Premie, nagrody, benefity i wynagrodzenia dodatkowe dla pracowników w 2021 rokuhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Twój system premiowania nadmiernie obciąża budżet firmy i nie jest powiązany z wynikami pracy?
Chcesz sprawdzić, czy Twój system premiowania jest zgodny z obowiązującymi przepisami i nie narusza zasad równego traktowania w zatrudnieniu?
Stoisz przed koniecznością dokonania korekty stosowanych rozwiązań premiowych?
Nie wiesz jak uchylić w części lub całości postanowienia dotyczące premii i nagród?
Szukasz optymalnego systemu premiowania, chcesz wiedzieć jakie zasady premiowania sprawdzają się w praktyce i jak je dostosować do obecnych możliwości finansowych firmy?
Co oznacza podmiotowe prawo do przyznania premii i kiedy ma charakter roszczeniowy?
Chcesz wiedzieć kiedy dodatki kodeksowe mogą zastąpić wynagrodzenia uznaniowe i regulaminowe, nauczyć się samodzielnie policzyć opłacalność stosowanych mechanizmów na podstawie wybranych przykładów?
Zadbaj by Twoje systemy wynagradzania i premiowania były zgodne z obowiązującymi przepisami!
Nie narażaj się na roszczenia i pozwy ze strony pracowników oraz kontrole PIP!
12 marca 2021r. – szkolenie online
Wymagania sprzętowe:
Harmonogram godzinowy:
8.30 – 9.00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
Zaplanuj czas na szkolenie w godzinach 9:00-15:30.
Cena szkolenia wynosi 550 zł brutto.
Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
udział w szkoleniu pomoże uczestnikom wybrać i dostosować korzystne metody zmian, które najbardziej odpowiadają profilowi firmy, jej sytuacji ekonomicznej – bieżącej i spodziewanej oraz potrzebom pracowników, które zmieniły się w ostatnim roku.
Czy premie i nagrody muszą być integralnym elementem regulaminu wynagradzania?
Różnica między zasadami i regulaminami w zakresie przyznawania dodatkowych składników wynagradzania Kiedy z zasady stanowią one źródło prawa pracy w rozumieniu art. 9 K.p.?
Zasady i regulaminy premiowania i nagradzania jako przedmiot uzgodnień po nowelizacji ustawy o związkach zawodowych.
Wyodrębnianie z regulaminu wynagradzania premii i nagród – uchylanie w części lub w całości postanowień o przyznawaniu nagród i premii na podstawie art. 9 (1) K.p., „przenoszenie” postanowień do treści umów o pracę, tworzenie odrębnych źródeł – omówienie metod.
Korzyści i mankamenty wliczania wynagrodzeń dodatkowych do podstawy wynagrodzeń zasadniczych – analiza kosztów – zasady opodatkowania – omówienie kalkulatora.
Podmiotowe prawo do premii – kiedy premia ma charakter roszczeniowy?
Czy informacja o uznaniowym charakterze premii zabezpiecza pracodawcę przed roszczeniem o jej przyznanie?
Premia absencyjna/frekwencyjna – mechanizmy liczenia.
Warunki sprawdzalne, mierzalne i obiektywne kryteriów premiowania – analiza orzecznictwa SN.
Uznaniowość nagrody – kiedy nagroda staje się premią?
Jak zabezpieczyć zapisy regulaminu/zasad nagradzania przed roszczeniowością? – omówienie mechanizmów prawnych.
Przyznawania premii i nagród a zgodność z postanowieniami zawartymi w art. 94 pkt 9, art. 11 (2) i 11 (3), art. 18, art. 18 (3b) oraz art. 78 par. 1 K.p.
Czy realizacja planów sprzedażowych/produkcyjnych musi być powiązana z wypłacaniem dodatkowych składników wynagradzania? – realizacja procentowa planów a proporcjonalne obniżenie premii lub nienaliczenie premii – metody ustalania progów procentowych.
Obszary premiowania i nagradzania pracowników produkcji, sprzedaży i wsparcia sprzedaży.
Jak ustalić tzw. wkład poszczególnych pracowników w wypracowanie premii/nagrody? Nagrody i premie indywidualne oraz solidarne.
Kiedy realizacja planów sprzedażowych lub produkcyjnych może być rozliczana składnikami ustawowymi (dodatki za pracę w godzinach nadliczbowych), a kiedy wymaga wypłaty premii/nagrody – przegląd instrumentów prawnych.
