Pricing – skuteczne strategie cenowe w sprzedaży

 In Handel / Marketing, Rozwój kompetencji osobistych
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=4142

Szkolenie Pricing – skuteczne strategie cenowe w sprzedaży

– praktyczne warsztaty wiedzy dla Specjalistów Działów Marketingu i Sprzedaży

Jedną z trudniejszych decyzji w sprzedaży jest właściwe ustalenie ceny produktu czy usługi.

Świadome kształtowanie ceny to pierwszy krok w kierunku zwiększenia sprzedaży, zdobycia nowych klientów oraz poprawy wyniku finansowego firmy.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Podczas szkolenia zaproszony ekspert odpowie między innymi na pytania:

  • Jakie znaczenie ma cena i zarządzanie ceną?
  • Jak optymalizować strategie cenowe zwłaszcza przy wprowadzaniu nowego produktu?
  • Jak prawidłowo eksponować produkty, jak skupiać uwagę klientów na produktach?
  • Eye Tracking. Gdzie spoczywa oko konsumenta?
  • Gdzie umieszczać cenę i jak prawidłowo ją prezentować?
  • Jak świadomie kształtując politykę cenową, zwiększyć konkurencyjność i dochody firmy?
PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

MODUŁ I

CENY A KONSUMENCI

PSYCHOLOGIA CENY IDEALNEJ – CENY OCZAMI KONSUMENTA
Cena jest podstawowym bodźcem zakupowym na rynkach, gdzie walka konkurencyjna jest bardzo ostra i bezpardonowa. Badania i praktyki firm oraz koncernów prowadzone na rynkach B2C pokazują zaskakujące oddziaływania psychologiczne ceny na konsumentów. W tej części szkolenia, trener dzieli się najlepszymi praktykami cenowymi i marketingowymi dla sektora B2C.

1. Marka i marketing – prawidłowe rozumienie, za co płacą klienci.

2. Cena idealna w umyśle konsumenta VS. praktyka cenowa firm.

3. Psychologia ceny – podstawowe zasady na konkurencyjnym rynku.

4. Psychologiczne działanie obniżki i promocji.

5. Strategie cenowe a pozycjonowanie marki w umyśle konsumenta.

STUDIA PRZYPADKÓW – POLSKA I ŚWIAT

DYSKUSJA

WIZUALIZACJA CEN NA NOŚNIKACH MARKETINGOWYCH – zasady psychologiczne i fizjologiczne prawidłowej ekspozycji cen

Ten moduł szkolenia prezentuje unikalną na rynku polskim wiedzę trenera z dziedziny fizjologii patrzenia i zapamiętywania informacji. Każdy nośnik – od metki, prostej ulotki poprzez billboard, reklamy TV do wizualizacji w sklepie internetowym – ma wpływ na zachowanie zakupowe konsumenta. Trener wyjaśnia zasady psychologiczne i fizjologiczne prawidłowej ekspozycji cen wskaże techniki redukujące wrażliwość klienta na wysokość ceny, techniki perswazji w pricingu.

1. Liczba komunikatów marketingowych a zdolność do zapamiętania przekazu.

2. Fizjologia pracy oka a zapamiętanie przekazu.

3. Patrzenie i zapamiętywanie – nośniki drukowane.

4. Patrzenie i zapamiętywanie – nośniki cyfrowe (ekrany).

5. Graficzna wizualizacja ceny – zasady i częste błędy.

STUDIA PRZYPADKÓW – POLSKA I ŚWIAT

DYSKUSJA

MODUŁ II

CENY A FIRMY

STRATEGIE USTALANIA I KSZTAŁTOWANIA CEN

Cena powinna realizować strategię rynkową firmy oraz strategię marketingową danego produktu, powinna być dostosowana do wewnętrznych i zewnętrznych warunków działania firmy. Dlatego ustalanie ceny jest tym bardziej skomplikowane im większa konkurencja na danym rynku.

1. Znaczenie polityki cenowej dla firmy i rynku.

2. Techniki ustalania cen – czynniki zewnętrzne i wewnętrzne.

3. Cena porównawcza (konkurencyjna).

4. Cena zwyczajowa (tradycyjna).

5. Cena zróżnicowana w zależności od kanałów dystrybucji.

STUDIA PRZYPADKÓW – POLSKA I ŚWIAT

DYSKUSJA

STRATEGIE CENOWE FIRM – ZWIĘKSZANIE KONKURENCYJNOŚCI

Strategia cen polega na ustalaniu cen produktów i usług sprzedawanych przez firmę, która satysfakcjonuje nabywców i jednocześnie zapewnia firmie zysk lub realizację jej celów. Stanowienie cen decyduje w znacznym stopniu o pozycji firmy na rynku, a nawet o jej przetrwaniu. Sztuką jest taka optymalizacja strategii cenowej, aby poszerzać obszar rynku i zwiększać konkurencyjność – zwłaszcza przy wprowadzaniu na rynek nowych produktów.

