zarządzanie ryzykiem w zakupach – przegląd procesów zakupowychhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Czy Twoja organizacja identyfikuje i mierzy ryzyka w zakupach?
Czy masz wdrożone procedury na wypadek wahania popytu, zakłócenia dostaw, zmian kursu walut, nagłej konieczności zmiany dostawców, zmian przepisów?
Które procesy zakupowe w Twojej firmie działają prawidłowo w czasie kryzysu, a które należy zmienić lub dopracować, żeby zminimalizować szkody?
Jak zreorganizować strukturę dostawców tak, by zmaksymalizować pewność dostaw?
Czas na przegląd procesów zakupowych w Twojej firmie pod kątem zarządzania ryzykiem i zapewnienia ciągłości dostaw!
Kryzys weryfikuje założenia przyjęte przy konstrukcji działu zakupów. Konieczna jest zmiana dotychczasowego sposobu postępowania w obszarze zakupów.
Podczas szkolenia poznasz sprawdzone działania maksymalizujące bezpieczeństwo zakupów.
Dowiesz się:
Poznaj narzędzia minimalizacji ryzyka w procesach zakupowych!
Skorzystaj z doświadczeń naszego Eksperta i zyskaj narzędzia wspierające procesy zakupowe. Poznasz sprawdzone działania maksymalizujące bezpieczeństwo zakupów.
Warsztaty online pomogą usprawnić procesy wewnętrzne w dziale zakupów, optymalizować i doskonalić pracę zespołu zakupowego oraz przepływ informacji wewnątrz i na zewnątrz działu zakupów.
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę oraz poznać narzędzia i techniki pomocne w pracy zakupowca?
Z nami zbudujesz optymalny proces zakupowy!
Identyfikacja i ocena źródeł ryzyka w zakupach
Redefinicja działań zakupów w sytuacji permanentnych niedoborów
Definiowanie skutków braków materiałów – współpraca działów zakupów produkcji i B+R (technologów)
Wyznaczanie zakupów priorytetowych pod względem wartości – metoda ABC
Ćwiczenie: analiza ABC z wykorzystaniem Arkusza EXCEL
Uczestnicy otrzymują gotowe wzory formuł do przeprowadzenia tego typu analiz we własnych firmach
Identyfikacja ryzyka zaopatrzeniowego – Macierz Krajcik/ Van Weele
Ćwiczenie z wykorzystaniem arkusza Ms Excel
Analiza wielowymiarowa – budowa macierzy ryzyka (w oparciu o Ms Excel)
Inne ważne kryteria oceny ryzyka dostawców – czas życia produktu, czas życia dostawców, poziom istotności klienta, marża, inne
Inne parametry oceny materiałów i części (kategoryzacja parametrów istotności)
Proces zakupowy a ryzyko – identyfikacja potencjalnych zagrożeń związanych z dostawcami
Organizacja procesu zakupowego skoncentrowanego na minimalizacji ryzyka
Wyznaczanie strategii zabezpieczenia zakupów
Wytyczne postępowania dla dostawców mało ryzykownych
Postępowanie z dostawcami wysokiego ryzyka
Praktyk branży zakupowej, twórca strategii zakupowych i procesów zakupowych wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach.
Ma na swoim koncie wdrożenia systemów optymalizujących procesy zakupowe w firmach produkcyjnych i usługowych.
Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki, zarządzanie ryzykiem w zakupach.
Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki.
Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.
Publikacje:
• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania
Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.
Szkolenie zarządzanie ryzykiem w zakupach bazuje na interakcji z uczestnikami.
Uczestnicy, pod kontrolą prowadzącego szkolenie identyfikują ryzyko w zakupach, wykonują ćwiczenia, wypracowują gotowe wzory formuł do przeprowadzenia analiz ryzyka we własnych firmach, na własnych przykładach.
Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".
"Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.