Efektywna komunikacja i współpraca w zespolehttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:
PROGRAM:
Komunikacja w firmie
Proces komunikacji ze współpracownikami.
Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej – co zostało powiedziane?
Techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.
Zasady skutecznej komunikacji
Budowanie relacji.
Dopasowanie stylu komunikowania do danego typu rozmówcy.
Błędy w komunikacji.
Bariery komunikacyjne.
Komunikacja mailowa i telefoniczna.
Podstawowe reguły i zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Wykorzystanie znaczenia komunikacji niewerbalnej
Manipulowanie i zafałszowywanie mowy ciała. Interpretacja „mowy ciała”.
Aranżowanie przestrzeni i dystansu w komunikacji niewerbalnej.
Określanie i respektowanie stref dystansu społecznego.
Praca w grupach: studia przypadków, ćwiczenia wraz z analizą zebranego materiału z wnioskami dla poszczególnych uczestników ze strony trenera oraz uczestników wobec siebie.
Czynniki sukcesu w komunikacji.
Analiza czynników ułatwiających efektywną komunikację i racjonalne wywieranie wpływu
Efektywne prowadzenie rozmów w różnych sytuacjach.
Kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy i odbiorcy komunikatu.
Aktywne słuchanie, jako narzędzie skutecznej komunikacji.
Sztuka zadawania pytań. Parafraza, odzwierciedlenie, zasada podobieństwa.
Rola dykcji i intonacji. operowanie melodyką głosu i tempem mówienia, dostosowanie się do rozmówcy.
Podsumowanie i ocena.
Feedback jako kluczowa sprawność interpersonalna
Scenki w podgrupach
Asertywność w pracy
Mini-wykład, dyskusja – przygotowanie do warsztatu
Asertywna droga wyrażania emocji
Asertywne wyrażanie i przyjmowanie krytyki.
Obrona własnego stanowiska.
Asertywne techniki:
Case’y, warsztat w podgrupach, feedback grupy i trenera.
Test – Mapa asertywności.
Trudne sytuacje w komunikacji
Rozwiązywanie konfliktów w zespołach
Scenki wypracowujące skuteczne i nie inwazyjne sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach zaproponowanych przez uczestników (sytuacje własne z życia zawodowego uczestników).
Case study
Wypracowanie skutecznych rozwiązań komunikowania się wewnątrz zespołu, sposoby implementacji wypracowanych rozwiązań w organizacji.
WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:
Joanna Cisek-Dąbrowska
Psycholog, doświadczony trener z bogatą praktyką rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne rekomendacja trenera I i II stopnia PTP (licencja trenera nr 170). Doradca biznesowy, coach, inspirator rozwoju osobistego menedżerów polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Pełni funkcję menedżera ds. szkoleń w Katowickiej Strefie Ekonomicznej S.A. Swoją karierę trenerską zaczynała na początku lat 90-tych prowadząc treningi i seminaria z asertywności pod okiem doświadczonych superwizorów PTP. Należała do grona osób zaangażowanych w poszukiwanie zastosowania metodologii treningu asertywności w biznesie w ramach prac Stowarzyszenia Trenerów Asertywności.
Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (studia podyplomowe: „Psychologia menedżerska”, „Trener i menedżer szkoleń”), Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki (studia podyplomowe: „Zarządzanie projektem”).
Specjalizuje się w obszarze zarządzania i rozwoju potencjału kadry menedżerskiej ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw produkcyjnych.
Ukończyła prestiżową szkołę coachów prowadzoną przez Erickson College International „The Art and Science of Coaching”, aktualnie w trakcie certyfikacji ICF.
Swoją przygodę z coachingiem rozpoczęła się w 2004 roku w trakcie współpracy trenerskiej z Pionem Bankowości Detalicznej BRE Banku S.A. Przez kilka lat prowadziła executive coaching dla dyrektorów placówek (7 projektów rocznych) zgodnie z modelem GROW sir Johna Whitemoore’a.
Realizuje usługi doradcze oraz przygotowuje innowacyjne projekty szkoleniowe z zakresu:
Posiada praktykę w projektowaniu szkoleń pomocnych w rozwiązaniu konkretnych problemów organizacyjnych i rozwojowych oraz coachingu.
Przygotowała i realizowała projekty dla znanych firm doradczych Ernst & Young, ISO Swedish-Managment Group Poland, SLG International Training Centre.
Uczestniczyła w 2-letnim projekcie szkoleniowym dla konsultantów „Firma 2000” organizowanym przez ActiVoca oraz PriceWaterhouseCoopers.
W swojej bogatej karierze trenerskiej przeszkoliła między innymi kilkuset menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz pracowników liniowych wielu firm produkcyjnych, handlowych, usługowych oraz banków z całej Polski m.in.:
Makro Cash & Carry Polska S.A.
Lear Corporation Sp. z o.o.
Delphi Polska Automotive System Sp. z o.o.
Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o.
Prokom Software S.A.
Softbank S.A.
Multibank BRE Bank S.A.
Lentex S.A.
BOC Polska Sp. z o.o.
PZU Życie S.A.
Grupa Fiat Auto Poland
Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jej udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.
METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:
Szkolenie zawiera ponad 85% zajęć treningowych. Są to praktyczne ćwiczenia gwarantujące opanowanie umiejętności w danym zakresie tematycznym.
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową z wykorzystaniem: gier i scenek symulacyjnych, case studies, pracy w podgrupach, zadań indywidualnych dla uczestników.
Podczas szkolenia uczestnicy uczą się i pracują na własnych sytuacjach, z jakimi mają do czynienia w codziennej pracy zawodowej.
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:
szkolenie skierowane jest do członków zespołów
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".
"Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.