Kpi – kluczowe wskaźniki efektywnościhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
„Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać” – Peter Drucker
KPI – Key Performacne Indicators, kluczowe wskaźniki efektywności, to jedno z najczęściej stosowanych narzędzi pomocnych w zarządzaniu niemal każdym obszarem organizacji od produkcji przez wielkość sprzedaży, efekty kampanii marketingowych, po jakość, ilość reklamacji w stosunku do liczby sprzedanych produktów, koszty, nadgodziny.
Jak mierzyć efekty zarządzania?
Dlaczego świat biznesu kręci się wokół KPI?
Jak wyznaczyć KPI na różnych poziomach zarządzania i w różnych działach firmy?
Czym powinny się charakteryzować dobrze dobrane KPI?
Jak raportować wyniki w oparciu o KPI?
Na te i inne pytania dotyczące najlepszych praktyk zarządzania przez cele odpowiedzą zaproszeni Trenerzy, którzy zaprezentują swoje wieloletnie doświadczenia zdobyte we współpracy z zarządami i menedżerami polskich firm.
KPI służą do:
Za pomocą dobrze przygotowanych KPI można sprawdzić:
Za pomocą KPI można rozliczać efekty pracy poszczególnych działów, mogą one być podstawą do premiowania pracowników firmy. Pomagają w rozliczaniu współpracy z firmami zewnętrznymi.
Szkolenie przygotowuje do posługiwania się wskaźnikami KPI (Key Performance Indicators) i jak najlepszego dopasowania ich do realizowanych celów. Uczestnicy szkolenia w sposób praktyczny opracują wybrane kluczowe wskaźniki postępu (KPI), zdobędą umiejętność doboru niezbędnych informacji do opracowania wskaźników.
Wiedza uzyskana podczas szkolenia będzie wsparciem dla tych, którzy pracują i udoskonalają system zarządzania przez cele lub są na etapie jego tworzenia.
Szkolenie rozwija kompetencje związane z budowaniem, wdrożeniem i stosowaniem systemu KPI, a zasady rozwoju systemu są prezentowane w kontekście systemu zarządzania aktywnością organizacyjną Performance Management i zarządzania przez cele. Oferowane szkolenie przybliży uczestnikom teorię i praktykę koncepcji wskaźników efektywnościowych w tej perspektywie (MBO).
Szkolenie pozwoli także na wdrożenie w organizacji systemu kaskadowania celów oraz raportowania rezultatów w oparciu o Hoshin Kanri (czyli, zaangażowanie pracowników w skuteczny i szybki przepływ właściwej informacji, we właściwym czasie i miejscu pod właściwy adres).
CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:
Uczestnicy szkolenia:
Uczestnicy szkolenia otrzymają m.in. gotowe szablony w excelu na kilka wskaźników związanych z:
jakością,
produkcją,
dostawami na czas
obliczaniem godzin nadliczbowych
zapasami materiałowymi.
PROGRAM SZKOLENIA:
Przygotowanie do pracy z systemem KPI
Cel: Uczestnicy poznają i zrozumieją zasady, funkcje KPI, zrozumieją wpływ wskaźników KPI na realizacje celów firmy oraz ustalanie priorytetów w działaniu
System pracy z KPI
Cel: Uczestnicy potrafią definiować obszary dla wskaźników KPI, rozumieją różnice pomiędzy wskaźnikiem a miernikiem, wiedzą jak różnicować wskaźniki ilościowe i jakościowe
Pomiar realizacji celów
Cel: Uczestnicy poznają założenia oraz elementy KPI, uzyskają wiedzę dotyczącą pomiaru i zbierania informacji, aktywności i wyników oraz struktury celów, zdobędą wiedzę jak pracować z kartą celów/wyników
Niepoprawnie zdefiniowane KPI – aspekty praktyczne
Cel: Uczestnicy zrozumieją swoją odpowiedzialność i będą umieli oszacować ryzyko popełnianych błędów w definiowaniu właściwych wskaźników KPI
Zarządzanie za pomocą KPI
Cel: Uczestnicy będą umieć właściwie interpretować relacje cele – wskaźniki KPI, będą interpretować wskaźniki efektywnościowe, zrozumieją zasadę kaskadowania celów organizacji, poprawią szybkość podejmowania decyzji na podstawie aktualnych wartości wskaźników KPI
Monitorowanie realizacji zadań i celów.
Jak interpretować i raportować?
Cel: Uczestnicy będą umieć określać, wyznaczać i monitorować cele i zadania oraz analizować efektywność podejmowanych działań. Będą umieć udzielać informacji zwrotnej w kontekście zrealizowanych zadań. Będą umieć w odpowiedni sposób raportować co ułatwi menedżerom szybkie formułowania wniosków i podejmowanie właściwych decyzji
Wdrożenie KPI – skutecznej metody zarządzania firmą
Cel: Uczestnicy będą potrafić implementować wypracowane rozwiązania w organizacji, rozumieją relacje wpływu wskaźników na właściwe działania i decyzje biznesowe, rozumieją rolę i odpowiedzialność właściwej komunikacji w organizacji
KPI w projektowaniu strategii sprzedaży – co? kiedy? i jak? mierzyć w dziale sprzedaży
Jak pracować na KPI w praktyce? – case study dla wybranych obszarów, monitorowanie i ocena.
