SIŁA FEEDBACKU MENEDŻERSKIEGO – 8 TECHNIK SKUTECZNEJ INFORMACJI ZWROTNEJ W ZESPOLE

 In Akademia Menedżera, HR / Kadry

Szkolenia i Kursy
HR / Kadry

Szkolenia
Dla Menedżerów

http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=3579

SIŁA FEEDBACKU MENEDŻERSKIEGO – 8 TECHNIK SKUTECZNEJ INFORMACJI ZWROTNEJ W ZESPOLE

– jak rozwijać skuteczność zespołu dzięki efektywnej informacji zwrotnej menedżera?  

Mowa jest srebrem, a feedback złotem.

Jeśli Twoi pracownicy:

  • nie wykonują lub zbyt długo wykonują zlecone zadania
  • prowadzą rozmowy na tematy prywatne w trakcie pracy
  • spóźniają się do pracy
  • wiecznie popełniają te same błędy
  • krytykują Twoje pomysły na forum
  • używają wulgaryzmów w odniesieniu do innych pracowników

musisz umieć przekazać silną informację zwrotną.

Informacja zwrotna to podstawowe, najczęściej wykorzystywane narzędzie w codziennej pracy menedżera, które służy do udzielania pochwał inspirujących do działania, przekazywania konstruktywnej krytyki, wyrażania opinii, oczekiwań i motywowania pracowników.

Niestety wielu, nawet doświadczonych menedżerów ma kłopoty z udzielaniem feedbacku pracownikom, nie potrafi budować przejrzystych komunikatów, nie wykorzystuje siły informacji zwrotnej do budowania relacji z pracownikami, pobudzania ich zaangażowania i motywacji do pracy. Dużą trudność powoduje dostosowanie komunikatów do pracowników w różnym wieku oraz radzenie sobie z obiekcjami i różnicą zdań.

Szkolenie Siła feedbacku to najlepsze rozwiązanie, pigułka wiedzy dla menedżerów, którzy chcą zwiększyć swoją skuteczność w obszarze udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom, której efektem ma być zmiana niekorzystnych zachowań lub wzmocnienie pożądanych.

Warsztaty zawierają kompendium menedżerskiej wiedzy na temat wdrażania kultury feedbacku i jego umiejętnego stosowania w relacjach menedżer – pracownik, a także pomiędzy członkami zespołu.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Trening zapewnia rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie:

  • Czym jest feedback menedżerski i jak z niego korzystać?
  • Jak sprawnie udzielić informacji zwrotnej w oparciu o poznane schematy, techniki – przygotowanie krok po kroku procesu udzielania feedbacku.
  • Jak rozwijać skuteczność zespołu dzięki efektywnej informacji zwrotnej menedżera? Jak egzekwować i dyscyplinować, gdy prośby i polecenia nie działają?
  • Jak budować przejrzyste komunikaty i kulturę feedbacku w zespole? – stawianie pytań w feedbacku.
  • Jak pobudzać zespół do działania dzięki konstruktywnej informacji zwrotnej?
  • Jak rozmawiać z pracownikami o postępach, kompetencjach i obszarach do rozwoju?
  • Rozumienie mechanizmów emocjonalnych utrudniających komunikowanie wprost „niepopularnych” i trudnych tematów.
  • Formułowanie wypowiedzi w sposób nieoceniający i modelujących konstruktywne zachowania pracowników w zespole – jak nie wpadać w pułapki myślenia, schematy, krytycyzm, błędy i emocje podczas dawania informacji zwrotnej?
  • Dostosowanie treści feedbacku do konkretnej osoby – jak sprawnie prowadzić proces udzielania informacji zwrotnej pracownikom w różnym wieku?
  • Budowanie otwartej i doskonalącej komunikacji w zespole usprawniającej proces realizowania zadań
  • Jak radzić sobie z obiekcjami pracownika i różnicą zdań
  • Jak ustrzec się przed manipulacją ze strony pracowników
PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

FEEDBACK KROK PO KROKU – DLACZEGO JEST TAK WAŻNY W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM? KIEDY, JAK I GDZIE UŻYWAĆ?

