In Zakupy / logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/proces-zakupowy

Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa w firmie

– skuteczne praktyki i rozwiązania w zarządzaniu zakupami

Szukasz oszczędności w zakupach?
Chcesz poznać skuteczne narzędzia i optymalne rozwiązania w zarządzaniu zakupami?
Sprawdź co możesz zmienić, jak doskonalić procesy i wdrożyć najlepsze praktyki w zarządzaniu zakupami!
Jak usprawnić proces zakupowy w firmie?
Jak zoptymalizować zarządzanie zakupami?

Ciągłe obniżanie kosztów czy usprawnianie procesów zakupowych to codzienne zmagania Działów Zakupów.
Szkolenie Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa to idealna propozycja dla firm, które szukają inspiracji w doskonaleniu procesów zakupowych, chcą dokonać przeglądu istniejących procedur i je zoptymalizować w oparciu o najlepsze doświadczenia i praktyki.

Szkolenie kierujemy również do firm, które w związku z rozwojem stoją przed koniecznością budowy lub modyfikacji istniejących procedur, gdyż wymagają one zmiany i podniesienia efektywności.

Uczestnicy szkolenia poznają sprawdzone narzędzia wspierające procesy zakupowe, które będą mogli zastosować w zarządzaniu zakupami we własnej firmie.

Szkolenie Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa oparte jest o procesy i dokumenty wdrożone przez naszego Eksperta w polskich i zagranicznych firmach.

Uczestnicy Szkolenie Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa otrzymają gotowe narzędzia i dokumenty do wykorzystania od zaraz między innymi:

  • wzór Analizy ABC Ms Excel
  • wzór analizy wielowymiarowej Ms Excel
  • strategie zakupową MS Word
  • plan kontraktów Ms Excel
  • plan sprzedaży Ms Excel
  • karta nowego produktu Ms Excel
  • OWZ MS Word
  • wzór Umowy MS Word
  • wzór Umowy Ramowej MS Word
  • przykład podręcznika Dostawcy
  • narzędzie do obliczenia OTIF Ms Excel
  • wzór arkusza oceny dostawcy zintegrowanego z listą dostawców Ms Excel

Szkolenie Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa korzyści dla Ciebie:

  • nabycie wiedzy na temat budowy strategii zakupów
  • poznanie metod priorytetyzacji (ABC, Kraljic)
  • nabycie wiedzy na temat powiązania planowania sprzedaży i UR z funkcjonowaniem działu zakupów
  • nabycie wiedzy na temat zasad konstrukcji procedury zakupowej
  • nabycie wiedzy i umiejętności konstruowania zapytania ofertowego
  • nabycie wiedzy na temat właściwej organizacji poszczególnych trybów zakupów
  • nabycie wiedzy i umiejętności wprowadzania do umów zakupu istotnych zapisów
  • nabycie wiedzy i umiejętności powiązania procedury postępowania z niezgodnościami z procedurą oceny dostawcy
  • nabycie wiedzy nt. procedury oceny dostawcy
  • nabycie umiejętności konstrukcji narzędzi oceny i kwalifikacji dostawców

Sprawdź czy musisz zreorganizować swoje zakupy?
Sprawdź co można przemodelować i jak udoskonalić procesy zakupowe w Twojej firmie!
Postaw na optymalizację kosztów zakupów!
Nasz Ekspert podzieli się swoimi doświadczeniami i sprawdzonymi sposobami na optymalizację procesu zakupowego.


      uczestnicy szkolenia Strategie zakupowe wybrali również:

      Szkolenie zarządzanie flotą samochodową – sprawdź

      ORGANIZACJA

      Wybierz termin szkolenia:

      CELE I KORZYŚCI

      Szkolenie Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa przygotuje uczestników do:

      • wsparcia procesów zakupowych ma każdym etapie, od etapu planowania po realizację dostaw
      • przygotowania własnych dokumentów zakupowych
      • zwiększenia efektywności procesów zakupowych
      PROGRAM

      Szkolenie Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa – program:

      Podstawowe filary procesu zakupowego, czyli jak optymalnie zorganizować procesy zakupowe

        1. Sprawdź czy musisz zreorganizować swoje zakupy?
        2. Sprawdź co można przemodelować i jak udoskonalić procesy zakupowe w Twojej firmie!
        3. Konsolidacja po kategoriach zakupowych i indeksach
        4. Planowanie kategorii i indeksów jako podstawa funkcjonowania zakupów
        5. Przepływ informacji na temat sprzedaży produkcji i zapotrzebowania na części zamienne
        6. Dokumentacja – element formalizujący działania zakupowe
        7. Standaryzacja czyli uproszczenie zakupów

      Strategia zakupów – dokumentacja procesu sourcingu w zakupach

        1. Drzewo kategorii zakupowych – zasady budowy drzewa zakupów
        2. Priorytetyzacja zakupów, czyli wyznaczanie istotnych obszarów w zakupach metodą ABC, Kraljic
        3. Zakres dokumentu strategia zakupów – budowa dokumentu strategia zakupów
        4. Przykładowe opisy poszczególnych kategorii zakupowych – jak opisać poszczególne główne kategorie zakupowe
          Case study – Analiza ABC – jak ją przeprowadzić?
          Case study – Analiza Kraljica – analiza wartość – ryzyko
          Przykład – Przykład formatki strategii zakupowej

