In Zakupy / logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/strategia-zakupow?date=65804

Strategia zakupów – niezbędnik skutecznego kupca

– optymalizacja procesów zakupowych. Czy można kupować oszczędniej i sprawniej w niestabilnych czasach? Jak wzmocnić pozycję i siłę zakupową przedsiębiorstwa? Jak ograniczyć ryzyko w zaopatrzeniu?

Zacznij działać z planem!
Zbuduj strategię zakupów, która skutecznie wspiera
zarządzanie zakupami, pozwala szybko identyfikować niepokojące zjawiska w zakupach i kontrolować wydatki!
Stosuj sprawdzone narzędzia wspierające proces zakupowy w Twojej firmie!
Sprawdź narzędzia i techniki pomocne w pracy kupca!

Warsztaty Strategia zakupów pomogą Ci usprawnić wewnętrzne procesy w dziale zakupów i doskonalić pracę zespołu zakupowego.

Co zyskasz dzięki wypracowaniu strategii zakupów:

  • poznasz zasady tworzenia drzewa kategorii
  • zweryfikujesz już istniejące kategorie i indeksy
  • dokonasz konsolidacji poszczególnych kategorii zakupowych
  • poznasz metody priorytetyzacji zakupów
  • poznasz metody oceny ryzyka zakupowego
  • poznasz narzędzi tworzenia polityk zakupowych dla poszczególnych kategorii lub grup indeksów
  • zdefiniujesz grupy materiałów przeznaczonych do magazynowania
  • zdefiniujesz grupy indeksów przeznaczonych do zamawiania
  • poznasz metody oceny własnej siły zakupowej
  • poznasz metody wyznaczania dźwigni zakupowych i przy ich pomocy uzyskiwania oszczędności w zakupach
  • poznasz metody wyznaczania i kontroli celów strategicznych w zakupach
  • nauczysz się minimalizować ryzyko w procesach zakupowych i identyfikować żródła potencjalnych zagrożeń

    Z nami zbudujesz optymalny proces zakupowy.

    Uczestnicy szkolenia Strategie zakupowe dowiedzą się:

    • Dlaczego strategia zakupów to doskonałe narzędzie do trzymania kosztów zakupów w ryzach?
    • Jak zorganizować zakupy w przedsiębiorstwie?
    • Jak szacować potrzeby zakupowe i jak dokonywać wyboru strategii zakupowych?
    • Jak doskonalić proces prognozowania zakupów i optymalnie zarządzać kosztami i wydatkami zakupowymi?
    • Jak wybierać i oceniać dostawców?
    • Jak nadzorować procesy zakupowe?
    • Jak szacować i kontrolować krytyczne obszary zakupów, aby minimalizować ryzyko?
    • Jak optymalizować i doskonalić pracę zespołu zakupowego?
    • Jak doskonalić przepływ informacji wewnątrz i na zewnątrz działu zakupów?

    Uczestnicy szkolenia Strategie zakupowe otrzymują gotowe do zastosowania wzory i formularze:

    • Draft strategii zakupowej
    • Arkusz konsolidacji kategorii
    • Kody CN
    • Analiza ABC
    • Definiowanie wielowymiarowych polityk zakupowych dla firmy produkcyjnej
    • Definiowanie wielowymiarowych polityk zakupowych dla firmy handlowej
    • Definiowanie wielowymiarowych polityk zakupowych dla zakupu części zamiennych
    • Tworzenia dźwigni zakupowych i priorytetyzacja celów oszczędnościowych
    • Ocena i wycena ryzyka – karta ryzyka w zakupach
    • Macierz celów
    • Przykłady konstrukcji strategicznych KPI

    uczestnicy szkolenia Strategie zakupowe wybrali również:

    Szkolenie zarządzanie flotą samochodową – sprawdź

    ORGANIZACJA

    Wybierz termin szkolenia:

    Przydatne informacje organizacyjne:

    15 czerwca 2023r. – szkolenie online

    Wymagania sprzętowe:

    • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
    • Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
    • Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
    • Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.

    Zaplanuj czas w godzinach 9:30-15:00.

    9.00 – 9.30 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

    Cena szkolenia wynosi 740 zł netto.
    Do podanej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

    Dla instytucji budżetowych i firm, które finansują szkolenie w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT ze stawką zwolnioną. Aby uzyskać taką fakturę należy przesłać do nas oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej ze środków publicznych.

    Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.

    OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

    CELE I KORZYŚCI

    Szkolenie Strategic sourcing przygotuje uczestników do:

    • przeprowadzenia kategoryzacji zakupów
    • stworzenia strategii zakupowej w przedsiębiorstwie
    • analizy rynku zakupów
    • zdefiniowania oszczędności w obszarze zakupów
    • wykorzystania narzędzi opisu strategii
    • opisu celów strategii, doboru strategii zakupowej
    PROGRAM

    Szkolenie strategie zakupowe – program:

    Do czego firmie potrzebna jest strategia zakupów?
    Dlatego jest tak ważna w niestabilnych czasach?

