In HR / Kadry, Związki zawodowe
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-kursy-hr-kadry/lean-hr

Szkolenie Lean w HR

– optymalizacja procesów kadrowych – gotowe rozwiązania, najlepsze praktyki

Szukasz oszczędności w procesach kadrowych?
Wypowiedzenia warunków pracy i płacy, likwidacja stanowisk pracy, zwolnienia grupowe – to nie jedyne metody cięcia kosztów w obszarach HR!

  • Jak zoptymalizacji procesy personalne przy pomocy koncepcji i standardu Lean?
  • Jak definiować wskaźniki efektywności w obszarze HR?
  • Jak zachować ciągłość i stabilność procesów w obszarze HR?
  • Jak uporządkować procesy w pracy administracyjnej w obszarze HR? – uprościć procedury, ograniczyć dublowanie zadań, scedować obowiązki, stworzyć grupy projektowe i zadaniowe, ograniczyć ilość niepotrzebnej dokumentacji!
  • Jakie narzędzia Lean sprawdzą się w pracy działów HR?
  • Jak zwiększyć wydajność pracowników przy zmniejszeniu ich wysiłku wkładanego w pracę administracyjną?

Weź udział w szkoleniu Lean w HR – wyjdziesz z pakietem gotowych rozwiązań do zastosowania od zaraz w praktyce!


    Uczestnicy szkolenia HR business partner – wyzwania na 2021 roku wybrali również:
    Napięcia i konflikty między pracownikami w obliczu epidemii a zarzut mobbingu i dyskryminacji Sprawdź…

    ORGANIZACJA

    Wybierz termin szkolenia:

    CELE I KORZYŚCI

    Szkolenie HR business partner – korzyści:

    • poznasz zasady rozwiązywania problemów związanych z interpretacją prawa, stosowania prawa zwyczajowego, nabędziesz umiejętności stosowania dobrych praktyk, będziesz „strażnikiem” zmian, które dla pracowników mogą być odczuwalne jako stresogenne, trudne i niekorzystne
    • poznasz program wdrożeniowy i plan w obszarze zmian personalnych podyktowany zmianami w zakresie pracy ze względu na stan epidemii – na podstawie listy kontrolnej opracujesz własny plany i jego ewaluację
    • udoskonalisz kluczowe kompetencje na Twoim stanowisku – komunikacyjne, związane z wdrażaniem nowych pomysłów, przywódcze i analityczne – fundamentem doskonalenia stanie się zgodność działań z normami prawa pracy i wpływem mechanizmów antykryzysowych na nowe warunki i zasady świadczenia pracy przez pracowników
    • dowiesz się jak wyeliminować ryzyka zarządzania personelem 
    PROGRAM

    Szkolenie lean w hr – program:

    1.„Miękka i twarda” strona Lean – budowanie świadomości i kultury organizacyjnej vs. korzystanie z instrumentów i narzędzi prawa pracy – jakie jest zastosowanie koncepcji Lean w pracy administracyjno-kadrowej i dlaczego ten obszar nie może być pominięty.

    2. Jak zwiększyć wydajność pracowników przy zmniejszeniu ich wysiłku wkładanego w pracę administracyjną? – aktualizacja regulaminu i schematu organizacyjnego, aktualizacja „instrukcji kancelaryjnej” i elektronicznego obiegu dokumentacji, metody uproszczenia przepływu informacji – omówienie możliwości badania procesów, kryteriów efektywności i wdrożenia zmian.

    3.  Jak uczynić proces pracy bardziej efektywnym – jak definiować wskaźniki efektywności w obszarze HR?

    • plan doskonalenia procesu Lean w obszarze personalnym
    • wyznaczenie nowych celów pracy zespołów HR

    4. Ukryte i ujawnione wskaźniki sytuacji kryzysowych w obszarze personalnym – o czy nie wiedzą zarządzający, menedżerowie i działy HR? – omówienie listy kontrolnej do dokonania audytu na potrzeby procesów Lean w obszarze kadrowym.

    5. Ryzyka niezgodności Lean wobec deregulacji prawa pracy – dlaczego stosowanie organizacji pracy zdalnej, elastyczności systemów czasu pracy, przepisów dotyczących kwarantanny i izolacji domowej, przepisów o urlopach, aktualizacji rozwiązań w zakresie ochrony danych osobowych wymagają zredefiniowania działań w obszarze Lean?