Przedstawienie kluczowych wskaźników doskonalenia firmy mających za zadanie poprawę, między innymi, takich parametrów działania organizacji jak dostawy na czas, wielkość sprzedaży, realizacja planów produkcyjnych, poziom zapasów materiałowych, kontrola nadgodzin, reklamacji, itp.
Wskaźniki podstawowe – dostawy, produkcja, wydajność, doskonalenie
Cel: Fizyczne wytworzenie konkretnych wskaźników w oparciu o pomiary z sesji produkcyjnych
Wskaźniki towarzyszące produkcji – zapasy, nadgodziny, jakość. System Hoshin Kanri – ciągłe doskonalenie firmy poprzez przekazanie wizji, celów i zadań na wszystkie szczeble organizacji, od zarządu aż po pracowników tak, aby wszyscy wykonywali swoje zadania w oparciu o wspólne plany i dokonywali stałej analizy uzyskiwanych wyników.
Symulacja spotkania kierownictwa na poziomie TOP 30 lub wybranego spotkania na poziomie TOP 15 / TOP 5
Cel: Przećwiczenie udziału w spotkaniu Hoshin Kanri oraz poznanie sposobów zachowania w różnych sytuacjach związanych z funkcjonowaniem wskaźników KPI
WYKŁADOWCAMI NA SZKOLENIU BĘDĄ:
dr Andrzej Bogusz
Trener, manager i konsultant z ponad 25-letnim doświadczeniem (bankowość, informatyka, konsulting). Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym, optymalizacji procesów biznesowych (Lean Management, Six Sigma, Operational Excellence, Business Process Re-engineering) i zarządzaniu procesowym, zarządzaniu projektami i budowie wewnętrznych metodyk projektowych.
Jego współpraca z firmami koncentruje się na zarządzaniu ryzykiem i ciągłością działania, doskonaleniu kompetencji managerskich i budowie struktury i kultury efektywnego zarządzania (zarządzanie przez cele, plany pracy i spotkań managerskich, systemy KPI, prowizoria strategiczne, zarządzanie zmianą, strukturalne systemy zarządzania).
Certyfikaty: PRINCE2 Practitioner, Pełnomocnik ds. Systemów Zarządzania ISO 9001, Audytor Wewnętrzny Systemów Zarządzania ISO 9001, Audytor Wewnętrzny Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji ISO 27001.
Prowadził projekty i pracował dla firm z branż: bankowo-finansowej, informatycznej, ubezpieczeniowej, konsultingu i szkoleń, kruszyw, produkcyjnej, sieci sprzedaży, logistycznej, motoryzacyjnej, spożywczej, przetwórstwa, administracji publicznej i innych.
Ireneusz Poznański
Współtwórca pakietu mierników KPI (Key Performance Indicators) w różnych przedsiębiorstwach. Specjalizuje się w projektach strategicznych, projektach związanych z poprawą efektywności firm oraz optymalizacji procesów biznesowych. Od początku swojej kariery związany z wdrażaniem zmian w organizacjach o zasięgu międzynarodowym – lider zespołów Change Management. Dodatkowo pełni rolę koordynatora wdrożeń inicjatyw z zakresu ciągłego doskonalenia na poziomie kadry zarządzającej.
Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu oraz zarządzaniu wydajnymi organizacjami, planowania i sterowania produkcją, logistyki, zarządzania gospodarką magazynową a także we wdrażaniu rozwiązań z zakresu Lean / Kaizen. Pracował w organizacjach prowadzących produkcję seryjną (przemysł kolejowy) oraz produkcję jednostkową (przemysł energetyczny), odpowiadał za planowanie i sterowanie produkcją. Do jego codziennych obowiązków należało zarządzanie zespołem pracowników planowania i logistyki, organizacja pracy produkcji, zagwarantowanie dostaw na czas zarówno materiałów jak i wyrobów gotowych, wdrożenie narzędzi Lean (Kanban, 5S, Visual management).
Aktualnie wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie w doradztwie, szkoleniach, planowaniu oraz organizacyjnym wsparciu wdrożeń w obszarach zarządzania produkcją oraz logistyką (5S, TPM, Kaizen, VSMD).
Prelegent na spotkaniach skupiających praktyków Lean (eliminacja oporu wobec Lean, Lean w produkcji jednostkowej, KAIZEN – system sugestii pracowniczych, praktyczne aspekty wdrażania projektów optymalizacyjnych, m.in. na: Manufacturing Strategy Summit.
Wybrani Klienci:
Bombardier Transportation Polska / Hungary, Donko Sp. z o.o., Zehnder Group Sp. z o.o., Winkelmann Polska, Coca-Cola, Pilkington, Draexlmaier, BorgWarner, Tikkurila i wielu innych.
METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:
Szkolenie ma formę interaktywnych 16 godzinnych warsztatów.
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Nasze warsztaty kształtują praktyczne umiejętności dzięki uznanym metodom pracy takich jak: burza mózgów, dyskusja, gra symulacyjna, studium przypadku, odgrywanie ról, interaktywna prezentacja, ćwiczenia indywidualne i grupowe, elementy coachingu i mindmappingu, kwestionariusze i testy zachowań.
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:
kadry zarządzającej, właścicieli spółek i członków rad nadzorczych, menedżerów uczestniczących w procesach decyzyjnych, reprezentujących wszystkie działy firmy. Do udziału w szkoleniu zapraszamy wszystkie osoby, które chcą poznać metodykę tworzenia i wdrażania wskaźników dla podejmowania skutecznych decyzji w procesie zarządzania przez cele (Performance Management).
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".
"Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.