In Akademia Menedżera, Zakupy / logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/zarzadzanie-ryzykiem-w-zakupach

Szkolenie Zarządzanie ryzykiem w zakupach

– przegląd i usprawnienie procesów zakupowych, minimalizacja ryzyka zakupowego, oszczędności w zakupach w obliczu skutków pandemii

Zarządzanie ryzykiem w zakupach to intensywny trening online dla kupców, menedżerów, którzy w obliczu pandemii, zakłóconych łańcuchów dostaw oraz wymuszonych brakami przestojów produkcji, chcą dokonać przeglądu swoich procedur zakupowych pod kątem minimalizacji ryzyka w przyszłości i oszczędności.

Czy Twoja organizacja identyfikuje i mierzy ryzyka w zakupach?
Czy masz wdrożone procedury na wypadek wahania popytu, zakłócenia dostaw, zmian kursu walut, nagłej konieczności zmiany dostawców, zmian przepisów?
Które procesy zakupowe w Twojej firmie działają prawidłowo w czasie kryzysu, a które należy zmienić lub dopracować, żeby zminimalizować szkody w przyszłości?

Kryzys weryfikuje założenia przyjęte przy konstrukcji działu zakupów. Konieczna jest zmiana dotychczasowego sposobu postępowania w obszarze zakupów.

Podczas szkolenia poznasz sprawdzone działania maksymalizujące bezpieczeństwo zakupów.

Dowiesz się:

  • Jak szacować i kontrolować krytyczne obszary zakupów?
  • Jak minimalizować ryzyko w procesie zakupowym?
  • Jak szacować potrzeby zakupowe?
  • Jak zreorganizować strukturę dostawców tak, by zmaksymalizować pewność dostaw?
  • Jak doskonalić proces prognozowania zakupów i optymalnie zarządzać kosztami i wydatkami zakupowymi?
  • Jak generować oszczędności w zakupach?
  • Jak zapewnić większe bezpieczeństwo dostaw?

    Poznaj narzędzia minimalizacji ryzyka w procesach zakupowych!

    Skorzystaj z doświadczeń naszego Eksperta i zyskaj narzędzia wspierające procesy zakupowe. Poznasz sprawdzone działania maksymalizujące bezpieczeństwo zakupów.

    Warsztaty online pomogą usprawnić procesy wewnętrzne w dziale zakupów, optymalizować i doskonalić pracę zespołu zakupowego oraz przepływ informacji wewnątrz i na zewnątrz działu zakupów.

    Chcesz poszerzyć swoją wiedzę oraz poznać narzędzia i techniki pomocne w pracy zakupowca? 

     Z nami zbudujesz optymalny proces zakupowy!


    uczestnicy szkolenia wybrali również:

    Szkolenie zarządzanie flotą samochodową – sprawdź

    ORGANIZACJA

    Wybierz termin szkolenia:

    CELE I KORZYŚCI

    Szkolenie Zarządzanie ryzykiem w zakupach – korzyści dla uczestników:

    • poznasz sprawdzone działania maksymalizujące bezpieczeństwo zakupów.
    PROGRAM

    Szkolenie Zarządzanie ryzykiem w zakupach – program szkolenia:

    Redefinicja działań zakupów w sytuacji permanentnych niedoborów

    • Identyfikacja alternatywnych źródeł dostaw
    • Budowa sieci dostawców – rozszerzenie bazy dotychczasowych dostawców
    • Poszukiwanie substytutów dla podstawowych komponentów, ewentualne zmiany w Bomach

    Definiowanie skutków braków materiałów – współpraca działów zakupów produkcji i B+R (technologów)

    Przeprogramowanie dotychczasowych zakupów z uwzględnieniem nowych Bomów i zwiększenia/zmniejszenia wolumenów dostaw.

