http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-kursy-hr-kadry/tarcza-antykryzysowa-w-praktyce

Tarcza antykryzysowa w praktyce

– na jaką pomoc w obszarze podatków, ubezpieczeń i wynagrodzeń mogą liczyć firmy?

TARCZA ANTYKRYZYSOWA – Sprawdź jakie rozwiązania zawiera!
Dowiedz się na jaką pomoc i wsparcie może liczyć Twoja firma!

Podczas szkolenia online nasz Ekspert – Doradca podatkowy z 18 letnim doświadczeniem – przedstawi interpretację rozwiązań prawnych dla pracodawców w obszarze podatków, ubezpieczeń i wynagrodzeń, które mają pomóc firmom w walce ze skutkami epidemii.

Kontrowersyjne zmiany zostaną omówione w sposób jasny, przystępny oraz praktyczny – w odniesieniu do konsekwencji prawnych dla poszczególnych podmiotów.
Weź udział w szkoleniu – wyjdziesz z pakietem gotowych interpretacji i rozwiązań!

Szkolenie uwzględnia stan prawny na dzień prowadzenia!

Nasze szkolenia online odbywają się w grupach do 25 osób i dają możliwość interakcji z Prowadzącym, zadawania pytań, prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.


ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

CELE I KORZYŚCI

Tarcza antykryzysowa w praktyce – cele i korzyści szkolenia:

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie się z nowymi przepisami prawnymi wprowadzonymi w związku z epidemią koronawirusa – omówienie ustaw, rozporządzeń oraz dokumentów związanych z nowymi uregulowaniami.
  • Przedstawienie zmian w sposób jasny, przystępny oraz praktyczny – w odniesieniu do konsekwencji prawnych dla poszczególnych podmiotów.
  • Założeniem szkolenia jest poznanie zasad i konsekwencji prawnych i podatkowych zmian na zasadzie: „od ogółu do szczegółu”.
  • Celem szkolenia jest przedstawienie i nazwanie podstawowych skutków prawnych i podatkowych związanych z nowymi uregulowaniami.

Korzyści dla uczestników:

  • Zdobycie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat funkcjonowania nowych uregulowań.
  • Program szkolenia pozwala na usystematyzowanie wiedzy z poszczególnych zagadnień funkcjonujących na gruncie prawnym i podatkowym.
  • Szkolenie jest oparte w głównej mierze na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu w odniesieniu do przepisu prawnego, wyjaśnień.
PROGRAM

Tarcza antykryzysowa w praktyce – program szkolenia:

Zasady ogólne nowych uregulowań

  • Data wejścia w życie przepisów
  • Proces legislacyjny a daty występujące w ustawie, np. dotyczące przesunięcia obowiązków
  • Ustawa o COVID-19 a tarcza antykryzysowa – zbieg przepisów
  • Tarcza a uregulowania innych ustaw
  • Ustawa a rozporządzenia i akty niższego rzędu, w tym oświadczenia poszczególnych Ministrów
  • Wnioski występujące na gruncie tarczy – co na wniosek co z urzędu?
  • Otrzymywanie wsparcia w trakcie czy po epidemii?
  • Pojęcie mikro, małego, średniego i dużego przedsiębiorcy – do kogo adresowana ustawa?

 Zmiany przepisów podatkowych – podatek dochodowy PIT i CIT:

  • Rozliczenie straty za 2020 r. w rozliczeniach za 2019 r
  • Nowa darowizna na rzecz walki z COVID-19 i jej odliczanie od dochodu – zasady
  • Rezygnacja z zaliczek uproszczonych w trakcie roku
  • Zmiana terminu wpłaty zaliczki na PIT przez płatników
  • Zmiana terminów wpłat zaliczek przez podatników
  • Zmiana terminu na złożenie zeznania rocznego CIT-8 i zapłaty podatku
  • Zmiana terminu wpłaty tzw podatku minimalnego (podatku od sklepów wielkopowierzchniowych)
  • Inny rok podatkowy niż rok kalendarzowy a nowelizacja ustawy
  • Przedstawienie skutków praktycznych zmian, w tym rozliczenia kwartalne a zmiany, sposób obliczania terminów i kwot do wpłaty

 Zmiany w zakresie podatku VAT

  • Przesunięcie terminu wejścia w życie nowego JPK_VDEK
  • Skutki podatkowe zmian – czy można wysyłać nowy schemat JPK?
  • Przesunięcie obowiązywania nowej matrycy stawek podatkowych
  • Stawki obecnie funkcjonujące a nowe – zasady stosowania od 1 kwietnia
  • Likwidacja skutków tzw ulgi na złe długi po stronie dłużników
  • Rozliczanie ulgi na złe długi przez wierzycieli

Zmiany innych przepisów podatkowych

  • Przesunięcie terminu na raportowanie schematów podatkowych – MDR-3
  • Wydłużenie wydawania interpretacji podatkowych
  • Przesunięcie terminu na składanie Oświadczeń oraz CIT-TP, PIT-TP
  • Wyłączenie PCC od udzielanych pożyczek
  • Możliwość zwolnienia (odroczenia) podatku od nieruchomości – kto i na jakich zasadach
  • Uproszczenie zasad dokonywania kontroli przez KAS – z dostosowaniem przepisów do stanu epidemicznego
  • Zawieszenie postępowań kontrolnych, egzekucyjnych, sądowych – praktyczne skutki rozwiązań
  • Delegowanie do MF uprawnień w zakresie zmian obowiązków sprawozdawczych przez firmy

