opis i wartościowanie stanowisk pracy – aktualizacja w związku z Covid-19https://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Epidemia COVID-19, nowy styl pracy wymaga poszukiwania pracowników o nowych kompetencjach, bądź rozwoju dotychczasowej kadry w dodatkowych obszarach. Liczą się szybka adaptacja do zmian, odporność psychiczna, samoorganizacja pracy, kreatywność oraz otwartość na zmiany.
Dlaczego epidemia Covid-19 wymusza aktualizację opisów stanowisk i nowe podejście do wartościowania pracy?
Jak przygotować opisy stanowisk pracy unikając kryteriów potencjalnie dyskryminacyjnych?
Jak uniknąć typowych błędów w opisywaniu stanowisk?
Jak dostosować zakresy czynności do opisów stanowisk?
Jak zaktualizować opisy stanowisk ze względu na wielozadaniowość, poliwalencję?
Jak zbudować systemy wynagrodzeń w oparciu o obiektywne kryteria?
Jak zabezpieczyć pracodawcę przed zarzutem dyskryminacji płacowej?
Ile płacić pracownikom w trudnych czasach?
Uczestnicy otrzymują wzory opisów stanowisk pracy, szablony i materiały dodatkowe (m.in. instrukcje wartościowania pracy itp.)
Uczestnicy szkolenia Opis stanowisk i wartościowanie pracy wybrali również:
24-25 marca 2021r. – szkolenie online
Wymagania sprzętowe:
Szkolenie odbędzie się w godzinach 9:00-14:00.
8.30 – 9.00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
Cena szkolenia wynosi 1090zł brutto.
Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Analiza poszczególnych części opisu stanowiska pracy wraz z praktycznymi warsztatami
Funkcjonalność informacji zawartych w opisie stanowiska pracy w zgodności z KRK i SRK
Dostosowanie opisów do charakterystyk KRK
Dostosowanie stanowisk do ram kompetencji zawodowych SRK i zgodność w zakresie zapewnienia
Budowanie ścieżki kariery na podstawie opisu stanowiska pracy.
Jakie znaczenie ma opis stanowiska pracy dla procesu rekrutacji i selekcji, oceny okresowej, wartościowania stanowisk pracy oraz polityki płacowej?
Gradacja stanowisk w opisie stanowiska pracy a wynagrodzenie i motywacja pracowników.
Projektowanie opisu stanowiska pracy z uwzględnieniem gradacji stanowisk – ćwiczenia praktyczne.
Co to są katalogi opisu stanowisk pracy? – Definicja i wartość.
Jaka jest rola administratora katalogów opisów stanowisk pracy? – Rola zespołów HR.
Jak tworzone są katalogi opisu stanowisk pracy? – Metodologia ich opracowywania, nazewnictwo stanowisk, łączenia i rozdzielania podobnych stanowisk.
Metody analizy pracy i ich zastosowanie
Jak zbierane są dane o stanowiskach pracy?
Instrukcja opisywania stanowisk pracy
Jakie znaczenie dla prawidłowego sporządzania opisów stanowisk pracy ma model kompetencji? – Omówienie przykładów i rozwiązań.
Kompetencje związane z odpornością na stres i pracą w warunkach stresogennych – powiązanie charakteru prac z oceną ryzyka zawodowego i jej aktualizacją ze względu na oddziaływanie epidemii COVID-19 w zakresie psychospołecznych
Model kompetencji w opisie stanowisk pracy
Przygotowanie opisów stanowisk pracy pod ich wartościowanie.
Wartościowanie stanowisk pracy w 2021 roku
Znaczenie wartościowania stanowisk pracy z punktu widzenia prawa pracy – zgodność wartościowania z zasadami kryteriami ustalenia wartości wynagrodzenia za pracę i równego traktowania w zatrudnieniu.