    6. Mapowanie strumienia wartości
    – nowe zasady mierzenia czasu przepływu realizowanej w firmie/instytucji usługi wewnętrznej – zasady dostępności działu HR, podział kompetencji i zadań, obszary wspólne i oddzielne „miękkiego” i „twardego” HR, dostępność przełożonych, organizacja spotkań, prowadzenie rozmów wyjaśniających, działania wspierające – grupowe i indywidualne – omówienie scenariuszy działań.

    7. Przypisanie miejsca i narzędzi pracy – jak zdefiniować stałe i dodatkowe stanowisko pracy? – różnicowanie stanowiska pracy (nazwa stanowiska) od miejsca świadczenia pracy, miejsce pracy w zdalnej organizacji pracy oraz pracy naprzemiennej.

    8. Zastosowanie koncepcji Lean w polecaniu zadań pracownikom – korelacja z postanowieniami z art. 100, 211, 212 K.p.

    9. Lokalizacja narzędzi pracy i ograniczenia marnotrawstwa dokumentacji – jak stosować zasadę minimalizacji przetwarzania danych osobowych (art. 5 RODO) w praktyce kadrowej.

    10. Polityka kluczy, polityka czystego biurka i ekranu, itp. – omówienie wzorów dokumentów w kontekście zastosowanie i optymalizacji Lean Management.

    11. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej – pułapki i ryzyka
    – dublowanie dokumentów, wersje przekazywane tradycyjnie vs. elektronicznie – jak ograniczyć czasochłonność procesów dokumentowania i archiwizowania akt osobowych?

    12. Typowanie w strukturze przedsiębiorstwa/instytucji punktów wymagających gruntownej korekty z poziomy wiedzy i praktyki HR.

    13. Przetwarzanie materiałów i przetwarzanie informacji w obszarze HR.

    14. Skracanie terminów załatwiań spraw pracowniczych w koncepcji Lean Office.

    15. Narzędzia Lean w pracy działów HR

    • 5S– optymalizacja organizacji i porządku na stanowisku pracy – organizacja tradycyjna, systemy IT, „chmura”
    • kaskadowanie celów strategicznych na niższe poziomy organizacji przy pomocy planu, w którym zawarte są mierzalne cele, działania, terminy oraz mierniki – ograniczenia podwójnego kierowania pracownikami, ograniczenie dublowania zakresów obowiązków i odpowiedzialności, wprowadzenie czytelnej instrukcji przekazywania dokumentów kadrowych (nadawca-odbiorca, kanały bezpośrednie i pośrednie), ograniczenie ryzyka „podwójnego doręczenia” dokumentów – kilku nadawców, kolizja między doręczeniem tradycyjnym a elektronicznym – zasady prawa pracy i prawa cywilnego, delegowanie zadań – czym różni się delegowanie „miękkie” od „delegowania” w rozumieniu przepisów prawa pracy
    • zarządzanie wizualne – jak prezentować pracownikom w przejrzysty i czytelny sposób informacje dotyczące procesów, procedur, planów
    • przerwy pracy, usprawiedliwione i nieusprawiedliwione nieobecności – zasady prawa pracy a koncepcja Lean – jak zachować ciągłość pracy?
    • zarządzanie sytuacjami alarmowymi i niestandardowymi w obszarze HR – dlaczego problem może oznaczać korzyść? Dlaczego konflikt może być konstruktywny? – zastosowanie matrycy priorytetów w zarządzaniu kryzysowym
    • kluczowe wskaźniki efektywności – mierniki w procesach pomiaru stopnia realizacji celów – cele ustalone, cele ad hoc zespołów HR, odpowiedzialność solidarna i indywidualna za realizację celu, dzielenie celów i pracy, systemy premiowania i nagradzania, zastosowanie Lean w zgodności z art. 94 pkt. 9 K.p.
    • praca standaryzowana – jak opracować i wdrożyć procedurę opisującą najprostszy i najbardziej efektywny sposób wykonywania danej czynności
    • program sugestii pracowniczych – zgłaszanie propozycje usprawnienia stanowiska pracy, a także innych obszarów i procesów w organizacji przez pracowników
    • techniki rozwiązywania problemów: 5xS, diagram Ikishawy – 5S w kontekście przepisów wewnątrzzakładowych (regulaminu pracy) oraz przepisów i zasad BHP, ocena związków przyczynowo-skutkowych metodą diagramu – tworzenie alternatyw – np. w sytuacji nagłej nieobecności pracownika – Dlaczego? Co się do tego przyczyniło? Co mogę zrobić? Jak ją usprawiedliwić? Którą metodę wybrać spośród dostępnych możliwości? Jaki będzie jej skutek?
    • wdrożenie zasad prawa pracy w koncepcję KAIZEN – jak uaktywnić kreatywność i potencjał pracowników do zgłaszania pomysłów usprawniających procesy
      – jak zmotywować pracowników do ulepszania swoich stanowisk pracy?
      – jak wyróżnić (i jaką metodą nagrodzić) najbardziej zaangażowanych pracowników?
    • PDCA w praktyce kadrowej – dlaczego warto korzystać formuły: zaplanuj – zrób – sprawdź – działaj w zarządzaniu personelem? – czy jest to możliwe? – omówienie wzorów działania w przypadkach typowych i niestandardowych

