Cultural differences in business – Różnice kulturowe w biznesiehttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Zarządzanie i praca w międzynarodowym zespole wymaga od menedżera i jego członków nie tylko sprawnego posługiwania się językiem obcym, najczęściej angielskim, ale również dyplomacji, taktu, zrozumienia oraz sporej wiedzy o różnicach kulturowych. W przeciwnym wypadku szok kulturowy prowadzi do nieporozumień, konfliktów, niepowodzenia nawet najprostszych projektów.
Do udziału w szkoleniu Cultural differences in business zapraszamy wszystkich, którzy dla skutecznej współpracy muszą zrozumieć uwarunkowania kulturowe swoich partnerów biznesowych, klientów, członków zespołów, menedżerów. Nasze zaproszenie kierujemy do przedstawicieli działów HR, którzy odpowiedzialni są za relokację pracowników zarówno tych, którzy przyjeżdżają do nas do pracy jak i dołączają do innych zespołów za granicą.
Szkolenie Cultural differences in business w całości prowadzone w języku angielskim. Rekomendowana średnia, komunikatywna znajomość języka.
A short training for intermediate learners of business English who want to succeed in an international business environment.
„You don’t need me to tell you that business is international. But what impact does the globalisation of business have on the way we use English to communicate? Well, what it means is that speaking ‘good English’ is not good enough any more. We have also to understand and engage with the challenges of working across cultures. We have to become more aware of the differences between ourselves and people from other cultures. And we have to adapt, and communicate and use English in a way that is sensitive to these differences.”
Bob Dignen
The bipolarity of cultures – a true or false idea
Ceremonial and unceremonious behaviors
Emotional and neutral reactions
Comparison – the only opportunity to observe cultural differences
Understanding culture through one- hundred -page and five- word definitions
Culture as a collective identity
The iceberg of culture – visible and invisible products of culture
What makes us who we are
Stereotypes, dreams and nightmares
Basic principles or dimensions of national culture
The journey through the dimensions of national culture – different approaches
Analysis of selected national cultures
Power Distance Index
Individualism versus Collectivism
Masculinity versus Femininity – do we work to live or live to work
Uncertainty Avoidance Index
Pragmatic versus Normative or Long Term versus Short Term Orientation
Indulgence versus Restraint
Specific versus Diffuse
Achievement versus Ascription
Internal Direction vs Outer Direction
Different attitudes to time and space
The basic principle of diversity
Africa, Asia, South America – opportunity or threat
Different approach to fundamental issues – apologizing, objectivity, openness
The Big Five of Personality Traits
What do they think about us, what do we think about them
Lessons from different sources
Negotiations and business processes
Principal stages and sub-stages of a formal negotiation
Greater or lesser importance of the stages in different cultures
Adequate negotiation styles for three broad cultural types
Negotiations advice for different cultural types
Building a negotiation team for complex negotiation
Importance of building a good relationship with the other party
Value of an agenda in different cultures
The ideal culture
Managing first meetings
Shaking hands
Asking right questions
Strategies for handling first meetings
Different attitudes to small talk and personal relationships at work
Solving the peach – coconut challenge
Grzegorz Opolka
lektor i trener biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem posiadający ogromną wiedzę przekazywaną podczas szkoleń z dużą pasją i zaangażowaniem.
Ekspert w dziedzinie komunikacji z uwzględnieniem różnic kulturowych w biznesie międzynarodowym. Używa twórczych, niekonwencjonalnych narzędzi dla przedstawienia błędów w myśleniu o innych kulturach, stereotypach narodowych.
Jest zafascynowany pracą zespołów wielokulturowych, w których różnice kulturowe stanowią impuls do przekraczania barier i budowania lepszego świata.
Specjalizuje się w prowadzeniu w języku angielskim warsztatów z zakresu wystąpień publicznych, prezentacji, technik wywierania wpływu, negocjacji. W ich trakcie uczestnicy doskonalą zarówno znajomość języka angielskiego jak i rozwijają kompetencje osobiste. Posiada imponujący zasób słów wąsko dostosowanych do codziennego użytku, potrzeb poszczególnych działów. W swoim portfolio ma szkolenia dla kadry HR, logistyki, marketingu, produkcji, PR, branży HoReCa, medycznej, energetyki i motoryzacji.
Z powodzeniem prowadzi również szkolenia rozwojowe w języku polskim.
Jest tłumaczem języka angielskiego i rosyjskiego. Sprawnie posługuje się językiem hiszpańskim i niemieckim.
Opinie Klientów wcześniejszych edycji:
Całość szkolenia bardzo interesująca, ciekawe materiały, interesujący materiał video, duża wiedza wykładowcy. – Sews Cabind Poland Sp. z o.o.
Bardzo dobry wykładowca. Ciekawe szkolenie. Wszystkie aspekty wiedzy potrzebne w mojej pracy zostały poruszone na zajęciach. Polecam. – Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o.
Ocena trenera zdecydowanie poza skalą, na poziomie 6!
Grzegorz – super poczucie humoru, super energia, bardzo cenna wiedza. – Grupa Pracuj SA
Prowadzący bardzo dobrze przygotowany i dynamiczny. Ciekawie prowadzący zajęcia. Język prowadzącego bardzo zrozumiały. BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Prowadzący – rewelacja! Przygotować kolejny etap tego szkolenia! Bolsius Polska Sp. z o.o.
WYBRANI KLIENCI:
Szkolenie ma charakter warsztatowy i w całości jest prowadzone w języku angielskim.
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".
"Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.