http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-kursy-hr-kadry/konflikty-w-pracy-mobbing-dyskryminacja-2

Napięcia i konflikty między pracownikami w obliczu epidemii a zarzut mobbingu i dyskryminacji

– jak ograniczyć ryzyko mobbingu, dyskryminacji w zarządzaniu pracownikami? Jak przygotować się na wzmożone roszczenia o dyskryminację płacową ze względu na płeć? – szkolenie dla menedżerów i działów HR

Wysokie tempo pracy, wzrastająca ilość obowiązków u pracowników, konieczność zmiany wynagrodzenia, przestoje, zagrożenie utratą pracy wpływają na wzrost napięć i konfliktów między pracownikami.
Dodatkowo na nastroje wśród pracowników będą miały wpływ zmiany prawne w zakresie równości płac!
Pracodawcy mogą już niedługo spodziewać się lawiny roszczeń ze strony pracowników w związku ze zmianami w kodeksie pracy nakazującymi pracodawcom eliminację różnic w wynagrodzeniu kobiet i mężczyzn za tą samą pracę.
Zarządzanie zespołem w tak ekstremalnych warunkach wymaga od menedżerów wyjątkowej sprawności i znajomości przepisów prawa pracy szczególnie w obszarze dyskryminacji i mobbingu.

Niedopuszczenie pracownika do pracy ze względu na potencjalne zarażeniem wirusem może narazić pracodawcę na zarzuty o nękanie, a nawet stosowanie mobbingu.

Podobnie zmuszanie do poddania się pomiarowi temperatury przed dopuszczeniem do pracy, o ile nie zostanie w prawidłowy sposób zrealizowane, nieuzasadnione wydawanie poleceń wykonania pracy w godzinach nadliczbowych, częste zmiany harmonogramów pracy, polecanie pracy zdalnej, czy wreszcie odmowa udzielenia urlopu lub zmuszanie do wykorzystania urlopu na żądanie.

Z myślą o menedżerach przygotowaliśmy wyjątkowe wsparcie – szkolenie online, dzięki któremu dowiesz się:

  • jak bez naruszania przepisów reagować na odmowę wykonywania pracy przez pracowników?
  • jak bez narażenia się na konsekwencje prawne wydawać polecenia pracy w godzinach nadliczbowych, czy rozszerzać zakresów obowiązków pracowników?
  • jak odmawiać udzielania urlopu, czy zmieniać harmonogramy pracy i nie narazić się na zarzuty łamania przepisów prawa pracy?
  • jak egzekwować wykonywanie pracy w formie zdalnej i nie naruszać przepisów kodeksu pracy?
  • jak wdrożyć zdalne metody obiegu wydawania poleceń i egzekwowania pracy?
  • jak prowadzić rozmowy z pracownikami dotyczące obniżenia wynagrodzenia z powodu trudnej sytuacji ekonomicznej związanej z epidemią koronawirusa?
  • jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych w zarządzaniu zespołem żeby nie powodować po stronie pracownika powstania roszczeń z tytułu mobbingu lub/i dyskryminacji?
  • jak rozwiązywać konflikty pracownicze w formie zwyczajowej i regulaminowej poprzez dowodowe przyjmowanie skarg i ich wyjaśnianie przez komisję antymobbingową, czy powołanie instytucji tzw. męża zaufania, co ograniczy odpowiedzialność pracodawcy z tytułu ewentualnych roszczeń?
  • jak wprowadzić zdalną formę procedowania nad skargami dotyczącymi działań i zachowań mobbingowych?
  • jakie są formy dodatkowych świadczeń pieniężnych dla pracowników i czy mogą być one obecnie stosowane jako motywatory do pracy – odmienność zasad naliczania dodatków, premii i nagród – sporządzisz lub zaktualizujesz kryteria premiowania pracowników tak, aby spełniały one zasadę równego traktowania w zatrudnieniu?
  • wzmożona ochrona przed mobbingiem i dyskryminacją – jak zmieniły się przepisy Kodeksu pracy w 2019 roku?

Uwaga!!!
Udział w szkoleniu wypełnia formę przeciwdziałania mobbingowi, o którym mowa w art. 94 (3) ustawy – Kodeks pracy.


