OPTYMALIZACJA KOSZTÓW SPRZEDAŻY I DYSTRYBUCJI

 In Handel / Marketing, Zakupy / logistyka
Rozwój
Kompetencji Osobistych
Akademia
Menedżera
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=3946

OPTYMALIZACJA KOSZTÓW SPRZEDAŻY I DYSTRYBUCJI

– jak ograniczyć wydatki na dystrybucję i sprzedaż?

Zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu, którego celem jest zapoznanie specjalistów działów sprzedaży i logistyki z efektywnymi technikami i narzędziami wspomagającymi proces dystrybucji i sprzedaży a także pozwalają na jego optymalizację przy jednoczesnym dostosowaniu do oczekiwań klienta. Celem szkolenia jest analiza efektywności działów sprzedaży oraz implementacja działań prowadzących do poprawy wyników.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

  • Przedstawienie zasad rządzących organizacją sprawnej dystrybucji i sprzedaży,
  • Omówienie polityki zarządzania jądrem produktu i usługami mu towarzyszącymi,
  • Omówienie zasad polityki obsługi klienta,
  • Organizacja i techniki realizacji obsługi klienta – dostarczenia klientowi we właściwym czasie na właściwe miejsce po optymalnym koszcie,
  • Omówienie podstawowych grup zapasów wyrobów gotowych,
  • Omówienie metod redukcji poziomu zapasu wyrobów gotowych,
  • Koszty zapasu a polityka rabatów,
  • Ocena wykorzystania transportu,
  • Minimalizacja kosztów transportu,
  • Podniesienie efektywności funkcjonowania magazynów,
  • Identyfikacja nowoczesnych metod znakowania towaru w celu zwiększenia rotacji zapasu o obniżenia kosztów przechowywania,
  • Ocena zyskowności klienta i oferowanych przez firmę produktów
  • Przedstawienie zasad konstrukcji łańcuchów logistycznych
  • Zwrócenie uwagi na koszty powstające w łańcuchu logistycznym

Każdy Uczestnik szkolenia otrzyma:

  • CSCP – Consumer Service Cost Planing – narzędzie do oceny kosztów obsługi klienta – ms excel
  • Wzór planu rocznego sprzedaży – ms excel
  • Wzór planu rocznego promocji – ms excel
  • Wzór planu rocznego kontraktów – ms excel
  • Arkusz kalkulacji kosztów działu sprzedaży – narzędzie w ms excel
  • Arkusz kalkulacji kosztów utrzymania zapasu gotowego w magazynie – narzędzie w ms excel
PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

Jak zorganizować dystrybucję i sprzedaż?

  • Kluczowe elementy procesu dystrybucji i sprzedaży w firmie
  • Ocena wpływu poszczególnych obszarów na proces dystrybucji i sprzedaży
  • Co to jest łańcuch dostaw i jak kształtuje się zagregowany koszt tego łańcucha?

Skuteczne planowanie sprzedaży

  • Istotność planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie
  • Roczny plan sprzedaży
  • Kroczący plan sprzedaży
  • Budowa planu kontraktów
  • Roczny plan promocji, sposób konstrukcji
  • Controlling promocji – Ocena rentowności i skutków promocji
  • Wpływ planów sprzedaży i promocji na logistykę i zakupy firmy

Czy można zorganizować tanią dystrybucję i sprzedaż? – efektywne planowanie sieci dystrybucji i sprzedaży 

  • Metody lokalizacja punktów sprzedaży i dystrybucji (metodą środka ciężkości, analizy rynków i tras dostaw, inne)
  • Podstawowy dylemat sprzedaży – sprzedaż bezpośrednia vs. pośrednia
  • Jakie błędy można popełnić konstruując sieć dystrybucji i sprzedaży – uzależnienie się od sieci sprzedaży, metody przeciwdziałania
  • Przepływ informacji z sieci sprzedaży czyli urzeczywistnienie planowania sprzedaży

Zasady konstrukcji strategii obsługi klienta

  • Ile kosztuje właściwie nasz klient? – analiza zyskowności klienta
  • Czy właściwie skalkulowano marżę na produkcie – analiza zyskowności produktu
  • Wyznaczanie standardów obsługi klienta – KPI w obszarze obsługi klienta
  • Techniki pomiaru satysfakcji klienta

Czy opłaca się utrzymać zapasy? – organizacja zapasów wyrobów gotowych i towarów

  • Gdzie powstają zapasy w obszarze sprzedaży?
  • Przyczyny powstawania zapasu wyrobu gotowego
  • Narzędzia wspomagające zarządzanie zapasami
  • Techniki minimalizacji poziomu zapasu
  • Koszty utrzymania zapasu
  • Planowanie dystrybucji – DRP
  • Redukcja kosztów dystrybucji i sprzedaży – TCD (Total Cost of Distribution)

Organizacja skutecznego transportu

  • Podstawowe decyzje w zakresie transportu
  • Wpływ transportu na zapasy wyrobów gotowych
  • Wybór i ocena przewoźników
  • Pomiar efektywności wykorzystania transportu
  • Minimalizacja kosztów transportu

Magazyn w procesie dystrybucji i sprzedaży

  • Czy magazyny są niezbędne w procesie dystrybucji?
  • Wybór magazynu swój – obcy – który z nich będzie korzystniejszy?
  • Kryteria lokalizacji magazynów w sieci dystrybucyjnej
  • Organizacja magazynu, systemy identyfikacji towaru
  • Zarządzanie kosztami magazynu
WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

dr Marek Kasperek

doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie ma formę interaktywnych 12 godzinnych warsztatów. Mini wykłady wprowadzające uczestników do tematu przeplatane są udziałem w grupowych grach symulacyjnych, których celem jest praktyczne prześledzenie omówionych zależności.

Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się szereg przypadków symulacyjnych.

Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • Pracowników działów marketingu, sprzedaży, logistyki, dystrybucji
  • Kierowników średniego szczebla działów marketingu, sprzedaży, logistyki, dystrybucji, magazynów,
  • Pracowników odpowiedzialnych za kontrolę wewnętrzną
  • Właścicieli firm
  • Dyrektorów odpowiedzialnych za reorganizacje, logistyki, działu sprzedaży, dystrybucji
ORGANIZACJA

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
99%

MIEJSCE SZKOLENIA

Park Inn by Radisson Katowice ****
suite-roomrestauracjaimg_5685a

Park Inn by Radisson Katowice ****

ZAPYTAJ O TERMIN SZKOLENIA

TERMIN:
MIEJSCE:
HOTEL:

CENA: ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • Kinga Lalko-Smołka
    Kinga Lalko-Smołka Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • Nie boimy się wyzwań. Z pasją i entuzjazmem wspieramy rozwój naszych Klientów.

  •                                                           My również stawiamy na rozwój!

  • Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.

    Konfucjusz
  • "Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."

    Nazwa firmy Jan Kowalski
  • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

    Powiatowy Urząd Pracy Patrycja

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.