Reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, procedury reklamacyjne

 In Handel / Marketing, Obsługa klienta / obsługa reklamacji, Prawo celne, obrót międzynarodowy, Zakupy / logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=24700

Szkolenie Reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, procedury reklamacyjne

– prof. Monika Jagielska wyjaśnia jak radzić sobie z rozpatrywaniem i ze składaniem reklamacji biznesowych i konsumenckich. Nowe orzecznictwo, interpretacje i case studies.

Reklamacje są problemem w każdej firmie i w każdym biznesie, niezależnie od tego czy zajmujesz się produkcją, dystrybucją, sprzedażą, czy zakupem towarów i usług. 
Celem szkolenia Reklamacje w praktyce jest wyjaśnienie najbardziej zawiłych przypadków reklamacyjnych w Twojej firmie.
Nasz Ekspert podpowie jak najlepiej radzić sobie z rozpatrywaniem (jeżeli sprzedajesz/dystrybuujesz towary) i składaniem (jeżeli kupujesz towary lub usługi) reklamacji w granicach dozwolonych przez obowiązujące prawo polskie i międzynarodowe.

W trakcie szkolenia na temat rękojmi, gwarancji, nowych procedur reklamacyjnych dowiesz się:

  • jakie są prawa i obowiązki klienta i przedsiębiorcy przy składaniu i rozpatrywaniu reklamacji?
  • jak rozpatrywać reklamacje zgodnie ze zmienionym prawem?
  • co wolno, a czego nie wolno w reklamacjach?
  • jak skutecznie składać i rozpatrywać reklamacje?
  • jak radzić sobie gdy reklamacja ma być odrzucona?
  • jak dobrze i skutecznie wykorzystać swoje karty gwarancyjne, warunki sprzedaży/zakupu, druki reklamacyjne, procedury reklamacyjne?

Podczas szkolenia prześledzisz wszystkie etapy procesu reklamacyjnego, tak z perspektywy osoby przyjmującej jak i składającej reklamację w działalności firmy.

  1. Składanie reklamacji
  2. Rozpatrywanie reklamacji
  3. Uznanie/odrzucenie reklamacji
  4. Odwołanie od reklamacji
  5. Praktyka reklamacyjna w Twojej firmie

Skorzystaj z 25 doświadczenia naszego Eksperta, prof. Moniki Jagielskiej, weź udział w warsztatach, działaj zgodnie z prawem, zadbaj o poprawność swoich procedur i dokumentacji reklamacyjnej i bądź na bieżąco ze zmianami w prawie reklamacyjnym!

Chcesz rozwiązać swoje wątpliwości podczas szkolenia? Dlaczego nie? Dajemy Ci taką możliwość!
Zgłoś problem mailem najpóźniej na 10 dni przed szkoleniem.
Nasz Ekspert przeanalizuje wszystkie dylematy i dostarczy optymalne rozwiązania podczas zajęć.
Zabezpiecz interesy Swojej firmy już dziś – zapisz się na szkolenie Reklamacje w praktyce!

Popularne publikacje naszego Eksperta:

reklamacja-towarurękojmia a gwarancjaprocedura-reklamacji-towaru


uczestnicy szkolenia reklamacje w praktyce wybrali również:

Szkolenie Mistrzowska obsługa klienta – Sprawdź

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

17 maja 2019r. – Park Inn by Radisson Katowice ****
(ex. BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice)
Katowice, ul. Bytkowska 1a
www.parkinn.com/hotel-katowice

Park Inn by Radisson Katowice ****(ex. BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice) reprezentujący sieć hotelarką Carlson Rezidor Hotel Group. Hotel zlokalizowany jest w pobliżu Parku Chorzowskiego i Międzynarodowych Targów Katowickich.

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o godzinie 16.00.
Cena szkolenia wynosi 550 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, lunch w restauracji Kuchnia Otwarta, dania serwowane przez kucharzy „prosto z patelni”. Parking hotelowy w cenie szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegów. Podczas rezerwowania miejsca w hotelu prosimy o powołanie się na „Effect” – organizatora szkolenia. Dzięki temu korzystacie Państwo z wynegocjowanych dla naszych Gości stawek hotelowych.

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, prawo reklamacji – co zyskasz na udziale?