Zmiany w zakresie składek ZUS

  • Zasady odraczania składek ZUS
  • Zwolnienie odroczenia składek z obowiązku zapłaty opłaty prolongacyjnej
  • Zasady zwolnienia ze składek ZUS
  • Problemy praktyczne w zakresie zwolnień (odraczania) składek ZUS: dla kogo uregulowania?
    Czy automatycznie czy na wniosek? Na jak długo? Czy jest to pomoc de minimis?
    Sposób wypełniania wniosków
  • Obowiązek zgłaszania każdej umowy o dzieło do ZUS
  • Nowy druk zgłoszeniowy
  • Obowiązek raportowania miesięcznego funkcjonowania umów o dzieło
  • Problemy praktyczne związane z funkcjonowaniem umów zlecenia, o dzieło, o podobnym charakterze

Nowe świadczenie postojowe

  • Podmioty uprawnione do otrzymania: prowadzące działalność gospodarczą i na zleceniu
  • Warunki stosowania
  • Pojęcie spadku dochodów oraz przestoju dłuższego niż 30 dni
  • Wysokość świadczenia – 2 tys zł. czy więcej?
  • Wniosek o świadczenie postojowe
  • Zasady wypłat, w tym podmiot wypłacający, sposób wypłaty
  • Problemy praktyczne: brutto czy netto, sposób wykazywania podstaw do wypłaty, w trakcie przestoju czy po?
  • Zwrot dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą kosztów prowadzenia tej działalności

Zmiany w prawie pracy – zarys zmian

  • Przesunięcie PPK z kwietnia na październik
  • Dofinansowanie z FGŚP do wynagrodzenia pracowników i składek ZUS – dla kogo i na jakich zasadach?
  • Dofinansowanie przez starostę – zasady stosowania
  • Pożyczka 5 tys zł. – zasady uzyskania i umorzenia ( w tym brak zwolnień pracowników przez 6 miesięcy)
  • Zmiana systemu lub rozkładu czasu pracy oraz praca w godzinach nadliczbowych – praktyczne aspekty uregulowań
  • Skrócenie czasu odpoczynku – o ile i dla kogo?
  • Możliwość dokonania zmian warunków zatrudnienia pracowników na mniej korzystnych.

Zmiany innych przepisów prawnych

  • Przesunięcie zgłoszeń do CRBR
  • Możliwość odbywania posiedzeń Zarządu i RN zdalnie, na odległość
  • Brak zakazu handlu w niedzielę – jakich czynności dotyczy zwolnienie?
  • Ustawowe obniżenie czynszu najmu lokalów handlowych o 90% – jakich podmiotów i lokali dotyczy?
  • Zakaz rozwiązania umów najmu do 30 czerwca 2020 r.
  • Zwrot zaliczek pobranych na imprezy, kongresy w ciągu 180 dni
  • Generowanie kart odpadów w formie papierowej
  • Przedłużenie obowiązywania wydanych decyzji, np. orzeczeń o niepełnosprawności
  • Uproszczenie procedur występujących np. w prawie budowlanym, zamówieniach publicznych
  • Funkcjonowanie nowego Funduszu COVID-19
WYKŁADOWCA

Szkolenie Tarcza antykryzysowa w praktyce poprowadzi:

Doradca Podatkowy i wykładowca z wieloletnią praktyką, właścicielka kancelarii podatkowej.
Posiada 18-letnie doświadczenie w zakresie rozliczania podatków, ubezpieczeń, zasiłków i wynagrodzeń.

Doświadczenie zdobyła pracując w kancelarii prawno – podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej.

Współautorka książek: „Dokumentacja VAT”, „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi – Transfer Pricing i podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług.

ADRESACI

Szkolenie Tarcza antykryzysowa w praktyce skierowane jest do:

  • Pracodawców, Właścicieli Firm, Menedżerów zarządzających
  • Głównych Księgowych i pracowników działów księgowości
  • Kierowników i pracowników kadr i działów personalnych
METODY

Tarcza antykryzysowa w praktyce – metody szkolenia:

Szkolenie będzie prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach. Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy oraz aktualnych stanowisk, interpretacji, orzecznictwa.

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Tarcza kryzysowa w praktyce

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
95%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
96%

MIEJSCE SZKOLENIA

KARTA ZGŁOSZENIA

OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

    KONSULTANT


    KINGA LALKO-SMOŁKA
    KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    AGNIESZKA WALAS
    SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • "Ciekawa formuła oraz bardzo wysoki poziom merytoryczny szkolenia prowadzonego przez Prowadzącego, zapewnia uzyskanie odpowiedzi na najbardziej problematyczne kwestie z zakresu BHP i prawa pracy. Szkolenie bez wątpienia zasługuje na organizację jego kolejnych edycji".

      Instytut Ceramiki i Materiałów Budowlanych Oddział Materiałów Ogniotrwałych w Gliwicach Monika
    • "Szkolenie prowadzone w interesujący sposób, wykładowca chętnie odpowiadał na zadawane przez uczestników pytania".

      KOELNER Łańcucka Fabryka Śrub Sp. z o.o. Marta

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.