Prowadzenie motywacyjnych spotkań z pracownikami

 In Akademia Menedżera
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=19715

Szkolenie Prowadzenie motywacyjnych spotkań z pracownikami

Jak zaangażować uczestników spotkania, mówić żeby nas słuchano i osiągnąć założony cel?

Czy wiesz, że:

  • Organizacje przeprowadzają ponad 3 mld spotkań rocznie.
  • Liderzy firm spędzają na spotkaniach 40–50% swojego czasu pracy – czyli 23 godziny tygodniowo.
  • 90% uczestników spotkań przyznaje, że w ich trakcie błądzi myślami gdzie indziej.
  • 73% przyznaje, że podczas spotkań zajmuje się inną pracą.
  • 25% spotkań poświęca się na omawianie nieistotnych kwestii.

Nie podlega dyskusji fakt, że jedną z ważniejszych kompetencji menedżera jest prowadzenie spotkań, narad, odpraw, rozliczeń, inspirujących prezentacji. 
Niestety wśród pracowników panuje powszechne przekonanie, że zebrania uprzykrzają życie, są traktowane jak strata czasu, show szefa, nasiadówka, zło konieczne.

Jak przeprowadzić spotkanie w sposób interesujący, efektywny?
Co zrobić żeby nas słuchano?
Jak zaangażować uczestników spotkania?
Jak rzetelnie przygotować się do prowadzenia spotkania?
Jak mówić, żeby spotkanie zmotywowało zespół do intensywnej pracy i wysiłku?
Jak skutecznie zainicjować zmianę?
Jak poprawić efektywność pracy zespołu?
Jak kontrolować czas, żeby spotkanie nie trwało zbyt długo?
Jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami?
Jak zaplanować wdrożenia i kontrolować ich realizację po spotkaniu?

Podczas szkolenia Uczestnicy wypracują checklistę do planowania skutecznego spotkania.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Poznanie zasad organizacji i prowadzenia efektywnych spotkań.
Nabycie umiejętności dopasowania formy spotkania do jego celu.
Poznanie technik komunikacyjnych wzmacniających aktywność uczestników.
Nauka tworzenie atmosfery wzajemnej akceptacji.
Nabycie umiejętności sprawnego poprowadzenia każdego rodzaju spotkania.
Nabycie umiejętności angażowania uczestników spotkania do rozwiązywania problemów.
Poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi postawami podczas spotkań (spóźnialscy, gaduły, żartownisie, gwiazdy).
Zwiększenie kontroli nad wdrażaniem postanowień podjętych podczas spotkań.
Poznanie najlepszych praktyk w organizowaniu i prowadzeniu spotkań.

PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

Prowadzący spotkanie biznesowe tak powinien skonstruować jego treść, by wyczerpać temat, ale nie wyczerpać słuchaczy”
Winston Churchill

„Impreza Jubileuszowa” – gra symulacyjna na rozgrzewkę.

Po co spotykam się z zespołem?
Zdefiniuj cel spotkania i temat przewodni. Co chcesz osiągnąć?
Zdefiniuj cele Twojego audytorium. Co oni chcą osiągnąć?
Co chcemy osiągnąć i ustalić z zespołem?
Jakie tematy należy poruszyć, jakie problemy rozwiązać?
Spotkania Informacyjne. Spotkania rozwiązujące problemy. Spotkania Motywacyjne.

Agenda spotkania.
Ustalenie terminu, miejsca i czasu spotkania.
Dopasowanie terminu i czasu spotkania do kalendarzy współpracowników.
Jak długo powinno trwać?
Rozesłanie zaproszeń – wykorzystanie kalendarza Outlook.

Materiały.
Czy konieczne jest przygotowanie materiałów i pozyskanie informacji niezbędnych do podejmowania decyzji?
Czy przewidujemy materiały, które powinny być wysłane na tyle wcześnie, aby uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z nimi?
Czy przewidujemy materiały, które będą udostępnione bezpośrednio na spotkaniu?

Miejsce spotkania.
Przygotowanie sali od strony technicznej i zabezpieczenie sprzętu. Zadbaj by zebranie odbywało się w dobrej atmosferze i sprzyjających warunkach.

Prowadzący spotkanie
– jaką rolę odgrywa menedżer?
Sztuka moderowania spotkań w pasjonujący sposób.
Autorytet prowadzącego.
Kreatywność i asertywność prowadzącego spotkanie.
Popracuj nad dykcją, naucz się świadomie zarządzać głosem.
Komunikaty werbalne i mowa ciała prowadzącego.
Cisza to też środek retoryczny.
Siła pauzy – narzędzia, które zmusza do myślenia.
Zbuduj ciekawość uczestników przez storytelling.