Dowiesz się między innymi:

  • Jak ograniczyć rodzaje wad, za które odpowiadamy?
  • Jak ograniczyć lub wyłączyć rękojmię?
  • Jak określić czas trwania gwarancji?
  • Jakie procedury warto wdrożyć w związku z rozpatrywaniem reklamacji?
  • Co powinna zawierać odpowiedź na reklamację?
  • Co warto zawrzeć w odrzuceniu reklamacji?
  • Jak ograniczyć koszty związane z transportem przy reklamacji?
  • Kiedy warto przygotować wzór umowy z klientem?
  • Jak określić w umowie obowiązki kupującego związane z wadą?
  • Jak zmusić kupującego do zbadania rzeczy wysyłanej przez przewoźnika?
PROGRAM

Szkolenie Reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, procedury reklamacyjne – program szkolenia:

Składanie reklamacji

  • Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
  • Jak dobrze wykorzystać swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
  • Czy wykorzystywane w firmie druki reklamacyjne są prawidłowe?
  • Co warto w nich uzupełnić? Albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
  • Kto powinien przyjąć reklamację: producent/sprzedawca/dystrybutor/serwis?
  • Infolinia a składanie reklamacji?
  • Na co zwrócić uwagę przyjmując/składając reklamację?
  • Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy składaniu i sporządzaniu reklamacji?
  • Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby sporządzające reklamację?
  • Analiza typowego zgłoszenia reklamacyjnego/ formularza reklamacyjnego punkt po punkcie ze wskazaniem częstych błędów, „pułapek”, problemów

Składnie reklamacji – najczęściej zadawane pytania:

– czy klient musi podać swoje dane?
– co zrobić jeżeli klient nie chce podać danych?
– z czego korzystać (gwarancja czy rękojmia), co się bardzie „opłaca”?
– czy zawsze można korzystać i z gwarancji i z rękojmi?
– czy można zmienić gwarancję na rękojmię i odwrotnie?
– co w sytuacji gdy klient nie dokona wyboru między gwarancją a rękojmią?
– jakie dokumenty są wymagane przy składaniu reklamacji?
– czy musi być paragon/faktura?
– czy trzeba dostarczyć towar do reklamacji?
– kto ponosi koszty transportu?
– kto odpowiada za uszkodzenia w transporcie?
– czy kupujący powinien zdemontować rzecz?
– kto płaci za demontaż?
– czy trzeba dostarczyć opakowanie?
– czy można odmówić przyjęcia reklamacji?
– co zrobić jeżeli towar jest brudny/niekompletny?
– czego można żądać przy reklamacji?
– jaki powinien być opis wady?
– czy klient musi obejrzeć/zbadać towar?
– jakie są terminy do zgłoszenia reklamacji?
– jak długo odpowiada sprzedawca/dystrybutor/producent?
– po co jest data ważności?

Rozpatrywanie reklamacji

  • Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
  • Jak dobrze wykorzystać swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
  • Czy wykorzystywane w firmie druki reklamacyjne są prawidłowe?
  • Co warto w nich uzupełnić? Albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
  • Kto powinien rozpatrzyć reklamację?
  • Na co zwrócić uwagę w trakcie rozpatrywania reklamacji?
  • Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy rozpatrywaniu reklamacji?
  • Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby rozpatrujące reklamację?
  • Analiza typowego zgłoszenia reklamacyjnego/ formularza reklamacyjnego punkt po punkcie ze wskazaniem częstych błędów, „pułapek”, problemów

Rozpatrywanie reklamacji – najczęściej zadawane pytania:

– czy sprzedawca/dystrybutor może sam rozpatrzeć reklamację?
– czy trzeba korzystać z serwisu/rzeczoznawcy/fachowca?
– czy zawsze trzeba jechać do klienta?
– czy klient musi przywieźć towar?
– czy można rozpatrzeć reklamację w oparciu o zdjęcia?
– co w razie wywiezienia towaru zagranicę? Kto ponosi koszty?
– czy i jakie są skutki nieuzasadnionego zgłoszenia wady/wezwania serwisu?
– jaka jest różnica między rozpatrzeniem a załatwieniem reklamacji?
– w jakim terminie powinien rozpatrzeć reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
– jakie są skutki niedotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji przez sklep/ dystrybutora/serwis/producenta?
– w jakim terminie powinien załatwić reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
– jakie są skutki niedotrzymania terminu załatwienia reklamacji przez sklep/ dystrybutora/serwis/producenta?
– czy zawsze trzeba rozpatrzeć reklamację zgodnie z żądaniem klienta?
– czy klient może zmienić żądanie w trakcie rozpatrywania reklamacji?

