In Akademia Menedżera, HR / Kadry

Szkolenia i Kursy
HR / Kadry

Szkolenia
Dla Menedżerów

http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-kursy-hr-kadry/zwolnienie-lekarskie-nieobecnosc-absencja-chorobowa-w-pracy-koronawirus

Szkolenie zarządzanie absencją pracowników – jak nie utracić kontroli nad wzmożoną absencją i fluktuacją kadry?

– wyzwanie dla menedżerów i specjalistów HR wobec nadmiernej nieobecności pracowników w pracy związanej ze epidemią

Zagrożenia: 
– utrata kontroli nad wzmożoną absencją i fluktuacją kadry związaną z przebywaniem na zasiłkach opiekuńczych, zwolnieniach chorobowych i innych rodzajach nieobecności w związku ze stanem epidemii
– skutki ekonomiczne związane z nieobecnością pracowników

Korzyści:
– zdobycie wiedzy dotyczącej zarządzania urlopem pracowników w sytuacji kryzysowej – odwoływanie z urlopu, zmiana planów urlopowych, odmowa udzielania urlopów
– zdobycie wiedzy jak organizować pracę zdalnie – czy i jak przyjmować dokumentację dotyczącą nieobecności w sposób elektroniczny, w tym wnioski urlopowe, dowody poświadczające usprawiedliwioną nieobecność
– zdobycie umiejętności stosowania różnych wskaźników estymacji/przewidywania absencji pracowników i jej skutków dla przedsiębiorstwa w obecnej sytuacji kryzysowej
– zdobycie wiedzy jak przewidywać koszty związane z absencją 
– zdobycie umiejętności motywowania pracowników do podjęcie pracy i ostrożności z zakresie przyznawania tzw. dodatków absencyjnych w związku z powierzaniem pracy w warunkach epidemii.

Prześlij pytanie przed rozpoczęciem szkolenia! Dostaniesz gotową odpowiedź na szkoleniu!


uczestnicy szkolenia Zarządzanie absencją pracowników wybrali również:

Szkolenie 60 kazusów prawa pracy dla menedżerów – sprawdź

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

23 kwietnia 2020r. – szkolenie online

Wymagania sprzętowe:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, wbudowaną kamerą i mikrofonem.
  • Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
  • Pracujemy w małych grupach, Uczestnicy mają komfortowe warunki w przypadku zadawania pytań.

Szkolenie trwa 6 godzin dydaktycznych.

8.30 – 9.00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

9:00 – 10:30 Zajęcia
10:30 – 10:45 Przerwa
10:45 – 12:15 Zajęcia
12:15 – 12:30
Przerwa
12:30 – 14:00 Zajęcia

Cena szkolenia wynosi 450 zł brutto.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia i przesłanie potwierdzenia przelewu.
Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych. Odpowiedzi na pytania nie są doradztwem prawnym. Doradztwo prawne proponujemy na indywidualne zlecenia w ramach usług świadczonych przez Effect Polska.

OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie Zarządzanie absencją pracowników – cele i korzyści:

Zbudujesz strategię ograniczenia absencji.
Poprawisz świadomość pracowników związaną z rzetelnym korzystaniem ze zwolnień lekarskich – zbudujesz dekalog nowych wartości.
Zredukujesz koszty z tytułu nieobecności pracowników.
Nauczysz się stosować środki zapobiegawcze na poziomie zespołu.

PROGRAM

Zarządzanie absencją pracowników – program szkolenia on-line:

Analiza absencji pracowniczej w organizacji – przegląd metod

  • Mapa uwarunkowań absencji na podstawie analizy SWOT – ocena szans, zagrożeń, mocnych i słabych stron organizacji w zakresie przyczyn absencji i możliwości jej kontrolowania ze względu na wzmożoną absencję spowodowaną stanem epidemii – ćwiczenia
  • Koszty nieplanowanych absencji i estymacja kosztów przewidywanych nieobecności pracowników – zwolnienia chorobowe, urlopy macierzyńskie i wychowawcze, inne usprawiedliwione nieobecności, w tym związane z przebywaniem na zasiłku wynikającym z tzw. specustawy – metody analizy.
  • Rodzaje absencji i zachowania absencyjne pracowników – analiza działań kontrproduktywnych pracowników – omówienie listy kontrolnej.

