In Handel / Marketing, Zakupy / logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/optymalizacja-kosztow-sprzedazy-i-dystrybucji

Szkolenie Optymalizacja kosztów sprzedaży i dystrybucji

– jak ograniczyć wydatki na dystrybucję i sprzedaż?

Szkolenie Optymalizacja kosztów sprzedaży i dystrybucji

przygotowaliśmy po to, żeby prześledzić proces sprzedaży w Twojej firmie w poszukiwaniu oszczędności, minimalizacji kosztów dystrybucji i kosztów logistycznych.
Zapoznamy specjalistów działów sprzedaży i logistyki z efektywnymi technikami i narzędziami wspomagającymi proces dystrybucji i sprzedaży, które pozwalają na jego optymalizację przy jednoczesnym dostosowaniu do oczekiwań klienta. Dzięki naszym warsztatom przeanalizujesz efektywność swoich działań sprzedażowych i dowiesz się jak poprawić dotychczasowe wyniki. Dowiesz się jak obniżyć koszty dystrybucji.

Szkolenie Optymalizacja kosztów sprzedaży i dystrybucji – Co zyskasz na udziale?

  • Przedstawimy zasady rządzące organizacją sprawnej dystrybucji i sprzedaży.
  • Dowiesz się jak prognozować popyt rynkowy na produkty oferowane przez Twoją firmę – projektowanie, kosztorysowanie i optymalizacja firmowych kanałów dystrybucji.
  • Dowiesz się jak redukować koszty sprzedaży i dystrybucji.
  • Omówimy politykę zarządzania jądrem produktu i usługami mu towarzyszącymi.
  • Omówimy zasady polityki obsługi klienta, które mają bezpośredni wpływ na optymalizację kosztów sprzedaży – KPI w obszarze obsługi klienta. Polityka cenowa, promocje i konkurencyjność.
  • Poznasz optymalną organizację i techniki obsługi klienta – dostarczenie produktu klientowi we właściwym czasie, na właściwe miejsce, po optymalnym koszcie.
  • Omówimy podstawowe grupy zapasów wyrobów gotowych.
  • Poznasz metody redukcji poziomu zapasu wyrobów gotowych.
  • Dowiesz się jak koszty zapasu wpływają na politykę rabatów.
  • Dokonasz oceny wykorzystania transportu w swojej firmie.
  • Poznasz narzędzia i metody minimalizacji kosztów transportu.
  • Dowiesz się jakie narzędzia wdrożyć w celu podniesienia efektywności funkcjonowania magazynu.
  • Poznasz nowoczesne metod znakowania towaru w celu zwiększenia rotacji zapasu o obniżenia kosztów przechowywania.
  • Dokonasz oceny zyskowności klienta i oferowanych przez firmę produktów.
  • Poznasz zasady konstrukcji łańcuchów logistycznych ze wskazaniem miejsc, w których powstają koszty.

uczestnicy szkolenia optymalizacja kosztów sprzedaży i dystrybucji wybrali również:

Szkolenie Zarządzanie łańcuchem dostaw – Sprawdź

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie Optymalizacja kosztów sprzedaży i dystrybucji – cele i korzyści:

Każdy Uczestnik szkolenia otrzyma:

  • CSCP – Consumer Service Cost Planing – narzędzie do oceny kosztów obsługi klienta – ms excel
  • Wzór planu rocznego sprzedaży – ms excel
  • Wzór planu rocznego promocji – ms excel
  • Wzór planu rocznego kontraktów – ms excel
  • Arkusz kalkulacji kosztów działu sprzedaży – narzędzie w ms excel
  • Arkusz kalkulacji kosztów utrzymania zapasu gotowego w magazynie – narzędzie w ms excel
PROGRAM

Szkolenie Optymalizacja kosztów sprzedaży i dystrybucji – program:

Jak zorganizować efektywny system dystrybucji i sprzedaży?

  • Kluczowe elementy procesu dystrybucji i sprzedaży w firmie
  • Ocena wpływu poszczególnych obszarów na proces dystrybucji i sprzedaży
  • Co to jest łańcuch dostaw i jak kształtuje się zagregowany koszt tego łańcucha?

