Kultura organizacyjna firmyhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Celem kursu jest przekazanie menedżerom konkretnych pomysłów na temat tego, co mogą zrobić i jak mogą wpłynąć na kolegów i podwładnych, aby umożliwić im w działaniach operacyjnych dostosować ich sposób działania do wartości kulturowych firmy mających uniwersalny charakter ukierunkowanych na: orientację na klienta, pracę zespołową, determinację w osiąganiu celów, uczciwość i szacunek do innego sposobu m.in. rozwiązywania problemów i pomysłów na rozwój.
Aby utorować drogę do tego wyniku, menedżerowie potrzebują zrozumienia „kultury”, a konkretnie „kultury organizacyjnej”. Potrzebują również wiedzy i technik do diagnozowania kultury swojego działu, departamentu czy całego pionu. Kultura organizacyjna jest często określana mianem żywego elementu organizacji po którym można poznać determinację nie tylko w realizację samych zadań przez pracowników, lecz również drogę i sposób dojścia do pożądanych wyników. Ten nieformalny system działania zespołu wykształcony i charakterystyczny dla danej firmy powinien być ukierunkowany na taki zbiór wartości dzięki, któremu grupa pracowników jest zintegrowana i przyczynia się do konstruktywnej współpracy.
W sercu kultury organizacji są wspólne wartości. Żadne nie jest dobre ani złe, ale powinniśmy wiedzieć w którym momencie należy pewne wartości podkreślać i w umiejętny sposób je pielęgnować oraz rozwijać wspólnie z pracownikami. Dlatego Nasi konsultanci przybliżą Wam podczas warsztatu sprawdzone metody ukierunkowane na koncepcje i metody transformacji kulturowej dopasowane do konkretnej grupy pracowników, tak aby efektywnie wpłynąć na wzrost odpowiedzialności i motywacji do współdziałania.
Uczestnicy szkolenia kultura organizacyjna firmy wybrali również:
Szkolenie Komunikacja menedżerska – siła słów w rozmowach z pracownikami
Główne korzyści: realizacja gry symulacyjnej „Nic mnie to nie obchodzi” ukazującej jak praca wyłonionych zespołów jest ukierunkowana na rzeczywiste wartości kulturowe w firmie. Dzięki symulacji będzie możliwa ocena postaw i zachowań względem postawionych wymagań przez klienta i siła determinacji w osiągnięciu oczekiwanych wyników. Nawiązanie do podstawowych zasad w firmie tj. znamy siebie, szanujemy siebie, ufamy sobie, wspieramy siebie, jesteśmy szczerzy, razem odnosimy porażki, nigdy się nie poddajemy, dobrze się bawimy, jesteśmy dumni z bycia częścią firmy, jesteśmy jednym zespołem.
Główne korzyści z realizacji modułu: poznanie oraz przećwiczenie technik i modeli komunikacyjnych: ABC, ALPEN, AIDA, GROW, SMART oraz techniki wielokryterialnej. Zestaw ćwiczeń: polegających m.in. na zdefiniowaniu błędów komunikacyjnych oraz propozycji wdrożenia usprawnień ukierunkowanych na prezentację własnej odpowiedzialności i myślenie w nieszablonowy sposób (out off box).
Główne korzyści z realizacji modułu: poznanie oraz przećwiczenie modelu challenger, uświadomienie przez uczestników konieczności zastosowania 10 obszarów wiedzy, aby skutecznie wdrożyć zmianę kulturową w organizacji. Zakotwiczenie wartości: Postawy i Zachowania.
Główne korzyści z realizacji modułu: benchmark stosowanych podejść w zależności od różnych scenariuszy preferowanych zmian dedykowanych dla różnych grup tj. kierowników prionów, kierowników modułów, kierowników segmentu. Ćwiczenia z inicjowania i zarządzania proaktywnego problemami (wyzwaniami), których celem jest poprawa relacji z klientami oraz zakotwiczenie wartości firmy: Wzorce przywództwa.
Główne korzyści z realizacji modułu: zintegrowane podejście do planowania, wdrażania i monitowania wyników transformacji kulturowej, poznanie technik planowania i organizowania przedsięwzięcia w spójny i czytelny dla pracowników oraz ich doskonalenia, tak aby potrafili oni realizować potrzeby klienta. Zakotwiczenie wartości firmy: Wzorce Przywództwa oraz Postawy i Zachowania.
Główne korzyści z realizacji modułu: poznanie metod analizy postaw i zachowań oraz skutecznych metody kształtowania przywództwa do zmiany postaw specjalistów i kreowania ducha współpracy podczas rozwiązywania problemów w podległym zespole. Zakotwiczenie wartości firmy: Wzorce Przywództwa oraz Postawy i Zachowania.
Główne korzyści z realizacji modułu: zrozumienie struktur i ram, pozwalających wprowadzić facylitacyjne podejście do ulepszeń, innowacji i zmian w Państwa organizacji wspierających adekwatne wzorce przywództwa. Zakotwiczenie wartości firmy: Wzorce Przywództwa oraz Postawy i Zachowania.
Główne korzyści z realizacji modułu: rozszerzenie świadomości w zakresie konieczności stosowania automotywacji do zmian postaw i redukcji intuicji jako potencjalnego czynnika blokującego zmiany (m.in. poprzez monitorowanie kluczowych wskaźników efektywności – KPI). Zakotwiczenie wartości firmy: orientacja na klienta, praca zespołowa, dążenie do celu, uczciwość, szacunek w kategoriach wzorce przywództwa oraz postawy i zachowania.
