Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w dobie koronawirusahttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Najważniejsze zmiany, które zaszły w 2020 roku – przegląd przepisów, potrzeb socjalnych i dobrych praktyk.
Sprawdź:
Weź udział w szkoleniu on-line, wyjdziesz z pakietem gotowych rozwiązań!
Warto usystematyzować wiedzę po zmianach, żeby nie popełnić błędów, które mogą być kosztowne dla firmy.
Uczestnicy szkolenia Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w 2020 roku wobec zmian związanych z epidemią koronawirusa wybrali również:
21 stycznia 2021r. – szkolenie online
Wymagania sprzętowe:
Szkolenie rozpoczyna się o godzinie 9:00 i trwa do godziny 13:30-14:00 (w zależności od ilości pytań).
Cena szkolenia wynosi 450 zł brutto.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Dzięki udziałowi w szkoleniu dowiesz się jak działać w warunkach kryzysowych, wywiązać się z obowiązków wynikających z przepisów Ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
1. Omówienie szczegółowej interpretacji art. 52l Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dodanego przez art. 4 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw w kontekście świadczeń socjalnych
2. Omówienie szczegółowej interpretacji postanowień „tarczy 4.0” w zakresie możliwości likwidacji funduszu, zawieszenia dokonywania odpisu i zmian w jego wysokości. Możliwość zastosowania zmian w trybie art. 9 (1) K.p., o ile pracodawca nie korzysta z rozwiązań antykryzysowych – ograniczenia.
3. Omówienie trybu uzgodnieniowego z przedstawicielem pracowników lub organizacją związkową w zakresie możliwości zawieszenia obowiązku prowadzenia działalności socjalnej – wzór porozumienia.
4. Omówienie możliwości w zakresie dokonania zmian w regulaminie ZFŚS dotyczących dofinansowania do wypoczynku w odniesieniu do nowych zasad udzielania urlopu zaległego – znaczenie art. 15gc „tarczy antykryzysowej”.
5. Regulamin ZFŚS – omówienie obszarów zgodności z zapisami ustawy, analiza obszarów ryzyka, zapisy i klauzule niedozwolone w regulaminie, postanowienia potencjalnie dyskryminacyjne – omówienie najczęstszych błędów w zapisach regulaminów ZFŚS.
Zmiany obowiązujące od 2019 i 2020 roku, sposoby i tryb wprowadzania zmian w regulaminie i jego aktualizacja – omówienie orzecznictwa SN, przykładów i dobrych praktyk
6. Odstąpienie od tworzenia funduszu, zwiększenie i zmniejszenie odpisu – czy dozwolone i na jakich warunkach w obecnej sytuacji związanej ze stanem epidemii?
7. Wysokość odpisu podstawowego w roku 2021
8. Wprowadzanie zmian w regulaminie ze względu na sytuację związaną z epidemią koronawirusa – forma i tryb wprowadzania zmian
9. Ustalenie wysokości odpisu podstawowego
10. Ustalanie planu rzeczowo-finansowego Funduszu oraz rodzajów i celu prowadzonej działalności socjalnej
11. Przyznawanie świadczeń a usprawiedliwiona, długotrwała nieobecność (choroba, urlop bezpłatny itp.).
Czy postanowienia regulaminu mogą wyłączyć z możliwości ubiegania się o wypłatę świadczenia osoby nieobecne i na jakich warunkach?
12. Czy przedsiębiorca korzystający z przestoju w wyniku zastosowania regulacji kodeksowych oraz przepisów tzw. tarczy antykryzysowej ma obowiązek zachowania ciągłości wypłat z funduszu?
Przeznaczenie środków z ZFŚS, świadczenia wymagalne i uznaniowe, zwrotne i bezzwrotne.
13. Sposoby potwierdzenia sytuacji materialnych uprawnionych – zasada minimalizacji danych zgodnie z regulacjami RODO.
14. Komisja socjalna jako organ opiniodawczy i jako organ przyznający świadczenia – omówienie warunków reprezentacji pracodawcy w komisji przez jego przedstawiciela, ustalenie składu Komisji, regulamin pracy komisji – dlaczego warto wprowadzić regulamin pracy komisji?
Zadania komisji, obligatoryjny skład komisji, zasady decyzyjności w rozpatrywaniu wniosków.
Czy odmowa wypłaty świadczenia wymaga uzasadnienia?