Uznanie/odrzucenie reklamacji

  • Co napisać w razie uznania, a co odrzucenia reklamacji?
  • Jak dobrze wykorzystać swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
  • Czy wykorzystywane w firmie druki reklamacyjne są prawidłowe?
  • Co warto w nich uzupełnić? Albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
  • Co musi zawierać pismo odrzucające reklamację?
  • Na co zwrócić uwagę odrzucając reklamację?
  • Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy odrzucaniu reklamacji?
  • Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby sporządzające pisma odrzucające reklamację?
  • Analiza typowego pisma uznającego/odrzucającego reklamację punkt po punkcie ze wskazaniem częstych błędów, „pułapek”, problemów

Uznanie/odrzucenie reklamacji – najczęściej zadawane pytania:

– czy można odrzucić reklamację klienta?
– z jakich przyczyn można odrzucić reklamację klienta?
– co napisać w razie odrzucenia reklamacji?
– jakie mogą być skutki odrzucenia reklamacji?
– co napisać w razie częściowego uznania reklamacji?
– kto powinien odebrać towar?
– kto płaci za transport rzeczy z powrotem do klienta?
– kogo obciąża ponowny montaż rzeczy?
– co w sytuacji gdy klient nie chce odebrać reklamacji/towaru?
– czy klient musi odebrać rzecz z reklamacji?
– czy można zniszczyć rzecz w razie nieodebrania przez klienta?
– jak długo trzeba czekać na reakcję klienta?
–  kto płaci za utylizację towaru?
– po jakim czasie reklamacje się przedawniają?
– kiedy warto uznać reklamację?
– jakie są skutki uznania reklamacji?
– czego jeszcze może żądać klient w razie uznania reklamacji?
– czy uznanie reklamacji ostatecznie załatwia sprawę?

Odwołanie od reklamacji

  • Czy prawo przewiduje instytucję odwołania od reklamacji?
  • Czy warto odwoływać się od reklamacji do sprzedawcy/ producenta?
  • Jak sporządzić odwołanie od reklamacji? A jak odpowiedź na odwołanie?
  • Co zrobić w razie złożenia odwołania przez klienta?
  • Czy jest termin na odpowiedź?
  • Jakie są skutki braku odpowiedzi na odwołanie?
  • Czy są inne drogi odwołania?
  • Jakie znaczenie ma interwencja rzecznika konsumentów?
  • Jak skorzystać z drogi sądowej

Praktyka rozpatrywania reklamacji w Twojej firmie

  • pytania uczestników
  • indywidualne konsultacje
  • konsultacja UPRZEDNIO DOSTARCZONEJ dokumentacji reklamacyjnej stosowanej w firmie
WYKŁADOWCA

Szkolenie Reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, procedury reklamacyjne poprowadzi:

Monika Jagielska – Ekspert prawa reklamacyjnego i gospodarczego

Profesor Prawa, zaangażowana w tworzenie najnowszej nowelizacji kodeksu cywilnego dotyczącej zmian w prawie sprzedaży, a także w prace nad nową ustawą o ochronie praw konsumentów, które zaczęły obowiązywać w styczniu 2017 roku.

Doświadczony trener i doradca wielu firm w Polsce. W okresie od grudnia 2014 roku do grudnia 2017 roku nasz Ekspert przeszkolił i doradzał w sprawach wdrożenia nowych przepisów reklamacyjnych przeszło 3000 firm z różnych branż m.in. PEUGEOT POLSKA Sp. z o.o./CITROEN POLSKA Sp. z o.o (200 osób), Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o., jeden z największych dystrybutorów energii w Polsce (400 osób), Spółdzielnia Meblarska RAMETA Zakład Pracy Chronionej, Atlas Copco Polska Sp. z o.o., Rovese S.A. Centrum Dystrybucji JYSK, CCC Spółka Akcyjna, BRW Sp. z o.o., Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., PKN Orlen S.A., Vision Express SP Sp. z o.o., Tele-Fonika Kable S.A., Michelin Polska S.A., Trade Stomil Sp. z o.o., Global Cosmed Group S.A., Ruukki Polska Sp. z o.o., Valvex S.A., Hager Polo Produkcja Sp. z o.o., Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o. Kulinaria S.A., Dan Cake Polonia Sp. z o.o., Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Spółka Komandytowa, Telepizza Poland Sp. z o.o., Nutricia Polska Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o., Polski Ogród Sp. z o.o., itp.

