http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/metody-redukcji-kosztow-zakupow-czesci-zamiennych-i-materialow-eksploatacyjnych-2a-2

Szkolenie metody redukcji kosztów zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych

– efektywna gospodarka materiałowo-narzędziowa. Warsztaty dla specjalistów działów zakupów i zaopatrzenia, utrzymania ruchu i produkcji

Zadbaj o optymalizację procesu zaopatrzenia w Twojej firmie – od momentu dokonywania analizy potrzeb zakupowych, aż po koordynację transportu i terminów dostaw.
Zweryfikuj stosowane metody wyszukiwania i wyboru dostawców.
Zacznij efektywnie negocjować warunki i terminy realizacji zamówień.
Zredukuj kosztów związane z zakupami materiałów i usług.
Brzmi dobrze? Spodziewaj się więcej!
Nasze warsztaty kierujemy do osób zainteresowanych profesjonalizacją procesów zakupowych w przedsiębiorstwie.
Celem szkolenia Metody redukcji kosztów zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
jest zapoznanie specjalistów działów zaopatrzenia, utrzymania ruchu i produkcji z efektywnymi metodami redukcji kosztów zakupów oraz prawidłową gospodarką materiałowo-narzędziową w przedsiębiorstwie.

Dowiesz się od Eksperta-praktyka:

  • jak organizować i optymalizować zakupy części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych na potrzeby produkcji i utrzymania ruchu?
  • jaka jest rola działu zakupu CZiME w Total Productive Maintance (Programie Przeciwdziałania Awariom) i 5S?
  • jak współpracować z dostawcami?
  • jak oceniać przedstawione oferty przez dostawców i wybierać najlepsze?
  • jak analizować oferty dostawców przy pomocy Arkusza Parametrycznej Oceny Oferty?
  • jak poszukiwać alternatywnych sposobów zabezpieczenia dostępności części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych?
  • jak zarządzać zamówieniami i zapasami CZiME?
  • jak wyznaczać poziom MIN i MAX?
  • czy zamówienia można zautomatyzować? – EOQ dla ciągle zużywanych CZiME i Metoda Stałego Okresu Zamawiania

Czego możesz się spodziewać na koniec szkolenia metody redukcji kosztów zakupów?

Po zakończeniu szkolenia Metody redukcji kosztów zakupów Uczestnicy otrzymują:

  • Wzory umowy z dostawcą
  • Wzory arkuszy oceny dostawcy
  • Narzędzie POO (MS EXCEL)
  • Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg wartości metodą ABC (MS EXCEL)
  • Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg ryzyka zakupowego i istotności urządzeń (MS EXCEL)
  • Wzór arkusza standardowej odpowiedzi ofertowej (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji  TCO (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji  CKN (MS EXCEL)
  • Wzór kalkulacji istotności części zamiennych

uczestnicy szkolenia metody redukcji kosztów zakupów wybrali również:

Ocena dostawców – narzędzia oceny i kwalifikacji z uwzględnieniem audytu – Sprawdź

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

20-21 marca 2025r. – Hotel Olympic**** Wellness&SPA
Ustroń, ul. Grażyńskiego 10
www.hotelolympic.pl

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA – najlepiej oceniany czterogwiazdkowy hotel w Ustroniu z przepięknym nowo otwartym Centrum Wellness (basen, jacuzzy, sauny, siłownia). Luksusowy, urokliwie położony nad rzeką Wisłą, w samym centrum uzdrowiska.  Wyróżnia wyśmienitą kuchnią, która zadowoli najbardziej wymagających Gości.

Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 19:00 – 21:00.

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00.
Cena szkolenia wynosi 1599 zł netto i zawiera:
udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, dwa lunche, przerwy kawowe, opłatę parkingową.
Cena szkolenia z zakwaterowaniem w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy) wynosi 2299 zł netto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena z zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy) wynosi 2249 zł netto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 400 zł netto (za dwa noclegi).
Do podanych kwot zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i firm, które finansują szkolenie w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT ze stawką zwolnioną. Aby uzyskać taką fakturę należy przesłać do nas oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej ze środków publicznych.

Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (dwa noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie, przerwy kawowe, zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness, parkingu hotelowego.

CELE I KORZYŚCI

Metody redukcji kosztów zakupów- cele szkolenia:

  • Usprawnienie funkcjonowania zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
  • Podwyższenie nadzoru nad zakupem, rozprzychodowaniem i zużyciem części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
  • Redukcja kosztów i ceny zakupu
  • Ograniczenie poziomu zapasu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych przy jednoczesnym zapewnieniu ich pełnej dostępności
  • Przygotowanie do wykorzystania TCO I CKN
  • Ograniczenie ryzyka związanego z zakupami
PROGRAM

Metody redukcji kosztów zakupów – program szkolenia:

Organizacja zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych (CZiME) w przedsiębiorstwie – optymalizacja procesów zakupowych

  • podstawowe dokumenty zakupowe warunkujące proces zakupu CZiME – procedura zakupowa, procedura oceny dostawcy, OWZ
  • drzewo kategorii zakupowych – zakupy materiałów i usług
  • polityki zakupowe w poszczególnych kategoriach zakupowych
  • wyznaczanie Priorytetów w zakupach na bazie wartości – kategoryzacja ABC

Case – Analiza ABC

  • matryca poziomu istotności części na podstawie klasyfikacji istotności urządzeń

Przykład – Matryca istotności urządzeń i części

  • narzędzie zarządzania zakupem: matryca wartość – istotność części
  • strategia zarządzania matrycą wartość – istotność
  • narzędzie zarządzania zakupem: matryca wartość, ryzyko – istotność części

Przykład – Matryce wartość i ryzyko

Konstrukcja długofalowej współpracy z dostawcą – jak współpracować z dostawcą?

