http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/szkolenie-dla-dzialu-zakupow-kupiec-doskonaly-2-0-negocjacje-zakupowe-relacje-z-dostawcami-oszczednosci

Szkolenie kupiec doskonały 2.0 – jak zostać liderem zakupów?

– fundamenty skuteczności kupieckiej. Mapa Rozwoju Kupca. Autodiagnoza cech i kompetencji. Rozwój silnej osobowości kupca.

Dziś kupiec musi być jednocześnie strategiem, negocjatorem, psychologiem i partnerem biznesowym.
Nie wystarczy „coś kupić”.
Trzeba wiedzieć dlaczego, od kogo, kiedy, na jakich warunkach – i z jakim efektem.

Dołącz do grona tych, którzy nie tylko kupują – ale zarządzają wartością, wpływem i zaufaniem!

Sprawdź na szkoleniu:
czy znasz siebie jako kupca – swoje silne strony, blokady i potencjał do rozwoju?
czy Twoje umiejętności naprawdę przekładają się na wynik działu zakupów?
czy w negocjacjach potrafisz nie tylko wygrywać, ale i budować trwałe relacje z dostawcami, pokonać ich opór?
czy potrafisz dobierać taktyki negocjacyjne do pozycji w matrycy Kraljica?
czy wiesz jak matryca Kraljica zmienia sposób negocjacji?
co zrobić, gdy dostawca dyktuje warunki?
jak stawiać granice, nie paląc mostów?
kiedy naciskać, a kiedy odpuścić – i jak to robić skutecznie?
jak uzyskać więcej za tę samą cenę? – dodatkowe warunki, gwarancje, wartości dodane.
czy Twoje decyzje opierają się na twardej analizie… czy tylko intuicji?
jak działać skutecznie w świecie, który zmienia się z tygodnia na tydzień?
czy radzisz sobie z praca pod presją, ciągłymi zmianami cen, napięciami w łańcuchu dostaw?
czy umiesz rozmawiać z zarządem, sprzedażą, produkcją, którzy oczekują oszczędności, dostępności, szybkości, przewidywalności?

Kupiec Doskonały 2.0 to szkolenie, które pomoże Ci wejść na wyższy poziom.

To program rozwoju dla kupców, którzy chcą wyprzedzać potrzeby rynku i działać z poziomu mistrzowskiego.

Dzięki praktycznemu podejściu, autorefleksji i coachingowi dowiesz się, jak wzmacniać swoją pozycję, skutecznie działać pod presją i budować wartość… zanim ktoś Ci ją odbierze.
Warsztatowo-coachingowe szkolenie prowadzone przez doświadczonego trenera kupców, gwarantuje nie tylko wiedzę, ale i transformację – poprzez ćwiczenia, narzędzia i bezpośredni feedback.

Program koncentruje się na rozwijaniu kluczowych kompetencji kupieckich, takich jak:

  • Umiejętności negocjacyjne i wywierania wpływu
  • Psychologia i zachowania w procesie zakupowym
  • Zarządzanie relacjami z dostawcami i budowanie partnerstwa. Nie tylko „dobre ceny”, ale negocjacje win-win
  • Analiza rynku, dostawców i modeli kosztowych

Efekty szkolenia:

  • Diagnoza osobowości i potencjału kupca
  • Rozwinięte kompetencje negocjacyjne, emocjonalne i komunikacyjne
  • Umiejętność wpływania i budowania autorytetu
  • Większa odporność psychiczna i kontrola nad stresem
  • Gotowość do podejmowania strategicznych decyzji w dynamicznym środowisku zakupowym

uczestnicy szkolenia Kupiec doskonały wybrali również:

Szkolenie mistrzowskie negocjacje kupieckie – sprawdź

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

23-24 października 2025r. – Hotel Olympic**** Wellness&SPA
Ustroń, ul. Grażyńskiego 10
www.hotelolympic.pl

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA – najlepiej oceniany czterogwiazdkowy hotel w Ustroniu z przepięknym nowo otwartym Centrum Wellness (basen, jacuzzy, sauny, siłownia). Luksusowy, urokliwie położony nad rzeką Wisłą, w samym centrum uzdrowiska.  Wyróżnia wyśmienitą kuchnią, która zadowoli najbardziej wymagających Gości.

Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 19:00 – 21:00.

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00.
Cena szkolenia wynosi 1699 zł netto i zawiera:
udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, dwa lunche, przerwy kawowe, opłatę parkingową.
Cena szkolenia z zakwaterowaniem w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy) wynosi 2399 zł netto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena z zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy) wynosi 2349 zł netto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 400 zł netto (za dwa noclegi).
Do podanych kwot zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i firm, które finansują szkolenie w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT ze stawką zwolnioną. Aby uzyskać taką fakturę należy przesłać do nas oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej ze środków publicznych.

Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (dwa noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie, przerwy kawowe, zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness, parkingu hotelowego.

CELE I KORZYŚCI

co Ci da uczestnictwo na szkoleniu Kupiec doskonały 2.0?

Dzięki szkoleniu Kupiec doskonały 2.0 dowiesz się jak:

  • kształtować własną osobowość, aby odnosić sukces w negocjacjach zakupowych
  • wywierać skutecznie wpływ
  • kierować rozmową
  • opierać się manipulacji i nie poddawać się presji emocji w trudnych sytuacjach

Dzięki uczestnictwu w warsztatach Kupiec doskonały 2.0 uzyskasz wiedzę i umiejętności w realizowaniu strategii doprowadzających do sukcesu – lepszych wyników,  poprawy wydajności i poczucia satysfakcji z życia zawodowego.

Szkolenie prowadzone jest dynamicznymi metodami warsztatowo-treningowo-coachingowymi.

PROGRAM

Kupiec doskonały 2.0 – program szkolenia:

Fundamenty merytoryczne kupca doskonałego

Rola zakupów i kupców w budowaniu przewagi konkurencyjnej.

Wpływ zakupów na wynik finansowy firmy.

Elastyczność i zmienność podejścia w negocjacjach kupieckich.

Matryca Kraljica jako narzędzie segmentacji zakupów.

Geneza i struktura matrycy Kraljica (krytyczność dostaw a ryzyko dostaw).

Cztery kategorie zakupów: Standardowe, Dźwigniowe, Kategorialne (butelki), Strategiczne.

Jak dobrać strategię negocjacyjną do konkretnego typu produktu?

Analiza pozycji siły. Narzędzia oceny pozycji negocjacyjnej (Porter, TCO, SWOT, 5W).

Ocena dostawcy: analiza rynku, ryzyk i alternatyw.

Jak budować relacje z dostawcami, nie tracąc przewagi?

BATNA. ZOPA. Zarządzanie relacjami i zaufaniem w negocjacjach.

Identyfikacja źródeł siły negocjacyjnej.

Case study: Matryca Kraljica w praktyce negocjacyjnej – analiza przypadków i błędnych klasyfikacji. Dlaczego negocjacje są nieefektywne.

Fundamenty negocjacyjne kupca doskonałego

Zaawansowany trening negocjacyjny

Taktyki negocjacyjne w zależności od pozycji w matrycy Kraljica.

Matryca Kraljica w praktyce negocjacyjnej

Budowanie partnerstwa (zakupy strategiczne)

Produkty strategiczne, jak rozwijać relacje partnerskie z dostawcami, nawiązywać długoterminowe kontrakty, oceniać i mierzyć ich efektywność, by zabezpieczyć ryzyka wynikające z tej współpracy.

 Case study: symulacja negocjacji z dostawcą komponentów o wysokim znaczeniu

  • Negocjacje twarde vs miękkie
  • Taktyki wpływu (kotwiczenie, odwrócenie presji, rozbijanie pakietów)
  • Techniki „WIN-WIN” w kontekście strategicznych relacji Kluczowa kompetencja: wiedzieć, kiedy naciskać, a kiedy wspierać.
    Chodzi o umiejętność budowania zaufania i wpływu – nie dominacji.
  • Wpływ i perswazja w negocjacjach strategicznych.

