Menedżer mistrzem coachinguhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
„Jeżeli Twoim jedynym narzędziem jest młotek,
to będziesz wszystkich traktować jak gwoździe” – A. Maslow
Poszerz swój styl zarządzania zespołem, poznaj narzędzia coachingowe wspierające rozwój kompetencji zawodowych pracowników, zbuduj zespół mocno skoncentrowany na realizacji postawionych celów.
Zapraszamy osoby zarządzające zespołami, liderów, rozwijać swoją skuteczność w zarządzaniu ludźmi w oparciu o stosowanie narzędzi coachingowych.
CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:
Dzięki wykorzystaniu metod i narzędzi coachingowych, menedżerowie:
Podczas warsztatu uczestnicy:
PROGRAM SZKOLENIA:
Na ile sposobów można kierować ludźmi?
Style kierowania wg. K. Blancharda (instruowanie, konsultowanie, wspieranie, delegowanie) – solidna porcja wiedzy.
Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i do pracownika – ćwiczenie rozpoznawania dojrzałości pracownika do typu zadania.
Indywidualna analiza dojrzałości pracowników twojego zespołu.
Czym się charakteryzuje coaching, jakie rządzą nim zasady, kiedy jest skuteczny?
Sytuacje sprzyjające stosowaniu narzędzi coachingowych:
Twoje preferowane zachowania w kierowaniu ludźmi i co z tego wynika dla ciebie i innych?
Test LASI – indywidualna analiza preferencji stosowanych metod kierowania ludźmi.
Jakie sytuacje powinny nas skłonić do zmiany lub rozszerzenia swojego stylu kierowania? – studia przypadków pokazujące:
Dlaczego elastyczność w metodach kierowania ludźmi zapewnia wysokie wyniki i daje przewagę w organizacji?
Czym się różni coaching prowadzony przez zawodowego coacha od coachingu prowadzonego przez menedżera?
Rozwój umiejętności niezbędnych do skutecznego używania narzędzi coachingowych (wiedza plus interaktywne doświadczenia zapadające w pamięć)
Słuchanie – ćwiczenie słuchania na 5-ciu poziomach, wg modelu coachingowego Carol Wilson – zrozumiesz na jakim poziomie słuchasz najczęściej i jak słuchają ciebie inni, dowiesz się na jakim poziomie słuchania pracuje coach.
Przyjmowanie i dawanie informacji zwrotnej (czyli feedbacku) – poznasz zasady działania użytecznej informacji zwrotnej oraz określisz kiedy informacja zwrotna może być wartościowa dla twoich pracowników/współpracowników.
Patrzenie z wielu perspektyw – wejdziesz w buty swojego szefa, współpracowników i podwładnych a nawet całej firmy, w której pracujesz.
Zadawanie pytań – pytania bez słowa „dlaczego”, mity o pytaniach otwartych i zamkniętych, budowanie mocnych pytań.
Refleksja – do czego służy, w jakich warunkach powstaje, zastosowanie kart coachingowych do uruchamiania refleksji.
Postawa – identyfikacja przekonań wspierających i ograniczających stosowanie narzędzi coachingowych, aby wzmocnić powyższe umiejętności
Praktyczny zestaw 5-ciu narzędzi coachingowych zwiększających skuteczność kierowania ludźmi (wiedza o narzędziu plus praktyczne ćwiczenia w parach i zespołach)
GROW – najpowszechniej stosowany sposób stawiania celów, rozmawiania o celach, narzędzie sprawdzające gotowość pracownika do pracy, identyfikujące jego motywację, pomagające zaplanować sposób realizacji zadania/celu.
STAR – narzędzie do monitorowania jak pracownik realizuje zadanie, jakie ma osiągnięcia a z czym ma trudności, wspiera analizę kompetencji i ujawnia prawdziwe doświadczenia pracownika.
Pięć kroków – narzędzie do udzielania pracownikowi szybkiej i bieżącej informacji zwrotnej (korygującej i wspierającej).