15. Uprawnienia komisji socjalnej a regulacje RODO– upoważnienie/polecenie przetwarzania danych przez członków komisji – jaki tryb zastosować – znowelizowanej w 2019 roku ustawy o ZFŚS, czy art. 29 RODO?, zasady dopuszczania do przetwarzania danych, zasady zachowania w tajemnicy danych zawartych we wnioskach.
16. Sposób dokumentowania i pozyskiwania informacji o sytuacji materialnej pracowników, składanie zaświadczeń o dochodach członków rodziny, rozliczeń podatkowych i oświadczeń w aspekcie ochrony danych osobowych, sposoby pozyskiwania informacji od osób uprawnionych, wymagalność danych we wnioskach.
Opieka socjalna nad emerytami i rencistami – na jakich zasadach może być realizowana?
Czy byłych pracowników można objąć innym zakresem działalności socjalnej (omówienie stanowiska GIP)?
Jak przetwarzać dane osobowe byłych pracowników?
18. Przegląd danych osobowych, okresy przechowywania, zasady usuwania danych – omówienia zasad opisanych w Ustawie o ZFŚS, regulacji RODO wraz z odwołaniem do zapisów Ustawy o rachunkowości w zakresie przechowywania dokumentów księgowych.
19. Uprawnienia kontrolne związków zawodowych w zakresie działalności socjalnej, postępowanie inspektora pracy, sankcje za nieprzestrzeganie zapisów ustawy, postępowanie skarbowe oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest OSiI Effect. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione. Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.
Wybitny Ekspert prawa pracy, wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy i wykładowca Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu. Od 14 lat prowadzi szkolenia dla firm z różnych obszarów prawa pracy ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia oraz eliminacji nieprawidłowości i błędnych zapisów regulaminów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Specjalista w zakresie rozwiązywania sporów zbiorowych, zawodowy negocjator i mediator w sporach pracowniczych z ponad 10-letnim doświadczeniem praktycznym. Specjalista psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy.
Stały członek ponad 50 komisji antymobbingowych. W ramach prowadzonych audytów wdrożył ponad 100 procedur antymobbingowych w jednostkach sfery budżetowej i w przedsiębiorstwach. Mediator i negocjator w obszarze dialogu społecznego.
Tworzy regulaminy wewnątrzzakładowe, w tym politykę antymobbingową, którą skutecznie wprowadził w kilkuset polskich firmach. Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w kluczowych firmach w kraju m.in. Jeronimo Martins Polska S.A. oraz Amazon Fulfillment Poland Sp. z o.o.
Autor licznych wywiadów w krajowych mediach (głównie Dziennik Gazeta Prawna oraz TVN 24 bis) poświęconych warunkom świadczenia pracy oraz zagrożeniom psychospołecznym.
Autor ponad 100 krajowych i zagranicznych publikacji oraz raportów i badań nad zagrożeniami psychospołecznymi w miejscu pracy. Prowadzi badania nad skutkami stresu zawodowego, współautor jedynego w kraju poradnika dotyczącego radzenia sobie ze stresem w pracy „Pokonać stres”.
Jest także autorem pierwszego w Polsce poradnika dotyczącego oceny ryzyka zawodowego w zakresie czynników psychospołecznych wydanego przez Główny Inspektorat Pracy oraz współautorem poradnika dla związkowców zatytułowanego „Zgodnie z prawem i bezpiecznie” wydanego przez Główny Inspektorat Pracy.
Wykładowca akademicki:
Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej – Katedra Pedagogiki i Psychologii
PWSZ im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu – Instytut Nauk Politycznych im. J. Karskiego
Najważniejsze publikacje:
Wykładowca aktywizuje i angażuje wszystkich uczestników na każdym etapie szkolenia.
Metody wyszczególnione:
miniwykłady
dyskusja moderowana
case study
prezentacja orzecznictwa
burza mózgów
pracodawców, menedżerów i specjalistów HR, księgowych, członków komisji socjalnych, przedstawicieli związków zawodowych.
21.01.2021 Szkolenie online |
450 ZŁ (BRUTTO) |
23.02.2021 Szkolenie online |
450 ZŁ (BRUTTO) |
KARTA ZGŁOSZENIA
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Trener bardzo merytoryczny, dobrze znający temat, potrafiący świetnie przekazać swoją wiedzę oraz doświadczenia".
"Szkolenia przygotowane przez firmę Effect jak zwykle nie zawiodły moich oczekiwań. Pełen profesjonalizm przy organizacji szkolenia, a także przy doborze tematów, ćwiczeń i prowadzących".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.