http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/excel-dla-kupcow-excel-w-zakupach-excel-w-dziale-zakupow

Szkolenie Excel dla kupców – optymalizacja procesów zakupu. Poziom średniozaawansowany.

– szybkie i sprawne obliczenia, analizy, raporty, symulacje w zakupach

Skorzystaj z dwudniowych, intensywnych warsztatów online Excel dla kupców!
Pomożemy Ci szybko i sprawnie dokonać obliczeń, analiz, przygotować raporty, symulacje!
Zoptymalizujesz czas pracy, poznasz i przećwiczysz nowe funkcje, które usprawnią procesy zakupowe od zaraz!
Nasze szkolenie Excel dla kupców kierujemy do osób, które pracują w obszarze zakupów i używają Excela w swojej codziennej pracy, a marzy im się, żeby wszystko robić szybko i bez błędów.

Excel w zakupach ma wspomóc i zainspirować kupców w:

  • codziennych analizach zakupu i graficznej prezentacji kluczowych wskaźników
  • codziennych analizach zapasów, zapotrzebowania, cen
  • obliczaniu wag dla kryteriów, wg których analizujemy oferty / dostawców
  • ocenie ofert / dostawców wg metody punktowe, średniej arytmetycznej, średniej ważonej
  • analizach planu i realizacji zakupów
  • analizach zamówień, dostaw, terminowości, kompletności
  • analizach struktury i dynamiki procesów zakupowych
  • analizach cen zakupu, ich zmian
  • analiza struktury i produktywności zapasów
  • szybkim przygotowaniu analizy ABC, XYZ i budowaniu macierzy decyzyjnej

Ale to nie wszystko!

Przygotujesz bazy danych do:

  • analizy zapasów
    obliczenie wskaźnika wystarczalności czyli na ile dni sprzedaży wystarczy mi ten zapas towarów
    analiza towarów pod kątem zalegania w magazynie
  • analizy ABC i XYZ, czyli analiza istotności, zmienności i macierz decyzyjna
    analiza istotności, które towary generują pierwsze 80% obrotu, które kolejne 15%, a które ostatnie 5% czyli co jest moim najważniejszym towarem handlowym
    analiza zmienności czy towary sprzedajemy regularnie w bardzo podobnej wartości, w podobnej wartości, ale nie regularnie, a może regularnie, ale wartości co miesiąc się wahają
    jak połączenie analizy ABC i XYZ wspomaga planowanie sprzedaży?
  • analizy cen zakupu
    jak szybko zaczytać cenniki poszczególnych dostawców przesłane w różnych formatach i nasz cennik zakupu na jedną bazę danych umożliwiającą porównanie cen?
    jak porównać ceny proponowane przez poszczególnych dostawców i wybrać z nich najkorzystniejsze oferty? jak obliczyć bardzo szybko dla każdego towaru i dostawcy, jaka jest proponowana zmiana ceny – o ile procent zmieni się cena?

    Poznasz i wyeliminujesz najczęściej popełniane błędy, które utrudniają późniejszą pracę.

    Trener pomaga prawidłowo wykonywać zadania i czuwa nad pracą każdego Uczestnika dzięki współdzieleniu ekranu.

    Szkolenie będzie przebiegać w interaktywnej formule, a Uczestnicy będą mieli wsparcie Trenera na każdym etapie wykonywania ćwiczeń. Każda funkcja zostanie przećwiczona pod kontrolą prowadzącego.

    Wymagana jest podstawowa znajomość arkuszy kalkulacyjnych i oprogramowanie MS Excel 2010.

    UWAGA: do tego kursu konieczne jest posiadanie Excela w wersji 2016 lub wyższej albo 2010 lub 2013 z dodatkiem Power Query, który można pobrać bezpłatnie ze strony Microsoft!!!


    uczestnicy szkolenia excel dla kupców i handlowców wybrali również:

    Zarządzanie flotą samochodową  Sprawdź

    ORGANIZACJA

    Wybierz termin szkolenia:

    Przydatne informacje organizacyjne:

    20-21 marca 2025r. – szkolenie online

    Wymagania sprzętowe:

    • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
    • Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
    • Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
    • Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.

