In Akademia Menedżera
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/pracownicy-z-ukrainy

Tak blisko, a zarazem tak nam do siebie daleko. Jak skutecznie zarządzać pracownikami z Ukrainy?

– bank pomysłów i dobrych praktyk dla mistrzów, brygadzistów, team liderów.

W Twoim zespole sporą część stanowią pracownicy zza wschodniej granicy?
Wkrótce będziesz miał nowego pracownika lub pracowników z Ukrainy w zespole?
Szukasz skutecznych narzędzi, które usprawnią zarządzanie zespołem zróżnicowanym kulturowo?
Masz trudności w zarządzaniu mieszanymi zespołami i egzekwowaniu od nich pracy, motywowaniu?

Poznaj listę dobrych praktyk i pomysłów, jak zarządzać pracownikami z Ukrainy w firmie produkcyjnej?
Zacznij budować relacje, a nie mury w kontaktach z pracownikami!
Sprawdź jak drobne zmiany w zarządzaniu pozwolą Ci zbudować dobre relacje, a nie zniechęcać do siebie pracowników! Dowiedz się jak zadbać o dobry onboarding?
Nie będziemy wyważać drzwi – otworzymy przed Tobą kuferek ponad 60 dobrych praktyk, żebyś mógł wybrać i stosować te, które są dla Ciebie najskuteczniejsze!

Nasz Ekspert – trenerka międzykulturowa, storytellerska, dzięki swojej dwukulturowości (PL i UA), trenerskiemu doświadczeniu oraz umiejętności przekazywania skomplikowanej wiedzy prostymi słowami, wspiera menedżerów w zarządzaniu zespołami wielokulturowymi w Polsce.
Pokażemy na przykładach jak pułapki językowe powodują, że jesteśmy źle zrozumiani, np. pozytywny przekaz jest odbierany jako ostry i negatywny przez pracownika z Ukrainy.
Jak zapobiegać takim nieporozumieniem?

Dowiesz się:

  • O jakie kamienie najczęściej się potykasz – jakie błędy popełniasz w relacjach zawodowych patrząc przez polski filtr kulturowy?
  • czym się różnią polskie i ukraińskie podejście do wykonywania zadania i jak się buduje zaufanie z uwzględnieniem różnic kulturowych?
  • jakie są różnice w podejściu do konfliktów, negatywnej informacji zwrotnej?
  • dlaczego wiele osób z Ukrainy porzuciło pracę lub znacznie zmniejszyło swoje zaangażowanie, co za tym stoi, jak zapobiegać takim sytuacjom, jak wspierać i angażować nowe osoby w zespole?
  • jak rozmawiać o trudnych sytuacjach? jakich sformułowań unikać i co mówić w zamian?
  • jak stawiać granice, reagować na nadmierne prośby, roszczenia
  • jak wykorzystać różnorodność zespołu do osiągania wyjątkowych wyników?
  • jak wyeliminować bariery dzielące wielokulturowy zespół?
  • jak stworzyć atmosferę zaufania i współpracy w miejscu pracy?
  • jak reagować i przeciwdziałać mikroagresjom w zespole?
  • jak stworzyć bezpieczne i pełne szacunku środowisko pracy, przeciwdziałać dyskryminacji i nierównemu traktowaniu pracowników w zespole?

    Pracujemy z wykorzystaniem dynamicznych, aktywnych i storytellingowych metod warsztatowych.
    Postaw na 100% praktyki!


    uczestnicy szkolenia Awans na Szefa wybrali również:

    Szkolenie menedżer doskonały – advanced management 3.0 – sprawdź

    ORGANIZACJA

    Wybierz termin szkolenia:

    CELE I KORZYŚCI

    Jak skutecznie zarządzać pracownikami z Ukrainy? – cele szkolenia:

    Podstawowym celem szkolenia – jak skutecznie zarządzać pracownikami z Ukrainy? jest przygotowanie polskich menedżerów do zarządzania pracownikami z Ukrainy.

    PROGRAM

    Jak skutecznie zarządzać pracownikami z Ukrainy? – program szkolenia:

    Typowe pułapki międzykulturowe, czyli niuanse, które mają znaczenie.
    Biznesowe różnice kulturowe
    w 8 obszarach:

    komunikacja i udzielanie feedback’u,
    przekonywanie i przywodzenie,
    budowanie zaufania,
    podejmowanie decyzji,
    konfrontowanie,
    podejście do czasu i punktualności

    Wymiary kulturowe
    – główne różnice w 6 wymiarach, w tym stosunek do władzy i kolektywizm. Jakie są oczekiwania wobec szefa?

    Wpływ szoku kulturowego
    na zaangażowanie i rozwiązywanie problemów. Błędy popełniane przez polskich szefów przy wdrażaniu pracowników. Obustronne pułapki interpretacji zachowań.
    Zaburzenia komunikacji, spróbujmy się zrozumieć – pułapki językowe, kalki językowo-kulturowe, filtry kulturowe oraz ukryte błędy interpretacji.
    Dobre praktyki usprawniania komunikacji międzykulturowej.

    Jak zadbać o dobry onboarding?

    Strategie akulturacyjne: oczekiwania i realność. Co należy uwzględnić przy zarządzaniu/mentoringu kulturowym.
    Gdy dobre intencje nie wystarczą: mikroagresje, wyzysk i przywilej epistemiczny w codziennej komunikacji.

    Ukraina – praktyczne informacje (obyczajowe, kulturowe, społeczne), mające wpływ na wdrażanie pracowników oraz zarządzanie zespołem zróżnicowanym kulturowo.

    Sytuacje trudne w zarządzaniu – stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja – jak przeciwdziałać? Wskazówki dla liderów.