  • zamówienia i OWZ
  • zakupy spotowe
  • umowy ramowe
  • umowy ramowo – workowe
  • definiowanie katalogów CZiME
  • definiowanie zakupów w trybie awaryjnym

Jeśli nie zakup to … ? – w poszukiwaniu alternatywnych sposobów zabezpieczenia dostępności części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych

  • wyznaczanie kryteriów CZiME przeznaczonych do magazynowania
  • organizacja składów konsygnacyjnych
  • organizacja składów depozytowych
  • unifikacja bazy indeksowej
  • organizacja składów centralnych
  • VIM i – sterowanie dostawami przez dostawce

Rola działu zakupu CZiME a Total Productive Maintance (Programie Przeciwdziałania Awariom) i 5S

  • 5S w przedsiębiorstwie
  • wizualizacja składowania i nadzór nad częściami zamiennymi i narzędziami
  • wizualne kabany i systemy dwupudełkowe
  • TPM

Organizacja procesu zakupu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie

  • badanie rynku i poszukiwanie nowych dostawców
  • platformy zakupowe a poszukiwanie dostawców części i usług
  • wstępne rozeznanie rynku – RFI
  • wstępna kwalifikacja dostawcy – kryteria kwalifikacji
  • ocena własnej pozycji zakupowej
  • definiowanie zapotrzebowania, wykorzystanie arkusza SOO (Standardowej Odpowiedzi Ofertowej)

Przykład: Arkusz SOO

Ocena ceny oferty dostawcy

  • ocena oferty bazie formuły Total Cost of Ownership
  • ocena oferty na bazie Całkowitej Ceny Nabycia
  • wykorzystanie narzędzia Arkusz Parametrycznej Oceny Oferty
  • ocena formalna (doświadczenie branżowe, możliwości produkcyjne, posiadane certyfikaty, referencje, licencje, uprawnienia
  • ocena merytoryczna, (jakość, funkcjonalność, estetyka, termin dostawy)
  • ocena warunków handlowych (cena, rabaty, koszty nabycia, termin płatności)
  • ocena jedno i wieloparametrowa

Case: Analiza ofert dostawców przy pomocy Arkusz Parametrycznej Oceny Oferty

Ocena i kwalifikacja dostawców CZiME

  • kryteria oceny i kwalifikacji poszczególnych grup dostawców
  • częstotliwość oceny i kwalifikacji dostawców CZiME
  • narzędzia informatyczne wspierające ocenę dostawców CZiME
  • arkusze oceny dostawców
  • ocena prosta i ocena wieloetapowa
  • lista kwalifikowanych dostawców

Zarządzanie zamówieniami i zapasami CZiME

  • klasyfikacja funkcjonalna zamówień CZiME
  • analiza XYZ, zasady sterowania poszczególnymi kategoriami

Case: Analiza zamówień przy pomocy metody XYZ

  • wyznaczanie na bazie zamówień poziomu minimalnego i maksymalnego zapasu CZiME (MIN/MAX)

Case: Wyznaczanie poziomu Min i MAX

  • czy zamówienia można zautomatyzować? Automatyzacja zamawiania i zarządzania zapasem  – określenie optymalnej partii zamówienia – EOQ dla ciągle zużywanych CZiME i Metoda Stałego Okresu Zamawiania

Case: automatyzacja procesu wyznaczanie ROP, EOQ i MSOZ

Przykład: Formuły ROP, EOQ i MSOZ

WYKŁADOWCA

Szkolenie metody redukcji kosztów zakupów poprowadzi Ekspert logistyki zaopatrzenia:

Doktor zarządzania w Katedrze Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego, ze specjalizacją analiza kosztów, optymalizacja procesów zakupowych, logistyka magazynowa, logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki, strategie zakupowe. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

METODY

Metody redukcji kosztów zakupów – jak prowadzimy szkolenie:

Szkolenie Metody redukcji kosztów zakupów ma formę interaktywnych 12 godzinnych warsztatów. Mini wykłady wprowadzające uczestników do tematu przeplatane są udziałem w grupowych grach symulacyjnych, których celem jest praktyczne prześledzenie omówionych zależności.

Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się szereg przypadków symulacyjnych.

Każdy z podpunktów szkolenia jest ilustrowany stosownym casem (przypadkiem).

ADRESACI

Szkolenie metody redukcji kosztów zakupów adresowane jest do:

  • kierowników i specjalistów działów logistyki i zakupów,
  • kierowników i specjalistów działów inwestycji i remontów oraz zaopatrzenia odpowiedzialnych za realizację dostaw urządzeń technicznych, surowców i materiałów,
  • kierowników i specjalistów Działów Utrzymania Ruchu,
  • specjalistów odpowiedzialnych za organizację transportu w firmie,
  • wszystkich zainteresowanych problematyką optymalizacji kosztów funkcjonowania działu UR w firmie.

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia metody redukcji kosztów zakupów:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
95%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
98%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA
e277c057c87670291ca5a540542001e9b2096f8988597727

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA

20-21.03.2025 Ustroń
Hotel Olympic****Wellness&SPA
1599 ZŁ (NETTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

    KONSULTANT


    JOANNA KUŚ
    Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 608 577 231
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    NATALIA TREFLER
    Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

      ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
    • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

      Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.