    Proces zakupowy a ryzyko dostaw – identyfikacja potencjalnych zagrożeń związanych z dostawcami

    • Tworzenie bazy indeksów (analiza dotychczasowych indeksów, czyszczenie indeksów nierotujących i martwych, wskazanie indeksów komplementarnych)
    • Tworzenie bazy kategorii zakupowych (przegląd dotychczasowych kategorii, łączenie kategorii)

    Wyznaczenie priorytetów w zakupach metodą ABC
    Ćwiczenie: analiza ABC z wykorzystaniem Arkusza EXCEL
    Uczestnicy otrzymują gotowe wzory formuł do przeprowadzenia tego typu analiz we własnych firmach.

    Identyfikacja ryzyka zaopatrzeniowego – Macierz Krajcik/Van Weele
    Ćwiczenie z wykorzystaniem arkusza Ms Excel

    Analiza wielowymiarowa – budowa macierzy ryzyka (w oparciu o Ms Excel)
    Inne ważne kryteria oceny ryzyka dostawców  – czas życia produktu, czas życia dostawców, poziom istotności klienta, marża, inne

    Wyznaczanie strategii zabezpieczenia zakupów

    • w przypadku których indeksów tworzyć zapasy
    • w przypadku których dostawców kupować bezpośrednio
    • kiedy  tworzyć umowy ramowe
    • kiedy wykorzystać OWZ
    • kiedy tworzyć skład konsygnacyjny, a kiedy depozytowy i inne

      Wytyczne postępowania dla dostawców mało ryzykownych

      Macierz ryzyka – narzędzie oceny i kontroli ryzyka
      Ćwiczenie – wypełnianie macierzy ryzyka (w oparciu o Ms Excel)


      uczestnicy szkolenia Zarządzanie ryzykiem w zakupach wybrali również:

      Szkolenie certyfikowany negocjator Sprawdź

      WYKŁADOWCA

      Szkolenie Zarządzanie ryzykiem w zakupach poprowadzi:

      Praktyk branży zakupowej, twórca strategii zakupowych i procesów zakupowych wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach.
      Ma na swoim koncie wdrożenia systemów optymalizujących procesy zakupowe w firmach produkcyjnych i usługowych.

      Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki, zarządzanie ryzykiem w zakupach.
      Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki.
      Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

      Publikacje:

      • Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
      • Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
      • Redukcja kosztów łańcucha dostaw
      • Rachunek kosztów zakupów
      • Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
      • Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
      • Koncepcja i typologia projektów logistycznych
      • Logistyka jako element koncepcji zarządzania

      Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

      METODY

      Zarządzanie ryzykiem w zakupach – metody szkolenia:

      Szkolenie zarządzanie ryzykiem w zakupach bazuje na interakcji z uczestnikami.

      Uczestnicy, pod kontrolą prowadzącego szkolenie identyfikują ryzyko w zakupach, wykonują ćwiczenia, wypracowują gotowe wzory formuł do przeprowadzenia analiz ryzyka we własnych firmach, na własnych przykładach.

       

      Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).

      ADRESACI

      Szkolenie Zarządzanie ryzykiem w zakupach kierujemy do:

      • dyrektorów zarządzających, którzy mają wpływ na politykę zakupową w przedsiębiorstwie,
      • dyrektorów działów zakupów,
      • kierowników działów logistyki i zakupów,
      • menedżerów kategorii zakupów,
      • służb zakupowych,
      • wszystkich osób biorących czynny udział w wypracowaniu polityki zakupowej w firmie.

      Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Ryzyko w zakupach:

      POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
      98%
      ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
      95%
      UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
      98%

      MIEJSCE SZKOLENIA

      KARTA ZGŁOSZENIA

        KONSULTANT


        KINGA LALKO-SMOŁKA
        KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

        tel: +48 32 33 55 150
        mobile: +48 662 297 689
        e-mail: effect@effect.edu.pl

        AGNIESZKA WALAS
        SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

        tel: +48 32 33 55 153
        mobile: +48 662 297 689
        e-mail: effect@effect.edu.pl

        OPINIE KLIENTÓW


        • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

          ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
        • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

          Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

        Newsletter


        BĄDŹ NA BIEŻĄCO

        z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

          Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
          Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.