    Zarezerwuj czas na szkolenie w godzinach 9:00-15:00.

    8.30 – 9.00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

    Cena szkolenia wynosi 1499zł netto/os.

    Do podanych kwot zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

    Dla instytucji budżetowych i firm, które finansują szkolenie w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT ze stawką zwolnioną. Aby uzyskać taką fakturę należy przesłać do nas oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej ze środków publicznych.

    Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.

    OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

    CELE I KORZYŚCI

    Excel dla kupców i handlowców – cele szkolenia:

    • Skrócenie czasu przygotowania obliczeń, kalkulacji, analiz, raportów
    • Zminimalizowanie błędów kalkulacji
    • Poznanie funkcji Excela i zasad działania tabel przestawnych w pełnym zakresie
    • Zastosowanie tabel przestawnych do analizy procesów zakupowych i sprzedażowych
    • Zastosowanie funkcji Excela do przyśpieszenia i optymalizowania i budżetowania zakupów, sprzedaży, zapasów
    • Zwiększenie ilości analiz i ich różnorodności
    • Zwiększenie czytelności prezentowanych danych
    • Wykorzystanie rodzajów formatowania warunkowego i, aby dane i analizy były czytelne i zrozumiałe dla odbiorcy
    • Samodzielne przygotowywania analiz i raportów posługując się tabelami przestawnymi
    • Samodzielne wizualizowania wyników analiz i raportów wykorzystując formatowanie warunkowe
    • Samodzielnie zabezpieczanie plików z danymi przed modyfikacją lub dostępem osób trzecich
    • Poznanie zasad nagrywania makr
    PROGRAM

    Excel dla kupców – program szkolenia:

      Cena marża narzut podwyżka – podstawowe obliczenia, bez których nie można iść dalej

      • Zysk, Marzą i Narzut – najważniejsze pojęcia w obliczaniu cen i zyskowności – czym się różnią?
      • Jak policzyć cenę po podwyżce, o ile % zmieni się cena? Jak prawidłowo wyliczać ceny, żeby były z dwoma miejscami po przecinku – zawsze?
      • Zestawienie niezbędnych wzorów do przeliczania w każdą stronę: ceny zakupu, sprzedaży, zysku, marzy i narzutu.

      Zakupy raporty i wskaźniki

      • Funkcje daty, czyli jak z daty wydobyć dodatkowe informacje do raportowania i liczenia wskaźników?
      • Jak z dat policzyć wskaźniki terminowości dostaw: OT – on time, OT DNI – w dniach, Punkty za dostawę OT, przed i po terminie?
      • Jak z ilości, ceny i wartości policzyć wskaźniki kompletności dostaw: IF oraz wskaźnik perfekcyjnego zamówienia, czyli OTIF – o czasie i kompletne?
      • Dla każdego dostawcy i każdego towaru obliczymy: Wartość dostaw, % udział tej wartości w totalu, % udział w sumie dostawcy, Ile razy zamawiano dany towar? Posortujemy dane i zwiniemy szczegóły raportu.
      • Dla każdego towaru sprawdzimy cenę netto po jakiej były zamawiane towary oraz po jakich cenach netto DD były dostarczane.
        Jakie jest odchylenie cen?
        Jaki dostawca realizował tę dostawę i ile ich było?
      • Dla poszczególnych dostawców i poszczególnych towarów pokażemy zamówioną i zrealizowaną ilość. Policzymy % odchylenia. Dodamy fragmentator dla lat.
      • W poszczególnych miesiącach i latach pokażemy zakupioną: wartość za miesiąc, wartość narastającą, ilość przyjętych towarów, % struktury wg m-cy, zmianę wartościową i procentową w porównaniu do m-ca poprzedniego i roku poprzedniego.
        Dane dla każdego dostawcy pokażemy na oddzielnym arkuszu.
      • Pokaż na jaką wartość zakupiliśmy u danego dostawcy w każdym kwartale.
        Oblicz jaki jest udział tej konkretnej wartości w całej sumie zakupów. Oblicz jaki jest udział zakupu kwartału w sumie całego dostawcy.
        Oblicz, jaki jest udział zakupu u danego dostawcy w sumie kwartału.
      • Dla każdego towaru pokażemy Zamówioną i Zrealizowaną ilość oraz oblicz odchylenie %. Ile razy zamawiano, a ile razy była niezgodność cenowa i ilościowa?