    • Strategia opisowa
    • Strategia tabelaryczna
    • Strategia w postaci prezentacji
    • Zawartość dokumentu strategii zakupowa

    Narzędzie: draft strategii zakupowej

    Drzewo kategorii – czyli jak zorganizować zakupy w firmie

    • Kategorie główne
    • Subkategorie
    • Konsolidacja przedmiotowa i procesowa w ramach kategorii narzędziem pozwalającym na dokonanie oszczędności przy wzrastających cenach.
    • Czy w ogóle warto konsolidować dostawców

    Narzędzie: arkusz konsolidacji kategorii
    Narzędzie: kody CN

    Jak podzielić role w strategii – macierz RACI

    Wyznaczenie priorytetów zakupowych

    • Ocena wartości zakupów metodą ABC
    • Tworzenie polityk zakupowych w oparciu o macierz Krajicka

    Narzędzie: analiza ABC

    Analiza wieloparametrowa – tworzenie zindywidualizowanych polityk zakupowych dla

    • Zakupów towarów
    • Zakupów surowców
    • Zakupów części zamiennych
    • Które indeksy (kategorie) kupować na magazyn a które kupować na rynku?
    • Alternatywy dla utrzymania zapasu – skład konsygnacyjny i depozytowy

    Narzędzie: do definiowania wielowymiarowych polityk zakupowych dla firmy produkcyjnej
    Narzędzie: do definiowania wielowymiarowych polityk zakupowych dla firmy handlowej
    Narzędzie: do definiowania wielowymiarowych polityk zakupowych dla zakupu części zamiennych

    Budowa struktury dostawców – sposoby zabezpieczania własnych dostaw

    • Analiza struktury dotychczasowych dostawców
    • Analiza rynku – jak znaleźć nowych dostawców?
    • Jak ocenić własną siłę?
    • Czy utrzymywać wiele źródeł dostaw?
    • Analiza naszych zakupów przy pomocy macierzy BCG

    Dźwignie zakupowe

    • Macierz dźwigni zakupowych
    • Priorytetyzacja celów oszczędnościowych wynikających z dźwigni zakupowych

    Narzędzie: do tworzenia dźwigni zakupowych i priorytetyzacji celów oszczędnościowych

    Ocena ryzyka zawiązanego dostawcami

    • Rejestr ryzyka
    • Karta oceny ryzyka
    • Przeglądy ryzyka

    Narzędzie: do oceny i wyceny ryzyka – karta ryzyka w zakupach

    Strategiczne KPI

    • Cele w strategii
    • Macierz celów
    • Sposób pomiaru celów – strategiczne KPI

    Narzędzie: Macierz celów

    Przykłady konstrukcji strategicznych KPI

    WYKŁADOWCA

    Szkolenie Strategic sourcing poprowadzi:

    Praktyk branży zakupowej, twórca strategii zakupowych i procesów zakupowych wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach.
    Ma na swoim koncie wdrożenia systemów optymalizujących procesy zakupowe w firmach produkcyjnych i usługowych.

    Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

    Publikacje:

    • Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
    • Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
    • Redukcja kosztów łańcucha dostaw
    • Rachunek kosztów zakupów
    • Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
    • Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
    • Koncepcja i typologia projektów logistycznych
    • Logistyka jako element koncepcji zarządzania

    Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

    METODY

    Strategie zakupowe – metody szkolenia:

    Szkolenie Strategie zakupowe ma formę interaktywnych 12 godzinnych warsztatów. Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się cały szereg narzędzi, które definiują różne obszary strategii zakupowej.

    Uczestnicy, pod kontrolą prowadzącego szkolenie, przeprowadzą symulację rozwiązania określonego etapu budowy strategii. W rezultacie uczestnik poza ramowym zakresem strategii otrzyma różne narzędzia wykorzystywane w budowie bądź aktualizacji strategii.

    Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się szereg przypadków symulacyjnych.

    Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).

    ADRESACI

    Szkolenie Strategie zakupowe kierujemy do:

    • dyrektorów zarządzających, którzy mają wpływ na strategie zakupowe w przedsiębiorstwie,
    • dyrektorów działów zakupów,
    • kierowników działów logistyki i zakupów,
    • menedżerów kategorii zakupów,
    • służb zakupowych,
    • wszystkich osób biorących czynny udział w wypracowaniu strategii zakupowej w firmie.

    Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Strategie zakupowe:

    POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
    98%
    ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
    95%
    UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
    98%

    MIEJSCE SZKOLENIA

    Hotel Focus*** Łódź

    Hotel Focus*** Łódź

    17.02.2023 Szkolenie online
    740 ZŁ (NETTO)
    15.06.2023 Szkolenie online
    740 ZŁ (NETTO)

    KARTA ZGŁOSZENIA

    OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

      KONSULTANT


      KINGA LALKO-SMOŁKA
      KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 150
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      AGNIESZKA WALAS
      SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 153
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      OPINIE KLIENTÓW


      • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

        ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
      • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

        Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

      Newsletter


      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

        Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
        Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.