Mistrzowska komunikacja w pracy zdalnejhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Zdarza się, że Twój zespół pracuje zdalnie, hybrydowo albo jesteś liderem interdyscyplinarnego zespołu projektowego?
Organizujesz spotkania zdalne, odprawy on-line?
Szukasz sprawdzonych narzędzi komunikowania się i współpracy w pracy zdalnej, które poprawią efektywność Twojego zespołu?
Nie wiesz jak zdalnie wyznaczać cele i zadania nie dopuszczając do poczucia różnicowania i niesprawiedliwości wśród członków zespołu?
Czujesz zmęczenie i napięcie pomiędzy pracownikami i chcesz poprawić relacje w zespole?
Zależy Ci na pełnej integracji ludzi?
Chcesz przećwiczyć udzielanie informacji zwrotnej nowoczesnymi metodami?
Chcesz wypracować standardy komunikacji emailowej?
Odczuwasz potrzebę zwiększenia własnej skuteczności w prowadzeniu spotkań on-line i prezentacji?
– ten trening został opracowany specjalnie dla Ciebie.
Nauczysz się:
Wirtuoz budowania relacji, który skutecznie łączy ludzi i pomysły, Ekspert w obszarze nawyków i poprawy efektywności osobistej. Od 2011 roku projektuje autorskie kursy e-learningowe oraz prowadzi szkolenia on-line. Tworzy własne, unikatowe narzędzia – angażujące ćwiczenia i gry szkoleniowe. Do tej pory pomógł ponad 5 000 osób rozwinąć kompetencje osobiste i menedżerskie. Zamiast powtarzać banały i utarte schematy, w każdym z tematów wynajduje innowacyjne rozwiązania i najnowsze trendy. Dzięki temu uczestnicy jego szkoleń zawsze uczą się czegoś nowego!
Dokładamy wszelkich starań, by szkolenie było prowadzone w formie praktycznego warsztatu. Zamiast nudnej prezentacji z „gadającą głową”, otrzymają Państwo przykuwające uwagę, angażujące i interaktywne szkolenie.
Szkolenie mistrzowskie prezentacje i wystąpienia publiczne – sprawdź
wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia, które pozwolą skutecznie komunikować się w wirtualnym świecie – zarówno w formie pisemnej (mailowej), jak i podczas online’owych spotkań.
Podczas tego modułu nauczysz się lepiej porozumiewać z pracownikami, szybko i sprawnie pozyskiwać kluczowe informacje, zadając właściwe pytania.
Przećwiczysz przekazywanie informacji i poleceń.
1. Narysuj mnie | angażujące ćwiczenie grupowe, w którym uczestnicy tworzą rysunki zwierzęcia na podstawie dostarczonego opisu. Następnie porównują je ze sobą tworząc galerię sztuki. Na koniec rozmawiamy o tym, jak zwiększyć skuteczność komunikacji dzięki zastosowaniu parafrazy i analogii.
2. Model idealnego słuchacza | ćw. w parach, w którym przekonają się o tym, co sprawia, że uważamy kogoś za dobrego słuchacza i jak samemu mogą wykorzystać techniki aktywnego słuchania, by stać się dobrym partnerem do rozmowy.
3. Nowoczesna informacja zwrotna | demonstracja + ćw. grupowe, podczas których uczestnicy poznają zasady skutecznego przekazywania informacji zwrotnej oraz nowoczesne modelu feedbacku (FUKO, ZORRO, SPINKA). Dowiedzą się też, dlaczego nie warto stosować tzw. „modelu kanapki”.
Podczas tego modułu nauczysz się wykorzystywać talenty poszczególnych osób w grupie, szukać najlepszych rozwiązań, oraz dowiesz się jak radzić sobie z konfliktem.
1. Cztery kwadraty | angażujące ćwiczenie grupowe, w którym uczestnicy uczą się dokładnego słuchania i rozumienia poleceń, współpracy i dzielenia się posiadanymi zasobami.
2. Podział łupów | angażujące ćwiczenie grupowe, w którym uczestnicy prowadzą ze sobą negocjacje jako indiańskie plemiona, ucząc się negocjacji, szybkiego podejmowania decyzji i różnicy pomiędzy kompromisem a konsensusem.
3. Walka o samochód | angażujące ćwiczenie grupowe, w którym uczestnicy rywalizują ze sobą o nowiutkie auto, argumentując przed grupą, że to właśnie im się ono należy. Uczą się w ten sposób wypracowywania rozwiązania, nawet w sytuacji konfliktu interesów i ograniczonych zasobów.
Podczas tego modułu uczestnicy uczą się komunikować mailowo ze swoim zespołem, innymi departamentami lokalnymi oraz w innych krajach
1. Dekalog skutecznej komunikacji emailowej | dyskusja, podczas której uczestnicy podzielą się swoimi doświadczeniami dotyczącymi pisemnej komunikacji. Spiszą wraz z trenerem przykłady denerwujących zachowań oraz szczególnie dobrych praktyk. W efekcie stworzą listę 10 najważniejszych zadas, które należy przestrzegać w mailowej komunikacji.
2. Asertywność i negocjowanie terminów | angażujące ćw. grupowe + scenki, w którym uczestnicy poznają specyfikę najpopularniejszych postaw w komunikacji interpersonalnej, dowiedzą się jakie są fakty i mity dotyczące asertywności, a następnie odegrają scenki, w których nauczą się negocjować termin realizacji zadania.
