In HR / Kadry, UR / Produkcja / BHP
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-kursy-hr-kadry/efektywnosc-czasu-pracy

Efektywność czasu pracy

– metody zarządzania systemami i rozkładami czasu pracy – jak stosować w praktyce wskaźniki i mierniki, normowanie czasu pracy, chronometraż – przegląd metod i ich praktyczne zastosowanie  

Zastanawiasz się:

  • ile czasu zajmują pracownikom standardowe czynności?
  • ilu pracowników i dlaczego wykonuje dodatkowe czynności, wykraczające poza ich zakres obowiązków?
  • czy pracownicy zajmują się wyłącznie czynnościami przypisanymi do ich stanowiska pracy?
  • czy w pracy występują nieplanowane przerwy?
  • czy pracownicy zajmują się jedynie zadaniami związanymi z pracą zawodową?
  • co wpływa na odrywanie pracowników od najważniejszych zadań?
  • jakie czynniki przeszkadzają w wykonywaniu obowiązków?
  • czy przełożeni właściwie polecają zadania i zgodnie z zasadami prawa dociążają pracowników mniej produktywnych?
  • jak uelastycznić systemy i rozkłady czasu pracy w sposób zgody z zasadami prawa pracy i korzystny dla pracowników oraz pracodawcy?

Na te i wiele innych pytań uzyskach odpowiedź podczas szkolenia z zakresu optymalizacji efektywności czasu pracy.

Wskaźnik efektywności czasu pracy (ECP) stanowi różnicę czasu zadanego (wynikającego z systemu i rozkładu) do czasu rzeczywiście dostępnego na wykonanie przez pracownika zadanej pracy.

Wzmożona absencja pracowników, mechanizmy tarczy antykryzysowej, elastyczne systemy czasu pracy stosowane w dobie epidemii COVID-19 wymagają w wielu przypadkach przeformułowania zasada optymalizowania wszystkich procesów w firmie.
Wśród nich kluczowe miejsce zajmuje powiązane efektywności czasu pracy z kosztami zatrudnienia (szczególnie dodatkowymi). W sytuacjach kryzysowych przewagę konkurencyjną zyskują przedsiębiorstwa, w których pracownicy w pełni wykorzystują czas pracy, przestrzegają zasad i norm, a przełożenie właściwie organizują pracę.


    Uczestnicy szkolenia HR business partner – wyzwania na 2021 roku wybrali również:
    Napięcia i konflikty między pracownikami w obliczu epidemii a zarzut mobbingu i dyskryminacji Sprawdź…

    ORGANIZACJA

    Wybierz termin szkolenia:

    CELE I KORZYŚCI

    Szkolenie Efektywność czasu pracy – korzyści:

    Wzmożona absencja pracowników, mechanizmy tarczy antykryzysowej, elastyczne systemy czasu pracy stosowane w dobie epidemii COVID-19 wymagają w wielu przypadkach przeformułowania zasada optymalizowania wszystkich procesów w firmie.
    Wśród nich kluczowe miejsce zajmuje powiązane efektywności czasu pracy z kosztami zatrudnienia (szczególnie dodatkowymi).
    W sytuacjach kryzysowych przewagę konkurencyjną zyskują przedsiębiorstwa, w których pracownicy w pełni wykorzystują czas pracy, przestrzegają zasad i norm, a przełożenie właściwie organizują pracę.

    Dzięki udziałowi w szkoleniu dokonasz optymalizacji procesów w przedsiębiorstwie.