    16. Audyt personalny – model integracyjny Lean – informowanie pracodawcy o incydentach, procesach przerwanych, niedokończonych, informacja o planie zatrudnienia, niedoborach pracowników, kryteriach zastępstw, dublowaniu uprawnień, zadań, optymalizacja trybu składach skarg pracowniczych, itp. – omówienie macierzy procesu audytowego.

    17. Lean management jako przyczyna optymalizacji zatrudnienia – likwidacja stanowisk, łączenie stanowisk – „uszczuplanie” struktury jako przyczyna zmian – przepisy, orzecznictwo SN.

    18. Metody osiągania korzyści z wdrożenia/aktualizacji Lean w obszarze HR

    • koszty
      – wpływ poprawy wyniku finansowego i ograniczenia kosztów działu HR na kondycję finansową firmy poprzez eliminację marnotrawstwa, minimalizację procedur itp. – wskaźniki, metody – omówienie
      – uzyskiwanie wysokiej produktywności pracy – metody ograniczania anomii pracowniczej
    • pracownicy
      – podnoszenie motywacji pracowników
      – usprawnienie komunikacji między kadrą zarządzającą i pracownikami – przepływ, kanały, narzędzia zdalne, komunikatory, instrukcje

        19. Obszary zastosowania Lean Management w optymalizacji stosowania przepisów prawa pracy. (omówienie przykładów i zastosowania):

        • art. 3 oraz 3 (1) K.p.
        • art. 8 K.p.
        • art. 22 par. 1 (1) i (2)
        • przepisów o rozwiązywaniu umów o pracę
          – art. 42 K.p.
          – art. 83 K.p.
          – art. 94 pkt. 9 K.p.
          – art. 94 pkt. 9b K.p.
          – art. 101 (1) K.p.
          – art. 103 (1) K.p.
          – art. 129 K.p. i innych

        Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest OSiI Effect. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
        Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.

        WYKŁADOWCA

        Szkolenia HR business partner poprowadzi:

        Wybitny Ekspert psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy, negocjator i mediator, wykładowca akademicki.  Posiada znajomość procedur i systemów HR m.in. Cubiks, HCM, tomHRM, HRsys – prowadzi audyty zgodności stosowanych opisów stanowisk, pracy, ocen okresowych, wartościowania pracy oraz mapingu z normami prawa pracy. Realizuje audyty w obszarze HR Compliance i analizuje ryzyko w obszarze stosowania procedur i systemów HR w kontekście norm prawa pracy, ochrony danych osobowych, wewnętrznych źródeł prawa pracy.
        Opracowuje programy zarządzania absencją w przedsiębiorstwach. Tworzy regulaminy wewnątrzzakładowe, w tym politykę antymobbingową, którą skutecznie wprowadził w kilkuset firmach. 
        Jest stałym ekspertem zewnętrznym kilkunastu komisji antymobbingowych. Wprowadza i audytuje regulaminy wynagradzania, premiowania, pracy, w tym regulaminy pracy zdalnej oraz funduszu socjalnego.
        Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w strategicznych przedsiębiorstwach w kraju. Uczestniczył m.in. w przejęciu pracowników Real przez Auchan, w sporach zbiorowych prowadzonych w Amazon, Jeronimo Martins oraz zwolnieniach grupowych m.in. w Carrefour Polska.
        Wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy, Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego, a od kilkunastu lat stały trener Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu.
        Kilkukrotnie wyróżniany przez Głównego Inspektora Pracy.
        Specjalizuje się w głównie szkoleniach i doradztwie dotyczącym równego traktowania w zatrudnieniu, przeciwdziałania mobbingowi, uprawnień związków zawodowych, prawa pracy, szczególnie zbiorowego oraz systemów HR. W ramach działalności szkoleniowej przeprowadził ponad 5 tysięcy szkoleń dla kluczowych firm z różnych branż.