      Planowanie w zakupach – jak zoptymalizować planowanie zakupów? Dokumentacja planistyczna na potrzeby zakupów

        1. Plan kontraktów – jak zaplanować zakupy pod produkcję i sprzedaż dla dużych odbiorców instytucjonalnych?
        2. Plan sprzedaży i promocji – planowanie zakupów na podstawie planów sprzedaży i promocji
        3. Plan remontów – planowanie zakupów części zamiennych pod wymiany w ramach planu remontów
        4. Karta nowego produktu – jak optymalizować zakupy pod nowe produkty, oraz eliminować niestandardowe zakupy
          Przykład – Przykład planu kontraktów
          Przykład – Przykład planu sprzedaży
          Przykład – Przykład karty nowego produktu

      Optymalna procedura zakupowa

        1. Typy zakupów (zamówienie, owz, umowa i inne)
        2. Tryby zakupów (zakup przez inicjatora, konkurs ofert itd.)
        3. Zapotrzebowanie i wniosek zakupowy – jak stworzyć zapotrzebowanie i wniosek zakupowy
        4. Workflow i akceptacja zapotrzebowania – wzorcowy workflow (właściciel budżetu – wnioskodawca – dział zakupów)
        5. Zapytanie ofertowe – zawartość i kształt
          Case study – Budowa Zapytania ofertowego
        6. Arkusz standardowej odpowiedzi ofertowej
          Przykład – Przykład arkusza odpowiedzi ofertowej
        7. Budowa i zawartość dokumentu procedura zakupowa
        8. Budowa i zawartość dokumentu Ogólne Warunki Zakupu (OWZ)
          Przykład – Przykład dokumentu OWZ
        9. Zamówienie i potwierdzanie zamówienia oraz powiazanie zamówienia z OWZ
          Przykład – Przykład zawartości dokumentu Zamówienie
        10. Zawartość dokumentu Umowa – punkt widzenia zaopatrzeniowca (na co należy zwrócić szczególną uwagę)
          Przykład umowy
        11. Jak skonstruować wzorcową umowę ramową?
          Przykład – Przykład umowa ramowa

      Procedura postepowania z niezgodnościami i reklamacjami i jej powiązanie z procedurą oceny dostawcy. Przegląd i doskonalenie pracesu.

        1. Procedura postępowania z niegodnościami – konstrukcja i treść
          Przykład – Przykład umowa ramowa
        2. Karta niezgodności – dokument zgłoszenia niezgodności
        3. Karta reklamacji dostawca

        Procedura oceny dostawcy – jak oceniać i kwalifikować dostawców?

          1. Podręcznik Dostawcy
            Przykład – Przykład podręcznika dostawcy
          2. OTIF – podstawowa ocena jakości dostaw dostawcy
          Case study – Budowa OTIF – ocena dostawcy przy przyjęciu dostawy
          1. Ocena dostawców nowych – zapisy procedury
          2. Ocena dostawców dotychczasowych – zapisy procedury
          3. Kryteria oceny dostawców – jak zdefiniować ocenę wg kategorii zakupowych
          4. Arkusz oceny dostawców
          5. Lista dostawców
            Przykład – Integracja arkusza oceny dostawców z listą dostawców
          WYKŁADOWCA

          Szkolenie Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa poprowadzi:

          Praktyk branży zakupowej, twórca strategii zakupowych i procesów zakupowych wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach.
          Ma na swoim koncie wdrożenia systemów optymalizujących procesy zakupowe w firmach produkcyjnych i usługowych.

          Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

          Publikacje:

          • Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
          • Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
          • Redukcja kosztów łańcucha dostaw
          • Rachunek kosztów zakupów
          • Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
          • Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
          • Koncepcja i typologia projektów logistycznych
          • Logistyka jako element koncepcji zarządzania

          Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

          METODY

          Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa – metody szkolenia:

          Szkolenie Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa ma formę interaktywnych warsztatów. W trakcie szkolenia wykorzystujemy cały szereg narzędzi, które definiują różne obszary procesów zakupowych.

          ADRESACI

          Szkolenie Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa kierujemy do:

          • Właścicieli i Prezesów
          • Kadry zarządzającej zakupami
          • Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Działów i Obszarów Zakupów
          • Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
          • Kierowników Zaopatrzenia
          • Kierowników Organizacji i Logistyki
          • Kierowników Produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie optymalizacji procesu zakupów
          • Kupców, Specjalistów ds. Zakupów
          • Kierowników Operacji Logistycznych
          • Konsultantów ds. Zakupów

            Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Optymalizacja procesów zakupowych i dokumentacja zakupowa:

            POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
            98%
            ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
            95%
            UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
            98%

            MIEJSCE SZKOLENIA

            KARTA ZGŁOSZENIA

            OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

              KONSULTANT


              KINGA LALKO-SMOŁKA
              KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

              tel: +48 32 33 55 150
              mobile: +48 662 297 689
              e-mail: effect@effect.edu.pl

              AGNIESZKA WALAS
              SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

              tel: +48 32 33 55 153
              mobile: +48 662 297 689
              e-mail: effect@effect.edu.pl

              OPINIE KLIENTÓW


              • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

                ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
              • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

                Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

              Newsletter


              BĄDŹ NA BIEŻĄCO

              z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

                Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

                Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.