KPI dla działu zakupówhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Chcesz sprawdzić, gdzie szukać oszczędności w zakupach?
Stoisz przed koniecznością kalkulacji kosztów w zakupach?
Chcesz wiedzieć jak zdefiniować KPI w zakupach i właściwie opomiarować efekty pracy działu zakupów?
Możemy Ci pomóc!
Dzięki udziałowi w szkoleniu dowiedz się:
Wyniki badań pokazują, że 27% organizacji nie prowadzi żadnego pomiaru efektywności funkcji zakupowej a 30% raportuje wyniki tylko na wewnętrzne potrzeby działu zakupów.
Od sprawności pracy działu zakupów zależy dostępność na czas surowców i produktów odpowiedniej jakości, a to w dużej mierze zależne jest od sprawnego przekazywania informacji między działami na temat planowanej produkcji czy sprzedaży.
Nasze szkolenie daje kupcom narzędzia i rozwiązania, których zastosowanie jest konieczne, żeby dział zakupów pracował efektywniej i oszczędniej.
Poznanie:
Budowa drzewa kategorii zakupowych w przedsiębiorstwie
Cel: Uczestnicy będą potrafili stworzyć drzewo kategorii w tym przypisać do kategorii głównych subkategorie oraz bazę indeksową. Dowiedzą się o zaletach, zagrożeniach oraz wadach konsolidacji zakupów wg kategorii.
Wyznaczenie priorytetów zakupowych i wpływu poszczególnych kategorii na koszty i wynik finansowy
Cel: Uczestnicy będą potrafili zdefiniować priorytety zakupowe wartościowo raz przy pomocy innych parametrów, a w konsekwencji efektywnie optymalizować realizowane zakupy.
Ćwiczenie: Analiza ABC z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie priorytetów zakupowych wg wartości
Analiza zakupów przy pomocy macierzy Krajicka (wartość – ryzyko)
Cel: Uczestnicy nabędą praktyczną umiejętność określenia ryzyka w zakupach i na tej podstawie zdefiniowania 4 podstawowych kategorii w macierzy Krajicka oraz wyznaczenia sposobu zarządzania poszczególnymi kategoriami.
Ćwiczenie: Budowa macierzy Krajicka z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie parametrów ryzyka, filtrowanie kategorii
Klasyfikacja przy pomocy macierzy Krajicka a forma i wartość magazynowania.
Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o macierz Krajicka stworzyć oraz ocenić przydatność alternatywnych, w stosunku, do posiadania własnych magazynów sposobów magazynowania zapasów.
Klasyfikacja przy pomocy macierzy Krajicka a struktura dostawców.
Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o macierz Krajicka stworzyć oraz ocenić przydatność alternatywnych, w stosunku, do posiadania własnych magazynów i sposobów magazynowania zapasów.
Planowanie i prognozowanie w zakupach
Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o analizę XYZ praktycznie wykorzystywać formuły optymalizujące wielkość zamawianej partii.
Ćwiczenie: Analiza XYZ z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie zakupów ciągłych i sezonowych (zamówieniowa, typowy sezon).
Kontroling zakupów
Cel: Uczestnicy poznają alternatywne formuły oceny atrakcyjności zakupu – TCO, CKN, LCC zaprojektowane do oceny ofert dostawców oraz zapoznają się z zasadami ich wykorzystania w przedsiębiorstwie.
Uczestnicy poznają praktyczne metody kalkulacji kosztów w zakupach w tym kosztów zakupów, kosztów magazynowania, kosztów utrzymania zapasu.
Ćwiczenie: Analiza TCO z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie dostawcy ze względu na TCO.
Definiowanie KPI w zakresie zakupów – Jak właściwie opomiarować efekty pracy działu zakupów?
Monitoring wskaźników.
Cel: Uczestnicy będą potrafili właściwie zaprojektować oraz zdefiniować wskaźniki efektywności pracy (KPI) działu zakupów, a także poprzez odpowiednią strukturę takich wskaźników wyeliminować pojawiające się w przedsiębiorstwach konflikty celów poszczególnych działów.
Długoletni doradca i konsultant w zakresie logistyki, zarządzania projektem i zakupami oraz magazynowania. Audytor systemów logistycznych i magazynowych. Autor procedur zakupowych i z zakresu zarządzania projektem Project management. Autor strategii zakupowych w firmach branży petrochemicznej, współautor strategii firm energetycznych. Twórca metodyk projektowych na potrzeby biznesu i szeroko pojętej logistyki SPM i ASPM.
Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów i wykładowca na studiach podyplomowych Zarządzanie projektem oraz Zarządzanie Projektem Europejskim realizowanych w ramach Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 100 publikacji, 12 książek współautor 3 poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.
Publikacje:
• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania
Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.
Szkolenie kpi dla działu zakupów ma formę interaktywnych 12 godzinnych warsztatów. Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się cały szereg narzędzi, które pomogą analizować różne obszary aktywności zakupowej. Szkolenie ma przygotować działy zakupów do sprawnego raportowania, korzystania z gotowych wskaźników, optymalizować koszty zakupu.Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".
"Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.