In Negocjacje, Zakupy / logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/asertywny-kupiec-intensywne-negocjacje-kupieckie

Asertywny kupiec – trening negocjacji kupieckich z zawodowym negocjatorem

– jak skutecznie redukować koszty zakupu i budować długotrwałe relacje z dostawcami?

Asertywny kupiec – autorski trening negocjacyjny dla kupców, prowadzony przez zawodowego negocjatora, eksperta zakupów korporacyjnych!

Chcesz poznać cały arsenał narzędzi skutecznego negocjatora?

Dbać o rentowność firmy, realizować zakupowe KPI, negocjować w mądry sposób, rozwijać swój warsztat kupiecki i budować swój autorytet wśród dostawców i współpracowników?

Musisz tu być!

Co gwarantujemy kupcom? – praktykę negocjacyjną!

Podczas warsztatów Asertywny kupiec będziesz aktywnym uczestnikiem twardych negocjacji kupieckich po obu stronach stołu.

Weźmiesz udział w scenkach i ćwiczeniach, które rozwiną Twoje umiejętności w obszarach:

  • definiowania celów i warunków brzegowych, które chcesz osiągnąć z dostawcami
  • asertywnej obrony swoich celów
  • opracowania strategii działania, która zapewni Ci mocną pozycję na starcie i będzie skutkować obniżeniem kosztów zakupów i osiągnięciem zakładanych KPI
  • doświadczenia technik, taktyk, narzędzi negocjacyjnych, którymi posługują się sprawni sprzedawcy (radzenia sobie z manipulacjami, technikami perswazji stosowanymi przez wytrawnych negocjatorów)
  • metod i technik negocjacyjnych dedykowanych kupcom, czyli poznasz triki, które działają!
  • wykorzystywania i kontrolowania własnych emocji w trakcie negocjacji kupieckich, dla mistrzów przygotowaliśmy także kontrolę emocji drugiej strony
  • umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach negocjacyjnych i wychodzenia z impasu – radzenia sobie z wyzwaniami typu „monopolista” po drugiej stronie
  • budowania trwałych i bezpiecznych relacji z dostawcami pomimo stawiania im twardych warunków

Poznasz swoją przewagę w negocjacjach i popracujesz nad swoimi słabymi stronami.

Osiągniesz pewność siebie niezbędną do prowadzenia gry negocjacyjnej z sukcesem, szczególnie w sytuacjach krytycznych, gdy dostawcy negocjują z pozycji siły, stosując liczne techniki i gry cenowe lub też grają „nie fair”.

Daj się zaprosić do negocjacyjnego tańca, wyjdź poza swoją strefę komfortu i osiągaj sukcesy w negocjacjach!


uczestnicy szkolenia asertywny kupiec wybrali również:

Szkolenie Excel dla kupców i handlowców – poziom średniozaawansowany – sprawdź

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

24-25 marca 2022r. – Hotel Olympic**** Wellness&SPA
Ustroń, ul. Grażyńskiego 10
www.hotelolympic.pl

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA – najlepiej oceniany czterogwiazdkowy hotel w Ustroniu z przepięknym nowo otwartym Centrum Wellness (basen, jacuzzy, sauny, siłownia). Luksusowy, urokliwie położony nad rzeką Wisłą, w samym centrum uzdrowiska.  Wyróżnia wyśmienitą kuchnią, która zadowoli najbardziej wymagających Gości.

Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 19:00 – 21:00.

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00.
Cena szkolenia wynosi 1450 zł netto i zawiera:
udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, dwa lunche, przerwy kawowe, opłatę parkingową.
Cena szkolenia z zakwaterowaniem w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia) wynosi 2099 zł netto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena z zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia) wynosi 2049 zł netto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 300 zł netto.
Do podanych kwot zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i firm, które finansują szkolenie w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT ze stawką zwolnioną. Aby uzyskać taką fakturę należy przesłać do nas oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej ze środków publicznych.

Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (dwa noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie, przerwy kawowe, zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness, parkingu hotelowego.

CELE I KORZYŚCI

Asertywny kupiec – co otrzymasz dzięki udziałowi w szkoleniu:

Uczestnicy szkolenia poznają metody zwiększające kontrolę nad własnymi emocjami, umożliwiające zarządzanie procesem negocjacyjnym z trudnym partnerem. Dokonasz diagnozy swojego osobistego poziomu asertywności. 

