efektywna organizacja i zarządzanie zespołemhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Program warsztatów pozwala nabyć kluczowe umiejętności z zakresu efektywnego i skutecznego przewodzenia i zarządzania potencjałem ludzkim w celu osiągania zakładanych wyników. Nowoczesne zarządzanie zespołami pracowniczymi to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych umiejętności, dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces. Projektując dla Państwa warsztat uwzględniliśmy zarówno aspekty komunikacji interpersonalnej jak i potrzebę rozwoju osobistego oraz radzenia sobie z demotywatorami.
Szkolenie nastawione jest na zdobycie praktycznych umiejętności budowania zespołu i poznania sposobów kreowania atmosfery efektywnej współpracy w zespole ze szczególnym uwzględnieniem aspektów: asertywności, komunikacji, kształtowania własnej wartości i relacji interpersonalnych. Co takiego dzieje się w zespołach i jak wykorzystać swoje naturalne predyspozycje, aby twoje przywództwo było efektywne i zespół pracował wydajnie? Jakie elementy muszą zaistnieć, abyś miał poczucie inspiracji do działania i zarażania pozytywnym nastawieniem do działania innych? Co mówi twój wizerunek innym, a co ty chcesz przekazać? O tym dowiesz się podczas warsztatów.
Nowoczesne zarządzanie zespołami pracowniczymi to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych umiejętności, dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces w zarządzaniu pracownikami, a w efekcie wzrost wydajności w realizacji celów stawianych przez organizacje. Szkolenie nastawione jest na zdobycie praktycznych umiejętności budowania zespołu i poznania sposobów kreowania atmosfery efektywnej współpracy w zespole ze szczególnym uwzględnieniem aspektów komunikacji wewnętrznej. Nasi trenerzy podkreślają, że umiejętność budowania zespołu opartego na wzajemnej współpracy jego członków jest podstawą skutecznego realizowania wyznaczonych zadań.
Uczestnicy szkolenia Efektywna organizacja i zarządzanie zespołem wybrali również:
Szkolenie Komunikacja menedżerska – siła słów w rozmowach z pracownikami
Korzyści dla organizacji:
Korzyści dla uczestników warsztatów:
Dodatkowo uczestnicy będą wiedzieli:
Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych:
• Powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się
• Identyfikacja oczekiwań i doświadczeń uczestników
• Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia
• Ćwiczenie zespołowe: „Co jest lepsze i dlaczego?”
Cele ćwiczenia: Pokonywanie blokad twórczych oraz odkrywanie ukrytych rzeczy oraz integracja zespołu.
Zarządzanie zespołem i komunikacją:
• Czym jest komunikacja w organizacji?
• Charakterystyka menedżera i określenie własnych predyspozycji kierowniczych uczestników
• Kompetencje i wyzwania skutecznego menedżera w XXI wieku
• Komunikowanie się lidera z zespołem
• Przegląd błędów komunikacyjnych w organizacji
• Ćwiczenie zespołowe: „KWADRATY W CZĘŚCIACH”.
Cele ćwiczenia: Zrozumienie, że praca zespołowa stanowi skuteczny sposób rozwiązywania problemów. Uświadomienie, że upór w pracy zespołowej stanowi przeszkodę. Nauczenie się, że głównym powodem by pracować zespołowo, jest osiągnięcie wspólnego celu a nie uzyskanie osobistych korzyści czy indywidualnego sukcesu.
Komunikacja jako narzędzie do osiągania celu zespołu:
• Analiza transakcyjna w komunikacji
• Zasady udzielania informacji zwrotnej
• Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
• Aktywne słuchanie
• Komunikacja jawna i ukryta.
• Ćwiczenie zespołowe: „ASERTYWNOŚĆ MA ZNACZENIE”.
Cele ćwiczenia: Identyfikacja i obrona własnego terytorium. Uświadomienie własnych potrzeb i asertywne zaspokajanie ich.
