Od konfliktu do współpracy. Jak skutecznie rozwiązywać spory w zespołach technicznych i produkcyjnych?https://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Szkolenie Od konfliktu do współpracy. Jak skutecznie rozwiązywać spory w zespołach technicznych i produkcyjnych?
– najskuteczniejsze metody kierowania i wspierania pracowników UR i Produkcji w osiąganiu lepszych wyników w pracy
Zapraszamy Państwa do udziału w intensywnych, a zarazem niezwykle ciekawych warsztatach szkoleniowych adresowanych do kierowników działów technicznych odpowiedzialnych za jakość i terminowość wykonywanych prac.
Głównym celem szkolenia jest poznanie najnowszych trendów w zarządzaniu zespołami z uwzględnieniem specyfiki kierowania Działem UR i produkcji oraz nabycie umiejętności wykorzystania ich w praktyce.
Skuteczne kierowanie działem utrzymania ruchu i produkcji obarczone jest specyficznymi problemami i wymaga od kierowników działów technicznych, UR i Produkcji rozwoju własnego potencjału twórczego i intelektualnego oraz umiejętności interpersonalnych i przywódczych.
Szkolenie przebiega w formie aktywnych warsztatów, w spontanicznej i przyjaznej atmosferze, co pozwala z łatwością nabyć praktyczną wiedzę i umiejętności stosowania metod psychologicznych, przydatnych w zarządzaniu zespołem pracowników UR i produkcji, w szczególności z zakresu: przywództwa, komunikowania się, zarządzania konfliktem, motywowania i rozwiązywania trudnych sytuacji.
Poznanie podstawowych zasad i metod kierowania oraz wspierania pracowników w osiąganiu lepszych wyników w pracy w działach technicznych i UR.
Nabycie i rozwój umiejętności zarządzania zespołem pracowników działów technicznych w celu osiągania jak najlepszych wyników jego działania.
Przygotowanie do przejścia od dyrektywnego kierowania do zarządzania zgodnego z zasadami „human relations”, nakierowanego na optymalną motywację pracowników i wykorzystania potencjału ludzkiego.
Zdobycie umiejętności doboru odpowiedniego stylu kierowania do każdego podwładnego uwzględniającego m.in. preferowany przez pracownika styl komunikowania się, styl uczenia się i pracy.
Zdobycie umiejętności kształtowania postaw pracowników zgodnych z wartościami i polityką firmy.
Trening asertywności.
PROGRAM
PROGRAM SZKOLENIA:
Nowoczesne zarządzanie ludźmi a potrzeby „umysłów technicznych”
Tradycja a nowoczesność – jak zmieniały się sposoby podejścia do efektywnego zarządzania ludźmi
Czym się różnią procesy zarządzania i kierowania?
Warunki pracy w środowisku produkcyjnym i technicznym i ich istotny wpływ na proces zarządzania i motywowania
Kluczowa rola szefów – wpływ przełożonego na zaangażowanie i wyniki pracy
Motywowanie pracowników a motywowanie zespołów
Zasady współpracy z działami „nie technicznymi”
Szef działu technicznego – jego rola i obszary odpowiedzialności
Rola kierownika zespołu – odpowiedzialność za zadania, zespół, rozwój ludzi
Cechy osobowości i umiejętności szefa działu technicznego
Praktyczne zadania a umiejętności szefa działu technicznego
Co to jest przywództwo? – na przykładzie działu technicznego
Jak być skutecznym szefem działu technicznego – czynniki osobistego sukcesu w zarządzaniu ludźmi
Autorytet szefa działu technicznego podstawą sprawnego zarządzania
Autorytet a władza formalna
Podstawowe czynniki budujące autorytet:
– autorytet funkcji
– autorytet doświadczenia i kompetencji
– autorytet osobowości
– władza polegająca na porozumieniu
– co podważa a co buduje autorytet menedżera działu technicznego
Zasady sprawowania władzy
Budowanie relacji z podwładnymi w środowisku technicznym
Awans w zespole – problem czy szansa dla szefa działu technicznego
Umiejętność kontrolowania dystansu w relacjach z podwładnymi
Style zarządzania zespołami na przykładzie działu technicznego
Podstawowe style przewodzenia/zarządzania
„Wady i zalety” wynikające z różnych stylów zarządzania
Dobór stylu do zadania, grupy i sytuacji
Twój styl zarządzania – autodiagnoza
Określenie własnego, preferowanego stylu zarządzania
Jak doskonalić swój styl przewodzenia
Skuteczna komunikacja w procesie zarządzania „umysłami technicznymi”
Sposoby skutecznej komunikacji interpersonalnej : werbalnej i niewerbalnej
Bariery komunikacyjne pomiędzy ludźmi i sposoby na ich omijanie
Aktywne słuchanie – zrozumienie potrzeb innych
Kto pyta nie błądzi – rola pytań w procesie motywowania pracowników
Techniki utrzymania sprawnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych: zespołowych i indywidualnych
Delegowanie zadań, czyli jak zadbać o zadania, siebie i rozwój ludzi
Poziomy delegowania – jak i kiedy delegować zadania pracownikom
Przekazywanie zadań a zakres kompetencji podwładnych
Realizacja celu a ustalanie kolejności zadań
Co może blokować delegowanie zadań
Techniki skutecznej komunikacji w procesie delegowania zadań: informowanie, wydawanie poleceń, delegowanie uprawnień
Bieżące monitorowanie i ocena wykonania zadania przez pracownika
Motywowanie pracowników w środowisku technicznym
Prawda o motywacji – psychologiczne aspekty motywacji człowieka do pracy
Modele Maslowa, McGregora, Herzberga i inne
Znaczenie i funkcja motywowania pozafinansowego
Skuteczne sposoby okazywania uznania i aprobaty
Zasady udzielania motywujących informacji zwrotnych – krytyka i pochwała.