Metody wartościowania pracy zależne od profilu pracodawcy – model amerykański, europejski, metody stosowane w kraju uznane przez sądy – wartościowanie stanowisk pracy i maping w powiązaniu z normami prawa pracy – wartościowanie jako dowód sądowy.
Stosowanie metod wartościowania stanowisk pracy na rynku pracy – przykłady standardów i dobrych praktyk rynkowych, przyczyny i zmiany uzasadniające ponowne wartościowanie stanowisk.
Dokumenty niezbędne do ustalenia wartości pracy – omówienie przykładów opisu stanowisk, opisy stanowisk a zakresy obowiązków – wzory dokumentów
Procedura wartościowania pracy – dobór zespołu i ekspertów, dobór stanowisk, metody próbkowania.
Metody wartościowania – warsztat wartościowania metodą analityczno-punktową, rangowania stanowisk, porównywania parami – jaką metodę wybrać w zależności o profilu organizacji, stanowisk typowych, specjalistycznych.
Mapowanie stanowisk – metody i procedury, mapowanie w oparciu o benchmarking rynkowy.
Wartościowanie pracy w kontekście budowy systemy wynagrodzeń – analiza case study.
Polityka płacowa pracodawcy i jej znaczenia dla rekrutacji wewnętrznej i wewnętrznej, awansowania, realizacji ocen okresowych.
Wybrane nieprawidłowości i niezgodności z zasadami prawa pracy w zakresie budowy systemów wynagradzania – budowanie i aktualizacja systemy wynagrodzeń, zasady przejściowe i wprowadzające, zastosowanie art. 9 (1) K.p.
Gradacja stanowisk w wartościowaniu.
Analiza sytuacji nieprzewidywalnych – jak uniknąć ryzyka popełnienia błędu podczas wartościowania.
Wartościowanie pracy w aspekcie tworzenie regulaminu wynagradzania.
Wyniki wartościowania pracy i ich znaczenie dla budowy systemu wynagradzania.
Wycena stanowisk pracy – punktacja, taryfikacja – ćwiczenia.
Instrukcje wartościowania pracy – omówienie.
Zespół wartościujący – zadania i cele.
Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest OSiI Effect. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.
Wybitny Ekspert psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy, negocjator i mediator, wykładowca akademicki. Posiada znajomość procedur i systemów HR m.in. Cubiks, HCM, tomHRM, HRsys – prowadzi audyty zgodności stosowanych opisów stanowisk, pracy, ocen okresowych, wartościowania pracy oraz mapingu z normami prawa pracy. Realizuje audyty w obszarze HR Compliance i analizuje ryzyko w obszarze stosowania procedur i systemów HR w kontekście norm prawa pracy, ochrony danych osobowych, wewnętrznych źródeł prawa pracy.
Opracowuje programy zarządzania absencją w przedsiębiorstwach. Tworzy regulaminy wewnątrzzakładowe, w tym politykę antymobbingową, którą skutecznie wprowadził w kilkuset firmach.
Jest stałym ekspertem zewnętrznym kilkunastu komisji antymobbingowych. Wprowadza i audytuje regulaminy wynagradzania, premiowania, pracy, w tym regulaminy pracy zdalnej oraz funduszu socjalnego.
Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w strategicznych przedsiębiorstwach w kraju. Uczestniczył m.in. w przejęciu pracowników Real przez Auchan, w sporach zbiorowych prowadzonych w Amazon, Jeronimo Martins oraz zwolnieniach grupowych m.in. w Carrefour Polska.
Wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy, Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego, a od kilkunastu lat stały trener Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu.
Kilkukrotnie wyróżniany przez Głównego Inspektora Pracy.
Specjalizuje się w głównie szkoleniach i doradztwie dotyczącym równego traktowania w zatrudnieniu, przeciwdziałania mobbingowi, uprawnień związków zawodowych, prawa pracy, szczególnie zbiorowego oraz systemów HR. W ramach działalności szkoleniowej przeprowadził ponad 5 tysięcy szkoleń dla kluczowych firm z różnych branż.