      Punktowa ocena dostawcy

      • Jak ustalić wagi kryteriów – obliczanie wag kryteriów do oceny dostawcy – metoda porównania parami.
      • Ocena dostawców / ofert – metoda punktowa, średnia arytmetyczna, średnia ważona, metoda procentowa. Jaka to grupa zaopatrzeniowa? Które kryterium oceny wypada najlepiej / najgorzej?
      • Jak przedstawić graficznie wyniki punktowej oceny dostawcy – wykres radarowy.
      • Jak przekształcić tabelę z ocenami dostawców w bazę danych, z której będę mogła zrobić dodatkowe porównania ofert za pomocą tabeli przestawnej?
      • Dla każdego kryterium oceny oraz każdego dostawcy pokażemy, ile punktów ważonych uzyskał. Dane zwizualizujemy tak, żeby na pierwszy rzut oka było widać najlepsze i najgorsze oferty. Posortujemy dane tak, żeby dostawcy ułożyli się od najlepszego do najsłabszego.
      • Dla każdego kryterium oceny oraz każdego dostawcy pokażemy, ile punktów ważonych uzyskał. Wyznaczymy kolorem, kto uzyskał najwyższy wynik w danym kryterium. Posortujemy dane tak, żeby dostawcy ułożyli się od najlepszego do najsłabszego. Obliczymy, o ile % odchylają się oferty poszczególnych dostawców w danym kryterium od najlepszego.
      • Dla każdego kryterium oceny oraz każdego dostawcy pokażemy, ile punktów ważonych uzyskał. Pokażemy w tabeli tylko 3 najlepszych dostawców. Oznaczymy dla każdego kryterium najlepsze wyniki kolorem zielonym, żeby czytelnie zwizualizować dane.

      Analiza abc xyz

      • Jakie dane zgromadzić i jak przeprowadzić analizę ABC i XYZ?
      • Jak zbudować narzędzie wspierające podejmowanie decyzji, czyli macierz decyzyjna?

      Analiza porównawcza oferowanych cen

      • Przygotujemy bazę danych do porównania ofert cenowych złożonych przez poszczególnych dostawców. Porównamy oferty z naszą specyfikacją cenową.
      • Dla każdego towaru, każdy dostawca pokażemy zaproponowaną cenę. Oznaczymy kolorem najniższe ceny. Obliczymy wartościowe i % odchylenie ceny od SPECYFIKACJI.
      • Dla każdego dostawcy pokażemy wartość oferty. Obliczymy różnicę poszczególnych dostawców do SPECYFIKACJI kwotowo i procentowo.
        Dane pokażemy w podziale na grupy towarowe. Wartości ujemne pokażemy na czerwono, ale tylko w podsumowaniach.
      • Dla każdego dostawcy pokażemy wartość oferty w podziale na grupy.
        Obliczymy różnicę poszczególnych dostawców do SPECYFIKACJI kwotowo. Wartości ujemne pokażemy na czerwono.
      • Który dostawca dał najwięcej cen minimalnych i na co się to przełożyło?

