UMOWA AGENCYJNA I DYSTRYBUCYJNA W OBROCIE MIĘDZYNARODOWYM

 In Handel / Marketing, Prawo celne, obrót międzynarodowy
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=4084

UMOWA AGENCYJNA I DYSTRYBUCYJNA W OBROCIE MIĘDZYNARODOWYM

– zawieranie umów i analiza klauzul kontraktowych

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat możliwości wchodzenia na zagraniczne rynki za pomocą agenta lub dystrybutora lub występowania w roli agenta albo dystrybutora.

Omówienie aktualnych przepisów (zwłaszcza tych o charakterze imperatywnym) obowiązujących w krajach UE i niektórych innych państwach a odnoszących się do agentów i dystrybutorów.

Omówienie i analiza klauzul kontraktowych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji” oraz „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji” (opracowanych przez zespół ekspertów Międzynarodowej Izby Handlowej w Paryżu), które stanowią zrównoważone a jednocześnie elastyczne wzorce i są znakomitym punktem wyjścia do formułowania różnorodnych, indywidualnych umów agencyjnych lub dystrybucyjnych.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Uczestnik szkolenia uzyska wiedzę niezbędną do prawidłowego zawarcia umowy agencyjnej lub dystrybucyjnej, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów w krajach UE i niektórych państwach pozaeuropejskich. Będzie miał również świadomość, że przed zawarciem umowy agencyjnej lub dystrybucyjnej, należy dokładnie sprawdzić, czy klauzule umowne nie naruszają obligatoryjnych przepisów w kraju siedziby agenta lub dystrybutora – a w przypadku dystrybutora w krajach UE – także przepisów antymonopolowych. Nabyta wiedza przyda się również uczestnikom w sytuacji, kiedy sami otrzymają propozycję występowania w charakterze agenta lub dystrybutora.

PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

I. AGENT

1. Terminologia i definicje (agent, umowa agencyjna etc.),
Przepisy UE dotyczące przedstawicielstwa handlowego (m.in. dotyczące świadczenia wyrównawczego za przysporzenie renomy),
Państwa, które posiadają obligatoryjne przepisy dotyczące agentów.
2. Analiza i omówienie klauzul umownych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji”:
Ogólny komentarz do „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej agencji”

  • Strony umowy (Zleceniodawca i Agent),
  • Obszar i Produkty,
  • Dobra wiara i uczciwe postępowanie,
  • Funkcje Agenta,
  • Przyjmowanie zamówień przez Zleceniodawcę,
  • Zobowiązanie do niekonkurowania,
  • Organizacja sprzedaży, reklama i targi, Internet,
  • Zakładane wielkości sprzedaży – Gwarantowany Minimalny Cel,
  • Subagenci,
  • Odpowiedzialność finansowa,
  • Znaki towarowe i symbole Zleceniodawcy,
  • Skargi od klientów,
  • Wyłączność,
  • Prowizja Agenta,
  • Sposób obliczania prowizji i jej płatność,
  • Czas trwania umowy,
  • Niezakończone transakcje,
  • Wcześniejsze rozwiązanie,
  • Świadczenie wyrównawcze za przysporzenie renomy,
  • Zwrot dokumentów i próbek,
  • Prawo właściwe,
  • Zakaz cesji,
  • Tekst oryginalny,
  • Załączniki (I-VII)

3. Podsumowanie (dyskusja podsumowująca, pytania, odpowiedzi)

II. DYSTRYBUTOR

1. Terminologia i definicje (dystrybutor, umowa dystrybucyjna etc.),

  • Przepisy antymonopolowe UE i niektórych innych państw, które mogą mieć wpływ na treść i zakres międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji,
  • Państwa, które posiadają obligatoryjne przepisy dotyczące dystrybutorów.