Cztery kręgi – narzędzie do identyfikowania potencjału pracownika oraz indywidualnych źródeł motywacji, do budowania relacji z pracownikiem, przygotowuje do rozmowy o rozwoju.
Głowa-Serce-Ręce – sposób na uruchomienie trzech głównych systemów motywacji pracownika: racjonalnych, emocjonalnych i praktycznych.
Podsumowanie warsztatu na podstawie modelu „Menedżerskie Okno Johari”.
Świadome budowanie swojego autorytetu i wizerunku menedżera-coacha – jak możesz eksponować swoje atuty w pracy?
Filtrowanie informacji i sprawdzanie źródeł danych – co zostawiasz dla siebie?
Poszukiwanie informacji na swój temat – w jaki sposób możesz poszerzać wiedzę o sobie, żeby być coraz lepszym coachem dla swoich ludzi?
Podejmowanie nowych wyzwań – co możesz dalej robić, aby rozwijać twój potencjał menedżera-coacha?
WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:
Joanna Jadach
Trener, konsultant i coach biznesu. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Coacha – (ICC), Międzynarodowy Certyfikat Zawodowy Trenera Zarządzania MATRIK & PEARSON EDEXCEL (International Certificate in Training, Learning and Development) oraz Certyfikat konsultanta – First Certification in Organizational Development Consulting (FCODC). Jest członkiem kadry Szkoły Trenerów Zarządzania MATRIK. Wykładowca studiów podyplomowych – Coaching w biznesie oraz Zarządzanie kompetencjami w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu.
Od 2004 roku specjalizuje się we wspieraniu organizacji i zespołów HR jako menedżer, partner biznesowy, konsultant i kierownik projektów.
Wspiera wdrożenia procesów ocen pracowniczych, kaskady celów, szkoleń i ścieżek rozwoju, projekty rozwoju kompetencji, budowania zaangażowania pracowników, poprawy zdrowia organizacji oraz zarządzania talentami.
Jako trener biznesu szkoli w zakresie umiejętności komunikacji, kierowania ludźmi i zespołami oraz rozwijania kompetencji przywództwa.
W ramach coachingu menedżerskiego diagnozuje problemy zarządzania, rozwoju pracowników w zespole, rozwoju zawodowego oraz efektywności osobistej.
Treningi menedżerów i handlowców: PKO BP, EFL, BP, ING Bank Śląski, Michelin, Suzuki Motor Poland, Wasa-Barilla Poland, ING NN, Uniqa, Commercial Union Polska Życie, Gerling Polska Życie SA, Sygma Bank, Hands, Point Group, BGK, TVP SA, BRE Bank, BZ WBK, PKN Orlen, Clar System.
Publikacje:
METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:
Wszystkie narzędzia coachingowe ćwiczone są w parach i większych zespołach, aby uczestnik zrozumiał zasadę działania oraz mógł zastosować narzędzie w realiach swojej pracy. Istnieje możliwość ćwiczenia w oparciu o osobiste sytuacje zawodowe uczestników oraz sytuacje proponowane przez trenera. Połączone zostały użyteczne porcje wiedzy z unikalnymi formami ćwiczeń w grupach, parach oraz indywidualnie. Uczestnicy otrzymają materiały, do których mogą wrócić po szkoleniu.
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:
Menedżerów, kierowników, specjalistów HR, HR biznes partnerów, kierowników projektów, osób kierujących pracą innych ludzi.
Szczególnie przydatne dla menedżerów kierujących różnorodnym zespołem (różnice wiekowe, doświadczenia, płci, stażu pracy), realizującym ambitne cele, rozliczającym się z konkretnych wyników wypracowanych przez zespół.
ZAPYTAJ O TERMIN
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
Rozwijamy się każdego dnia, by gwarantować korzyści Twojej firmie.
Zostań kolejnym zadowolonym klientem i zyskaj przewagę dzięki nabytym umiejętnościom.
Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.
"Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."
"Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.