Umiejętności zdobywane podczas treningu: 

  • zapoznanie uczestników z pojęciem asertywności i zachowaniami asertywnymi niezbędnymi w negocjacjach kupieckich
  • poznanie i doskonalenie technik asertywnych dopasowanych do różnych konkretnych sytuacji negocjacyjnych kupca
  • rozpoznawanie metod manipulowania i rozwijanie umiejętności skutecznego radzenia sobie z manipulacją
  • doskonalenie technik wywierania wpływu
  • rozwój umiejętności doboru odpowiednich technik negocjacyjnych w zależności od typu dostawcy
  • rozwijanie umiejętności w zakresie autodiagnozy swoich emocji i zarządzania nimi w procesie negocjacji
PROGRAM

Asertywny kupiec – program szkolenia z negocjacji:

Strategie kupieckie. Negocjacje zakupowe – co musi wiedzieć kupiec?

  • Co kupiec chce osiągnąć – moja analiza zakupowa, moje cele, KPI i cash flow firmy.
  • Budowanie pozycji negocjacyjnej przed spotkaniem – zestaw naszych przekonań o drugiej stronie negocjacji. Kupiec negocjator.
  • Negocjacyjny PR, czyli gra pozorów w negocjacjach.
  • Arsenał wytrawnego negocjatora.
  • Mindset handlowca – zrozumieć strategię sprzedającego.
  • Pozafinansowe cele negocjacji kupiecki – jakość, terminy, rabaty, Incoterms.
  • Budowanie pozycji negocjacyjnej przed rozpoczęciem projektu. Kupiec Project leader.
  • Przygotowanie do negocjacji.
  • Odpowiedzialność za rezultaty.
  • Dla kogo pracujesz, kupcze? Rola kupca w organizacji.
  • Dla kogo prowadzisz tę grę, kupcze?

Podmioty i potrzeby przy stole negocjacyjnym – świadomość reprezentacji interesów różnych jednostek organizacji

  • Dwie osoby, a podmiotów tłum.
  • Potrzeby interesariuszy negocjacji.
  • Miejsce i rola kupca w organizacji.
  • Kupiec + handlowiec = zespół projektu „Wdrożenie”.

Techniki w negocjacjach kupieckich – jak nie przegiąć w negocjacjach?

  • Cel biznesowy a cel negocjacyjny.
  • Jasność celu.
  • Cele pośrednie i warunki brzegowe.
  • Mapa w negocjacjach.
  • Benchmark wielokierunkowy.
  • Suma w czasie.
  • Kotwiczenie wysoko.
  • Alternatywa zwana BATNĄ.
  • BATNA wyzwoleniem kupieckiego umysłu – role alternatywy.
  • Blef i nierówna gra – co robią partnerom biznesowym i co partnerzy biznesowi zrobią Tobie?

Ciemna strona mocy negocjacji – techniki wywierania wpływu, manipulacja i presja stosowana przez sprzedawców.

  • Dobry i zły policjant.
  • A co ty wiesz.
  • Kim ty jesteś, żeby.
  • Boja.
  • Lepiej się postaraj.
  • Nie mam dla ciebie czasu.
  • Świetlana przyszłość, nazywana nagrodą w raju.
  • Autorytet i siła wyższa.
  • Związane ręce.
  • Krytyka.
  • Milczenie.
  • Śmierdzisz.
  • Na zagłodzenie.
  • Negocjacje od nowa.

Defensywa w negocjacjach kupieckich – obrona przed manipulacją i presją stosowaną przez sprzedawców.

  • Ja cię wkurzę, a ty mi oddaj wszystko co masz.
  • Lista potrzeb Rosenberga w Piramidzie Maslowa.
  • Przeciwdziałanie manipulacji i presji jak radzić sobie z manipulacją drugiej strony?
  • Inteligencja emocjonalna kupców.
  • Neurofizjologia emocji.
  • Niezaspokojone potrzeby wywołują negatywne emocje.
  • Ego.
  • Emocje to drogowskaz.
  • Używaj cortexu: reakcja versus odpowiedź.

Komunikacja w negocjacjach KUPIECKICH. Asertywna, ale budująca relację.