Zarządzania nieobecnością pracownika – narzędzia zawarte w Kodeksie pracy

  • Problematyka urlopu na żądanie – czy żądanie musi zostać spełnione? – przegląd orzecznictwa
  • Zarządzanie urlopem – czy można zmienić plan urlopu, aby zapewnić ciągłość pracy?
  • Urlop zaległy – zastosowanie w bieżącej sytuacji kryzysowej
  • Zarządzanie absencją poprzez zarządzanie urlopem – czy i na jakich zasadach można zastępować nieobecnych pracowników innymi szczególnie w sytuacji niedoboru pracowników spowodowanego korzystaniem z zasiłków na podstawie tzw. specustawy i innych nieobecności?
  • Czy obecnie w związku ze stanem zagrożenia epidemicznego pracodawca może zmienić plan urlopów?
  • Czy pracodawca i na jakich warunkach może odwołać pracownika z urlopu?
    W jaki sposób pracownicy mogą składać wnioski urlopowe nie przebywając w miejscy pracy?
  • Czy wnioski złożone w formie elektronicznej mogą mieć zastosowanie?
  • Jakie czynności wykonywane w ramach pracy zdalnej stanowią o świadczeniu pracy i mają charakter dowodowy?
    Jak dostarczać i potwierdzać efekty pracy drogą elektroniczną?
  • Co oznacza obiektywna potrzeba pracodawcy i jak ją uzasadnić w obecnej sytuacji?
  • Zmiana harmonogramu pracy jako narzędzie zapewniające ciągłość toku pracy – czy i na jakich zasadach oraz w jakim trybie wprowadzać zmiany, czy powiadomienie pracownika może nastąpić drogą elektroniczną?
  • Zarządzanie absencją poprzez zarządzanie systemami i rozkładami czasu pracy – omówienie metod.
  • Absencja usprawiedliwiona i nieusprawiedliwiona a skutki prawne dla pracownika – nałożenie kary porządkowej zgodnie z art. 108 K.p., wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy o pracę – czy możliwe?
  • Absencja spowodowana przestojem – jak skutecznie monitorować czas przestoju?

Podstawy skutecznego zarządzania absencją w organizacji

  • Audyt absencji – przegląd metod – ocena różnych typów absencji pracowniczej i jej wpływu na organizację – absencja „naturalna”, „szara” i „patologiczna”
  • Analiza absencji – wskaźniki absencyjne
    – absencja krótko i długoterminowa
    – ograniczenie absencji na postawie analizy KPI – kryteria oparte na ewidencji czasu pracy
    – obliczanie wskaźnika Bradforda – pomiar krótkich nieobecności i jego zastosowanie w kontrolowaniu absencji, interpretacja wyników
    – potrzeba zastosowania wskaźników w estymacji absencji związanej ze stanem epidemii?

Omówienie list kontrolnych i kalkulatorów absencyjnych

  • Uprawnienia i obowiązki pracowników związane z usprawiedliwioną nieobecnością – omówienie podstaw prawnych i ich praktycznego zastosowania w praktyce HR
  • Kontrola zwolnień lekarskich
    – czy kontrolę można powierzyć firmie zewnętrznej w kontekście regulacji RODO?
    – procedura kontroli zwolnień realizowana przez osoby upoważnione przez pracodawcę – omówienie, wzory upoważnień i dokumentów
    – kontrola przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych – zasady i przykłady

Prewencja zachowań absencyjnych pracowników

  • Narzędzia i metody obniżania wskaźnika absencji.
  • Programy prewencyjne, benefity, motywatory zewnętrzne – przegląd dobrych praktyk
  • Skuteczna komunikacja – prowadzenie rozmów z pracownikami, asertywne wyjaśnianie skutków indywidualnych i organizacyjnych skutków absencji
  • Rozmowy wyjaśniające i dyscyplinujące – metody wysłuchiwania pracowników,
    – rozmowa z pracownikiem po zwolnieniu chorobowym
    – rozmowa po nieobecności związanej z wypadkiem przy pracy
    – rozmowa wspierająca – propozycje rozwiązań dla profilaktycznych dla pracownika
    – sytuacje trudne i potencjalnie konfliktowe w rozmowach – metody radzenia sobie – parafrazowanie, komunikaty typu JA – ćwiczenia i analiza case studies
    – prowadzenie spotkań informujących o absencjach – prezentacja wskaźników, wyjaśnianie skutków dla organizacji
    – czy można i na jakich zasadach komunikować się z pracownikiem, który pracy nie świadczy, przebywają m.in. na zasiłku wynikającym z tzw. specustawy
  • Klauzule RODO w rozmowach z pracownikami – przykłady i zastosowanie

Motywatory i metody ograniczające absencję

  • Motywatory finansowe – czy można wprowadzić tzw. dodatki absencyjne? – przegląd orzecznictwa, czy można wprowadzić dodatek za wykonywanie pracy w warunkach zagrożenia? – przegląd nagannych i nieetycznych metod oraz skutków powierzenia pracy w takich warunkach
  • Premiowanie i nagradzanie – metody krótko i długoterminowe – różnicowanie premii od nagrody
  • Systemy zależne od kryterium wieku pracownika – grupy zagrożone absencją – zasada indywidualizacji ograniczania absencji
  • Procedury, regulaminy, kodeksy etyki i zapisy w wewnątrzzakładowych źródłach prawa pracy regulujące zagadnienia dotyczące absencji chorobowej – przegląd
  • Programy prozdrowotne w organizacji – przykłady dobrych praktyk, programy wsparcia dla pracowników, którzy wskutek przebywania na zwolnieniach chorobowych i zasiłkach wynikających z tzw. specustawy utracili część wynagrodzenia. 

Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest Ośrodek Szkoleń i Informacji Effect. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.

WYKŁADOWCA

Szkolenie zarządzanie absencją pracowników poprowadzi:

Wybitny Ekspert prawa pracy, wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy i wykładowca Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu. Specjalista psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy.
Stały członek komisji antymobbingowych. Prowadzi badania atmosfery i satysfakcji z pracy, mocnych i słabych stron kultury organizacji, zadowolenia z pracy, onboardingu pracowniczego. Realizuje programy zarządzania absencją pracowników, wdraża metody pomiaru absencji z wykorzystaniem najnowszych trendów, tworzy algorytmy obniżania absencji pracowników w zależności od jej rodzaju oraz proponuje rozwiązania w zakresie,  ograniczenia zachowań i działań kontrproduktywnych pracowników.  Mediator i negocjator w obszarze dialogu społecznego.
Tworzy regulaminy wewnątrzzakładowe,  w tym politykę antymobbingową, którą skutecznie wprowadził w kilkuset polskich firmach.

Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w kluczowych firmach w kraju m.in. Jeronimo Martins Polska S.A. oraz Amazon Fulfillment Poland Sp. z o.o.  
Autor licznych wywiadów w krajowych mediach (głównie Dziennik Gazeta Prawna oraz TVN 24 bis) poświęconych warunkom świadczenia pracy oraz zagrożeniom psychospołecznym.
Autor ponad 100 krajowych i zagranicznych publikacji oraz raportów i badań nad zagrożeniami psychospołecznymi w miejscu pracy. Prowadzi badania nad skutkami stresu zawodowego, współautor jedynego w kraju poradnika dotyczącego radzenia sobie ze stresem w pracy „Pokonać stres”.
Jest także autorem pierwszego w Polsce poradnika dotyczącego oceny ryzyka zawodowego w zakresie czynników psychospołecznych wydanego przez Główny Inspektorat Pracy oraz współautorem poradnika dla związkowców zatytułowanego „Zgodnie z prawem i bezpiecznie” wydanego przez Główny Inspektorat Pracy.

Wykładowca akademicki:

Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej – Katedra Pedagogiki i Psychologii
PWSZ im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu – Instytut Nauk Politycznych im. J. Karskiego

Najważniejsze publikacje:

  • Zgodnie z prawem i bezpiecznie. Poradnik dla związkowców i społecznych inspektorów pracy
  • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa – zasady funkcjonowania – aspekty prawne i rekomendacje dla służby BHP
  • Opis stanowiska pracy i jej wartościowanie w aspekcie zasad i przepisów BHP
  • Ocena ryzyka zawodowego – czynniki psychospołeczne
  • Mediacje pracownicze: poradnik dla pracowników, pracodawców i związków zawodowych
  • Dialog społeczny w miejscu pracy: aspekty psychologiczne i prawne
  • Stresogenność pracy i skutki społeczne stresu występującego wśród pracowników zatrudnionych w sektorze bankowym: raport z badań
  • Stres w pracy może cię zabić
METODY

Zarządzanie absencją pracowników – metody on-line szkolenia:

  • miniwykłady,
  • case study,
  • elementy Prawa Pracy,
  • modelowanie zachowań,
  • dyskusja moderowana,
  • indywidualny feedback trenera.
ADRESACI

Szkolenie zarządzanie absencją pracowników adresujemy do:

  • Kadry kierowniczej organizacji.
  • HR Business Partnerów.
  • Specjalistów HR wdrażających systemy zarządzania absencją.
  • Specjalistów bhp.
  • Specjalistów działów finansowo-księgowych.
  • Właścicieli firm borykających się z problemami podwyższonej absencji.

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Zarządzanie absencją pracowników:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
95%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
98%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel Focus*** Łódź

Hotel Focus*** Łódź

23.04.2020 Szkolenie online
450 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl

AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

    Powiatowy Urząd Pracy Patrycja
  • "Szkolenie bardzo profesjonalne oraz rzetelnie przygotowane. Temat wyczerpujący w pełni. Na wszystkie pytania została udzielona wyczerpująca odpowiedź. Serdecznie polecam".

    Forbis Sp. z o.o. Krystyna

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.