  • Feedback jako codzienne narzędzie menedżera.
  • Feedback – proporcje w komunikacji menedżera – czyli dlaczego
    wskazana jest przewaga feedbacku wpierającego i doceniającego kompetencje pracowników?
  • Feedback Face to face. Dlaczego nie na forum zespołu?
  • Feedback do zespołu. Sytuacje w których feedback może i powinien użyty być na forum zespołu.
  • Co możemy feedback’ować:
    • Niechęć do podejmowania się nowych zadań
    • Negatywne wypowiadanie się o innych pracownikach
    • Brak zaangażowania w rozwiązywanie problemów
    • Negatywnie emocjonalne podejście do podległych pracowników
    • Niewykonanie zleconych zadań w terminie
    • Zbyt długie wykonywanie zadań
    • Częste rozmowy na tematy prywatne w trakcie prac
    • Spóźnianie się do pracy
    • Częste popełnianie tych samych błędów
    • Nieprzestrzeganie zasad pracy na stanowisku
    • Krytykowanie pomysłów innych na forum
    • Używanie wulgaryzmów w odniesieniu do pracowników
    • Nie korygowanie zachowania po zwróceniu uwagi przez przełożonego
    • Zwolnienie pracownika bez wyjaśnienia
    • Kompetencje
    • Brak wiedzy na temat zmian w firmie
    • Nie zgłaszanie problemów lub zgłaszanie problemów w ostatniej chwili
    • Negatywne wypowiadanie się o planach firmy
    • Brak angażowania innych osób w rozwiązywanie problemów
    • Brak szacunku do innych osób
    • Brak aktywności na spotkaniach
    • Niskie wskaźniki jakościowe
    • Nieinformowanie pracowników o ważnych zdarzeniach
    • Krytyka współpracownika na forum
    • Krytyka zmiany na forum
    • Brak podawania rozwiązań przy krytyce
    • Nieprzestrzeganie zasad BHP
    • Problemy z komponentami
    • Brak realizacji planów produkcyjnych
    • Problemy z uruchomieniami
    • Brak przestrzegania zasad prowadzenia zebrań
    • Niechęć do pomagania nowym pracownikom
    • Niechęć do nowych pracowników
    • Robienie wszystkiego samodzielnie
  • Czym jest kultura feedbacku?
  • Korzyści z kultury feedbacku w zespole i organizacji.
  • Model wdrażania kultury feedbacku w zespole.
  • Zagrożenia jakie mogą wystąpić w trakcie wdrażania kultury feedbacku.
  • Przykłady transformacji w zespołach z rynku – czyli jak to robią najlepsi.
  • Różne sytuacje i modele feedbacku. Przykłady.
  • Stawianie pytań w feedbacku.
  • Feedback. Rozwój, czy porażka?

WARUNKI SKUTECZNEGO FEEDBACKU.

  • Miejsce. Wybierz miejsce do komunikacji.
  • Czas. Szybkość udzielenia feedbacku po wystąpieniu zachowania.
  • Zasada zaufania i otwartości.
  • Zasada asertywnej komunikacji w feedbacku, czyli czego nie wolno mówić menedżerowi.
  • Komunikat JA. Komunikat TY. Oparcie na faktach.
  • Zasada stopniowalności siły feedbacku.
  • Komunikacja niewerbalna w feedbacku – jak budować siłę oddziaływania feedbacku w mowie ciała.

FEEDBACK. MODELE MENEDŻERSKIE
Feedback – uznanie, doskonalenie i modelowanie nieprawidłowych zachowań. Szybka informacja zwrotna. Fakty • Konsekwencje • Ustosunkowanie • Oczekiwania • Uczucia • Zasady • Sankcje

  • Zanim powiesz feedback. 5 WHY. Ocena realizacji zadania.
    FUO. RTD. Nowa kanapka menedżerska. 8 modeli feedbacku menedżerskiego – praktyka stosowania.
  • Różnice w feedbacku dla młodych i doświadczonych pracowników.
  • Trójstopniowy feedback, czyli o tym jak skutecznie zmieniać zachowania ludzi.
  • Zbyt twardy lub zbyt miękki styl rozmowy – konsekwencje dla autorytetu menedżera.
  • Od bardzo proszę do realizacji sankcji.
  • Mocny feedback w sytuacjach trudnych – Ocena, krytyka czy informacja zwrotna? Informacja zwrotna nie może być pretensją, oskarżeniem lub groźbą.
  • Jak egzekwować i dyscyplinować, gdy prośby i polecenia nie działają?
    Zapowiedź i realizacja sankcji w przypadku uporczywego łamania zasad.
  • Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnych (opór pracownika, zaprzeczanie, usprawiedliwianie się, agresja, kłamstwo).

FEEDBACK W DIALOGU. Jak rozwijać ludzi poprzez feedback.

  • Konstruktywny feedback w dialogu z pracownikiem.
  • Przedstaw plan i cel. Nakreśl obszary rozmowy.
  • Zawsze najpierw wysłuchaj pracownika.
  • Zadawaj pytania i wyjaśniaj nieścisłości.
  • Bierz pod uwagę argumenty pracownika.
  • Pokazuj konsekwencje i formułuj swoje oczekiwania.
  • Wypracuj efektywne rozwiązania.
  • Pamiętaj o podsumowaniu ustaleń.
WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Olga Borgieł

Psycholog ze specjalnością psychologia biznesu. Należy do czołówki trenerów w Polsce, certyfikowany trener TTT University of Wales.

Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.

Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).

Prowadziła projekty w obszarze HR dla kadry takich organizacji m.in. jak: PKO BP SA, Kredyt Bank SA, BRE Bank SA, CJ International, MPiPS, Formes sp. z o.o., PCP sp. z o.o., EC Zabrze SA, PKO BP SA we współpracy z Ernst&Young. Projekty z AC/DC prowadziła m.in. dla: PRInż Holding SA, Totalizator Sportowy, SOS Wioski Dziecięce, Huta Buczek SA, Kredyt Bank SA.

Jakość szkoleń potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności w pracy.

Opinia Uczestnika:

Brałam dziś udział w drugiej (i niestety ostatniej) części szkolenia: „Menedżer doskonały – słuchaj, motywuj i zwiększ potencjał zespołu”. Szkolenie prowadziła Olga Borgieł – kobieta dynamit, kobieta, której nie da się nie słuchać. Łapałam się na tym, że najnormalniej w świecie przytakiwałam jej jak pacynka.

Niby wiedziałam, jak ważna jest komunikacja, jak prawidłowo komunikować. Ale to, co Olga przedstawiła i zobrazowała mi podczas dzisiejszego szkolenia, dało mi więcej niż 4 semestry studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Wrocławskim (właśnie dlatego porzuciłam studiowanie, a raczej marnowanie czasu, energii i pieniędzy).

To, co tak naprawdę od pierwszej części szkolenia wdrożyłam do swojego zespołu, to komunikacja na podstawie faktów, bo niestety zdarzało mi się uruchamiać emocje i oceny podczas rozmów. I efekt był jaki był. Pewnie teraz też niejednokrotnie rzucę komunikatem nacechowanym emocjonalnie, ale robię to dużo bardziej świadomie. Drugim elementem, który funkcjonuje u mnie jest motywacyjne DNA, lepiej poznałam ludzi, z którymi pracuję, ich motywacje, ich potrzeby i dzięki temu współpraca z nimi jest bardziej efektywna.

To, co dzisiaj Olga mi uświadomiła, to jaki wpływ ma mój wygląd w pracy na to, jak postrzega mnie zespół. Obowiązuje u nas w firmie określony dress code, ale faktycznie ostatnio trochę od niego odeszłam, a na poziomie menedżera doskonałego, który chce wymagać od innych, zadaniem naczelnym jest przecież przestrzeganie zasad. Mam, powiedzmy, dość ekstrawagancką fryzurę, ale to jest ten element, który jest w 100% mój, mówi o mnie jako o osobie, a nie o mnie jako o stanowisku, na którym pracuję.
Ze szczególną uwagą będę pracować nad komunikatami stworzonymi w oparciu o (fakty-uczucia-konsekwencje-oczekiwania-zasady). To pozwala nie tylko na to, żeby komunikacja była oparta na faktach, ale także na to, żeby miała silny i kompletny przekaz. Intuicję zostawię w domu, do pracy zabiorę swój analityczny umysł.

Stoję teraz przed lekturą książki: „Po pierwsze: złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej?”.

Uwielbiam to poczucie, że uczę się czegoś, co naprawdę jest w moim życiu ważne, co mogę przełożyć na konkretne rzeczy, co może zrodzić soczyste i piękne owoce.
Taka nauka, to jest nauka!

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

  • 80% praktyki / 20% wykładu,
  • Case study,
  • modelowanie zachowań,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • scenki sytuacyjne w małych grupach, dyskusja moderowana,
  • indywidualny feedback trenera połączony z sesją mentorską.
ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • prezesów, dyrektorów zarządzających,
  • osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników,
  • menedżerów działów HR,
  • właścicieli firm.
ORGANIZACJA

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
95%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
98%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA
e277c057c87670291ca5a540542001e9b2096f8988597727

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA

ZAPYTAJ O TERMIN

TERMIN:
MIEJSCE:
HOTEL:

CENA: ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA WALAS
    AGNIESZKA WALAS specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

    Powiatowy Urząd Pracy Patrycja
  • "Szkolenie bardzo profesjonalne oraz rzetelnie przygotowane. Temat wyczerpujący w pełni. Na wszystkie pytania została udzielona wyczerpująca odpowiedź. Serdecznie polecam".

    Forbis Sp. z o.o. Krystyna

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.