 Case study: symulacja negocjacji z dostawcą pod presją czasu

  • Co zrobić, gdy dostawca „dyktuje warunki”?
  • Negocjowanie pod presją (np. kryzys dostaw, przestoje)
  • Sytuacje konfliktowe – jak deeskalować napięcie

Maksymalizacja wartości (zakupy dźwigniowe)

Produkty Dźwignie, jak wykorzystać nasze wszystkie możliwości zakupowe by osiągnąć najlepsze wyniki w negocjacjach.

Krótkie case study: „Jak jedna taktyka przyniosła firmie 18% oszczędności”.

Identyfikacja przewag – co stanowi „dźwignię”?

  • Wolumen
  • Termin płatności
  • Konkurencja dostawców
  • Wartość całkowita kontraktu

Case study: symulacja negocjacje zakupu usług / produktów.

Kotwiczenie cenowe – kto pierwszy ten wygrywa.

Technika „rozbijania pakietów”.

Przeciąganie negocjacji w czasie vs szybkie zamknięcie.

Jak uzyskać więcej za tę samą cenę: warunki dodatkowe, gwarancje, szkolenia.

Redukcja ryzyka (zakupy butelkowe) bottleneck items

Wąskie Gardła, jak skupić się na zagwarantowaniu dostaw.

Czym są bottleneck items i dlaczego są niebezpieczne?

Jakie są źródła ryzyka w zakupach wąskogardłowych? (brak zamienników, monopol, długi lead time)

Ocena krytyczności komponentu – analiza wpływu na ciągłość produkcji.

Case study: symulacje negocjacji pod presją braku zapasów.

Zarządzanie emocjami i napięciem zespołu.

Ochrona relacji z dostawcą mimo trudnych warunków.

  • Taktyka „Wzajemnych korzyści”
  • „Zamiana ryzyk na wartości”
  • Taktyka „Miękkiego wpływu”
  • „Rezerwa strategiczna”
  • „Zamrożenie cen przez stabilność”
  • „Early Commitment” – wcześniejsze zamówienia w zamian za gwarancje

Taktyka „Partnerstwa w innowacji”

Jak zmniejszać ryzyko jeszcze przed negocjacjami:

  • umowy ramowe
  • dywersyfikacja źródeł
  • zakupy prewencyjne
  • współdzielenie planów produkcyjnych z dostawcą

Tworzenie planu B i C – sourcing awaryjny

Minimalizacja kosztów (zakupy standardowe)

Produkty standardowe, a automatyzacja procesu negocjacji.

Fundamenty psychologiczne kupca doskonałego

Odporność psychiczna (resilience). Praca pod presją, ciągłe zmiany cen, napięcia w łańcuchu dostaw. Jak nie wypalić się, kiedy ciągle jesteś pomiędzy ogniami?

Kupiec doskonały nie załamuje się po „porażce” negocjacyjnej.

Potrafi przeanalizować sytuację i wrócić silniejszy.

Traktuje odmowę jako zaproszenie do innego rozwiązania, nie jako koniec rozmowy.

Kontrola stresu, opanowanie, zimna głowa = większa skuteczność.

Umiejętność wyciszenia emocji w sytuacjach konfliktowych lub pod presją czasu.

Zarządzanie presją i przeciążeniem

Budowanie autorytetu i zaufania

Inteligencja emocjonalna kupca.

Pewność siebie wynikająca z wiedzy i przygotowania.

Spójność: mowa ciała = ton głosu = słowa.

Kupiec, który „wie, co mówi” = partner do rozmów, nie cel ataku.

Asertywność z klasą

Umiejętność powiedzenia „nie” w sposób grzeczny, ale stanowczy.

Wyznaczanie granic bez agresji i manipulacji.

Nieuleganie presji, ale też nieprzerywanie relacji.

Psychologia wpływu – znajomość technik manipulacyjnych

Zasady skutecznej perswazji.

Jak przekonująco mówić i argumentować.

Rozpoznawanie manipulacyjnych technik, presji czasu, „ostatnich sztuk”, fałszywych ograniczeń.

Obracanie technik na swoją korzyść.