      KPI – graficzne prezentacje danych w zakupach

      • Przygotowujemy bazę danych do obliczania KPI.
      • KPI dla dostawców i kupców: Plan (P), Zamówienia (Z), Realizacja (R), % odchylenia (R -Z)/ Z, % odchylenia (R-P) / P, Ilość dostaw, Terminowość dostaw, Kompletność dostaw.
      • Jak pokolorować cały wiersz z najsłabszym i najlepszym wskaźnikiem?
      • Dla każdego dostawcy w każdym miesiącu wybranego roku policzymy za pomocą tabeli przestawnej: ILOŚĆ DOSTAW, OT i punkty OT, % OT i % OT PKT, Zamówiono i Zrealizowano, % odchylenia, IF, %IF, OTIF, % OTIF, U każdego dostawcy wyróżnijmy % odchylenia R / Z i %OTIF. Dla %OTIF pokolorujemy wyniki poniżej 70% na czerwono.
      • Budujemy dokładnie taki sam zestaw KPI, jak w poprzednim zadaniu, ale …. sprytnie i w podziale na zamawiających oraz na raportowane okresy.
      • Przygotowujemy dane wsadowe do graficznego przedstawienia KPI – kokpit i wykresy.
      • Przygotowujemy kokpit i wykresy obrazujące KPI w wybranych okresach.
      • Przygotowujemy prezentację planu, realizacji i odchylenia dla każdego towaru w wybranym dniu. Automatycznie wypełnimy kalendarz datami na podstawie daty bazowej i tabelę aktualnymi danymi za wybrany okres.

      Struktura i produktywności zapasu.xlsx

      • Obliczamy średnie dzienne zużycie towarów dla dni kalendarzowych i roboczych oraz wyznaczamy zapas minimalny, który pozwoli zachować ciągłość sprzedaży uwzględniając czas dostawy.
      • Przygotowujemy zapasy do analizy i obliczamy: Odchylenie Stan końcowy do Stan normatywny, Średni dzienny rozchód towaru, Średni dzienny rozchodów ze średnich, Wystarczalność zapasu, Przedział, Wielkość kompletności, Wskaźnik kompletności, Status.
      • Raport skumulowany – Dla poszczególnych towarów na koniec poszczególnych miesięcy pokażemy: stan ilościowy, Wystarczalność, Zmianę ilościową w odniesieniu do miesiąca poprzedniego (następnego), Zmianę ilościową w % w odniesieniu do miesiąca poprzedniego (następnego). Dane posortujemy od najnowszych – jak to wpłynęło na obliczanie wskaźników? Dodaj możliwość szybkiego wyboru dostawcy.
      • Raport bieżący – Dla każdego dostawcy i każdego towaru pokażemy stan normatywny, odchylenie od normatywu, stan początkowy zapasu, stan końcowy oraz oblicz % przyrostu zapasu. Zaprezentujemy dane za ostatni miesiąc z możliwością szybkiej zmiany okresu – jak działa oś czasu?
      • Raport o wyjątkach – Na koniec ostatniego miesiąca pokażemy dla każdego towaru: Stan normatywny, Stan końcowy, Odchylenie SK-SN, Wystarczalność. Pokolorujemy stany poniżej normatywu. Dodamy średni dzienny rozchód z tego okresu oraz średni rozchód do SN. Dodamy informację, ile dni czekamy na dostawę i oznacz towary zagrożone. Oznaczymy towary do ponownego przeliczenia normatywu.
      • Raport o wyjątkach – W każdym miesiącu dla każdego towaru pokażemy odchylenie stanu końcowego od stanu normatywnego. Dane zaprezentujemy kolorami. Obliczymy, ile okresów badamy, ile razy dany towar był poniżej normy w badanym okresie, udział %. Pokolorujemy % skalami od czerwonej – zły wynik.

      Opcjonalnie, jeśli wystarczy czasu (to zależy od ilości pytań):

       

      Zakupy plan vs. realizacja – folder Power Query

      • Jak połączyć plany zakupów z wieloma plikami z realizacją zakupów i stworzyć z nich jedną bazę danych gotową do analiz?
      • Jak porównać plan i wykonanie i wyliczyć odchylenie dla kupca, miesiąca i produktu?

