In HR / Kadry, Związki zawodowe
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-kursy-hr-kadry/opis-stanowisk-pracy-wartosciowanie-pracy-zakres-obowiazkow?date=35721

Opis i wartościowanie stanowisk pracy – aktualizacja w związku z Covid-19

– wyzwanie dla HR w 2021 roku

Szkolenie opis stanowisk i wartościowanie pracy – dlaczego konieczna jest aktualizacja i zdefiniowanie na nowo zakresów obowiązków?

Epidemia COVID-19, nowy styl pracy wymaga poszukiwania pracowników o nowych kompetencjach, bądź rozwoju dotychczasowej kadry w dodatkowych obszarach. Liczą się szybka adaptacja do zmian, odporność psychiczna, samoorganizacja pracy, kreatywność oraz otwartość na zmiany.

Dlaczego epidemia Covid-19 wymusza aktualizację opisów stanowisk i nowe podejście do wartościowania pracy?
Jak przygotować opisy stanowisk pracy unikając kryteriów potencjalnie dyskryminacyjnych?
Jak uniknąć typowych błędów w opisywaniu stanowisk?
Jak dostosować zakresy czynności do opisów stanowisk?
Jak zaktualizować opisy stanowisk ze względu na wielozadaniowość, poliwalencję?
Jak zbudować systemy wynagrodzeń w oparciu o obiektywne kryteria?

Jak zabezpieczyć pracodawcę przed zarzutem dyskryminacji płacowej?
Ile płacić pracownikom w trudnych czasach?

Uczestnicy otrzymują wzory opisów stanowisk pracy, szablony i materiały dodatkowe (m.in. instrukcje wartościowania pracy itp.)

Dzięki udziałowi w szkoleniu Opis stanowisk i wartościowanie pracy dowiesz się:

  • jak rozróżniać kryteria zatrudnieniowe – kwalifikacje, kompetencje, wymagania podstawowe i dodatkowe na stanowisku pracy, szczególnie w zmieniających się dynamicznie warunkach świadczenia pracy w dobie epidemii?
  • jak stosować zasady ustalania kompetencji pracowników ustanowione przez sektorowe rady kompetencji opracowane dla różnych branż?
  • jak stworzyć opisy stanowisk pracy unikając kryteriów potencjalnie dyskryminacyjnych?
  • jak rozdzielić pracę pomiędzy wszystkie zatrudnione osoby?
  • jak zdefiniować pośredni i bezpośredni nadzór nad pracownikiem?
  • jak poprawnie przygotować opisy stanowisk pracy pod ich dalsze wartościowanie?
  • w jaki sposób interpretować orzecznictwo SN dotyczące stanowisk pracy?
  • jak tworzyć w strukturze firmy stanowiska typowe i samodzielne?
  • jak uniknąć typowych błędów w opisywaniu stanowisk?
  • jak przygotować i pogrupować stanowiska do ich aktualizacji?
  • jak odciążyć kadrę kierowniczą z informowania pracowników o ich obowiązkach?

Podczas szkolenia:

  • poznasz metody wartościowania pracy stosowane w zmieniających się warunkach wynagradzania związanymi ze stanem epidemii COVID-19, jej skutkami w roku 2020 i następnych latach,
  • będziesz umiał zaprojektować wąskie lub szerokie widełki płacowe w zależności od potrzeb organizacji,
  • poznasz zasady benchmarkingu płacowego – dowiesz się jak wygląda powiązanie wartości pracy z ich rynkową wyceną w oparciu o najnowsze dane wynagrodzeń branżowych, które zmieniły swoją wartość w czasie epidemii,
  • poznasz orzecznictwo sądowe w zakresie regionalizacji płac,
  • zbudujesz lub zaktualizujesz transparentny system wynagrodzeń w firmie,
  • będziesz wiedział jak zaprojektować grupy zaszeregowania tak, aby widełki płacowe się nie pokrywały,
  • poznasz odpowiedź na branżową deregulacje wynagrodzeń w czasie epidemii COVID-19,
  • przygotujesz model i plan restrukturyzacji firmy (spłaszczenie struktury i przygotowanie organizacji do zwolnień indywidualnych i grupowych, zmian w zakresie warunków pracy i płacy).