Uczestnicy szkolenia Napięcia i konflikty między pracownikami w obliczu epidemii a zarzut mobbingu i dyskryminacji wybrali również:

Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych – Sprawdź

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

11 grudnia 2020r. – szkolenie online

Wymagania sprzętowe:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do internetu.
  • Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

Szkolenie rozpoczyna się o godzinie 9:00.
Cena szkolenia wynosi 450 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie napięcia i konflikty między pracownikami w obliczu epidemii a zarzut mobbingu i dyskryminacji – cele:

  • jak ustrzec menedżerów zarządzających pracownikami w kryzysowych warunkach przed zarzutami mobbingu i dyskryminacji
PROGRAM

Szkolenie napięcia i konflikty między pracownikami w obliczu epidemii a zarzut mobbingu i dyskryminacji – program:

Obszary sytuacji konfliktowych i sposoby skutecznego działania menedżera a ryzyko wystąpienia mobbingu i dyskryminacji zasada każdorazowego odwołania do definicji zawartych w K.p. w sytuacjach budzących wątpliwości – ocena aspektów prawnych i psychologicznych w zakresie:

  • równomiernego obciążania pracowników zadaniami
  • właściwego zarządzania absencją, w tym urlopami – bieżącymi oraz zaległymi na nowych zasadach opisanych w „tarczy 4.0”
  • zarządzania zasadami udzielania urlopu na żądanie
  • wręczania porozumień i wypowiedzeń zmieniających warunki pracy i płacy
  • wręczania wypowiedzeń umów o pracę
  • rozszerzania zakresu obowiązków
  • dokonywania zmian harmonogramów pracy
  • wprowadzania zróżnicowanych systemów czasu pracy
  • wprowadzania regulaminowych i zwyczajowych zmian w zakresie obniżenia lub wzrostu dodatkowych składników wynagradzania pracowników

Przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na wiek i płeć – omówienie procedowanych zmian legislacyjnych w zakresie równości płac:

  • jak przygotować się na wzmożone roszczenia o dyskryminację płacową ze względu na płeć?
  • w jaki sposób należy dokonać audytu wynagrodzeń w związku ze zbliżającą się nowelizacją Kodeksu pracy w zakresie rozszerzenia definicji mobbingu o przejawy nierównego traktowania w zatrudnieniu i wynagrodzeniu ze względu na płeć?

Kategorie tzw. działań pozornie zgodnych z prawem – omówienie obszarów ryzyka – jak należy korzystać z uprawnień zawartych w K.p., aby respektować zasadę ich przeznaczenia i celowości zastosowania w określonych sytuacjach?

Jak wydawać polecenia drogą elektroniczną w przypadku pracownika świadczącego pracę w formie zdalnej, jak egzekwować wykonanie pracy na nowych warunkach świadczenia pracy zdalnej opisanej w przepisach „tarczy 4.0”?

Jak zgodnie z prawem dyscyplinować pracownika, prowadzić wysłuchanie, egzekwować obowiązki? – czy nieuzasadnione nakładanie kar porządkowych może stanowić przejaw mobbingu? Dlaczego notatka służbowa, o ile nie jest powiązana z karą porządkową, może stanowić przejaw stosowania mobbingu?

Czym różni się krytyczna ocena pracy od oceny obiektywnej – omówienie orzecznictwa SN

W jaki sposób rozliczać efekty pracy przekazywanej droga elektroniczną z zachowaniem zasad równego traktowania w zatrudnieniu?

Czy mobbing może mieć miejsce „na odległość” i „po godzinach pracy”? – omówienie warunków zaskarżenia w sytuacji naruszenia doby pracowniczej, odpoczynku dobowego i tygodniowego, kontaktu z pracownikiem poza normą jego czasu pracy. Co może stanowić dowód wskazujący na przekroczenie uprawnień?

Jakich działań i zachować należy obecnie unikać? – omówienie obszarów ryzyka działań niepożądanych w sytuacji wprowadzenia przez pracodawcę mechanizmów opisanych w tzw. tarczy antykryzysowej

Czy porozumienia zastosowane w oparciu o przepisy art. 15g, 15zf, czy 15ge tzw. tarczy antykryzysowej mogą być traktowane jako niekorzystne dla pracownika w kontekście zasady równego traktowania w zatrudnieniu?

Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy – czyli jak zachować ostrożność w sytuacji nadzwyczajnej i nie przekroczyć swoich uprawnień – omówienie dobrych praktyk i przykładów rozwiązań, skuteczna realizacja postanowień art. 94 (3) K.p.