Kluczowe zagadnienia związane z budowaniem zespołu:
• Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie
• Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych
• Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego
• Pozytywne podejście do współpracy
• Konstruktywne reakcje i postawy
• Budowanie autorytetu lidera
• Ćwiczenie symulacyjne: z postaw członków zespołu: „Nic mnie to nie obchodzi”.
Cele ćwiczenia: Pobudzenie uczestników do działania. Autodiagnoza roli zespołowej. Rozwijanie kreatywności.
Fazy rozwoju zespołu projektowego – gra symulacyjna „nasa” lub „statek kosmiczny”:
• Role zespołowe
• Faza orientacji i zależności
• Faza konfliktu i buntu
• Faza spójności i współpracy w grupie
• Faza celowej i świadomej aktywności grupy
• Faza końcowa.
Cele ćwiczenia: Pobudzenie uczestników do działania, Autodiagnoza roli zespołowej. Rozwijanie kreatywności i wychodzenie poza utarte schematy.
Jak zbudować efektywny zespół? – czyli kompendium wiedzy dla kierownika:
• Korzystne i kłopotliwe role w grupie
• Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu
• Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole
• Organizacja i prowadzenie spotkań z zespołem (prezentacja, prowadzenie spotkania – odwaga, pewność siebie)
• Funkcje Team Leader’a – z naciskiem na delegowanie (pozostałe zostają w rękach obecnego TL)
• Działania, które podnoszą skuteczność zespołu
• Organizacja, prowadzenie, koordynacja realizowanych w zespole calli z klientami, dbałość o ich właściwy przebieg
• Relacje między członkami zespołu
• Czynniki decydujące o sukcesie zespołu
• Grafiki pracy, plany urlopowe (z uwzględnieniem świąt w krajach klientów) – tworzenie, koordynacja
• Ćwiczenie zespołowe: „ LUWR”.
Cele ćwiczenia: Umiejętność nawiązania dyskusji o sposobach i zasadach interpretacji cudzych myśli lub o podobieństwach i różnicach między określonymi grupami.
Ustalanie celu i priorytetów:
• Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność
• Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda – czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań
• Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić
• Ćwiczenie zespołowe: „OBCY ”.
Cele ćwiczenia: Doświadczenie różnorodności i kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem i postaw asertywnego zachowania.
Delegowanie i egzekwowanie zadań w obrębie zespołu:
• Kluczowe zasady wyznaczania celów
• Diagram podziału odpowiedzialności
• Monitorowanie i kontrola pracy zespołu
• Ćwiczenie zespołowe: „Pocztex”
• Ćwiczenie zespołowe: „Bajka – budowanie wirtualnego zespołu, współdziałanie, współpraca”.
Cel ćwiczenia: Wypracowanie efektu synergii we współdziałaniu (kiedy jedni się wypalają inni wspierają ich, inspirują do następnych pomysłów).
Skuteczne koordynowanie działań w zespole:
• Etapy i zasady prowadzenia spotkań zespołu z wykorzystaniem jego potencjału
• Mechanizmy grupowe w trakcie spotkania zespołu
• Aspekt wielowymiarowej komunikacji
• Opanowanie sztuki przekonywania – jak radzić sobie z nieczystymi chwytami w rozmowie?
• Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi
• Ćwiczenie zespołowe: „ MAPA ŚWIATA”.
Cel ćwiczenia: pokazanie uczestnikom, że ludzie w różny sposób postrzegają świat, sytuacje. Pokazanie uczestnikom, że czasami to co wydaje nam się trwałe i niezmienne, w oczach innych może być zupełnie inaczej postrzegane. Pobudzenie uczestników do dialogu i negocjacji.
Walka z pożeraczami czasu – zestaw praktycznych wskazówek:
• Najwięksi marnotrawcy czasu w organizacjach
• Techniki eliminowania marnotrawstwa czasu
• Główne dylematy w zarządzaniu czasem
• Teoria buforów, jako metoda walki ze stratami czasu
• Synteza problemów dotyczących zarządzania czasem menedżerów.