Uczestnicy szkolenia Opis stanowisk i wartościowanie pracy wybrali również:
Regulamin pracy, regulamin wynagradzania, regulamin ZFŚS, układy zbiorowe, porozumienia – wewnątrzzakładowe przepisy prawa pracy w 2020 rokuSprawdź…

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

24-25 marca 2021r. – szkolenie online

Wymagania sprzętowe:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
  • Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
  • Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.

Szkolenie odbędzie się w godzinach 9:00-14:00.

8.30 – 9.00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

Cena szkolenia wynosi 1090zł brutto.
Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.

OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie opis stanowisk i wartościowanie pracy – korzyści:

  • otrzymasz ustandaryzowane dokumenty opisów stanowisk wraz z instrukcjami ich wypełnienia.
PROGRAM

Szkolenie opis stanowisk i warościowanie pracy w 2021 roku – program

I. Opis stanowisk pracy w 2021 roku. Jakie wymagania stawiane są na stanowiskach pracy z uwzględnieniem zmian spowodowanych przez epidemię Covid-19

  • fizycznych / wykonawczych – niewykwalifikowanych
  • wykwalifikowanych, specjalistycznych
  • na poziomie brygadzisty i mistrza
  • administracyjnych – stażujących, wspierających
  • specjalistycznych
  • eksperckich, kierowniczych
  • koordynacyjnych, kierowniczych, menedżerskich?

Analiza poszczególnych części opisu stanowiska pracy wraz z praktycznymi warsztatami

  • informacje o stanowisku
  • główne zadania, odpowiedzialności i uprawnienia na stanowisku
  • wymagania stanowiskowe – wymagane kompetencje
  • współpraca /komunikacja /kontakty
  • ogólny poziom stanowiska
  • dodatkowe informacje – zakres i forma dodatkowych informacji wprowadzanych do opisu
  • specyfikacja zadań
  • informacje o warunkach pracy – jak je interpretować w związku z narażeniem na transmisję COVID-19?
  • Informacja o organizacji pracy zdalnej w opisie stanowiska – czy możliwa?

Funkcjonalność informacji zawartych w opisie stanowiska pracy w zgodności z KRK i SRK

Dostosowanie opisów do charakterystyk KRK

  • charakterystyki typowe dla kwalifikacji o charakterze ogólnym – poziomy 1–4,
  • charakterystyki typowe dla kwalifikacji o charakterze zawodowym – poziomy 1–8,
  • charakterystyki typowe dla kwalifikacji uzyskiwanych po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4 – poziom 5,
  • charakterystyki typowe dla kwalifikacji uzyskiwanych w ramach szkolnictwa wyższego – poziomy 6–8.

Dostosowanie stanowisk do ram kompetencji zawodowych SRK i zgodność w zakresie zapewnienia

  • czytelnego planu budowania i rozwoju zespołu poprzez uporządkowanie zestawu kwalifikacji ważnych z punktu widzenia interesariuszy sektora, czyli poszukiwanych przez pracodawców,
  • jednolitego i miarodajnego sposobu oceny potencjału pracowników – możliwy dzięki łatwości porównywania kwalifikacji i identyfikowania potrzeb pracodawcy,
  • wiarygodnej weryfikacji kompetencji kandydatów do pracy i przez to efektywniejszą rekrutację

Budowanie ścieżki kariery na podstawie opisu stanowiska pracy.

Jakie znaczenie ma opis stanowiska pracy dla procesu rekrutacji i selekcji, oceny okresowej, wartościowania stanowisk pracy oraz polityki płacowej?

Gradacja stanowisk w opisie stanowiska pracy a wynagrodzenie i motywacja pracowników.

Projektowanie opisu stanowiska pracy z uwzględnieniem gradacji stanowisk – ćwiczenia praktyczne.

Co to są katalogi opisu stanowisk pracy? – Definicja i wartość.

Jaka jest rola administratora katalogów opisów stanowisk pracy? – Rola zespołów HR.