WYKŁADOWCA

Szkolenie Kupiec doskonały 2.0 poprowadzi:

Doświadczony trener i negocjator. Prowadziła, współprowadziła i konsultowała projekty negocjacyjne o wartości do 160 mln PLN. Obecnie jest doradcą negocjacyjnym w zakresie strategii i wpływu, coachem negocjatorów, prowadzi treningi dla negocjatorów oparte na best practices. Posiada doświadczenie negocjacyjne zarówno ze strony sprzedażowej, jak i zakupowej w branżach takich jak: FMCG, produkcja, finanse, inwestycje.

Należy dzisiaj do czołówki trenerów w Polsce. Psycholog, certyfikowany trener TTT University of Wales, Personal Coaching The Coaching Academy, London, Trener The Training Associates, jednej z największych firm szkoleniowych na świecie.

Łącznie przeprowadziła ponad 400 projektów szkoleniowych z zakresu negocjacji, perswazji, komunikacji i wpływu oraz technik antymanipulacji dla organizacji komercyjnych, rządowych i samorządowych takich jak m.in.: ING Bank Śląski SA, BRE Bank SA, Kredyt Bank SA, PKO BP SA, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE, PGNiG, KGHM, Polkomtel, P4, BWI, Nexteer, Man, Skanska, Mirbud, Volvo, General Motors, Isuzu, Magna Polska, Star Foods Ltd., Danone, Netia, Delphi, Schneider Electric, Air Products Polska, Messer Polska, CJ Internationale, ICF Polfa Rzeszów, Polfa Łódź, Grupa Orlen, Vienna Insurance Group oraz organizacji rządowych i samorządowych: Narodowy Bank Polski, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, ZUS, Urzędy Miast, Urzędy Marszałkowskie.
W swojej bogatej karierze przeszkoliła kilka tysięcy osób: menedżerów, kupców i handlowców na treningach opartych na autentycznych sytuacjach negocjacyjnych oraz aktywnej, treningowej formule kształcącej najwyższe kompetencje negocjacyjne. Prowadzi szkolenia na poziomie Basic, Medium i Advanced.

Praktyczną jakość szkoleń potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny za przydatność w rozwoju i wzrost kompetencji negocjacyjnych.

Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach.
Prowadzi niezależne projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).
W ramach współpracy realizuje złożone sesje AC / DC na stanowiska menedżerskie, handlowe i wysokospecjalistyczne.

METODY

Kupiec doskonały 2.0 – metody szkoleniowe:

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej MMM (maximum wiedzy, maximum umiejętności, maximum znakomitej zabawy). Omawiane zagadnienia poparte są prezentacjami multimedialnymi i ćwiczeniami doskonalącymi wybrane umiejętności.
Metody wyszczególnione:
wykład,
grupy zadaniowe,
symulacje,
odgrywanie ról,
case study,
buzz,
handout,
pokazy audiowizualne,
testy

ADRESACI

Kupiec doskonały 2.0 – do kogo adresujemy szkolenie?:

  • Pracowników Działów Zaopatrzenia
  • Specjalistów ds. zakupów
  • Pracowników Działów Logistyki
  • Pracowników Działów Przetargów
  • Pracowników Działów Importu
  • oraz wszystkich osób, które podczas negocjacji zaskakiwane są taktykami testującymi ich kreatywność, odwagę i pewność siebie.

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia kupiec doskonały 2.0:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
96%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
100%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
96%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA
e277c057c87670291ca5a540542001e9b2096f8988597727

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA

23-24.10.2025 Ustroń
Hotel Olympic****Wellness&SPA
1699 ZŁ (NETTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

    KONSULTANT


    JOANNA KUŚ
    Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 608 577 231
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    NATALIA TREFLER
    Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • Rozwijamy się każdego dnia, by gwarantować korzyści Twojej firmie.

    • Zostań kolejnym zadowolonym klientem i zyskaj przewagę dzięki nabytym umiejętnościom.

    • Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.

      Konfucjusz
    • "Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."

      Nazwa firmy Jan Kowalski
    • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

      Powiatowy Urząd Pracy Patrycja

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.