Cechy mobbingu – ocena długotrwałości i uporczywości działań lub zachowań – czy skutki epidemii i pogorszenie relacji pracowniczych mogą odpowiadać czasookresowi niezbędnemu do wystąpienia mobbingu, o którym mowa w orzecznictwie SN?
Jak należy interpretować zasadę łączne spełnienia przesłanek zawartych w kodeksowej definicji mobbingu?
Jak interpretować prawne aspekty incydentalnych zdarzeń, które wynikają z konfliktów spowodowanych napięciem w relacjach pracowniczych?

Obowiązki i uprawnienia pracowników, osób kierujących pracownikami oraz pracodawcy w zakresie przeciwdziałania mobbingowi i respektowania zasad równego traktowania w zatrudnieniu – szczegółowa interpretacja art. 100 oraz 212 K.p.

Wydawanie poleceń w formie elektronicznej, wiadomości sms, wiadomość e-mail jako dowód w postępowaniu przedsądowym i sądowym.
Jak zachować ostrożność w kierowaniu korespondencji do nieobecnego pracownika?- czy pracownik nieobecny może świadczyć pracę? – omówienie orzecznictwa SN

Po jakim czasie przedawniają się roszczenia z tytułu mobbingu i dyskryminacji – jak zabezpieczyć się przed roszczeniem dotyczącym ewentualnych nieprawidłowości, które miały miejsce w czasie epidemii?

Zmiany w przepisach prawa pracy obwiązujące od 7 września 2019 roku w zakresie regulacji dotyczących mobbingu i dyskryminacji – omówienie, nowe zastosowanie w kontekście tzw. otwartego katalogu przejawów nierównego traktowania w zatrudnieniu.

Jak zastosować obecnie czasowe „wyłączenie” zasad równego traktowania w zatrudnieniu, o których mowa w art. 18 (3b) K.p.?

Czy naruszenie danych osobowych może stanowić przejaw dyskryminacji? – w jakich sytuacjach? – omówienie związku art. 22 (1), 22 (2), 22 (3) K.p. z regulacjami RODO.

Kontrola stanu trzeźwości, pomiar temperatury pracowników, kontakt z pracownikiem na jego prywatny numer telefonu – czy może stanowić o stosowaniu mobbingu?

Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa – tryb postępowania i rekomendacje Komisji Antymobbingowej dla pracodawcy – omówienie sposobów rozwiązania konfliktu mobbingowego, wysłuchiwania stron i świadków, sporządzania protokołów z posiedzeń, instrumenty prawne stosowane w rekomendacjach i ich realizacji.
Czy w sytuacji związanej z obowiązywaniem stanu epidemii komisja antymobbingowa może działać w formie zdalnej?
Jak dostarczać dokumenty komisji z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych w formie elektronicznej?

W jakiej sytuacji pracodawca może uwolnić się od odpowiedzialności za mobbing? – przegląd orzecznictwa SN

Portret „sprawcy” i „ofiary” mobbingu – jak należy interpretować pojęcie „wzorca ofiary rozsądnej” stosowanego przez sądy?

Prewencja i rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy – komunikacja antymobbingowa – komunikaty TY i JA, parafrazowanie – omówienie sposobów komunikacji on-line.

Typologia konfliktów pracowniczych i ich dynamika – kiedy konflikt jest potrzebny, a kiedy jego eskalacja może powodować ryzyko wystąpienie mobbingu?

Przykłady komunikatów, które mogą mieć charakter mobbingowy – jakich zachowań i działań należy unikać – zgodność mowy werbalnej i niewerbalnej w komunikacji

Komunikacja asertywna w kontakcie z „toksycznymi” pracownikami i współpracownikami – jak nie poddać się manipulacjom i prowokacjom? – omówienie metod, przykłady zastosowania

Motywowanie pracowników do pracy na ostrożnych zasadach – metody finansowe i pozafinansowe, stosowanie norm pracy na warunkach opisanych w art. 83 K.p.

Kontrola przestrzegania zasad równego traktowania w zatrudnieniu przez inspektorów pracy – czy możliwa i w jakim zakresie?


Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest OSiI Effect. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.