Opracowanie indywidualnych planów motywowania pracownika
Spirala demotywacji – jak skutecznie przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu pracowników
Coaching w pracy szefa działu technicznego
Coaching zaradczy i rozwojowy
Opis pracy, umiejętności i cechy coacha
Narzędzia pracy coacha
Autodiagnoza predyspozycji
Zasady prowadzenia rozmów coachingowych
Trening asertywności
Co to jest postawa asertywna i dlaczego warto być asertywnym szefem?
Analiza własnego poziomu asertywności
Budowanie postawy asertywnej
Techniki asertywne: obrona swoich praw, radzenie sobie z krytyką, prezentacja własnych opinii
Zachowania asertywne sposobem radzenia sobie z presją i manipulacją
Asertywność podwładnych – jak sobie radzić?
Stres i spadek motywacji do pracy szefa działu technicznego
Przyczyny obniżającego się poziomu motywacji – jak zapobiec tej sytuacji
Źródła stresu – indywidualne, organizacyjne, specyficzne dla stanowiska
Autodiagnoza stresu zawodowego
Zjawisko sumowania się stresu – źródła stresu w sytuacjach życiowych
Typ osobowości A – osobowość, która generuje stres
Techniki relaksacji i pokonywania stresu
Praca zespołowa w służbach technicznych
Praca zespołowa w służbach technicznych – mit czy rzeczywistość
Zespół jako grupa – psychologia działania grup, pracy w grupie i myślenia grupowego
Budowanie zespołu z jednostek: strategie, metody i niebezpieczeństwa
Typy pracowników w Twoim zespole i ich wzorce prac
Dobór odpowiedniego sposobu zarządzania zespołem w zależności od fazy rozwoju zespołu
Doświadczenie dynamiki zespołu i jej konsekwencji dla sprawnego funkcjonowania zespołu
Nietypowe postawy i zachowania w zespole: blokowanie pomysłów, dominacja, manipulowanie innymi, izolowanie się, unikanie
Rozwiązywanie konfliktów w zespole działu technicznego
Najczęstsze przyczyny powstawania konfliktów w zespołach technicznych i pomiędzy zespołami produkcyjnymi a wspomagającymi
Zjawisko eskalacji konfliktu
Style rozwiązywania konfliktu
Komunikacja w sytuacji konfliktowej
Przełamywanie oporu pracowników i indywidualnych barier
Wypracowanie wsparcia i zaufania
Wytworzenie poczucia więzi w ramach całej organizacji
Zrozumienie znaczenia budowania wspólnej tożsamości wszystkich działów w środowisku produkcyjnym
WYKŁADOWCA
WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:
Joanna Cisek-Dąbrowska
Psycholog, doświadczony trener z bogatą praktyką rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne rekomendacja trenera I i II stopnia PTP (licencja trenera nr 170). Doradca biznesowy, coach, inspirator rozwoju osobistego menedżerów polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Pełni funkcję menedżera ds. szkoleń w Katowickiej Strefie Ekonomicznej S.A. Swoją karierę trenerską zaczynała na początku lat 90-tych prowadząc treningi i seminaria z asertywności pod okiem doświadczonych superwizorów PTP. Należała do grona osób zaangażowanych w poszukiwanie zastosowania metodologii treningu asertywności w biznesie w ramach prac Stowarzyszenia Trenerów Asertywności.
Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (studia podyplomowe: „Psychologia menedżerska”, „Trener i menedżer szkoleń”), Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki (studia podyplomowe: „Zarządzanie projektem”).
Specjalizuje się w obszarze zarządzania i rozwoju potencjału kadry menedżerskiej ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw produkcyjnych.
Ukończyła prestiżową szkołę coachów prowadzoną przez Erickson College International „The Art and Science of Coaching”, aktualnie w trakcie certyfikacji ICF.
Swoją przygodę z coachingiem rozpoczęła się w 2004 roku w trakcie współpracy trenerskiej z Pionem Bankowości Detalicznej BRE Banku S.A. Przez kilka lat prowadziła executive coaching dla dyrektorów placówek (7 projektów rocznych) zgodnie z modelem GROW sir Johna Whitemoore’a.
Realizuje usługi doradcze oraz przygotowuje innowacyjne projekty szkoleniowe z zakresu:
rozwoju umiejętności menedżerskich – komunikacji interpersonalnej, efektywności indywidualnej, zarządzania czasem, budowania zespołu, zarządzania zespołem projektowym, asertywności, coaching’u.
Posiada praktykę w projektowaniu szkoleń pomocnych w rozwiązaniu konkretnych problemów organizacyjnych i rozwojowych oraz coachingu.
Przygotowała i realizowała projekty dla znanych firm doradczych Ernst & Young, ISO Swedish-Managment Group Poland, SLG International Training Centre.
Uczestniczyła w 2-letnim projekcie szkoleniowym dla konsultantów „Firma 2000” organizowanym przez ActiVoca oraz PriceWaterhouseCoopers.
W swojej bogatej karierze trenerskiej przeszkoliła między innymi kilkuset menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz pracowników liniowych wielu firm produkcyjnych, handlowych, usługowych oraz banków z całej Polski m.in.:
Makro Cash & Carry Polska S.A.
Lear Corporation Sp. z o.o.
Delphi Polska Automotive System Sp. z o.o.
Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o.
Prokom Software S.A.
Softbank S.A.
Multibank BRE Bank S.A.
Lentex S.A.
BOC Polska Sp. z o.o.
PZU Życie S.A.
Grupa Fiat Auto Poland
Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jej udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.
METODY
METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:
Moduł prowadzony jest z zastosowaniem licznych, ciekawych ćwiczeń grupowych, poprzez twórczą dyskusję, pracę własną uczestników, symulacje sytuacyjne rozwijające umiejętności uczestników oraz mini wykłady i inspirujące komentarze prowadzącego. Zastosowane zostaną pomoce dydaktyczne podnoszące atrakcyjność ćwiczeń, m.in. klocki K’nex.
Ćwiczenia praktyczne doskonalące sposób skutecznego komunikowania się .
Nasze szkolenia bazują na praktycznym doświadczeniu uczestników, informacji zwrotnej od grupy i prowadzących, refleksji własnej, jako momentu inicjującego rozwój i zmiany w zachowaniu.
ADRESACI
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:
Dyrektorów i Kierowników Technicznych
Głównych Mechaników i Głównych Inżynierów
Szefów Utrzymania Ruchu
Kierowników zainteresowanych poprawą efektywności pracy działu technicznego
Kierowników Działów Produkcji
ORGANIZACJA
SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:
19-20 października 2017r. – Hotel TATRA***Wellness&Spa Zakopane, ul. Cyrhla 34 www.hoteltatra.pl
Hotel TATRA ***Wellness & Spa to nowy, otwarty w kwietniu 2014 roku komfortowy hotel z przepięknym widokiem na górskie szczyty Tatr polskich i słowackich, jak również na położone w dolinie Zakopane. Do dyspozycji Gości Centrum Wellness: nowoczesny basen z systemem hydromasażu, jacuzzi, sauna fińska, sauna parowa, kręgielnia.
Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 18:00 – 22:00.
Cena szkolenia z zakwaterowaniem wynosi 1590 zł brutto. Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena wynosi 1540 zł brutto. Cena szkolenia bez zakwaterowania wynosi 1190 zł brutto. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 200 zł brutto.
Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcami, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie, przerwy kawowe, zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Odnowy Biologicznej, parkingu hotelowego.
OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:
POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
95%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
"Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".
ANBUD Sabina Obwiosło-BudzyńSabina
"Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".
Europe Distribution Group Sp. z o.o.Magdalena
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.