Premia/nagroda z obrotu firmy, zysku, czy marży? – różnicowanie – marża I-go stopnia jako transparentne odniesienie do liczenia dodatkowych składowników wynagradzania.
Czasokresy wypłat dodatkowych składników wynagradzania – czy muszą być zbieżne z okresami rozliczeniowymi?
Wynagrodzenie prowizyjne – jak liczyć? – prowizja liczona proporcjonalnie, liniowo oraz progresywnie? – omówienie mechanizmów – wady i zalety systemu prowizyjnego.
Jak ustalać przedziały premiowania i nagradzania, jak zabezpieczyć górną granicę wypłaty dodatkowego wynagrodzenia? – omówienie mechanizmów – zasada tzw. sprawiedliwości wewnątrzzakładowej.
Uzależnienie wypłaty premii i nagród od sytuacji ekonomicznej pracodawcy – zapisy zabezpieczające pracodawcę – omówienie przykładów.
Okresy niezdolności do pracy pracownika – czy eliminują możliwość otrzymania premii/nagrody?
Zabezpieczenie środków finansowych na premie i nagrody – tworzenie funduszu nagród.
Warunki przyznania nagrody względem progu rentowości – jak ustalić próg, powyżej którego tworzy się fundusz premii lub nagród?
Nagrody za szczególne osiągnięcia pracownika – jak należy poprawnie zredagować postanowienia regulaminu?
Zasady opodatkowania uznaniowych składników wynagradzania.
Premiowanie w obszarze sprzedaży towarów lub usług – wynagrodzenie za poszukiwanie klientów, szanse na sprzedaż, finalizacja sprzedaży – jak podzielić wysokość.
Zasada regionalizacji wynagrodzeń a proporcje – odrębność stanowiska prac.
Czynności sprzedażowe jako element zakresu obowiązków – jak zmienić zakres obowiązków, czy realizacji planów może stanowić element obowiązków pracowniczych, czy zmian zakresu oznacza istotną zmianę warunków pracy?
Zmiana warunków pracy i płacy przy braku realizacji planów produkcyjnych/sprzedażowych – wypowiedzenia zmieniające warunki płacy – zasady i umotywowanie przyczyn uzasadniających zmiany niekorzystne.
Uzasadnienie odbioru lub obniżenia wysokości należnej premii.
Brak realizacji planu sprzedażowego lub produkcyjnego jako przyczyna uzasadniająca wypowiedzenie definitywne – omówienie orzecznictwa SN.
Czy pracownik powinien mieć wgląd do wartości sprzedaży w miesiącu, kwartale itp.? – metody ograniczania osiągania sprzedaży zakładanej wyłącznie przez pracownika oraz misselingu.
Metody podziały premii i nagród w sposób solidarny na pracowników – decyzja uznaniowa, czy według określonych kryteriów? – omówienie zasad oceny wkładu osobistego pracownika w zwiększenie korzyści przedsiębiorstwa.
Naruszenie obowiązków pracowniczych skutkujące pominięciem w premiowaniu – przykłady naruszeń, formułowanie uzasadnienia nałożenia kary porządkowej.
Przedziały procentowe premii, wskaźniki premiowania, premia za zastępstwo, premia wynikająca z oceny okresowej pracownika – tryb, algorytmy przyznawania, uzasadnienie przyznania, uzasadnienie odmowy.
Wnioski bezpośredniego przełożonego o przyznanie premii/nagrody – przykłady formularzy.
Premie i nagrody z transakcji wykonanych oraz zapłaconych – korzystne zapisy regulaminów – ograniczenie ryzyka wypłaty składników dodatkowych w przypadku opóźnienia w płatnościach.
Stawka godzinowa i stawka miesięczna a wynagrodzenie pracownika – czy dodatkowe składniki należy liczyć w procentach i przedziałach naliczanych do wynagrodzenie całościowego, czy stawki godzinowej?
Problematyka zastosowania norm pracy z art. 83 K.p. w kontekście naliczania dodatkowych składników wynagradzania – szczegółowa interpretacja przepisu, obszary ryzyka zastosowania.
Roszczenie o premie a roszczenie o nagrodę w przypadku pracownika będącego w trakcie wypowiedzenia umowy o pracę, zwolnionego ze świadczenia pracy – różnice.
Budowanie systemu wynagrodzeń dodatkowych – przykłady i wzory dokumentów – zasady premiowania w obszarze produkcji, usług i sprzedaży, zasady premiowania w małych i średnich przedsiębiorstwach, zasady premiowania w dużych firmach.