WYKŁADOWCA

Szkolenia napięcia i konflikty między pracownikami w obliczu epidemii a zarzut mobbingu i dyskryminacji poprowadzi:

Wybitny Ekspert prawa pracy, wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy i wykładowca Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu. Specjalista psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy.
Stały członek komisji antymobbingowych. Mediator i negocjator w obszarze dialogu społecznego.
Tworzy regulaminy wewnątrzzakładowe, w tym politykę antymobbingową, którą skutecznie wprowadził w kilkuset polskich firmach. Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w kluczowych firmach w kraju m.in. Jeronimo Martins Polska S.A. oraz Amazon Fulfillment Poland Sp. z o.o.  
Autor licznych wywiadów w krajowych mediach (głównie Dziennik Gazeta Prawna oraz TVN 24 bis) poświęconych warunkom świadczenia pracy oraz zagrożeniom psychospołecznym.
Autor ponad 100 krajowych i zagranicznych publikacji oraz raportów i badań nad zagrożeniami psychospołecznymi w miejscu pracy. Prowadzi badania nad skutkami stresu zawodowego, współautor jedynego w kraju poradnika dotyczącego radzenia sobie ze stresem w pracy „Pokonać stres”.
Jest także autorem pierwszego w Polsce poradnika dotyczącego oceny ryzyka zawodowego w zakresie czynników psychospołecznych wydanego przez Główny Inspektorat Pracy oraz współautorem poradnika dla związkowców zatytułowanego „Zgodnie z prawem i bezpiecznie” wydanego przez Główny Inspektorat Pracy.

Wykładowca akademicki:

Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej – Katedra Pedagogiki i Psychologii
PWSZ im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu – Instytut Nauk Politycznych im. J. Karskiego

Najważniejsze publikacje:

  • Zgodnie z prawem i bezpiecznie. Poradnik dla związkowców i społecznych inspektorów pracy
  • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa – zasady funkcjonowania – aspekty prawne i rekomendacje dla służby BHP
  • Opis stanowiska pracy i jej wartościowanie w aspekcie zasad i przepisów BHP
  • Ocena ryzyka zawodowego – czynniki psychospołeczne
  • Mediacje pracownicze: poradnik dla pracowników, pracodawców i związków zawodowych
  • Dialog społeczny w miejscu pracy: aspekty psychologiczne i prawne
  • Stresogenność pracy i skutki społeczne stresu występującego wśród pracowników zatrudnionych w sektorze bankowym: raport z badań
  • Stres w pracy może cię zabić
METODY

Szkolenie napięcia i konflikty między pracownikami w obliczu epidemii a zarzut mobbingu i dyskryminacji – metody:


krótkie wykłady,
dyskusja moderowana,
instrukcje dla menedżerów odnośnie przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji,
case study przygotowane przez Prowadzącego i zgłaszane przez Uczestników,
burza mózgów,
prezentacja ciekawych i kontrowersyjnych interpretacji i orzecznictwa.

ADRESACI

Szkolenie napięcia i konflikty między pracownikami w obliczu epidemii a zarzut mobbingu i dyskryminacji – kogo zapraszamy?

  • menedżerów średniego i wyższego szczebla, członków zarządu
  • dyrektorów HR, specjalistów ds. kadr
  • przedstawicieli związków zawodowych
  • specjalistów bhp
  • członków komisji antymobbingowych

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Napięcia i konflikty między pracownikami w obliczu epidemii a zarzut mobbingu i dyskryminacji:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
96%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
100%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
96%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel Focus*** Łódź

Hotel Focus*** Łódź

11.12.2020 Szkolenie online
450 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

    KONSULTANT


    KINGA LALKO-SMOŁKA
    KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    AGNIESZKA WALAS
    SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 608 577 231
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • "Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo interesujące, praktyczne, rewelacyjne prowadzone. Trenerka jest nieoceniona, wprowadza fantastyczna atmosferę sprzyjająca nauce. Cała oprawa szkolenia na najwyższym poziomie, dobór miejsca szkolenia to strzał w 10-tkę. Polecam wszystkim, którzy chcą zdobyć cenną wiedzę i doświadczenie w wyjątkowym miejscu".

      Bolesławieckie Zakłady Materiałów Ogniotrwałych Sp. z o.o. Karolina
    • "Szkolenie prowadzone bardzo ciekawie przez obie panie. Wykładowcy z bardzo dużą wiedzą przekazywaną w zrozumiały sposób. Dyskusja na obu szkoleniach na wysokim poziomie, co bardziej przyswaja przekazywaną wiedzę".

      Coty Polska Sp. z o.o. Wioletta

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.