    Takie rzeczy nie istnieją. To czy narzędzia zadziałają zależy od wielu czynników, które trzeba wziąć pod uwagę zanim się po nie sięgnie.
  • Jak negocjować kiedy brakuje zaufania?
  • Dylemat negocjatora – ile stylów negocjacji mamy do wyboru?
  • Różne szkoły negocjacji podają różne style negocjacji, np. zasadniczy, miękki, twardy. Jak to wygląda w praktyce?
  • Strefa porozumień (ZOPA) – czy mamy o czym rozmawiać? – analiza video case.
  • O czym często negocjatorzy zapominają?
  • Kiedy warto a kiedy nie warto manipulować (sięgać po techniki) w negocjacjach.
  • Poważni partnerzy czy rozbrykane dzieciaki?
  • Impas i postawa psa ogrodnika w negocjacjach – jak postępować z trudnymi ludźmi?
  • Kto komu dokręci śrubę? W negocjacjach przegrywa ten, komu bardziej zależy.

BLEF, PERFIDNE ALE SKUTECZNE ZAGRYWKI WYKORZYSTYWANE PRZEZ ZWIĄZKOWCÓW PODCZAS NEGOCJACJI
Jak sprawnie demaskować i bronić się przed technikami manipulacyjnymi?

  • Blef w negocjacjach, sposoby blefowania oraz wykrywania blefu.
  • Wywieranie wpływu na innych – czy można unikać manipulacji podczas negocjacji ze stroną społeczną?
  • Perfidne ale skuteczne zagrywki wykorzystywane w trakcie negocjacji ze związkami zawodowymi – analiza video case. Realna i 100% naturalna prezentacja przez trenera perfidnych zagrywek i sposobów obrony w trakcie gry.
  • Dlaczego niewykorzystane sytuację szybko się mszczą?

SZUKAMY POROZUMIENIA W NEGOCJACJACH.
Jak doprowadzić do porozumienia na linii pracodawca- związki zawodowe?

ZAMYKANIE NEGOCJACJI O ILE STRONY SIĘ DOGADAŁY – CO MOŻE PÓJŚĆ NIE TAK?

WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Tomasz Piotr Sidewicz

Znalezione obrazy dla zapytania tomasz sidewicz

Trener biznesu, ekspert w dziedzinie zarządzania, perswazji, wywierania wpływu i negocjacji.

W obszarze negocjacji ze związkami zawodowymi ma ma nie tylko doświadczenie ale i sporo sukcesów:

  • Prowadził negocjacje w imieniu zarządu ze ZZ, które sabotowały strajkiem włoskim konieczność pracy w weekendy.
  • Prowadził negocjacje ze ZZ służby zdrowia.
  • Prowadził negocjacje ze ZZ w spółce skarbu państwa, gdzie ZZ nie zgadzały się z polityką zarządu, którą uważały za zbyt opresyjną względem załogi.
  • Prowadził negocjacje ze ZZ w firmie prywatnej, gdzie ZZ domagały się podwyżek płac i groziły akcją protestacyjną.
  • Doradzał zarządowi spółki skarbu państwa, jak prowadzić komunikację ze ZZ oraz załogą w świetle wprowadzanych zmian.
  • Komentował w prasie negocjacje pomiędzy ZZ a rządem, gdzie przedstawił strategie prowadzenia negocjacji i ich konsekwencje.
  • Prowadził negocjacje w imieniu prezesa spółdzielni, z członkami, gdzie jego zadanie polegało na przekonaniu 40 członków do dania mandatu zaufania dla obecnego prezesa.
  • Prowadził negocjacje z grupą 150 osób, które były niechętne działalności firmy na swoim terenie.

 

Specjalizuje się w podnoszeniu efektywności menedżerów.

Dzieli się wiedzą i doświadczeniem z ludźmi, którzy widzą potrzebę rozwoju swoich kompetencji.

Wspiera polskie i zagraniczne firmy, właścicieli firm, topowych menedżerów w zarządzaniu oraz negocjowaniu wielomilionowych kontraktów (największa transakcja przekraczała 1.400.000.000 PLN).
Posiada dyplom Uniwersytetu w Michigan, z zakresu znajomości języka angielskiego jako drugiego języka.