Główną korzyścią z realizacji tego modułu jest nauka efektywnego rozwiązywania problemów, jakie występują na linii zwierzchnik – podwładny. Dzięki tej metodzie zwierzchnicy uczą się również budowania satysfakcjonujących i partnerskich relacji z podwładnymi oraz bycia nie tylko zwierzchnikami ale również partnerami swoich podwładnych.
Główna korzyść z realizacji modułu polegają na realizacji praktycznych ćwiczeń prowadzonym w małych grupach, uczestnicy będą mogli przećwiczyć różne techniki w odniesieniu do zespołów m.in. jakości, logistyki, produkcji, controllingu, badań i rozwoju, które finalnie pozwolą im na podniesienie zaangażowania zespołu, skuteczniejsze budowanie procesów wewnętrznych oraz zewnętrznych, wypracowywanie przewag długoterminowych w inwestowanie w rozwój współpracowników.
Celem realizacji modułu jest wdrożenie systemowego podejścia do optymalizacji działań w firmie przy wykorzystaniu potencjału współpracowników i osiąganiu determinacji we wdrożenie wartości ukierunkowanych na poprawę satysfakcji klienta zewnętrznego jak i wewnętrznego. Dobrze zorganizowany proces zbierania informacji, opracowywania planu działania i poszukiwania dla niego akceptacji organizacyjnej jest okazją do rozwoju osoby piszącej raport oraz do mentoringu ze strony odbiorców raportu – a w konsekwencji stanowi podstawę „uczącej się organizacji” i redukcji wpływu sił powstrzymujących.
Ekspert w zakresie systemów podnoszenia efektywności biznesowej, audytu wewnętrznego i zarządzania projektami, jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdycyplinarnymi.
Doktor Nauk Ekonomicznych w dziedzinie zarządzania projektami i procesami. Absolwent studiów podyplomowych MBA, Zarządzanie projektami, Zarządzanie jakością oraz Audyt i Kontrola Wewnętrzna.
Posiada ponad 10 letnią praktykę doradczą w kreowaniu wartości biznesowych
i zarządzania projektami. Pracował z zespołami realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 10 mln zł. Pełnił szereg funkcji i ról w największych polskich przedsiębiorstwach w działaniach związanych z optymalizacją procesów biznesowych i zwiększaniem ich konkurencyjności.
Posiada następujące certyfikaty międzynarodowe: MBA, PRINCE2, MsP, MoP, M_o_R, REQB, IBAQB, PO, PSM I, Agile DSDM, ChM, Master Black Belt, Champion Six- Sigma, Audytor Wiodący systemów ISO 27001 oraz ISO 9001.
Jako Menager Zarządzania Problemami/Audytor Wewnętrzny Biura Projektów Asseco Poland wdrażał normy z zakresu bezpieczeństwa informacyjnego ISO/IEC 27001:2007, stworzył system monitorowania postępów prac w projektach i zarządzał ryzykiem wykorzystując metodykę MoR oraz koncepcję kontroli wewnętrznej w projekcie IT w oparciu o procesy PRINCE2.
Jako Kierownik Wydziału/Kontroler Wewnętrzny w Telekomunikacji Polskiej audytował i kontrolował projekty inwestycyjne i rekomendował wdrażanie zmian w celu maksymalizacji zakładanego wyniku finansowego, uczestniczył w opracowaniu strategii usługowych oraz inicjatyw technologicznych, tworzył polityki jakościowe dla poszczególnych obszarów biznesowych firmy i odpowiadałem jako trener za ich wdrożenie.
Jako Kierownik Działu w Departamencie Planowania i Wsparcia Operacyjnego w Telekomunikacji Polskiej odpowiadał za tworzenie analiz benchmarkingowych i rekomendację działań zwiększających potencjał sprzedażowy w Grupie Kapitałowej TP. Kierował projektem Six -Sigma i Lean, którego celem była maksymalizacja rentowności z zaangażowanego kapitału i minimalizacja nakładów inwestycyjnych.
Jako Specjalista ds. Analiz Rynkowych odpowiadał za tworzenie analiz efektywności poszczególnych kanałów sprzedażowych. Wykorzystywał metody scenariuszowe do planowania budżetu, opracowywał i wdrażał Regionalne Programy Poprawy Jakości obsługi Klientów.
Jako Koordynator Metodyki ITIL i Zarządzania Projektami Politechniki Gdańskiej zarządzał operacyjnie projektem transformacji procesów IT , koordynował działania związane z podniesieniem efektywności zespołów zaalokowanych do projektów, modelował procesy i wdrażał narzędzia wspomagające proces wytwórczy i utrzymania systemów IT.
Opinie uczestników:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
W ramach szkolenia zawracamy szczególną uwagę na odpowiednie relacje między ćwiczeniami (80 % czasu) a formą wykładu (20% czasu).
wyższej i średniej kadry menedżerskiej odpowiedzialnej za kształtowanie kultury organizacyjnej wśród pracowników w szczególności:
oraz wszystkich osób pragnących pogłębić i rozwinąć swoją wiedzę w tym obszarze.
ZAPYTAJ O TERMIN SZKOLENIA
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".
"Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.