Posiada doświadczenie praktyczne związane z pełnieniem funkcji arbitra Polubownego Sądu Konsumenckiego i Sądu Arbitrażowego.

Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie oceny projektów europejskich.

Publikacje dotyczące reklamacji:

  • Sprzedaż konsumencka w teorii i praktyce
  • Sprzedaż, wada, reklamacja: odpowiedzialność za wady fizyczne rzeczy poradnik konsumenta i sprzedawcy wybrane przepisy i orzecznictwo wraz z omówieniem
  • Odpowiedzialność za produkt w Unii Europejskiej: uwagi na tle 15 lat funkcjonowania dyrektywy 374/85
  • Polskie prawo konsumenckie na tle wspólnotowym
  • Implementacja prawa konsumenckiego w Polsce
  • Dostosowanie prawa wewnętrznego państw Unii Europejskiej do wymogów Dyrektywy o odpowiedzialności za wadliwe produkty
  • Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość
  • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
  • Odpowiedzialność za produkt wadliwy w prawie austriackim: wzorzec dla polskiego ustawodawcy?
  • Ochrona konsumenta jako zagadnienie kodyfikacyjne w prawie międzynarodowym prywatnym
  • Kierunki rozwoju europejskiego prawa prywatnego: wpływ europejskiego prawa konsumenckiego na prawo krajowe
  • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
  • Konwencja wiedeńska o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów
METODY

Szkolenie reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, prawo reklamacji – tylko praktyczne metody prowadzenia zajęć:

Podczas zajęć prowadzący najpierw pokaże konkretne problemy praktyczne (na bazie rzeczywistych przykładów), następnie wskaże rozwiązanie oraz da gotowe rozwiązania (dokumenty, formatki, typowe klauzule) zabezpieczające interesy sprzedawcy.
Poszczególne przypadki i związane z nimi zapisy, formatki i dokumenty będą omawiane krok po kroku. 
Na przykładzie problemów wziętych bezpośrednio z praktyki wyjaśniane będą prawne zawiłości kwestii reklamacyjnych.

Prowadzący będzie odpowiadał na pytania Uczestników dotyczące wątpliwości co do dokumentacji reklamacyjnej własnej firmy. Istnieje także możliwość przesłania własnych zapytań i problemów do omówienia w trakcie szkolenia.

ADRESACI

szkolenie reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, prawo reklamacji adresowane jest do:

  • Pracowników Działów Obsługi Reklamacji
  • Pracowników Działów Obsługi Klienta
  • Pracowników Działów Kontroli Jakości i Produkcji
  • Pracowników Działów Handlowych/Sprzedaży/Zakupów
  • Pracowników sklepów internetowych
  • Pracowników działów serwisów
    oraz wszystkich osób zajmujących się problematyką reklamacji w przedsiębiorstwie

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, procedury reklamacyjne:  

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
99%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
100%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
100%

MIEJSCE SZKOLENIA

Park Inn by Radisson Katowice ****
suite-roomrestauracjaimg_5685a

Park Inn by Radisson Katowice ****

22.03.2019 Warszawa
Centrum Konferencyjne Golden Floor (Millenium Plaza)
550 ZŁ (BRUTTO)
17.05.2019 Katowice
Park Inn by Radisson Katowice****
550 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • Kinga Lalko-Smołka
    Kinga Lalko-Smołka Koordynator Działu Szkoleń Otwartych

    tel: +48 32 33 55 150 mobile: +48 662 297 689 e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Pełna sala podczas szkolenia jest świadectwem bardzo dobrego prowadzenia zajęć, kompetentnego wykładowcy, zorganizowanej firmy szkoleniowej Effect".  

    RAWLPLUG S.A. Jarosław
  • "Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia, materiały są jasne i zrozumiale przedstawione. Prowadzący przygotowany do perfekcji, odpowiada na wszystkie pytania i rozwiewa wszelkie wątpliwości. Polecam".  

    Flint Espresso Sp. z o.o. Anna

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.