Przebieg spotkania z zespołem.
Rozpocznij punktualnie.
Przedstaw program spotkania, cel oraz oczekiwany wynik.
Przedstaw plan i porządek poruszanych tematów, czyli agendę.
Sprawdzone narzędzia do otwierania i prowadzenia spotkań. Dobre pytanie na dobry początek.
Jakie zadania i odpowiedzialność należy rozdzielić wśród uczestników?
Stwórz przestrzeń dla uczestników spotkania, udzielaj im głosu. Zachęcaj pracowników do dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i zadawania pytań.
Angażuj uczestników spotkania w zespołowe podejmowanie decyzji i wybór najlepszych rozwiązań. 
Pilnuj czasu! Zarządzaj pytaniami i odpowiedziami uczestników spotkania.
Pracuj nad energią i uwagą odbiorców – sprawdzone metody przywracania uwagi słuchaczy.
Korzystaj z kreatywnych metod pracy z zespołem, podejmowania decyzji.
Wybierz najlepsze rozwiązania do osiągnięcia celu spotkania
(burza mózgu, mapy myśli, 5 why, drzewo przyczyn, mapy, diagramy, generowanie pomysłów).
Pamiętaj o krótkich przerwach, zadbaj o uważność.
Techniki finalizujące spotkanie.
Wypracowanie check listy i narzędzia do planowania skutecznego spotkania.

Trudne sytuacje podczas spotkań z zespołem – jak reagować, czego unikać?
Dominacja jednej osoby
Konflikt dwóch osób bądź całej grupy
Zbyt mała aktywność pracowników
Dyskusja na tematy niezwiązane ze spotkaniem
Szepty i żarty na  boku

Zakończenie spotkania – z czym wyjdą pracownicy?
Podsumuj omawiane sprawy, ustalenia oraz odpowiedzialność za realizację.
Podziękuj uczestnikom za spotkanie.

Po spotkaniu.
Prześlij mail informacyjny do uczestników spotkania zawierający ustalenia, wypracowane decyzje i szczegóły dotyczące odpowiedzialności poszczególnych osób za realizację zadań.

WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

 Grzegorz Gustaw

Psycholog organizacji, certyfikowany trener i mentor, wykładowca, superwizor trenerów, autor tygodnika Polityka w dziedzinie psychologii, ekspert telewizji TVN. Ukończył studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie uzyskał dyplom  z wyróżnieniem. Studiował psychologię pracy we Francji. Posiada otwarty przewód doktorski w dziedzinie psychologii. Wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu.

Regularnie publikujący autor. Jego teksty ukazały się m.in. na łamach: tygodnika Polityka, magazynu Coaching, miesięcznika psychologicznego Charaktery oraz pism specjalistycznych: Psychologia Społeczna, Świat Przemysłu Farmaceutycznego.
Publikował również w piśmie Pracowników Rossmanna.
Trener występował również jako ekspert z dziedziny psychologii w realizowanych na żywo przez Polskie Radio audycjach z cyklu Zostaw wiadomość.
Współpracuje z TVN i RMF FM jako ekspert, udzielający komentarzy z zakresu psychologii.

 Specjalizuje się w diagnozie organizacyjnej oraz opracowywaniu i realizacji programów szkoleniowych precyzyjnie dopasowanych do potrzeb firm.

Szkolił kadrę zarządzającą między innymi takich firm oraz instytucji jak: Tauron Polska Energia, ArcelorMittal Poland Nestle Polska, Koleje Mazowieckie, PKP Cargo Service, Konecranes Polska, Grupa Powen-Wafapomp, NGK Ceramics Polska, Gold Drop, Phillip Morris International, E-on Energie Odnawialne, Bioderma, Wydawnictwo Otwarte, UPM Raflatac, Narodowy Bank Polski, Bank BPH, Bank Zachodni WBK, Sąd Okręgowy w Krakowie, Sąd Apelacyjny w Warszawie, Sąd Rejonowy w Jeleniej Górze, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Narodowy Fundusz Zdrowia, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Szkolenia prowadzi  w językach: polskim, angielskim i francuskim.

Opinie o pracy Trenera:

„Brałam udział w szkoleniu prowadzonym przez Pana Grzegorza Gustawa dla zarządu i kierowników oraz w dodatkowych konsultacjach dla zarządu z obszaru zarządzania i bardzo wysoko oceniam kompetencje Pana Grzegorza Gustawa z zakresu psychologii organizacji (trafnie zdiagnozował sytuację i zaproponował skuteczne rozwiązania) oraz jego warsztat trenerski, a także sposób, w jaki Pan Grzegorz Gustaw traktuje nas jako swoich Klientów”

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej Knowledge Pills.

Metody wyszczególnione:
dyskusja moderowana,
symulacje,
odgrywanie ról,
case study,
buzz,
handout,
pokazy audiowizualne,
testy,
ćwiczenia coachingowe,
techniki NLP.

 

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • prezesów, dyrektorów zarządzających,
  • osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników,
  • menedżerów działów HR,
  • właścicieli firm.
ORGANIZACJA

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
96%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
100%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
94%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel Belweder ***** Spa&Wellness
zotawpodkowiemainjacuzzi-belweder-hotel-ustron

Hotel Belweder ***** Spa&Wellness

TERMIN:
MIEJSCE:
HOTEL:

CENA: ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA WALAS
    AGNIESZKA WALAS specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • Rozwijamy się każdego dnia, by gwarantować korzyści Twojej firmie.

  • Zostań kolejnym zadowolonym klientem i zyskaj przewagę dzięki nabytym umiejętnościom.

  • Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.

    Konfucjusz
  • "Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."

    Nazwa firmy Jan Kowalski
  • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

    Powiatowy Urząd Pracy Patrycja

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.