Pomysłodawca wielu zmian w Kodeksie pracy m.in. w zakresie implementacji ochrony przed stresem, autor licznych propozycji w zakresie optymalizacji warunków pracy w sektorze handlu i banków – uczestnik prac komisji sejmowych.
Pełni funkcje Inspektora Ochrony Danych w wielu kluczowych przedsiębiorstwach w Polsce oraz prowadzi audyty zgodności stosowanych procedur w zakresie ochrony danych osobowych w obszarze kadrowym.
Autor licznych wywiadów w krajowych mediach (głównie w Dzienniku Gazeta Prawna, TVN 24 BiS oraz Polsat News) poświęconych warunkom świadczenia pracy.
Wywiady publikuje także w serwisie branżowym www.portalbhp.pl.
W swoim dorobku naukowym ma prawie 100 krajowych i wydanych za granicą artykułów, książek i praktycznych poradników dedykowanych dla pracodawców, pracowników oraz organizacji związkowych. Branżowe artykuły publikowała na łamach Promotor BHP, Atest oraz miesięczniku Państwowej Inspekcji Pracy – Inspektor Pracy.
Wybitny Ekspert psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy, wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy i wykładowca Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu.
Stały członek komisji antymobbingowych. Mediator i negocjator w obszarze dialogu społecznego.
Tworzy regulaminy wewnątrzzakładowe, w tym politykę antymobbingową, którą skutecznie wprowadził w kilkuset polskich firmach. Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w kluczowych firmach w kraju m.in. Jeronimo Martins Polska S.A. oraz Amazon Fulfillment Poland Sp. z o.o.
Autor licznych wywiadów w krajowych mediach (głównie Dziennik Gazeta Prawna oraz TVN 24 bis) poświęconych warunkom świadczenia pracy oraz zagrożeniom psychospołecznym.
Autor ponad 100 krajowych i zagranicznych publikacji oraz raportów i badań nad zagrożeniami psychospołecznymi w miejscu pracy. Prowadzi badania nad skutkami stresu zawodowego, współautor jedynego w kraju poradnika dotyczącego radzenia sobie ze stresem w pracy „Pokonać stres”.
Jest także autorem pierwszego w Polsce poradnika dotyczącego oceny ryzyka zawodowego w zakresie czynników psychospołecznych wydanego przez Główny Inspektorat Pracy oraz współautorem poradnika dla związkowców zatytułowanego „Zgodnie z prawem i bezpiecznie” wydanego przez Główny Inspektorat Pracy.
Wykładowca akademicki:
Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej – Katedra Pedagogiki i Psychologii
PWSZ im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu – Instytut Nauk Politycznych im. J. Karskiego
Najważniejsze publikacje:
Metody wyszczególnione:
krótkie wykłady,
dyskusja moderowana,
case study przygotowane przez Prowadzącego i zgłaszane przez Uczestników,
burza mózgów, ćwiczenia praktyczne,
omówienie dokumentów, wzorów, szablonów.
24-25.03.2021 Szkolenie online |
1090 ZŁ (BRUTTO) |
KARTA ZGŁOSZENIA
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo interesujące, praktyczne, rewelacyjne prowadzone. Trenerka jest nieoceniona, wprowadza fantastyczna atmosferę sprzyjająca nauce. Cała oprawa szkolenia na najwyższym poziomie, dobór miejsca szkolenia to strzał w 10-tkę. Polecam wszystkim, którzy chcą zdobyć cenną wiedzę i doświadczenie w wyjątkowym miejscu".
"Szkolenie prowadzone bardzo ciekawie przez obie panie. Wykładowcy z bardzo dużą wiedzą przekazywaną w zrozumiały sposób. Dyskusja na obu szkoleniach na wysokim poziomie, co bardziej przyswaja przekazywaną wiedzę".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.