2. Analiza i omówienie klauzul umownych „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji”:

  • Ogólny komentarz do „Jednolitego modelowego formularza międzynarodowej umowy wyłącznej dystrybucji”,
  • Strony umowy (Dostawca i Dystrybutor),
  • Obszar i Produkty,
  • Dobra wiara i uczciwe postępowanie,
  • Funkcje Dystrybutora,
  • Zobowiązanie do niekonkurowania,
  • Organizacja sprzedaży, reklama i targi,
  • Warunki dostawy – ceny,
  • Zakładane wielkości sprzedaży – Gwarantowany Minimalny Cel,
  • Poddystrybutorzy lub agenci,
  • Ceny odsprzedaży,
  • Sprzedaże poza Obszar,
  • Znaki towarowe i symbole Zleceniodawcy,
  • Poufna informacja,
  • Zapas Produktów i części zamiennych – serwis posprzedażny,
  • Wyłączna dystrybucja,
  • Bezpośrednie sprzedaże,
  • Czas trwania umowy,
  • Niezakończone transakcje,
  • Wcześniejsze rozwiązanie,
  • Świadczenie wyrównawcze za przysporzenie renomy,
  • Zwrot dokumentów i Produktów na składzie,
  • Rozstrzyganie sporów,
  • Prawo właściwe,
  • Tekst oryginalny,
  • Załączniki (I-XI)

3.  Podsumowanie (dyskusja podsumowująca, pytania, odpowiedzi).

WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Jarosław Hermanowski

Jedyny w Polsce trener Incoterms 2010 akredytowany przez Międzynarodową Izbę Handlową w Paryżu.

Członek Polskiego Narodowego Komitetu Międzynarodowej Izby Handlowej, konsultant Krajowej Izby Gospodarczej,

Specjalista w dziedzinie umów kupna-sprzedaży w handlu zagranicznym, autor wielu publikacji poświęconych tych zagadnieniom, m.in. oficjalnego tłumaczenia reguł Incoterms 2000.

Jego dotychczasowy dorobek to książki i publikacje z zakresu handlu zagranicznego:

  • „Poradnik samodzielnego importera”
  • „Przedstawicielstwo, agent, komisant, dystrybutor w obrocie międzynarodowym”
  • „Poradnik importera”
  • „Handel Zagraniczny”
  • „Konwencja NZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów. Komentarz”
  • „Umowy sprzedaży i dostawy w obrocie międzynarodowym”
  • „Incoterms 2000″ (polski przekład)
  • „Incoterms 2000 – Komentarz”
  • „Umowa Modelowa MIH międzynarodowej sprzedaży”  (tłumaczenie)
  • „Umowa modelowa MIH międzynarodowej agencji handlowej” (tłumaczenie)
  • „Umowa modelowa MIH międzynarodowej dystrybucji” ((tłumaczenie)
  • „Incoterms 2010” (tłumaczenie)
  • oraz liczne publikacje w prasie fachowej m.in: „Rynki Zagraniczne”, „Handel Zagraniczny”, „Prawo Przedsiębiorcy”, „Poznański Magazyn Targowy” i inne.

Publikuje również w prasie fachowej m.in: „Rynki Zagraniczne”, „Handel Zagraniczny”, „Prawo Przedsiębiorcy”, „Poznański Magazyn Targowy” i inne.

Od wielu lat prowadzi szkolenia i konsultacje dla przedsiębiorstw z różnych branż.

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie będzie prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach. Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy, analiza case’ów uczestników.

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • menedżerów i specjalistów działów importu i eksportu,
  • dyrektorów i handlowców zajmujących się obsługą transakcji handlowych z krajami trzecimi,
  • specjalistów działów zakupów i logistyki odpowiedzialnych za transakcje międzynarodowe,
  • specjalistów ds. celnych,
  • głównych księgowych,
  • dyrektorów i właścicieli firm handlujących z podmiotami zagranicznymi.
ORGANIZACJA

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
99%

MIEJSCE SZKOLENIA

Park Inn by Radisson Katowice ****
suite-roomrestauracjaimg_5685a

Park Inn by Radisson Katowice ****

ZAPYTAJ O TERMIN

TERMIN:
MIEJSCE:
HOTEL:

CENA: ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • Kinga Lalko-Smołka
    Kinga Lalko-Smołka Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • Rozwijamy się każdego dnia, by gwarantować korzyści Twojej firmie.

  • Zostań kolejnym zadowolonym klientem i zyskaj przewagę dzięki nabytym umiejętnościom.

  • Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.

    Konfucjusz
  • "Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."

    Nazwa firmy Jan Kowalski
  • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

    Powiatowy Urząd Pracy Patrycja

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.