1. Strategia dumpingu – „dług tlenowy” ceny.

2. Strategia dominacji – dla wytrawnych graczy.

3. Strategia przechwycenia rynku – dla dynamicznych firm.

4. Strategia penetracji – dla szerokiego rynku.

5. Strategia prestiżu – dla produktów z górnych półek.

6. Strategia dostosowawcza – dla stabilnego wzrostu.

STUDIA PRZYPADKÓW – POLSKA I ŚWIAT

DYSKUSJA

WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Tomasz Sucheta – Architekt Marketingu

Jeden z najwybitniejszych, polskich ekspertów w projektowaniu strategii komunikacji marketingowej. Twórca licznych innowacyjnych rozwiązań brandingowych i lojalnościowych.

Pierwszy polski specjalista, którego strategia wygrała przetarg globalny. Prowadził szkolenia dla menedżerów marketingu w Japonii, USA, Wielkiej Brytanii i w krajach Bałtyckich. Jego specjalizacją jest maksymalizacja zysków firm przez kreatywne wykorzystanie najnowszych trendów w marketingu internetowym powiązanym z tradycyjnym.

Portfolio autorskich realizacji obejmuje strategie komunikacji marek i kampanii internetowych dla największych klientów rynku, m.in.

Konica Minolta, Olympus, Żywiec, Kompania Piwowarska, Procter&Gamble, Philip Morris, ITI, Eurozet, PKO BP, Credit Suisse, Grundfos, Bayer Polska, Rockwool, Lexmark Polska, Hewlett-Packard, Onet.pl, PTC Era, Cyfrowy Polsat.

Z mediami cyfrowymi i branżą reklamową zawodowo związany od lat 90. Pracował m.in. w agencji HypermediaIsobar (uważanej za najlepszą agencję interaktywną w naszej części Europy) jako Strategy Director oraz General Manager na kraje Bałtyckie sieci Isobar (największej na świecie sieci agencji interaktywnych).

Tomasz Sucheta jest autorem kilkuset publikacji, które ukazały się w branżowej prasie marketingowej w kraju i zagranicą.

Jest jednym z niewielu polskich ekspertów specjalizujących się w agresywnych strategiach marketingowych łączących siłę marketingu tradycyjnego i interaktywnego w celu maksymalizacji efektów rynkowych.

  • Nowoczesne strategie marketingowe – zdobywanie nowych obszarów rynku, agresywne działania marki, obrona pozycji marki.
  • Marketing wielokanałowy – łączenie siły oddziaływania marketingu tradycyjnego i internetowego.
  • Marketing interaktywny – skuteczne taktyki wykorzystania przekazu marketingowego w mediach cyfrowych.
  • Marketing miejsc – skuteczne działania promocyjne miast i regionów.
METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

  • studia przypadków,
  • dyskusja
  • burza mózgów

Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy.

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • Dyrektorów i Menedżerów marketingu
  • Brand Managerów i Product Managerów
  • Menedżerów marketingu i promocji
  • Specjalistów ds. marketingu
  • Dyrektorów ds. sprzedaży i Dyrektorów ds. kluczowych klientów
  • Dyrektorów i Menedżerów Finansowych
  • Menedżerów i Specjalistów ds. controllingu (finansowego i marketingowego)
  • Szefów działów wsparcia sprzedaży
  • Specjalistów PR i reklamy
  • wszystkich osób zainteresowanych tematyką efektywnego kształtowania polityki cenowej
ORGANIZACJA

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
99%

MIEJSCE SZKOLENIA

Park Inn by Radisson Katowice ****
suite-roomrestauracjaimg_5685a

Park Inn by Radisson Katowice ****

ZAPYTAJ O TERMIN

TERMIN:
MIEJSCE:
HOTEL:

CENA: ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • Kinga Lalko-Smołka
    Kinga Lalko-Smołka Koordynator Działu Szkoleń Otwartych

    tel: +48 32 33 55 150 mobile: +48 662 297 689 e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • Rozwijamy się każdego dnia, by gwarantować korzyści Twojej firmie.

  • Zostań kolejnym zadowolonym klientem i zyskaj przewagę dzięki nabytym umiejętnościom.

  • Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.

    Konfucjusz
  • "Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."

    Nazwa firmy Jan Kowalski
  • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

    Powiatowy Urząd Pracy Patrycja

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.