Jak tworzone są katalogi opisu stanowisk pracy? – Metodologia ich opracowywania, nazewnictwo stanowisk, łączenia i rozdzielania podobnych stanowisk.

Metody analizy pracy i ich zastosowanie

  • KPI,
  • chronometraż stanowiskowy,
  • wdrożenie poliwalencji – na jakich zasadach – zgodność z przepisami prawa pracy – model wielozadaniowości w dobie epidemii COVID-19 – zgodność opisu stanowiska z zakresem czynności,
  • czy zakres czynności i zakres odpowiedzialności to dokumenty tożsame?
  • praktyczne zastosowanie art. 94 pkt 9 Kodeksu pracy w kontekście tworzenia opisów, stanowisk pracy i ocen okresowych – omówienie orzecznictwa SN,
  • opis stanowiska pracy jako środek dowody w sądzie.

Jak zbierane są dane o stanowiskach pracy?

Instrukcja opisywania stanowisk pracy

  • znaczenie
  • zakres
  • przykładowe zapisy i rekomendowany wzór instrukcji.

Jakie znaczenie dla prawidłowego sporządzania opisów stanowisk pracy ma model kompetencji? – Omówienie przykładów i rozwiązań.

Kompetencje związane z odpornością na stres i pracą w warunkach stresogennych – powiązanie charakteru prac z oceną ryzyka zawodowego i jej aktualizacją ze względu na oddziaływanie epidemii COVID-19 w zakresie psychospołecznych

Model kompetencji w opisie stanowisk pracy

  • aktualizacja kompetencji dla white i blue collars związana ze zmianą modelu pracy w czasie epidemii COVID-19 – organizacja pracy zdalnej, systemy czasu pracy, itp.

Przygotowanie opisów stanowisk pracy pod ich wartościowanie.

Wartościowanie stanowisk pracy w 2021 roku

  • zbudowanie systemów wynagrodzeń w oparciu o obiektywne kryteria. Zabezpieczenie pracodawcy przed zarzutem dyskryminacji płacowej.

    II. Wartościowanie pracy w 2021 roku.
    Dlaczego należy zaktualizować wartościowanie pracy w 2021 roku i latach następnych w zależności od dynamiki zmian związanych ze stanem epidemii COVID-19.

    Znaczenie wartościowania stanowisk pracy z punktu widzenia prawa pracy – zgodność wartościowania z zasadami kryteriami ustalenia wartości wynagrodzenia za pracę i równego traktowania w zatrudnieniu.

    Metody wartościowania pracy zależne od profilu pracodawcy – model amerykański, europejski, metody stosowane w kraju uznane przez sądy – wartościowanie stanowisk pracy i maping w powiązaniu z normami prawa pracy – wartościowanie jako dowód sądowy.

    Stosowanie metod wartościowania stanowisk pracy na rynku pracy – przykłady standardów i dobrych praktyk rynkowych, przyczyny i zmiany uzasadniające ponowne wartościowanie stanowisk.

    Dokumenty niezbędne do ustalenia wartości pracy – omówienie przykładów opisu stanowisk, opisy stanowisk a zakresy obowiązków – wzory dokumentów

    Procedura wartościowania pracy – dobór zespołu i ekspertów, dobór stanowisk, metody próbkowania.

    Metody wartościowania – warsztat wartościowania metodą analityczno-punktową, rangowania stanowisk, porównywania parami – jaką metodę wybrać w zależności o profilu organizacji, stanowisk typowych, specjalistycznych.

    Mapowanie stanowisk – metody i procedury, mapowanie w oparciu o benchmarking rynkowy.

    Wartościowanie pracy w kontekście budowy systemy wynagrodzeń – analiza case study.

    Polityka płacowa pracodawcy i jej znaczenia dla rekrutacji wewnętrznej i wewnętrznej, awansowania, realizacji ocen okresowych.

    Wybrane nieprawidłowości i niezgodności z zasadami prawa pracy w zakresie budowy systemów wynagradzania – budowanie i aktualizacja systemy wynagrodzeń, zasady przejściowe i wprowadzające, zastosowanie art. 9 (1) K.p.