System zwiększania efektywności osobistej:
• Proces zarządzania strumieniem zadań
• Budowa efektywnego modelu wpływających do nas zadań
• Sztuka bezstresowej efektywności, czyli jak krok po kroku zwiększać swoją wydajność
• Studium przypadku – wykorzystanie kalendarza Google i aplikacji Google w zarządzaniu zadaniami i wielozadaniowością.
Podsumowanie warsztatow i wnioski końcowe.
Ekspert w zakresie systemów podnoszenia efektywności biznesowej, audytu wewnętrznego i zarządzania projektami, jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdycyplinarnymi.
Doktor Nauk Ekonomicznych w dziedzinie zarządzania projektami i procesami. Absolwent studiów podyplomowych MBA, Zarządzanie projektami, Zarządzanie jakością oraz Audyt i Kontrola Wewnętrzna.
Posiada ponad 10 letnią praktykę doradczą w kreowaniu wartości biznesowych
i zarządzania projektami. Pracował z zespołami realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 10 mln zł. Pełnił szereg funkcji i ról w największych polskich przedsiębiorstwach w działaniach związanych z optymalizacją procesów biznesowych i zwiększaniem ich konkurencyjności.
Posiada następujące certyfikaty międzynarodowe: MBA, PRINCE2, MsP, MoP, M_o_R, REQB, IBAQB, PO, PSM I, Agile DSDM, ChM, Master Black Belt, Champion Six- Sigma, Audytor Wiodący systemów ISO 27001 oraz ISO 9001.
Jako Menager Zarządzania Problemami/Audytor Wewnętrzny Biura Projektów Asseco Poland wdrażał normy z zakresu bezpieczeństwa informacyjnego ISO/IEC 27001:2007, stworzył system monitorowania postępów prac w projektach i zarządzał ryzykiem wykorzystując metodykę MoR oraz koncepcję kontroli wewnętrznej w projekcie IT w oparciu o procesy PRINCE2.
Jako Kierownik Wydziału/Kontroler Wewnętrzny w Telekomunikacji Polskiej audytował i kontrolował projekty inwestycyjne i rekomendował wdrażanie zmian w celu maksymalizacji zakładanego wyniku finansowego, uczestniczył w opracowaniu strategii usługowych oraz inicjatyw technologicznych, tworzył polityki jakościowe dla poszczególnych obszarów biznesowych firmy i odpowiadałem jako trener za ich wdrożenie.
Jako Kierownik Działu w Departamencie Planowania i Wsparcia Operacyjnego w Telekomunikacji Polskiej odpowiadał za tworzenie analiz benchmarkingowych i rekomendację działań zwiększających potencjał sprzedażowy w Grupie Kapitałowej TP. Kierował projektem Six -Sigma i Lean, którego celem była maksymalizacja rentowności z zaangażowanego kapitału i minimalizacja nakładów inwestycyjnych.
Jako Specjalista ds. Analiz Rynkowych odpowiadał za tworzenie analiz efektywności poszczególnych kanałów sprzedażowych. Wykorzystywał metody scenariuszowe do planowania budżetu, opracowywał i wdrażał Regionalne Programy Poprawy Jakości obsługi Klientów.
Jako Koordynator Metodyki ITIL i Zarządzania Projektami Politechniki Gdańskiej zarządzał operacyjnie projektem transformacji procesów IT , koordynował działania związane z podniesieniem efektywności zespołów zaalokowanych do projektów, modelował procesy i wdrażał narzędzia wspomagające proces wytwórczy i utrzymania systemów IT.
Opinie uczestników:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
W ramach szkolenia zawracamy szczególną uwagę na odpowiednie relacje między ćwiczeniami (80 % czasu) a formą wykładu (20% czasu).
wyższej i średniej kadry menedżerskiej odpowiedzialnej za kształtowanie kultury organizacyjnej wśród pracowników w szczególności:
oraz wszystkich osób pragnących pogłębić i rozwinąć swoją wiedzę w tym obszarze.
ZAPYTAJ O TERMIN SZKOLENIA
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".
"Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.