3. Monitorowanie i egzekwowanie | prezentacja + ćw. indywidualne, w którym najpierw trener pokaże na przykładach z życia wziętych, w jaki sposób monitorować wykonanie powierzonych zdań oraz jak egzekwować ich wykonania, a następnie każdy z uczestników zapisze podobne komunikaty, odwołując się do swojego kontekstu zawodowego.
Naucz się pozyskiwać i utrzymywać uwagę uczestników od pierwszej minuty każdego spotkania, facylitować pracę uczestników, aktywizować pasywne osoby, prowokować do myślenia i właściwie podsumować spotkanie.
1. Mocne rozpoczęcie z modelem ABCD
A jak Atencja, czyli przykucie uwagi publiczności w oryginalny sposób
B jak Benefity, czyli zaprezentowanie korzyści dla uczestników z aktywnego uczestniczenia w spotkaniu
C jak Cel, czyli określenie 1 zdaniem rezultatu spotkania, do którego dążymy
D jak Dalszy ciąg, czyli zaprezentowanie agendy spotkania
2. Facylitowanie dyskusji
Aktywizowanie uczestników
Podsuwanie pomocnych struktur do wymyślania rozwiązań
Podsumowywanie efektów pracy i realizowanie agendy spotkania
Zarządzanie czasem spotkania
3. Action Plan
Określenie, jakie konkretnie działania należy wykonać po spotkaniu
Ustalenie realistycznych terminów wykonania każdego z zadań
Wyłowienie Właścicieli Zadań, czyli osób odpowiedzialnych za wykonanie zadania i ustalenie sposobów, w jaki będą raportować o postępach
Doświadczony Trener biznesu, Polski Ekspert w obszarze nawyków i efektywności osobistej.
Od 15 lat prowadzi szkolenia w oparciu o własne unikatowe narzędzie i autorskie gry szkoleniowe. Pomógł ponad 5 000 osób rozwinąć kompetencje osobiste i menadżerskie. Jego prace wysoko oceniają takie firmy jak Volkswagen, IBM, Bayer czy Samsung.
Autor książki Przewodnik po Krainie Nawyków – praktycznego kompendium wiedzy, które pokazuje krok po kroku proces rozwijania nawyków.
Autor edukacyjnej gry planszowej Kraina Nawyków – jedynej w Polsce gry planszowej, która pomaga w rozwijaniu nawyków i nowych umiejętności oraz motywuje do codziennej pracy nad nimi.
Autor elektronicznego narzędzia do planowania i zarządzania sobą w czasie – System Skuteczności TM
Napisał i opublikował ponad 80 artykułów na temat poprawy efektywności.
Szkolił z sukcesami wiele firm, m.in. Capgemini, IBM, Opera Software, Volvo IT, The Banyan Solutions, Axxiome, DeLaval, Herbapol, Kaczmarski Group, Krajowy Rejestr Długów, Lotos, Mennica Polska, Samsung, Swarovsky, TRW, UPS, Volkswagen, Petrochemia Blachownia, Rockwell Automation, Avio Polska, Diehl Metering Rettig Heating, Lincoln Electric Bester, Tauron Obsługa Klienta, Elektrometal, Packprofil, WUP Kraków, Kinnarps Polska.
Co wyróżnia naszego Trenera:
Zamiast nudnej prezentacji z „gadającą głową”, otrzymasz przykuwające uwagę, angażujące i interaktywne szkolenie.
W tym celu korzystamy m.in. z:
MURALa – wirtualnej przestrzeni do współpracy w formie interaktywnej tablicy. Dzięki Muralowi uczestnicy mogą w tym samym czasie udzielać pisemnej odpowiedzi, co znacznie przyspiesza pracę, zwłaszcza w dużych grupach. Trener ma natychmiastowy wgląd w to, czy uczestnik wykonuje zadanie, przez to każda z obecnych osób jest zaangażowana w szkolenie i poświęca mu pełną uwagę. Mural umożliwia także prowadzenie angażujących ćwiczeń, a nawet wirtualnych gier szkoleniowych. Jest też świetnym narzędziem do zbierania i oceniania pomysłów, które grupa wypracowała razem z trenerem.
Mentimetera – narzędzia do zwiększania interakcji prezentacji. Z Mentimeterem możemy w łatwy sposób zbierać skojarzenia uczestników z tematem szkolenia i tworzyć z nich atrakcyjne graficznie chmury słów. Możemy sprawdzić w co wierzą uczestnicy, wykonując ćwiczenia typu Prawda czy Fałsz? Możemy też kontrolować, na ile uczestnicy przyswoili wiedzę z poprzednich modułów szkolenia, dzięki angażującym quizom w teleturniejowej formule.
Komunikatora do pracy grupowej – aby móc dzielić większą grupę na mniejsze zespoły (pary, trójki, czwórki), wykorzystujemy internetowe komunikatory. Dzięki temu możemy bardziej zaangażować uczestników do wymyślania rozwiązań i ułatwić im komunikację ze sobą. Możemy też w tym samym czasie odgrywać wiele scenek w parach, a następnie łączyć się z powrotem jako jedna grupa i wymieniać swoimi doświadczeniami.
Alternatywnych tablic interaktywnych: Miro.com, Google Jamboard, Whiteboard.fi.
Alternatywnych narzędzi do zwiększania angażowania w przebieg zajęć: Kahoot, Wordwall, PollEverywhere.com
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
JOANNA KUŚ
Specjalista ds. szkoleń otwartych
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
NATALIA TREFLER
Specjalista ds. szkoleń otwartych
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".
"Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.