    PROGRAM

    Szkolenie Efektywność czasu pracy – program:

    Normowanie czasu pracy – główne zadania na stanowisku pracy, produkcja seryjna, ograniczenie stosowania w przypadku stanowisk atypowych, procesy główne i pomocnicze w organizacji pracy

    Wdrożenie normatywów w przypadku pracy jednostkowej i job sharing

    Ustalanie formuł ECP dla

    • pracy jednozmianowej i organizacji wielozmianowej pracy
    • systemów czasu pracy: podstawowego, równoważnego, zadaniowego, tzw. ruchomego systemu czasu pracy, weekendowego, systemu skróconego tygodnia pracy, dla pracy w ruchu ciągłym – tzw. opłacalność (organizacyjna i finansowa) stosowania określonych systemów
    • pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy
    • w przypadków różnych okresów rozliczeniowych
    • w przypadku przedłużenia dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin
    • w przypadku stosowania mechanizmów tzw. tarczy antykryzysowej

    Metody i procedury określania efektywności czasu pracy – algorytm

    • określenie kluczowych zadań realizowanych i wykonywanych na wybranych stanowiskach pracy wraz z metodą oceny pracy (ilościowa i jakościowa, z zastosowaniem i bez stosowania norm z art. 83 K.p.)
    • oszacowanie średniej czasochłonności oraz częstotliwości zadań – metody
    • obliczanie czasochłonność wykonywanych zadań w skali miesiąca oraz okresu rozliczeniowego (jeżeli się różnią)
    • metody przeprowadzenia klasyfikacji PARETO lub ABC w odniesieniu do czasochłonności
    • podział czynności na dodające wartość i bez wartości dodanej 
    • ustalanie czasu dostępnego (z uwzględnieniem harmonogramów stałych i zmiennych, limitów nadgodzin, odpoczynków dobowych i tygodniowych, przestoju, itd.)
    • analiza metod pracy – chronometraż, obserwacja wielostronna czynności, analiza MTM
    • obliczanie czasochłonności pracy
    • przypisywanie zdefiniowanych działań do zakładanego wskaźnika wzrostu ECP
    • powiązanie ECP z systemem wynagradzania i premiowania – rozwiązania systemowe, indywidulane ustalenie z pracownikiem metodą
    • zastosowanie poliwalencji na potrzeby optymalizacji kosztów – typy stanowisk i rodzaje prac – metody ograniczenia wystąpienia ryzyka istotnych zmian warunków pracy i płacy
    • monitorowanie wskaźnika ECP
    • liczenie nominalnego wskaźnika czasu pracy, wskaźnika produkcyjnego wykorzystania czasu pracy, wskaźnika strat czasu pracy (Wn, Wp, Ws) – przykłady i ćwiczenia
    • mierniki czasu pracy i tzw. fundusz czasu pracy – zastosowanie
    • metody ograniczania pracy w godzinach nadliczbowych – zmiany harmonogramów pracy, elastycznie stosowanie art. 129 K.p w przypadku wystąpienia obiektywnych przyczyn po stronie pracodawcy
    • czynności wliczane i niewliczane do czasu pracy
    • planowanie godzin pracy – liczenie i rozliczanie formuły ECP w kontekście: przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy, wymiaru czasu pracy, doby pracowniczej i jej „naruszenia”, pracy w szóstym dniu tygodnia, pracy w niedziele i święta
    • ECP a systemy rejestracji czasu pracy – kiedy należy rozpocząć rejestrowanie efektywności
    • mierzenie ilości i jakości pracy a zgodność z postanowieniami art. 78 K.p. i stosowaniem ECP

    Główne obszary problemowe związane z efektywnością czasu pracy i ich rozwiązywanie

    • sezonowość pracy a formuła ECP – zastosowanie tzw. umów sezonowych, outsourcing i leasing pracowniczy
    • planowanie potrzeb kadrowych – estymacja absencji, analiza danych historycznych
    • zarządzanie zespołem rozproszonym i zdalnym – formuła ECP w systemach komunikacji na odległość
    • red tags i ich wpływ na ECP

    Kształtowanie postaw produktywnych pracowników

    • informowanie o obowiązku przestrzegania czasu pracy – odniesienie do zasad K.p. oraz regulaminu pracy
    • informowanie o zgłaszaniu nieobecności
    • uprawnienia pracownika – płatne i niepłatne nieobecności w pracy
    • wnioski pracowników – udzielanie czasu wolnego na wniosek pracownika
    • rekompensata pracy w godzinach nadliczbowych

    Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest OSiI Effect. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
    Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.