      Ocena dostawców – folder Power Query

      • Przygotowujemy kartę do okresowej weryfikacji dostawcy.
      • Oceniamy ceny uzyskane od danego dostawcy.
      • Zaczytujemy dane z wielu kart oceny dostawców na jedną bazę danych, aby można było zrobić analizy porównawcze dostawców.
      • Do uzyskanych ocen punktowych dokładam wagi kryteriów z innej tabeli i przeliczam dla każdego dostawcy i każdego kryterium punkty ważone.
      • Dla każdego kryterium i każdego dostawcy zestawiamy ranking uzyskanych punktów ważonych, sumujemy dane i wyznaczamy najlepszego i najsłabszego dostawcę.
      WYKŁADOWCA

      Szkolenie Excel dla kupców poprowadzi:

      Trener w zakresie dynamicznej analizy danych przy użyciu arkusza kalkulacyjnego Excel. Wiedzę i doświadczenie z zakresu zastosowania Excela zdobyła pracując przez trzynaście lat na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej w polskich firmach, gdzie zarządzała między innymi działami logistyki, finansów, księgowości i płac, administracją, windykacją, IT.

      Specjalista w dziedzinie zarządzania finansami przedsiębiorstw i wieloletni praktyk z zakresu finansów i rachunkowości.
      Posiada certyfikat księgowy ministra finansów uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

      Dzięki doświadczeniu w obszarze rachunkowości i finansów, przekazuje wiedzę i rozwiązania z zakresu zastosowania Excel’a, które można wykorzystać w codziennej pracy na niemalże  każdym stanowisku.

      Nie napisałam żadnej książki. Nie publikuję w żadnym czasopiśmie czy portalu internetowym. Nie tworzę żadnych opracowań naukowych.
      Ja po prostu szkolę z Excel’a, ponieważ sprawia mi to niewiarygodną frajdę. Mogę zaryzykować stwierdzenie, że ja nie pracuję, tylko realizuję swoją pasję.

      Kiedyś ktoś zapytał mnie, czym się różni Excel dla księgowych od Excel’a dla logistyków czy działów personalnych? Excel niczym, ale możliwości zastosowania są zdecydowanie różne. I o to chodzi w moich szkoleniach, żeby oprócz pokazania, co może zrobić Excel, pokazać też to, co Ty możesz zrobić z Excel’em, do czego można tego użyć w tym konkretnym dziale czy na konkretnym stanowisku.

      METODY

      Excel dla kupców – metody prowadzenia szkolenia:

      Szkolenie Excel dla kupców jest prowadzone metodami maksymalnie aktywizującymi uczestników. Dzięki współdzieleniu ekranu Trener pomaga prawidłowo wykonywać zadania i czuwa nad pracą każdego Uczestnika.
      Trener pomaga prawidłowo wykonywać zadania i czuwa nad pracą każdego Uczestnika.

      Wszystkie ćwiczenia i materiały wykonane w Excel’ są wartością dodaną dla Uczestników, które mogą wykorzystać w praktyce.

      ADRESACI

      Szkolenie Excel dla kupców będzie najlepsze dla:

      dla osób, które pracują w obszarze zakupu i używają Excela w swojej codziennej pracy, a marzy im się, żeby wszystko robić szybko i bez błędów.

      Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Excel dla kupców:

      POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
      98%
      ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
      98%
      UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
      99%

      MIEJSCE SZKOLENIA

      Hotel Focus*** Łódź

      Hotel Focus*** Łódź

      20-21.03.2025 Szkolenie online
      1499 ZŁ (NETTO)

      KARTA ZGŁOSZENIA

      OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

        KONSULTANT


        JOANNA KUŚ
        Specjalista ds. szkoleń otwartych

        tel: +48 32 33 55 150
        mobile: +48 608 577 231
        e-mail: effect@effect.edu.pl

        NATALIA TREFLER
        Specjalista ds. szkoleń otwartych

        tel: +48 32 33 55 153
        mobile: +48 662 297 689
        e-mail: effect@effect.edu.pl

        OPINIE KLIENTÓW


        • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

          Powiatowy Urząd Pracy Patrycja
        • "Szkolenie bardzo profesjonalne oraz rzetelnie przygotowane. Temat wyczerpujący w pełni. Na wszystkie pytania została udzielona wyczerpująca odpowiedź. Serdecznie polecam".

          Forbis Sp. z o.o. Krystyna

        Newsletter


        BĄDŹ NA BIEŻĄCO

        z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

          Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

          Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.