Skuteczne planowanie sprzedaży

  • Istotność planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie
  • Roczny plan sprzedaży
  • Kroczący plan sprzedaży
  • Budowa planu kontraktów
  • Roczny plan promocji, sposób konstrukcji
  • Controlling promocji – ocena rentowności i skutków promocji
  • Wpływ planów sprzedaży i promocji na logistykę i zakupy firmy

Czy można zorganizować tanią dystrybucję i sprzedaż? – efektywne planowanie sieci dystrybucji i sprzedaży 

  • Metody lokalizacja punktów sprzedaży i dystrybucji (metodą środka ciężkości, analizy rynków i tras dostaw, inne)
  • Podstawowy dylemat sprzedaży – sprzedaż bezpośrednia vs. pośrednia
  • Jakie błędy można popełnić konstruując sieć dystrybucji i sprzedaży – uzależnienie się od sieci sprzedaży, metody przeciwdziałania
  • Przepływ informacji z sieci sprzedaży, czyli urzeczywistnienie planowania sprzedaży

Zasady konstrukcji strategii obsługi klienta

  • Ile kosztuje właściwie nasz klient? – analiza zyskowności klienta
  • Czy właściwie skalkulowano marżę na produkcie – analiza zyskowności produktu
  • Wyznaczanie standardów obsługi klienta – KPI w obszarze obsługi klienta
  • Techniki pomiaru satysfakcji klienta

Czy opłaca się utrzymać zapasy? – organizacja zapasów wyrobów gotowych i towarów

  • Gdzie powstają zapasy w obszarze sprzedaży?
  • Przyczyny powstawania zapasu wyrobu gotowego
  • Narzędzia wspomagające zarządzanie zapasami
  • Techniki minimalizacji poziomu zapasu
  • Koszty utrzymania zapasu
  • Planowanie dystrybucji – DRP
  • Redukcja kosztów dystrybucji i sprzedaży – TCD (Total Cost of Distribution)

Organizacja skutecznego transportu

  • Podstawowe decyzje w zakresie transportu
  • Wpływ transportu na zapasy wyrobów gotowych
  • Wybór i ocena przewoźników
  • Pomiar efektywności wykorzystania transportu
  • Minimalizacja kosztów transportu

Magazyn w procesie dystrybucji i sprzedaży

  • Czy magazyny są niezbędne w procesie dystrybucji?
  • Wybór magazynu swój – obcy – który z nich będzie korzystniejszy?
  • Kryteria lokalizacji magazynów w sieci dystrybucyjnej
  • Organizacja magazynu, systemy identyfikacji towaru
  • Zarządzanie kosztami magazynu
WYKŁADOWCA

Szkolenie Optymalizacja kosztów sprzedaży i dystrybucji poprowadzi:

Doktor zarządzania w Katedrze Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

METODY

Szkolenie Optymalizacja kosztów sprzedaży i dystrybucji – metody:

Szkolenie Optymalizacja kosztów sprzedaży i dystrybucji ma formę interaktywnych 12 godzinnych warsztatów. Mini wykłady wprowadzające uczestników do tematu przeplatane są udziałem w grupowych grach symulacyjnych, których celem jest praktyczne prześledzenie omówionych zależności.

Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się szereg przypadków symulacyjnych.

Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).

ADRESACI

Szkolenie Optymalizacja kosztów sprzedaży i dystrybucji adresujemy do:

  • Pracowników działów sprzedaży, marketingu, logistyki, dystrybucji
  • Kierowników średniego szczebla działów marketingu, sprzedaży, logistyki, dystrybucji, magazynów,
  • Pracowników odpowiedzialnych za kontrolę wewnętrzną
  • Właścicieli firm
  • Dyrektorów odpowiedzialnych za reorganizacje, logistyki, działu sprzedaży, dystrybucji

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Optymalizacja kosztów sprzedaży i dystrybucji:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
99%

MIEJSCE SZKOLENIA

KARTA ZGŁOSZENIA

OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

    KONSULTANT


    KINGA LALKO-SMOŁKA
    KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    AGNIESZKA WALAS
    SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 608 577 231
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • Rozwijamy się każdego dnia, by gwarantować korzyści Twojej firmie.

    • Zostań kolejnym zadowolonym klientem i zyskaj przewagę dzięki nabytym umiejętnościom.

    • Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.

      Konfucjusz
    • "Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."

      Nazwa firmy Jan Kowalski
    • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

      Powiatowy Urząd Pracy Patrycja

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.