    WYKŁADOWCA

    Szkolenia Efektywność czasu pracy poprowadzi:

    Wybitny Ekspert psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy, negocjator i mediator, wykładowca akademicki.  Posiada znajomość procedur i systemów HR m.in. Cubiks, HCM, tomHRM, HRsys – prowadzi audyty zgodności stosowanych opisów stanowisk, pracy, ocen okresowych, wartościowania pracy oraz mapingu z normami prawa pracy. Realizuje audyty w obszarze HR Compliance i analizuje ryzyko w obszarze stosowania procedur i systemów HR w kontekście norm prawa pracy, ochrony danych osobowych, wewnętrznych źródeł prawa pracy.
    Opracowuje programy zarządzania absencją w przedsiębiorstwach. Tworzy regulaminy wewnątrzzakładowe, w tym politykę antymobbingową, którą skutecznie wprowadził w kilkuset firmach. 
    Jest stałym ekspertem zewnętrznym kilkunastu komisji antymobbingowych. Wprowadza i audytuje regulaminy wynagradzania, premiowania, pracy, w tym regulaminy pracy zdalnej oraz funduszu socjalnego.
    Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w strategicznych przedsiębiorstwach w kraju. Uczestniczył m.in. w przejęciu pracowników Real przez Auchan, w sporach zbiorowych prowadzonych w Amazon, Jeronimo Martins oraz zwolnieniach grupowych m.in. w Carrefour Polska.
    Wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy, Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego, a od kilkunastu lat stały trener Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu.
    Kilkukrotnie wyróżniany przez Głównego Inspektora Pracy.
    Specjalizuje się w głównie szkoleniach i doradztwie dotyczącym równego traktowania w zatrudnieniu, przeciwdziałania mobbingowi, uprawnień związków zawodowych, prawa pracy, szczególnie zbiorowego oraz systemów HR. W ramach działalności szkoleniowej przeprowadził ponad 5 tysięcy szkoleń dla kluczowych firm z różnych branż.

    Pomysłodawca wielu zmian w Kodeksie pracy m.in. w zakresie implementacji ochrony przed stresem, autor licznych propozycji w zakresie optymalizacji warunków pracy w sektorze handlu i banków – uczestnik prac komisji sejmowych.

    Pełni funkcje Inspektora Ochrony Danych w wielu kluczowych przedsiębiorstwach w Polsce oraz prowadzi audyty zgodności stosowanych procedur w zakresie ochrony danych osobowych w obszarze kadrowym.

    Autor licznych wywiadów w krajowych mediach (głównie w Dzienniku Gazeta Prawna, TVN 24 BiS oraz Polsat News) poświęconych warunkom świadczenia pracy.
    Wywiady publikuje także w serwisie branżowym www.portalbhp.pl.
    W swoim dorobku naukowym ma prawie 100 krajowych i wydanych za granicą artykułów, książek i praktycznych poradników dedykowanych dla pracodawców, pracowników oraz organizacji związkowych. Branżowe artykuły publikowała na łamach Promotor BHP, Atest oraz miesięczniku Państwowej Inspekcji Pracy – Inspektor Pracy.

     