    Gradacja stanowisk w wartościowaniu.

    Analiza sytuacji nieprzewidywalnych – jak uniknąć ryzyka popełnienia błędu podczas wartościowania.

    Wartościowanie pracy w aspekcie tworzenie regulaminu wynagradzania.

    Wyniki wartościowania pracy i ich znaczenie dla budowy systemu wynagradzania.

    Wycena stanowisk pracy – punktacja, taryfikacja – ćwiczenia.

    Instrukcje wartościowania pracy – omówienie.

    Zespół wartościujący – zadania i cele.


    Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest OSiI Effect. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
    Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.

    WYKŁADOWCA

    Szkolenia opis stanowisk i wartościowanie pracy poprowadzi:

    Wybitny Ekspert psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy, negocjator i mediator, wykładowca akademicki.  Posiada znajomość procedur i systemów HR m.in. Cubiks, HCM, tomHRM, HRsys – prowadzi audyty zgodności stosowanych opisów stanowisk, pracy, ocen okresowych, wartościowania pracy oraz mapingu z normami prawa pracy. Realizuje audyty w obszarze HR Compliance i analizuje ryzyko w obszarze stosowania procedur i systemów HR w kontekście norm prawa pracy, ochrony danych osobowych, wewnętrznych źródeł prawa pracy.
    Opracowuje programy zarządzania absencją w przedsiębiorstwach. Tworzy regulaminy wewnątrzzakładowe, w tym politykę antymobbingową, którą skutecznie wprowadził w kilkuset firmach. 
    Jest stałym ekspertem zewnętrznym kilkunastu komisji antymobbingowych. Wprowadza i audytuje regulaminy wynagradzania, premiowania, pracy, w tym regulaminy pracy zdalnej oraz funduszu socjalnego.
    Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w strategicznych przedsiębiorstwach w kraju. Uczestniczył m.in. w przejęciu pracowników Real przez Auchan, w sporach zbiorowych prowadzonych w Amazon, Jeronimo Martins oraz zwolnieniach grupowych m.in. w Carrefour Polska.
    Wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy, Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego, a od kilkunastu lat stały trener Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu.
    Kilkukrotnie wyróżniany przez Głównego Inspektora Pracy.
    Specjalizuje się w głównie szkoleniach i doradztwie dotyczącym równego traktowania w zatrudnieniu, przeciwdziałania mobbingowi, uprawnień związków zawodowych, prawa pracy, szczególnie zbiorowego oraz systemów HR. W ramach działalności szkoleniowej przeprowadził ponad 5 tysięcy szkoleń dla kluczowych firm z różnych branż.

    Pomysłodawca wielu zmian w Kodeksie pracy m.in. w zakresie implementacji ochrony przed stresem, autor licznych propozycji w zakresie optymalizacji warunków pracy w sektorze handlu i banków – uczestnik prac komisji sejmowych.

    Pełni funkcje Inspektora Ochrony Danych w wielu kluczowych przedsiębiorstwach w Polsce oraz prowadzi audyty zgodności stosowanych procedur w zakresie ochrony danych osobowych w obszarze kadrowym.

    Autor licznych wywiadów w krajowych mediach (głównie w Dzienniku Gazeta Prawna, TVN 24 BiS oraz Polsat News) poświęconych warunkom świadczenia pracy.
    Wywiady publikuje także w serwisie branżowym www.portalbhp.pl.
    W swoim dorobku naukowym ma prawie 100 krajowych i wydanych za granicą artykułów, książek i praktycznych poradników dedykowanych dla pracodawców, pracowników oraz organizacji związkowych. Branżowe artykuły publikowała na łamach Promotor BHP, Atest oraz miesięczniku Państwowej Inspekcji Pracy – Inspektor Pracy.