    WYKŁADOWCA

    Szkolenie Jak skutecznie zarządzać pracownikami z Ukrainy?poprowadzi:

    doświadczona trenerka międzykulturowa. Ukrainka z ponad 20-letnim doświadczeniem adaptacji społecznej i zawodowej w Polsce. Wspiera biznes poprzez prowadzenie szkoleń z zakresu pracy w warunkach zmiany, rozwoju kompetencji międzykulturowych i zarządzania zespołem, niezbędnych w biznesie lub organizacji.
    Przygotowuje do pracy asystentów/mentorów kulturowych, prowadzi szkolenia dla biznesu oraz przedstawicieli NGO, wolontariuszy i hostów uchodźców i uchodźczyń z Ukrainy.
    Trenerka międzykulturowa, antydyskryminacyjna, antywypaleniowa. Zwolenniczka praktycznego podejścia w zarządzaniu zespołem i projektami.
    Łączy w sobie dwukulturowość (PL i UA), trenerskie doświadczenie, znajomość specyfiki różnych kultur oraz umiejętność przekazywania skomplikowanej wiedzy prostymi słowami.
    W pracy warsztatowej integruje wykorzystanie narzędzia SPOCO®, metod coachingu, storytellingu i dramy. Pracuje w języku polskim, rosyjskim i ukraińskim.
    Od 2017 ekspertka i przedstawicielka kultury ukraińskiej w projekcie „Human Library Organization”.

    Certyfikowana trenerka FRIS®, antywypalenia i dobrostanu, AFT Certified Leadership Coach, trenerka kompetencji międzykulturowych.
    Trenerka dramy oraz metody Dialogue and Conflict Transformation.
    Żywa Książka w Human Library Organization.
    Materiały szkoleniowe oparte są na praktycznej wiedzy i realnych przykładach. Zaangażowanie uczestników podnoszą drama brytyjska i storytelling. Wypracowanie rozwiązań – Peer consulting, Design Thinking, metodyka SPOCO®.

    Tematyka prowadzonych szkoleń:

    • Adaptacja osób z innych kultur
    • Kompetencje międzykulturowe, Kody i filtry kulturowe
    • Kursy przygotowawcze dla asystentów/mentorów kulturowych
    • Jak mądrze pomagać uchodźcom i migrantom
    • Warsztaty o tematyce antywypaleniowej i budowie dobrostanu
    • Style negocjacyjne w różnych kulturach
    • Współpraca w zespole wielokulturowym
    • Przeciwdziałanie mobbingowi
    • Sposoby rozwiązywania konfliktów
    • Komunikacja, asertywność, radzenie sobie ze stresem i zmianą
    • Przeciwdziałanie stereotypom, uprzedzeniom i dyskryminacji
    • Przygotowanie językowo-kulturowe dla kadry zarządzającej
    • Indywidualny mentoring: kulturowy i coaching adaptacji, antywypaleniowy
    • Style poznawcze wg FRIS® w komunikacji i zarządzaniu
    • Indywidualne procesy transformacji z użyciem metod SPOCO®, FRIS® i storytellingu
    • Prowadzenie grup metodą Master Mind (wersja standardowa i rozszerzona)
    • Warsztaty rozwojowe oraz integracyjne dla grup z użyciem storytellingu i dramy
    • Szkolenia Train The Trainer m.in. z dramy, zarządzania oraz inkluzywności w pracy trenera

    Szkoliła między innymi:

    Xella Polska, Lincoln Electric Bester sp. z o.o., VAN DAHLEN GROUP Sp. z o.o., REHAU Sp. z o.o., Volvo Car Corporation,  McDonald Polska sp. z o.o., Termedia sp. z o.o., NGK Ceramics Polska Sp. z o. o., Bonduelle Polska S.A., Toyota Motor Manufacturing Poland Sp. z o.o., FIEGE E-COM LOGISTICS Sp. z o.o., SigmaKalon Deco Polska Sp. z o.o., Agencja Celna DTA Sp. z o.o., TELEMOND Sp. z o.o., Amrest Sp. z o.o. , Z.P.S. „JAMAR” Szczepaniak sp. j., UBC Logistyka Sp. z o.o. , 8B BUSINESS & NETWORK, Qubus Hotel Management Sp. z o.o, Centrum Usługowo Doradcze Euroregionu Pomerania w Świnoujściu, Wyższa Szkoła Bankowa dla Executive MBA – Business Trends, Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, MOPS Kraków, Caritas, Getin International S.A., Dolnośląski Urząd Skarbowy, Karkonoski Park Narodowy, Mindgram Sp. z o.o., Aures Sp. z o.o.,Fundacja Zustricz.

    METODY

     Jak skutecznie zarządzać pracownikami z Ukrainy? – metody szkolenia:

    Szkolenie Jak skutecznie zarządzać pracownikami z Ukrainy? prowadzone jest z zastosowaniem licznych, ciekawych ćwiczeń grupowych na platformie ZOOM, w podziale na pokoje.

    ADRESACI

    Jak skutecznie zarządzać pracownikami z Ukrainy? – do kogo adresujemy szkolenie?

    Szkolenie jak skutecznie zarządzać pracownikami z Ukrainy? dedykujemy menedżerom,  którzy zarządzają zespołami różnorodnymi kulturowo z przewagą pracowników z Ukrainy.

    Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Jak skutecznie zarządzać pracownikami z Ukrainy?:

    POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
    95%
    ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
    98%
    UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
    94%

    MIEJSCE SZKOLENIA

    KARTA ZGŁOSZENIA

    OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

      KONSULTANT


      KINGA LALKO-SMOŁKA
      KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 150
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      AGNIESZKA WALAS
      SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 153
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      OPINIE KLIENTÓW


      • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

        ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
      • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

        Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

      Newsletter


      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

        Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

        Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.