Doświadczenie zawodowe oraz profesjonalizm potwierdzone są licznymi referencjami od klientów, udziałem w medialnych przedsięwzięciach oraz współpracą ze światem biznesu, ośrodkami naukowymi  i mediami.

Autor licznych artykułów dla pism branżowych, takich jak Essence Magazine, Businessman Magazine, Puls Biznesu, Rzeczpospolita oraz KrymiGraf z zakresu technik sprzedaży, negocjacji, wywierania wpływu, analizy pisma oraz analizy lingwistycznej wykorzystywanych w biznesie. Wydawca oraz Redaktor naczelnym czasopisma internatowego „Wiedza to Władza”.

Wybrane pozycje:

Pajacowanie – związkowiec musi wyjść – Rzeczpospolita, 24.02.2015
Jak się negocjuje: Rząd kontra lobby zawodowe – Gazeta Prawna, 7 luty 2015
Negocjacje – level hard. Takich technik używali Bartosz Arłukowicz i Porozumienie Zielonogórskie – Dziennik.pl, Styczeń 2015
Badanie pisma i jego wykorzystanie w biznesie – Krymigraf nr 17, styczeń 2014
Badanie pisma w biznesie – J.D. Rockefeller – Krymigraf nr 16, wrzesień, 2013
Sukces na talerzu – Rzeczpospolita, 23 Styczeń 2012
Jak skutecznie negocjować? – Magazyn Businessman.pl, Czerwiec 2009
Automanipulator – Essence – Magazyn Ludzi Sukcesu, Maj 2009

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie składa się z 3 modułów

  • Teoretycznego, który pozwala ugruntować swoją wiedzę i zrozumieć interdyscyplinarność własnej natury (20% czasu szkolenia)
  • Analitycznego, którego celem jest analiza wybranych case study przedstawiających w 100% naturalne sytuacje zarejestrowane na materiale VIDEO (40% czasu szkolenia)
  • Praktycznego, związanego z prawdziwym treningiem poza strefą własnego komfortu.
    Trening jest tak prowadzony przez trenera aby sprawdzić przede wszystkim charakter (postawa), pewność siebie, asertywność, podatność na wpływ ze strony innych i umiejętność wpływania na innych, komunikowania swoich stanowisk i perswadowania, zarządzania emocjami, itp.
  • W trakcie treningu stworzone są naturalne warunki do działań zmierzających do naturalnych (nie scenkowych) zachowań uczestników, po to aby móc dać każdemu obiektywną informację zwrotną.
  • Emocje oraz postawy uczestników wpływają na innych w trakcie treningu. Zaletą treningu jest jego naturalność, ponieważ to uczestnicy tworzą jego zasady.
  • Zaangażowanie w trening gwarantuje uzyskanie obiektywnej odpowiedzi dotyczącej dalszych obszarów rozwoju i pracy nad sobą.
ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • Pracodawców, Właścicieli firm, Członków zarządu, Członków rady nadzorczej.
  • Dyrektorów zarządzających, operacyjnych odpowiedzialnych za realizacje celów firmy.
  • Członków zespołów negocjacyjnych.
  • Osób odpowiedzialnych za współpracę ze związkami zawodowymi i realizację celów firm.
  • Kierowników i pracowników kadr i działów personalnych uczestniczących w rozmowach, negocjacjach ze stroną społeczną.
  • Kierowników Działów, którzy prowadzą zebrania i spotkania wewnętrzne, przekazują trudne decyzje.
ORGANIZACJA
 

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
96%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
100%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
96%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel STOK****SKI&SPA
6782532wieden2-kinowowellness2

Hotel STOK****SKI&SPA

ZAPYTAJ O TERMIN SZKOLENIA

TERMIN:
MIEJSCE:
HOTEL:

CENA: ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA WALAS
    AGNIESZKA WALAS specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Trener bardzo merytoryczny, dobrze znający temat, potrafiący świetnie przekazać swoją wiedzę oraz doświadczenia".  

    KIRCHHOFF POLSKA Sp. z o.o. Krzysztof
  • "Szkolenia przygotowane przez firmę Effect jak zwykle nie zawiodły moich oczekiwań. Pełen profesjonalizm przy organizacji szkolenia, a także przy doborze tematów, ćwiczeń i prowadzących".  

    ArcelorMittal Poland S.A. Agnieszka

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.