        Pomysłodawca wielu zmian w Kodeksie pracy m.in. w zakresie implementacji ochrony przed stresem, autor licznych propozycji w zakresie optymalizacji warunków pracy w sektorze handlu i banków – uczestnik prac komisji sejmowych.

        Pełni funkcje Inspektora Ochrony Danych w wielu kluczowych przedsiębiorstwach w Polsce oraz prowadzi audyty zgodności stosowanych procedur w zakresie ochrony danych osobowych w obszarze kadrowym.

        Autor licznych wywiadów w krajowych mediach (głównie w Dzienniku Gazeta Prawna, TVN 24 BiS oraz Polsat News) poświęconych warunkom świadczenia pracy.
        Wywiady publikuje także w serwisie branżowym www.portalbhp.pl.
        W swoim dorobku naukowym ma prawie 100 krajowych i wydanych za granicą artykułów, książek i praktycznych poradników dedykowanych dla pracodawców, pracowników oraz organizacji związkowych. Branżowe artykuły publikowała na łamach Promotor BHP, Atest oraz miesięczniku Państwowej Inspekcji Pracy – Inspektor Pracy.

        Najważniejsze publikacje:

        • Zgodnie z prawem i bezpiecznie. Poradnik dla związkowców i społecznych inspektorów pracy
        • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa – zasady funkcjonowania – aspekty prawne i rekomendacje dla służby BHP
        • Opis stanowiska pracy i jej wartościowanie w aspekcie zasad i przepisów BHP
        • Ocena ryzyka zawodowego – czynniki psychospołeczne
        • Mediacje pracownicze: poradnik dla pracowników, pracodawców i związków zawodowych
        • Dialog społeczny w miejscu pracy: aspekty psychologiczne i prawne
        • Stresogenność pracy i skutki społeczne stresu występującego wśród pracowników zatrudnionych w sektorze bankowym: raport z badań
        • Stres w pracy może cię zabić
        METODY

        Szkolenie HR business partner – metody:

        Metody wyszczególnione:
        krótkie wykłady,
        dyskusja moderowana,
        case study przygotowane przez Prowadzącego i zgłaszane przez Uczestników,
        burza mózgów, ćwiczenia praktyczne,
        omówienie dokumentów, wzorów, szablonów.

        ADRESACI

        Szkolenie HR business partner – kogo zapraszamy?:

        • Hr Business Partnerów i kierowników działów HR
        • specjalistów działów kadr

        Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia HR business partner:

        POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
        96%
        ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
        100%
        UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
        96%

        MIEJSCE SZKOLENIA

        KARTA ZGŁOSZENIA

          KONSULTANT


          KINGA LALKO-SMOŁKA
          KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

          tel: +48 32 33 55 150
          mobile: +48 662 297 689
          e-mail: effect@effect.edu.pl

          AGNIESZKA WALAS
          SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

          tel: +48 32 33 55 153
          mobile: +48 608 577 231
          e-mail: effect@effect.edu.pl

          OPINIE KLIENTÓW


          • "Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo interesujące, praktyczne, rewelacyjne prowadzone. Trenerka jest nieoceniona, wprowadza fantastyczna atmosferę sprzyjająca nauce. Cała oprawa szkolenia na najwyższym poziomie, dobór miejsca szkolenia to strzał w 10-tkę. Polecam wszystkim, którzy chcą zdobyć cenną wiedzę i doświadczenie w wyjątkowym miejscu".

            Bolesławieckie Zakłady Materiałów Ogniotrwałych Sp. z o.o. Karolina
          • "Szkolenie prowadzone bardzo ciekawie przez obie panie. Wykładowcy z bardzo dużą wiedzą przekazywaną w zrozumiały sposób. Dyskusja na obu szkoleniach na wysokim poziomie, co bardziej przyswaja przekazywaną wiedzę".

            Coty Polska Sp. z o.o. Wioletta

          Newsletter


          BĄDŹ NA BIEŻĄCO

          z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

            Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
            Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.