    Wybitny Ekspert psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy, wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy i wykładowca Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu.
    Stały członek komisji antymobbingowych. Mediator i negocjator w obszarze dialogu społecznego.
    Tworzy regulaminy wewnątrzzakładowe, w tym politykę antymobbingową, którą skutecznie wprowadził w kilkuset polskich firmach. Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w kluczowych firmach w kraju m.in. Jeronimo Martins Polska S.A. oraz Amazon Fulfillment Poland Sp. z o.o.  
    Autor licznych wywiadów w krajowych mediach (głównie Dziennik Gazeta Prawna oraz TVN 24 bis) poświęconych warunkom świadczenia pracy oraz zagrożeniom psychospołecznym.
    Autor ponad 100 krajowych i zagranicznych publikacji oraz raportów i badań nad zagrożeniami psychospołecznymi w miejscu pracy. Prowadzi badania nad skutkami stresu zawodowego, współautor jedynego w kraju poradnika dotyczącego radzenia sobie ze stresem w pracy „Pokonać stres”.
    Jest także autorem pierwszego w Polsce poradnika dotyczącego oceny ryzyka zawodowego w zakresie czynników psychospołecznych wydanego przez Główny Inspektorat Pracy oraz współautorem poradnika dla związkowców zatytułowanego „Zgodnie z prawem i bezpiecznie” wydanego przez Główny Inspektorat Pracy.

    Wykładowca akademicki:

    Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu
    Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej – Katedra Pedagogiki i Psychologii
    PWSZ im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu – Instytut Nauk Politycznych im. J. Karskiego

    Najważniejsze publikacje:

    • Zgodnie z prawem i bezpiecznie. Poradnik dla związkowców i społecznych inspektorów pracy
    • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa – zasady funkcjonowania – aspekty prawne i rekomendacje dla służby BHP
    • Opis stanowiska pracy i jej wartościowanie w aspekcie zasad i przepisów BHP
    • Ocena ryzyka zawodowego – czynniki psychospołeczne
    • Mediacje pracownicze: poradnik dla pracowników, pracodawców i związków zawodowych
    • Dialog społeczny w miejscu pracy: aspekty psychologiczne i prawne
    • Stresogenność pracy i skutki społeczne stresu występującego wśród pracowników zatrudnionych w sektorze bankowym: raport z badań
    • Stres w pracy może cię zabić
    METODY

    Szkolenie Efektywność czasu pracy – metody:

    Metody wyszczególnione:
    krótkie wykłady,
    dyskusja moderowana,
    case study przygotowane przez Prowadzącego i zgłaszane przez Uczestników,
    burza mózgów, ćwiczenia praktyczne,
    omówienie dokumentów, wzorów, szablonów.

    ADRESACI

    Szkolenie Efektywność czasu pracy – kogo zapraszamy?:

    • Hr Business Partnerów i kierowników działów HR
    • specjalistów działów kadr
    • technologów i pracowników działów normowania
    • pracowników działów planowania i przygotowania produkcji
    • specjalistów działów zajmujących się optymalizacją procesów

      Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Efektywność czasu pracy:

      POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
      96%
      ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
      100%
      UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
      96%

      MIEJSCE SZKOLENIA

      KARTA ZGŁOSZENIA

        KONSULTANT


        KINGA LALKO-SMOŁKA
        KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

        tel: +48 32 33 55 150
        mobile: +48 662 297 689
        e-mail: effect@effect.edu.pl

        AGNIESZKA WALAS
        SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

        tel: +48 32 33 55 153
        mobile: +48 608 577 231
        e-mail: effect@effect.edu.pl

        OPINIE KLIENTÓW


        • "Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo interesujące, praktyczne, rewelacyjne prowadzone. Trenerka jest nieoceniona, wprowadza fantastyczna atmosferę sprzyjająca nauce. Cała oprawa szkolenia na najwyższym poziomie, dobór miejsca szkolenia to strzał w 10-tkę. Polecam wszystkim, którzy chcą zdobyć cenną wiedzę i doświadczenie w wyjątkowym miejscu".

          Bolesławieckie Zakłady Materiałów Ogniotrwałych Sp. z o.o. Karolina
        • "Szkolenie prowadzone bardzo ciekawie przez obie panie. Wykładowcy z bardzo dużą wiedzą przekazywaną w zrozumiały sposób. Dyskusja na obu szkoleniach na wysokim poziomie, co bardziej przyswaja przekazywaną wiedzę".

          Coty Polska Sp. z o.o. Wioletta

        Newsletter


        BĄDŹ NA BIEŻĄCO

        z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

          Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
          Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.