Ochrona dóbr osobistych, prywatności i danych osobowych pracownikówhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Szkolenie omawia nową instytucję ochrony prywatności pracownika – tzw. „prawo do zapomnienia”, która została wprowadzona na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych. Zgodnie z nowym prawem pracownik może żądać usunięcia swoich danych z portali internetowych (wyszukiwarki google, facebooka i innych) oraz intranetu, extranetu.
CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:
Szkolenie dostarczy Uczestnikom szeregu informacji związanych z ochroną danych osobowych pracowników. Zaproszony Ekspert omówi:
Wszystkie zagadnienia omawiane na szkoleniu będą przedstawione na przykładach zaczerpniętych z bogatej praktyki wykładowcy, ze szczególnym uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Pojęcie dóbr osobistych w prawie
2. Pojęcie danych osobowych w prawie.
3. Pojęcie prywatności w prawie.
4. Ustawowy obowiązek ochrony prywatności w prawie pracy.
5. Zasada Kodeksu pracy dotycząca ochronie dóbr pracowniczych (art. 111 k.p.):
6. Ochrona prywatności pracownika przed molestowaniem seksualnym.
7. Ochrona prywatności pracowników przed monitorowaniem kamerami, wglądem do e- mali, itp.
8. Uprawnienie pracodawcy do monitoringu pracowników.
9. Uprawnienie pracodawcy do badania pracowników z uwagi na stan pod wpływem zawartości w organizmie alkoholu, narkotyków i środków odurzających.
10. Ochrona prywatności pracownika w zakresie wizerunku.
11. Udzielanie informacji o pracownikach podmiotom trzecim – bankom, firmom windykacyjnym.
12. Nowa instytucja ochrony prywatności pracownika – tzw. „prawo do zapomnienia”.
13. Ochrona danych osobowych pracownika.
14. Uprawnienie pracodawcy do żądania udostępnienia danych osobowych kandydata na pracownika.
15. Uprawnienie pracodawcy do żądania udostępnienia danych osobowych osoby będącej już pracownikiem.
16. Uprawnienie pracodawcy do żądania informacji od stanie zdrowia pracownika, stanie ciąży, itp.
17. Pojęcie danych osobowych zwykłych.
18. Pojęcie danych osobowych sensytywnych (wrażliwych).
19. Zasady gromadzenia i przetwarzania danych:
20. Odpowiedzialność pracodawcy jako administratora danych osobowych za ich przetwarzanie niezgodnych z prawem:
21. Uprawnienie pracodawcy do przetwarzania danych osobowych uczestników strajku.
22. Uprawnienie komitetu strajkowego do gromadzenia i przetwarzania danych osobowych
23. Uprawnienia związków zawodowych i społecznego inspektora pracy do wglądu w akta osobowe i inne zbiory danych dotyczących pracowników.
24. Uprawnienie związków zawodowych do gromadzenia i przetwarzania danych osobowych pracowników:
WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:
Doktor nauk prawnych
radca prawny specjalizujący się w zbiorowym prawie pracy, wybitny ekspert w zakresie rozwiązywania sporów zbiorowych. Wieloletni wykładowca na wyższych uczelniach, członek Polskiej Akademii Nauk Oddział Katowice. Współautor poradnika „Ochrona danych osobowych pracowników w świetle Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679” wydanego przez C.H.BECK, odpowiedzialny za rozdział na temat przetwarzanie danych osobowych w toku sporu zbiorowego. Redaktor naczelny najbardziej aktualnego i najobszerniejszego na rynku wydawniczym komentarza do Prawa Pracy, jaki ukazał się w Polsce od dnia wejścia w życie Kodeksu pracy – 1762 strony wyjaśnień, wskazówek, orzecznictwa sądowego.
Zagadnienia zbiorowego prawa pracy poznał w praktyce pełniąc funkcję dyrektora ds. pracowniczych w KGHM Polska Miedź S.A. w Lubinie, wiceprzewodniczącego Fundacji Polska Miedź oraz przewodniczącego rad nadzorczych. Redaktor naukowy – Prawa pracy i ubezpieczeń społecznych i BHP.
Autor ponad 40 publikacji z zakresu prawa pracy, w tym kilku książek:
i kilkudziesięciu artykułów w „Monitorze Prawa Pracy”
„Dzienniku Gazecie Prawnej” oraz „Personelu”.
METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:
Warsztaty będą prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach, połączonym z warsztatami. Każdy blok tematyczny będzie poprzedzony mini wykładem wprowadzającym uczestników do poszczególnych tematów. Wykładowca dokona analizy sytuacji zawodowych uczestników szkolenia – ‘case study’. Dyskusje zbiorowe. Całość będzie uwzględniała szczegółową analizę zgłaszanych przez uczestników problemów.
Większość zagadnień poruszanych podczas szkolenia wzbogacona będzie przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy.
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:
ZAPYTAJ O TERMIN SZKOLENIA
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
Rozwijamy się każdego dnia, by gwarantować korzyści Twojej firmie.
Zostań kolejnym zadowolonym klientem i zyskaj przewagę dzięki nabytym umiejętnościom.
Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.
"Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."
"Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.