  • Moc komunikacji niewerbalnej – mowa ciała, siła głosu, nastrój, słownictwo – wszystko jest sygnałem dla wytrawnego negocjatora. Komunikat nadawany i komunikat odbierany.
  • Komunikat JA: fuo, fuko, nvc, Cialdini.
  • Język potrzeb, język korzyści, język straty.
  • Wyrażanie konstruktywnej krytyki.
  • Mądra parafraza i precyzowanie pojęć.
  • Drugie najmocniejsze narzędzie KAŻDEGO negocjatora.
  • Sztuka słuchania.
  • Empatia i elastyczność.
  • Empatia to umiejętność zrozumienia potrzeb kierujących zachowaniami.
  • Gdy ktoś Cię zagnie: pierwsze najmocniejsze narzędzie KAŻDEGO negocjatora.
  • Twoje prawo do NIE.
  • Asertywność to empatia dla siebie.
  • Asertywność to lojalność wobec własnych potrzeb.
  • Każde NIE to tak dla innej potrzeby.

Negocjacje zaczynają się od pierwszego NIE.

  • Zawsze żądaj więcej.
  • Granica jest w tym miejscu, w którym masz ją w głowie.
  • Jaką grasz rolę podczas negocjacji? Inwestycje energetyczne.

Kontraktowanie – zawsze zadbaj o precyzję ustaleń.

  • Aby wszyscy wszystko mieli jasne.
  • Minutki – pełnoprawny element negocjacji.
  • Kontrakt, kiedy go prezentować.

Rozmowa z monopolistą –  negocjowanie z silniejszym partnerem.
Jak reagować na argumenty siłowe i „nie fair” ze strony dostawcy?

  • Dawca pieniędzy staje po stronie proponującej. I co wtedy?
  • Strategie negocjacji sprzedażowych.
  • Każde NIE to tak dla innej potrzeby.
  • Gdy opadną ci już ręce, pamiętaj, że on usiadł z Tobą do stołu.

 Budowanie długofalowych relacji z dostawcą.

  • Indywidualne strategie działania – dobór w zależności od dostawcy oraz konsekwencje ich stosowania.
  • Skracanie dystansu – kiedy warto wywołać efekt wspólnoty („gra do jednej bramki”).
  • Techniki docenienia i dowartościowanie partnera.
  • Kiedy warto poinformować o wyborze innego (tańszego dostawcy).
  • Jak się zachować, gdy dostawca odkryje nasz blef?
WYKŁADOWCA

Szkolenie Asertywny kupiec poprowadzi:

Ekspert negocjacji i zakupów korporacyjnych

Zawodowy negocjator. Konsultantka strategii sprzedaży B2B. Certyfikowana trenerka negocjacji i komunikacji. Ideą jej warsztatów negocjacyjnych jest przygotowanie kupców do skutecznego prowadzenia negocjacji.

Uczy jak budować pewność siebie w negocjacjach, radzić sobie z manipulacją i presją, osiągać cele negocjacyjne, definiować cenę, dostarczać KPI.

Prowadzi autorskie warsztaty w obszarze budowania strategii zakupowej.

Rozwija inteligencję emocjonalną kupców. Jest zafascynowana rolą emocji w negocjacjach i komunikacji biznesowej.

Wspiera działy zakupowe w prowadzeniu analizy zakupowej zorientowanej na redukcję kosztów, negocjacjach, zarządzaniu kontraktami i portfelem dostawców.

Z sukcesem realizowała sourcing dla wielu firm handlowych i produkcyjnych.

16 lat pracując w koncernach wielokrotnie negocjowała warunki współpracy z firmami produkcyjnymi, handlowymi i usługowymi z Polski i zagranicy.

Prowadziła negocjacje dla międzynarodowych firm takich jak: Saint Gobain, Metro Group czy Cemex. Prowadziła zakupy operacyjne i inwestycyjne.