     

    Wybitny Ekspert psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy, wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy i wykładowca Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu.
    Stały członek komisji antymobbingowych. Mediator i negocjator w obszarze dialogu społecznego.
    Tworzy regulaminy wewnątrzzakładowe, w tym politykę antymobbingową, którą skutecznie wprowadził w kilkuset polskich firmach. Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w kluczowych firmach w kraju m.in. Jeronimo Martins Polska S.A. oraz Amazon Fulfillment Poland Sp. z o.o.  
    Autor licznych wywiadów w krajowych mediach (głównie Dziennik Gazeta Prawna oraz TVN 24 bis) poświęconych warunkom świadczenia pracy oraz zagrożeniom psychospołecznym.
    Autor ponad 100 krajowych i zagranicznych publikacji oraz raportów i badań nad zagrożeniami psychospołecznymi w miejscu pracy. Prowadzi badania nad skutkami stresu zawodowego, współautor jedynego w kraju poradnika dotyczącego radzenia sobie ze stresem w pracy „Pokonać stres”.
    Jest także autorem pierwszego w Polsce poradnika dotyczącego oceny ryzyka zawodowego w zakresie czynników psychospołecznych wydanego przez Główny Inspektorat Pracy oraz współautorem poradnika dla związkowców zatytułowanego „Zgodnie z prawem i bezpiecznie” wydanego przez Główny Inspektorat Pracy.

    Wykładowca akademicki:

    Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu
    Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej – Katedra Pedagogiki i Psychologii
    PWSZ im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu – Instytut Nauk Politycznych im. J. Karskiego

    Najważniejsze publikacje:

    • Zgodnie z prawem i bezpiecznie. Poradnik dla związkowców i społecznych inspektorów pracy
    • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa – zasady funkcjonowania – aspekty prawne i rekomendacje dla służby BHP
    • Opis stanowiska pracy i jej wartościowanie w aspekcie zasad i przepisów BHP
    • Ocena ryzyka zawodowego – czynniki psychospołeczne
    • Mediacje pracownicze: poradnik dla pracowników, pracodawców i związków zawodowych
    • Dialog społeczny w miejscu pracy: aspekty psychologiczne i prawne
    • Stresogenność pracy i skutki społeczne stresu występującego wśród pracowników zatrudnionych w sektorze bankowym: raport z badań
    • Stres w pracy może cię zabić
    METODY

    Szkolenie opis stanowisk pracy – metody:

    Metody wyszczególnione:
    krótkie wykłady,
    dyskusja moderowana,
    case study przygotowane przez Prowadzącego i zgłaszane przez Uczestników,
    burza mózgów, ćwiczenia praktyczne,
    omówienie dokumentów, wzorów, szablonów.

    ADRESACI

    Szkolenie opis stanowisk pracy – kogo zapraszamy?:

    • kierownika i pracowników działu HR
    • menedżerów, pracodawców
    • przedstawicielu ZZ

    Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia opis  i wartościowanie stanowisk pracy:

    POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
    96%
    ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
    100%
    UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
    96%

    MIEJSCE SZKOLENIA

    Hotel Focus*** Łódź

    Hotel Focus*** Łódź

    24-25.03.2021 Szkolenie online
    1090 ZŁ (BRUTTO)

    KARTA ZGŁOSZENIA

      KONSULTANT


      KINGA LALKO-SMOŁKA
      KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 150
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      AGNIESZKA WALAS
      SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 153
      mobile: +48 608 577 231
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      OPINIE KLIENTÓW


      • "Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo interesujące, praktyczne, rewelacyjne prowadzone. Trenerka jest nieoceniona, wprowadza fantastyczna atmosferę sprzyjająca nauce. Cała oprawa szkolenia na najwyższym poziomie, dobór miejsca szkolenia to strzał w 10-tkę. Polecam wszystkim, którzy chcą zdobyć cenną wiedzę i doświadczenie w wyjątkowym miejscu".

        Bolesławieckie Zakłady Materiałów Ogniotrwałych Sp. z o.o. Karolina
      • "Szkolenie prowadzone bardzo ciekawie przez obie panie. Wykładowcy z bardzo dużą wiedzą przekazywaną w zrozumiały sposób. Dyskusja na obu szkoleniach na wysokim poziomie, co bardziej przyswaja przekazywaną wiedzę".

        Coty Polska Sp. z o.o. Wioletta

      Newsletter


      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

        Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
        Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.