Regulaminy premiowania i nagradzania – redakcja prawna tekstów, zapisy obowiązkowe i fakultatywne, odwołanie do źródeł prawa pracy – przykłady.
Tworzenie macierzy podziału premii/nagrody – przykład.
Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest OSiI Effect. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.
Wybitny Ekspert psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy, negocjator i mediator, wykładowca akademicki. Posiada znajomość procedur i systemów HR m.in. Cubiks, HCM, tomHRM, HRsys – prowadzi audyty zgodności stosowanych opisów stanowisk, pracy, ocen okresowych, wartościowania pracy oraz mapingu z normami prawa pracy. Realizuje audyty w obszarze HR Compliance i analizuje ryzyko w obszarze stosowania procedur i systemów HR w kontekście norm prawa pracy, ochrony danych osobowych, wewnętrznych źródeł prawa pracy. Od lat doradza firmom w zakresie poprawy efektywności czasu pracy i optymalizacji pracy na poszczególnych stanowiskach.
Opracowuje programy zarządzania absencją w przedsiębiorstwach. Tworzy regulaminy wewnątrzzakładowe, w tym politykę antymobbingową, którą skutecznie wprowadził w kilkuset firmach.
Jest stałym ekspertem zewnętrznym kilkunastu komisji antymobbingowych. Wprowadza i audytuje regulaminy wynagradzania, premiowania, pracy, w tym regulaminy pracy zdalnej oraz funduszu socjalnego.
Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w strategicznych przedsiębiorstwach w kraju. Uczestniczył m.in. w przejęciu pracowników Real przez Auchan, w sporach zbiorowych prowadzonych w Amazon, Jeronimo Martins oraz zwolnieniach grupowych m.in. w Carrefour Polska.
Wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy, Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego, a od kilkunastu lat stały trener Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu.
Kilkukrotnie wyróżniany przez Głównego Inspektora Pracy.
Specjalizuje się w głównie szkoleniach i doradztwie dotyczącym równego traktowania w zatrudnieniu, przeciwdziałania mobbingowi, uprawnień związków zawodowych, prawa pracy, szczególnie zbiorowego oraz systemów HR. W ramach działalności szkoleniowej przeprowadził ponad 5 tysięcy szkoleń dla kluczowych firm z różnych branż.
Pomysłodawca wielu zmian w Kodeksie pracy m.in. w zakresie implementacji ochrony przed stresem, autor licznych propozycji w zakresie optymalizacji warunków pracy w sektorze handlu i banków – uczestnik prac komisji sejmowych.
Pełni funkcje Inspektora Ochrony Danych w wielu kluczowych przedsiębiorstwach w Polsce oraz prowadzi audyty zgodności stosowanych procedur w zakresie ochrony danych osobowych w obszarze kadrowym.
Autor licznych wywiadów w krajowych mediach (głównie w Dzienniku Gazeta Prawna, TVN 24 BiS oraz Polsat News) poświęconych warunkom świadczenia pracy.
Wywiady publikuje także w serwisie branżowym www.portalbhp.pl.
W swoim dorobku naukowym ma prawie 100 krajowych i wydanych za granicą artykułów, książek i praktycznych poradników dedykowanych dla pracodawców, pracowników oraz organizacji związkowych. Branżowe artykuły publikowała na łamach Promotor BHP, Atest oraz miesięczniku Państwowej Inspekcji Pracy – Inspektor Pracy.
Najważniejsze publikacje:
krótkie wykłady,
dyskusja moderowana,
analiza case study oraz stosowanych praktyk przez Uczestników
przedstawienie praktycznych narzędzi do optymalizacji systemów premiowania
przedstawienie przydatnych metod, kalkulatorów, wskaźników
12.03.2021 Szkolenie online |
550 ZŁ (BRUTTO) |
KARTA ZGŁOSZENIA
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo interesujące, praktyczne, rewelacyjne prowadzone. Trenerka jest nieoceniona, wprowadza fantastyczna atmosferę sprzyjająca nauce. Cała oprawa szkolenia na najwyższym poziomie, dobór miejsca szkolenia to strzał w 10-tkę. Polecam wszystkim, którzy chcą zdobyć cenną wiedzę i doświadczenie w wyjątkowym miejscu".
"Szkolenie prowadzone bardzo ciekawie przez obie panie. Wykładowcy z bardzo dużą wiedzą przekazywaną w zrozumiały sposób. Dyskusja na obu szkoleniach na wysokim poziomie, co bardziej przyswaja przekazywaną wiedzę".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.