Autorka artykułów:

  • Negocjacje w barwach turkusu
  • Jak skutecznie negocjować?
  • 5 najcięższych grzechów sprzedawców podczas negocjacji handlowych
  • Proces zakupowy oczami klienta B2B
  • Mindset negocjatora
  • Optymalna jakość działu handlowego

Tematy autorskich warsztatów

Negocjacje:

  • Wywieranie wpływu – mechanizm działania
  • Techniki negocjacyjne strony kupującej i strony sprzedającej
  • Emocje i ego w negocjacjach
  • Presja czasu a jakość wypracowanych rezultatów
  • Asertywna komunikacja i empatia w negocjacjach zakupowych
  • Rola potrzeb w negocjacjach, ich komunikowanie i egzekwowanie
  • Docieranie do tego, co nie powiedziane
  • Prawdziwe negocjacje zaczynają się od NIE
  • Postawa, pozycja, warunki, kontekst a rezultat negocjacji
  • Kto podejmuje decyzje w negocjacjach: emocje, przekonania, wartości czy negocjator?

Warsztat pracy kupca:

  • Procedura zakupowa
  • Analiza biznesowa versus strategia negocjacyjna przypadku
  • Analiza przydatności oferty
  • Narzędzia finansowe do dyspozycji kupca: XaaS, leasing, dzierżawa, outsourcing
  • Total cost of ownership
  • Opcje magazynowe do dyspozycji kupca
  • Relacja biznesowa a strategia negocjacyjna
  • Role ZOPA i BATNA w warsztacie negocjatora
  • Strategia wypracowania wyniku w ramach kategorii
  • Relacja z interesariuszami procesu zakupowego
  • Współpraca z użytkownikiem końcowym (commodity team)
  • Sourcing, analiza rynku

Klienci: T-mobile, Nestle, Hilti, Cemex, ABB, Siemens, Saint-Gobain, Lux-Med, Cargill, King Fisher, Eurofoam, Grupa Metro ( Makro, Real, Praktiker), Chase Manhattan Bank, Hochtief, Puls Biznesu, Konsalnet, H+H Polska, Inea, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Środowiska, Miasto Stołeczne Warszawa, Iturri, Bergerat Monnoyur, Prema i wielu innych.

W pracy szkoleniowej kieruje się zasadami:

Po pierwsze praktyka. Negocjacje to działanie, a nie wiedza teoretyczna. Bez konfrontacji z emocjami towarzyszącymi rozmowie negocjacyjnej szkolenie negocjacyjne jest nieefektywne.
Dlatego głównym narzędziem szkoleniowym są scenki, scenki i jeszcze raz scenki!
Najlepsze sceny to te budowane na realiach klienta – przykłady z praktyki dnia codziennego.
Rekomenduję przynajmniej jedną abstrakcyjną grę szkoleniową, aby uruchomić kreatywne myślenie.
Nie wszystkie sytuacje są takie same i w niektórych trzeba kreatywnie poszukiwać rozwiązań.

METODY

Szkolenie Asertywny kupiec – metody pracy:

Szkolenie zawiera ponad 85% zajęć treningowych.

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową z wykorzystaniem: gier i scenek symulacyjnych, case studies, pracy w podgrupach, zadań indywidualnych dla uczestników.

Podczas zajęć trener prowadzi zajęcia zgodnie z nowoczesnymi zasadami efektywnego nabywania nowych umiejętności i zachowań. W szkoleniu zastosowane zostaną niezwykle stymulujące metody prowadzenia zajęć angażujące emocjonalnie uczestników podczas trwania całego warsztatu:

  • ćwiczenia lodołamacze
  • symulacje realnych sytuacji negocjacyjnych opatrzone bogatym komentarzem trenera

Podczas szkolenia uczestnicy uczą się i pracują na własnych sytuacjach, z jakimi mają do czynienia w codziennej pracy zawodowej.

ADRESACI

Szkolenie Asertywny kupiec adresujemy do:

  • Pracowników Działów Zakupów/Zaopatrzenia
  • Pracowników Działów Inwestycji
  • Pracowników Działów Logistyki
  • Pracowników Działów Przetargów
  • Pracowników Działów Importu
  • oraz wszystkich osób, które podczas negocjacji zaskakiwane są taktykami testującymi ich kreatywność, odwagę i pewność siebie.

Oceny Uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Asertywny kupiec:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
95%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
94%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA
e277c057c87670291ca5a540542001e9b2096f8988597727

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA

24-25.03.2022 Ustroń
Hotel Olympic****Wellness&SPA
1450 ZŁ (NETTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

    KONSULTANT


    KINGA LALKO-SMOŁKA
    KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    AGNIESZKA WALAS
    SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 608 577 231
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

      ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
    • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

      Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.